Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen vauvanhoidosta

Vierailija
14.06.2024 |

Meillä minä olen se, joka pääasiassa vastaa vauvan hoidosta. Mieheni kyllä osaa vauvaa hoitaa, ja välillä vaihtaa vaipan, syöttää tai kylvettää. Mutta aina vasta pakon edessä, eli jos minä käsken tarpeeksi monta kertaa, tai silloin (harvoin) kun en ole kotona. Ikinä mies ei oma-aloitteisesti vauvaa hoida, ei vaikka minä olisin esim. vessassa ja vauva itkee. Vauva saattaa huutaa naama punaisena sitterissä, ja mies vaan huutelee vauvalle, että " eikö se äiti sinua hoida", ja minulle, että "nyt se itkee!".

Vauvan syöttö tapahtuu mieheltä niin, että hän tukee sitterissä olevalle vauvalle pullon suuhun, ja käy vaan välillä katsomassa, miten syönti edistyy. Vauvan mies nukuttaa laittamalla itkevälle vauvalle tutin suuhun ja oven kiinni perässään. Kylvettäminen kestää miehellä n. minuutin, ja minun pitää AINA laittaa vesi valmiiksi, riisua vauva, ja jälkeenpäin kuivata ja pukea vauva.

Miten muilla? Onko tämä miehille tyypillistä, että mahdollisimman vähällä täytyy päästä, vai onko mieheni vaan harvinaisen laiska ja aloitekyvytön tai sitten jotenkin kyllästynyt vauvaan? Säälittää ihan vauvan puolesta, kun isi ei tunnu juuri välittävän siitä mikä on vauvalle parasta. Minua kohtaan mies kyllä on tosi ihana ja huomaavainen.

T. Minna

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs valitsit tuollaisen miehen lapsensa isäksi!

Vierailija
2/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. 

Hän ei ilmeisesti käsitä, kuinka pienestä ja avuttomasta ihmisestä on kysymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidäppä puhuttelu nyt

T. Ellu 

Vierailija
4/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä miehen pitäisi lasta hoitaa, kun sinä osaat sen tehdä paremmin. Anna miehellesi tilaa levätä ja keskity sinä vauvan hoitoon.

Vierailija
5/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään miestä ole kiinnostanut vauvan hoito ei esikoisen aikana eikä nyt toisenkaan. Pitää vauvaa kyllä sylissä jos pyydän tai olen suihkussa, mutta harvoin puhuu vauvalle mitään. Minä kylvetän, teen pikkupesut, vaipatan, imetän, hoidan lähes kaiken. Esikoinen alkoi kiinnostaa vasta kun hän alkoi puhua. Eli esikoista 2.5v hoitaa nykyään hyvin ja on hänelle läsnäolevampi. Tiedän tämän ja siksi hoidan vauvan lähes 90% itse mielelläni. Hän ei vain osaa olla vauvan kanssa. Ehkä sitten 1.5v päästä paremmin.

Vierailija
6/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juuri niin monenlaista kuin meitä on.

Kerro mitä

toivit ja anna joutaa omalla laillaan.

Se vauvan ja äidin symbioosi on niin vahva, mutta hienostihan teillä isäkin hoitaa.

Ehkä voit opastaa sitä

vauvan kanssa olemista? Että voi vaan olla siinä

lähellä. Ei tarvitse suorittaa aikataulua?

Vierailija
7/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehen tehtävä hoitaa vauvaa! Ei mulla muuta!

Vierailija
8/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis 2 lasta

Sinuna sanoisin että jollei malli muutu, se on heihei ja muutat parempiin oloihin.

Lapsi oppii että isä ei välitä

Vierailija
9/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ihmeessä miehen pitäisi lasta hoitaa, kun sinä osaat sen tehdä paremmin. Anna miehellesi tilaa levätä ja keskity sinä vauvan hoitoon.

Mitäpä sitä sitten pitämään turhakemiestä taloudessa, vie vaan tilaa ja sen laiskuus vituttaa.

