Luetellaan selityksiä, joita erityisesti vähemmän älykkäät suosivat patenttivastauksina
..siis suosittuja, yleisiä toteamuksia.
Aloitan: "se on vaan kateellinen!". Eipä tarvitse pohtia ongelmatilanteita sen syvemmin saati katsoa peiliin, kun kateus aina selittää kattavasti kaiken.
Kommentit (112)
- Meillä kaikilla on rajoitteemme!
- Oot vain kade!
- Ei minullakaan ollut mitään aloittaessani... (paitsi varakkaat vanhemmat ja iso osakesalkku)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän ja liiku enemmän niin laihdut!
Juuri noinhan se toimii.
Eipä aina. Minä syön ja juon liian vähän, aivan liian vähän ja epätasaisesti. Pitäisi syödä enemmän rytmitetysti ja varsinkin juoda nestettä paljon enemmän. Olen liian kuiva ja se näkyy jo labratesteissäkin.
Se että puhuja yrittäisi puheellaan aina jotenkin paikata omaa heikkouttaan tai ajaa omaa etuaan. Minulla on paljon mielipiteitä ja kantoja jotka voi tulkita niin mutta ne on moraalisen pohdinan lopputuotoksia ja joskus jopa itselleni haitallisia.
"ei tavasta x ole mitään haittaa, mäkin tein sitä raskausaikana ja hyvin meni"
"et sä oo itsekään mikään täydellinen, mulla on siksi oikeus tehdä väärin"
Palstanaiset suoltavat aina näitä hyvän mielen ketjuja, joissa oman elämänsä hyacinthbucketit listaavat ns. alemman tason ihmisten ominaisuuksia. Varmaan aika raskasta tuo jatkuva päteminen ja kulissien ylläpito.
"Kohtalo tuo meidät vielä yhteen, jos niin on tarkoitettu".
Silloin kun ei osata tehdä omia ratkaisuja, niin laitetaan kohtalon piikkiin. Takaportti auki.
Vierailija kirjoitti:
Elämän koulu on paras koulu.
"Ei työtä siellä koulussa opi" tai "Ei opiskelu kenestäkään viisasta tee".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän ja liiku enemmän niin laihdut!
Juuri noinhan se toimii.
Eipä aina. Minä syön ja juon liian vähän, aivan liian vähän ja epätasaisesti. Pitäisi syödä enemmän rytmitetysti ja varsinkin juoda nestettä paljon enemmän. Olen liian kuiva ja se näkyy jo labratesteissäkin.
Jos syöt liian vähän laihdut et liho. Tähän ei ole mitään selitystä juomisen vähyydestä tai ateriarytmistä. Vaikka monesti näitä selityksiä kuulee.
Nuorena minulle tuli tutuksi lausahdus: "Oot ruma!" Tämä siis silloin, jos jonkun kanssa tuli riitaa tai erimielisyyttä tai jos korjasin jonkun ihmisen väärän käsityksen.
Eli siis minulla ei saisi olla mielipiteitä eikä sananvaltaa, koska olen ruma. En myöskään saa olla oikeassa. Rumuuteni aiheuttaa sen, että olen automaattisesti väärässä.
Kun on hyvä itsetunto, silloin muutkin rakastavat sinua. ( Äärimmäisen älyllisesti epärehellinen vastaus.)
Riitelyyn tarvitaan kaksi. ( Äärimmäisen älyllisesti epärehellinen vastaus, jolla usein perustellaan henkilöä joka tahallaan käyttäytyy huonosti ja haastaa riitaa.)
Asioilla on tapana järjestyä. ( Täysin älyvapaa vastaus.)
Ynnä muuta sellaista, näitähän älyvapaita selityksiä riittää silloin kun ei haluta ajatella mitään.
Sanoo "Emme voi varmuudella tietää mitään" eikä yritäkään pohtia ja tutkia asioita.
"Sä oot nainen ja siksi väärässä. Mä oon mies ja automaattisesti oikeassa." - Tällaista kuulee usein vähemmän älykkäiltä miehiltä.
Vähän ohi mutta,
"diagnoosien huutelu". Antaa kyllä erittäin typerän vaikutelman.
Älkää diagnosoiko ketään jos ette ole tarkistaneet sitä suoraan henkilöltä itseltään tai jos ette ole itse lääkäreitä.
"Ei se nyt ihan noinkaan ole."
"Eikä oo."
Eikä mitään lisäselityksiä kumpaankaan.
Tällä palstalla :
"Tämä on fakta. Piste."
"Osui ja uppos."
"Menikö tunteisiin?"
Vierailija kirjoitti:
Sanoo "Emme voi varmuudella tietää mitään" eikä yritäkään pohtia ja tutkia asioita.
Ohis, mutta tälle on ainakin filosofiassa (en tiedä käytetäänkö yleisesti muualla) ihan nimikin: defeatism englanniksi, eli olisiko suomeksi vaikkapa tappiomieliala? Nimitystä käytetään filosofiassa halventavaan sävyyn sellaisista teorioista, joiden mukaan mitään ei voida varmuudella tietää, joten turha edes yrittää.
"Jokainen on oman onnensa seppä."
Ei mun mielestä....