Luetellaan selityksiä, joita erityisesti vähemmän älykkäät suosivat patenttivastauksina
..siis suosittuja, yleisiä toteamuksia.
Aloitan: "se on vaan kateellinen!". Eipä tarvitse pohtia ongelmatilanteita sen syvemmin saati katsoa peiliin, kun kateus aina selittää kattavasti kaiken.
Kommentit (112)
Minä en ole tehnyt mitään. Minä en tiedä mistään mitään.
"Koska kaikki ovat erilaisia."
Tylsä yleisvastaus, kun ei jaksa tai halua miettiä oikeaa perustelua, joka lisäisi kysyjän ymmärrystä.
"Miksi urheilijan pitää käydä jossain testissä? Kyllähän sukupuoli määrääntyy sillä, että kurkataan vaan housuihin!"
Tämä housuihin kurkkaaminen tai hameen alle kattominen on kaikissa iltapäivälehtien aihetta käsittelevissä kommenttikentissä.
Tuskin lääkärit mitään testejä tekisi, jos housuihin katsomisella selviäisi kaikki.
Muutenkin ärsyttää, kun julkaistaan uusi tutkimus, niin eiköhän kommenttikentässä joku länkytä, että "eivät tutkijat sitten ajatelleet tätä mahdollisuutta" "minä tiedä ettei tämä asia voi olla näin" tai "miksi tämäkin tutkimus piti tehdä".
Eiköhän ne alansa ammattilaiset ole miettineet mahdolliset skenaariot ja osa karsittu pois turhina. Ja tutkimuksia pitää tehdä sen vuoksi, että saadaan faktaa. Vaikka miten naapurin mummo on käyttänyt hunajaa tai pihkaa antibioottina, niin se pitää silti todistaa tutkimuksella faktaksi, vaikka olisi asia, jonka "kaikki tietää".
"Vaikee sanoo", ei siis mitään kantaa mihinkään.
Perusteet, joissa vilisee karuselleja, tasoteorioita, mä d ä tystä, vihervasemmistoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän ja liiku enemmän niin laihdut!
Juuri noinhan se toimii.
Onnea sait just "Vuoden Idiootti"-palkinnon.
ja ennen kuin kaltaisesi tulevat läyhäämään samaa, niin käykää edes vähän lukemassa lihavuustutkimusta, niin saatatte oppiakin jotain.
Voin referoida sinulle pienen pätkän niin ehlä ymmärrät.
Jos kuluttamasi energiamäärä on suurempi kuin sisään laittamasi energiamäärä, laihdut.
Jos kuluttamasi energiamäärä on pienempi kuin sisään laittamasi energiamäärä, lihot.
Jos kuluttamasi energiamäärä on sama kuin sisään laittamasi energiamäärä, pysyt saman painoisena kuin olet.
"Tämä on mun mielipide ja mulla on oikeus mun mielipiteeseen!"
Tällä voi perustella ihan minkä tahansa asian.
Kyllä minäkin olisin mielelläni opiskellut , mutta .... Ja syitä löytyy , ei ollut silloin tukia , piti huolehtia siitä ja siitä jne... Tosiasiassa ei napannut opiskelu.
Ei perustella mielipidettä, sanotaan vaan topakasti, että "tää on MUN mielipide, ja mulla on oikeus siihen!"
Hormoonihuurut !? Kaikki naiset ei kuitenkaan kerran kuussa hypi seinille ja karju naama punaisena. Mutta kun eräillä on ne kuuluisat hormoonihuurut joille ei ilmeisesti lääkärikään voi mitään ( ei edes viitsitä käydä lääkärissä ).
Tällä palstalla ainakin uhriutumis- ja armeijapuheet.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena minulle tuli tutuksi lausahdus: "Oot ruma!" Tämä siis silloin, jos jonkun kanssa tuli riitaa tai erimielisyyttä tai jos korjasin jonkun ihmisen väärän käsityksen.