Vierailija
10/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miehen tehtävä hoitaa vauvaa! Ei mulla muuta!

Idiootti 

Vierailija
11/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo miehesi nyt kovin ihanalta vaikuta. 

Mä en ymmärrä miksi naiset hankkii lapsia tällaisten itsekkäiden miesten kanssa ja sit valitetaan, kun mies ei auta.

Vierailija
12/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona kolme lapsen isä, joka ei millään ymmärrä vauvan/taaperon tarpeita. Joku herkkyys puuttuu lapsen tarpeille joitain ilmiselviä vaipan vaihtoja lukuunottamatta. En ole vaivautunut vaatimaan ja opettamaan, kun ei normaalilla keskustelulla ymmärrä. Itse hoidin pienet. Sellainen 2+ lapsi menee jo mun miehen ymmärrykseen leikkiä myöten.

Vierailija
13/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidäppä puhuttelu nyt

T. Ellu 

Olen pitänyt jo puhuttelun vauvan hoidosta muutaman kerran. Mutta mikään ei näytä silti muuttuvan.

T. Minna

Vierailija
14/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras asia, minkä mieheni aikoinaan opetti: vauvaa ei tarvitse nukuttaa! Niinpä meillä ei ole kolmetuntista nukutussessiota tarkan aikataulun mukaan, vaan vauva saa ihan rauhassa nukahtaa ilman vieressä hössöttävää äitiä.

Jos äiti vaatii lukemaan ajatuksiaan ja toimimaan niin kuin hän tahtoo, ei isä ikinä "opi" hoitamaan lasta oikein.Kysy mieheltä, miten hänen mielestään lasta on hoidettava ja ylläty - lapsi pysyy hengissä, vaikka vaateet ei ole sävy sävyyn eikä lapsella ole koko ajan viihdytysjoukkoja vierellä.

Vierailija
15/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. 

Hän ei ilmeisesti käsitä, kuinka pienestä ja avuttomasta ihmisestä on kysymys. 

Siis että aikuinen ihminen ei käsitä? Lapsen isä ei käsitä? Ei ole normaalista ihmisestä kyse.

Vierailija
16/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on hoitanut aina lasta, vaihtaa vaipat ja hoivaa. Alkuun lapsella oli koliikkia, jolloin hyssytettiin/ hoidettiin tyyliin puolituntia kerrallaan ja vaihto. Alkuun pelkäsi kyllä lapsen käsittelyä niin, että kädet oikein tärisivät, mutta tottui sitten.

En tiedä pystyisinkö sietämään silmissäni tuollasta turhaketta kuin miehesi on. Tuskin pystyisin eroamaankaan lapsen takia. Ehkä voisitte puhua asiasta neuvolassa 

Vierailija
17/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh minkä ristin olet saanut. Mies on yhtä lailla vastuussa kuin sinäkin pikkuisesta.

Kouluta mies uudelleen ja muistuta vastuusta vanhempana. Heitä ilmoille ajatus että jos vaikka loukkaantuisit, isän tulee pärjätä vauvan kanssa. 

En itse jaksaisi moista vätystä.

Tsemppiä 

Vierailija
18/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vasta opettelee miten vauvaa hoidetaan. Voit neuvoa että ottaa syliin kun syöttää. Kerro että vauvalle se ruokailu on tärkeää myös vuorovaikutuksen takia ei pelkästään ravinnon.

Vierailija
19/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vauvan hoito ei ole miestä varten. Odota ap, että vauva kasvaa, niin ehkä mies sitten innostuu viettämään aikaa lapsen kanssa.

Vierailija
20/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siis 2 lasta

Sinuna sanoisin että jollei malli muutu, se on heihei ja muutat parempiin oloihin.

Lapsi oppii että isä ei välitä

Tämäpä. Lapsi oppii myös että isän eli miesten ei tarvitse tehdä mitään. Voi vaan olla ja nainen sit hoitaa kaiken.

Eli te äidit pidätte yllä vanhanaikaisia sukupuoli malleja. Saisitte hävetä.