Mitä " sivubisnestä" vois tehdä hoitovapaalla ollessa?
Siis sellaista ettei lapsia tarvis vielä laittaa hoitoon...
Mulla on kauneusalan koulutus, mutta kaikki idikset otetaan vastaan!
Kommentit (19)
Mielikuvitusta vaan ja etsimään tietoa eri iltatöistä.
..Oriflamet ja Avonit ym. Miten muuten noista maksetaan veroja? Kun ne tulothan vaihtelee aika rajusti tilanteen mukaan, eikä noita varten kuitenkaan mitään toiminimeä tarvi perustaa...
Onko se joku tietty summa/jaettu mainos, vai miten?
Ap
Nostat vähän pidätys%:ia, ja saat sitten mahdollisesti palautuksia ensi vuonna. Mitään alvejahan niistä ei makseta.
t.i tsekin kauneudenhoitoalan ihminen:) joka jää kohta äippälomalle omasta yrityksestään
Tupperit ja Party Litet on mulla aina tökkineet jotenkin vastaan, mutta tuo Mary Kay ei.
Idea kosmetiikan myynnistä on sikälikin toimivampi, että sitähän menee jatkuvasti eli asiakaskunta on ja pysyy. Kaverini ei varsinaisesti ole panostanut ajallisesti hommaan, mutta hyvä tuote tuntuu myyvän itseään. Eli hän on vain esitellyt pyynnöstä tuotteita ystävilleen ja tutuilleen.
voi tienata vain vähän lisätienistiä tai sitten kuinka paljon vaan haluaa.
että tuotteet myydään tietyllä hinnalla asiakkaalle ja myyjä saa sitten siitä jonkun prosentin välistä. Ja useinhan se on vähän niinkuin " käteiskauppaa" , joten aattelin vaan, että eihän siitä välttämättä verottaja tiedä mitään... Tai ei ainakaan sitä, onko myyjä ostanut tuotteet itelleen vai myynyt eteenpäin. Siksi mietiskelin.
Ap
Täytyy varmaan alkaa ottaa selvää asiasta. :)
Oisko vielä muita ideoita?
Ap
Mut en tiä onko pelkästään Trelainen yritys...
Meinaan tuo ois ainoa, mitä voisin itse ajatella. Mutta en jaksa alkaa muutaman kympin takia jakeleen...
Terv yksi köyhä äiti
minä ainakin maksaisinkin, jos joku vaikkapa meidän lähipuistossa tekisi esim. manikyyrejä, jalkahoitoja, ripsien&kulmien värjäyksiä jne. Eli puistotädeiltähän voisi kysellä tällaisia mahdollisuuksia tilojen käyttöön. Enkä tiedän näistä yritysmuodoista, mutta eihän ainakaan toiminimen perustaminen ole kovinkaan tyyristä..?
maksaisin siis HYVIN, jos saisin palveluja lähiseudulta, eikä tarvitsisi raahautua muualle niiden perässä.
On mielekästä tekemistä ja siitä tienaa hyvin. Yksi hyvä puoli tässä on se, että liikevaihto muodostuu myyntiprovisiosta, ei kuten esim. Tupeerilla, koko myynnistä.
Tosin ennen lapsia, mutta...
Palkka vaihteli jaettavan mainosmäärän mukaan, mutta oli jotain tosi pientä: 10-20e aika normaalisti. Homma oli aika iso kun joutui aina aluksi jaottelemaan mainokset (siihen meni muutama tunti) ja toiset pari tuntia jakaa ne pyörällä. Jaksoin 2kk kun ei ollut muuta työtä mutta eipä siitä kovasti netonnut:) Kokemushan sekin oli jota nyt voi naureskellen muistella, että on sitä aika epätoivoinen ollut mutta opiskelijalla kun oli tulot vähissä:)
Ja yksi huono puoli oli että koko koti haisi niin sille painomusteelle ja sanomalehdelle että se oli kauheeta! Ja jakopäivät oli ke ja la, joten just kun oli saanut edelliset jaettua, seuraavana päivänä alkoi jo tulla lisää mainospinoja...
Yrityksen nimeä en muista edes enää mutta olisiko juuri joku Jakelujuniorit tms...
*muistelee naurunsekaisin voivotuksin*
Tosin aikaa jo 10 v siitä, mutta olen käsittänyt että huonosti palkattua on edelleen.
Jaettiin Helsingissä ystäväni kanssa mainoksia, aikaa meni aina kaksi iltaa koulun jälkeen, yksi mainosten lajitteluun ja toinen jakamiseen. Sellainen 2-4 h meni kumpanakin.
Muistan että isoin ansio mitä tuli viikossa oli vähän yli 100 markkaa per tyttö... :/ Ja silloin oli joulunalusviikolla tosi paljon mainoksia jaettavana, lajitteluunkin meni reilusti enemmän aikaa kuin normaalisti. Eli kyllä oli todella huonosti palkattua hommaa ainakin 10 v sitten. Ainoa hyvä puoli eli että kunto nousi kohisten kun juoksi rappukäytävissä ja omakotitaloalueita pitkin.
Mutta maaseudulla käsittämäni mukaan mainosten jakaminen on paremmin palkattua?
sanomalehtiä öisin. Menee vain pari tuntia ja palkka on monta kertaa parempi kuin mainostenjaossa.
Osta halvalla kirppikseltä / alennusmyynneistä merkkivaatteita ja myy voitolla huutiksessa.
Mä saan huutiksen kautta voittoa 150-500 euroa/kk, riippuen siitä kuinka aktiivinen olen. Ihan kiva lisä kotihoidontukeen, voi tehdä kotona/ lapsen kans ajanvietettä kun kiertelee kirppareita.
Samoja mietteitä...
Kaikki perinteiset tupperin yms. myynnit on tietysti yksi vaihtoehto.
Postin ja mainosten jakaminen toinen. Vähissä on ideat minullakin...