Eli siis minulla ei saisi olla mielipiteitä eikä sananvaltaa, koska olen ruma. En myöskään saa olla oikeassa. Rumuuteni aiheuttaa sen, että olen automaattisesti väärässä.
Tästä oli palstalla hiljattain aikuisten versio. "Näen sinut kauniina paitsi silloin kun kiroilet." Toisin sanoen: jos et käyttäydy kuten haluan, olet ruma.
Tuo ensin mainittu sanamuoto on siitä upea, että kuulostaa kuin olisit tehnyt veristä vääryyttä ihmiselle, joka ei kovista yrityksistään huolimatta voi pitää sinua kauniina kun et käyttäydy kuten hän haluaa. Tuo manipulointi upposi kyllä palstalaisiin hienosti ja kiroilija haukuttiin lyttyyn.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla :
"Tämä on fakta. Piste."
"Osui ja uppos."
"Menikö tunteisiin?"
Joo, ja "tärkeintä on sydämen sivistys" keskusteluissa, joissa puhutaan varallisuuden tuomasta eriarvoisuudesta tai siitä, että jotkut ovat oikeasti älykkäämpiä kuin toiset.
Mulla oli opiskeluaikana tuttu, jonka patenttivastaus joka toiseen asiaan oli "syytönhän mie siihen olen!" :D
- Taitaa tulla ukonilma..
- Syytönhän mie siihen olen!
”Mä nyt vaan oon tälläinen ihminen, että... ”
Ja tuota voi sitten jatkaa millä lauseella tahansa. Jos on vaikka loukannut toista, puhunut ohi suunsa, valehdellut, käyttäytynyt huonosti, tullut myöhässä yms. niin tuo lause soveltuu selitykseksi.
"Muuta omakotitaloon!"
Tätä fraasia käytetään usein kun puheenaiheena on naapureiden häiritsevä käytös kanssaeläjiä kohtaan kerrostaloissa.
Olet:
- viherv a s u k k i h o r o
- p e r s u
- r y s s ä
Kun ei ole mitään oikeaa argumetoitavaa yritetään vaientaa toinen leimaamalla hänet joksikin tietyllä tavalla ajattelevaksi ”viholliseksi”. Itse olen tottunut siihen että asiat riitelee, ei henkilöt, mutta ihan mahdotonta tällä palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän ja liiku enemmän niin laihdut!
Juuri noinhan se toimii.
Onnea sait just "Vuoden Idiootti"-palkinnon.
ja ennen kuin kaltaisesi tulevat läyhäämään samaa, niin käykää edes vähän lukemassa lihavuustutkimusta, niin saatatte oppiakin jotain.
Voin referoida sinulle pienen pätkän niin ehlä ymmärrät.
Jos kuluttamasi energiamäärä on suurempi kuin sisään laittamasi energiamäärä, laihdut.
Jos kuluttamasi energiamäärä on pienempi kuin sisään laittamasi energiamäärä, lihot.
Jos kuluttamasi energiamäärä on sama kuin sisään laittamasi energiamäärä, pysyt saman painoisena kuin olet.
Eli kun juon aamulla kahvia muumi mukillisenilman ruokaa ja syön klo 17 kolme ruisleipää juustolla + juon vettä 3 dl ja joskus klo 21 vähän pähkinämysliä maitotilkan kanssa ja juon desin tai pari vettä, niin laihdun?
Vaikka teen klo 8:30-16 keskiraskasta työtä, jossa askeleita tulee helposti 20 000 ja käyn kävelemässä koiran kanssa illalla pari kolme kilometriä?
En ole laihtunut, mutta pysyn samassa painossa, eli +13 kg yli. Tänään olen syönyt peräti 4 palaa ruisleipää ja juonut ehkä 3 dl kylmää vettä. Syön illalla seuraavaksi ja kuntoni on hyvä, samoin terveys on ihan priimaa, mutta paino on mitä on, on ollut jo 15 vuotta ainakin. En laihduta. Ikää on yli neljänkympin. :) Mutta ihan sama, olen ihan tyytyväinen olooni.
Ilmastonmuutoksen torjunta edellyttää, että.......