Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alko ällöttää!! Ehdottakaa liikuntamuotoa laiskalle!!

Vierailija
31.10.2013 |

Löllöt kädet ja löllö vartalo. Hyi helvetti kun näin kuvat mitä matkallamme otettiin avopuolisoni kanssa. En ole ikinä ollut liikunnallinen ihminen, en ole ikinä harrastanut mitään kuukautta pidempään. Kuntosalit on hemmetin kalliita tässä vieressä en mielelläni niihin menisi. En ole sosiaalinen eikä ryhmähommat ole minun juttuni. Mieluusti jotain itsenäistä. Auttaako esimerkiksi lenkkeily/kävely yhtään mitään? Mitähän sitä kannattaisi aloittaa.. mikä voisi olla myös kivaa? En omista pyörää. Olen miettinyt myös kuntopyörän hankkimista, onkohan ihan turha? Arrgh auttakaa, pakko saada allit ja löllöt veks. Masentavaa. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:08"]

googlaa hiit. treenit muokkaavat kehoa tehokkaasti ja kestävät maksimissaan 12 minuuttia päivittäin.

[/quote]

jep jep käsi pystyyn kuinka moni on kiinteytynyt näillä "12min päivässä" jutuilla. no pain no gain

[/quote]käsi ylhäällä. tällä olen nimenomaan kiinteytynyt. kuntoa olin kasvattanut ensin kävelemällä ja myöhemmin juoksemalla, mutta koska en tehnyt muuta, minulla oli löysää käsivarsissa ja vatsassa. kaveri innosti hiitin pariin ja muutamassa kuukaudessa vatsalihakset olivat jo selkeästi näkyvissä ja käsivarret kiinteytyneet. meni tosin lähes vuosi ennen kuin olin tulokseen täysin tyytyväinen.

ja voin muuten kertoa, että kyllä toi nimenomaan on ollut tuskaa. jospa se sitten oli se, joka sai vatsalihakset esiin? =D

Vierailija
22/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:09"]

Olen samanlainen kuin sinä, inhoan ryhmäliikuntaa ja kuntosaleja. Mutta löysin yllätyksekseni iloa juoksemisesta. Siinä on paljon hyviä puolia: ei tarvita kalliita varusteita, kunnon kengät on kyllä tärkeät ja niihin kannattaa satsata. Voi lähteä juoksemaan koska vain, mihin aikaan vain ehtii, tehdä lyhyempiä tai pitempiä lenkkejä. Saa olla raittiissa ilmassa. Ei tarvitse puhua kenellekään. Mä rakastan kuunnella kovalla musiikkia juostessani, kivaa kun saa kerrankin kuunnella kunnolla ilman keskeytyksiä.

Juoksun jälkeen teen vielä sarjan vatsalihaksia ja punnerruksia, ja venyttelen kunnolla. Kunto kasvaa ja rasvakin palaa kivasti, ja olo on yleisesti ottaen paljon virkeämpi.

[/quote]

Joku olikin kirjoittanut puolestani. :) Eli komppaan tätä täysin! Kuntopyörän omistin joskus, ajattelin laiskana, että voisin polkea samalla kun katson telkkaria. Mutta kuntopyörä toimi lähinnä vaatetelineenä... eli ei sitä tullut käytettyä! Lenkkeilyyn olen nyt jokseenkin hurahtanut, on ihana juosta raittiissa syysilmassa musiikin pauhatessa täysillä kuulokkeista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö. Jotta HIIT-treeni toimisi, sen pitäisi olla todella kovalla intensiteetillä suoritettua. Eli esim. 30sek burpeeita, 10sek taukoa, 30sek burpee... * 6-8 sarjaa. Ja jokaisen setin pitäisi olla niin kovalla intensiteetillä, että tekee pahaa. 

Toimiva HIIT-treeni vaatii kovan peruskunnon. Treenillä hiotaan lähinnä VO2-maksimia, mikä ei ole kovinkaan oleellinen asia aloittelevalle kuntoilijalle. 

Intervalliharjoittelu yleisesti ottaen on tehokasta (tietyillä harjoituskausilla, esim. vauhtikestävyys), mutta ei sitä ihan aloittelijalle voi suositella. Media on hölmöillä artikkeleillaan lietsonut tätä yleistä väärinkäsitystä kyseisen treenimuodon suorituksesta ja tarkoituksesta.

AP:lle voi ikävä kyllä todeta, ettei ole helppoa tietä parempaan kuntoon ja timmimpään kroppaan. Kuten biisissä on suomennettu: "Sä halusit hyötyy ilman kipuu. Njääh...". Kannattaa lähteä liikkeelle hitaasti koko kropan moninivelliikkeillä ja lenkkeilyllä. Siitä sitten nivelien, jänteiden ja hermotuksen sietokyvyn parantuessa treenitehoja koventaen. 

Hikeä, *ttusta ja turhautumista tulee riittämään, varsinkin alkuun. Mutta sen mitä aloittaa, kannattaa katsoa läpi. Ajan kanssa huomaa koko elämän muuttuneen.

Vierailija
24/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:11"]

hiihto on kovaa treeniä alleille -ja takamukselle. oletko nähnyt virpi kuitusen pepan?

[/quote]

Meidän kilpahiihtäjät treenaavat muuten ihan hemmetin kovaa salilla, ei niillä riitä pelkkä hiihtotreeni.

Vierailija
25/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi ruokavalio kuntoon! Kun laihduttaa tai haluaa pitää saavutetun painon, ruokavalion osuus tästä on 80%, liikunnan 20%.

Jos et tiedä mitään terveellisestä ruokavaliosta, niin aloita vaikka tästä:

- syö 5-6 ateriaa päivässä 3 tunnin välein. Aineenvaihdunta pysyy käynnissä eikä nälkä pääse kovaksi, jolloin tulee syötyä liikaa

- joka aterialla kasviksia, hedelmiä, tai marjoja ja proteiinia (kanaa, kalaa, vähärasvaista lihaa, kananmunaa, raejuustoa, rahkaa, tofua, maustamatonta rasvatonta jogurttia yms) sekä hyviä rasvoja (rypsiöljyä, pähkinöitä, siemeniä n. 1 rkl) sekä hyviä hiilihydraatteja maltillisesti

- juo vettä 2-3 litraa päivässä, ei mitään vissyjä vaan ihan vettä

- herkut pois ainakin kuukaudeksi, sen jälkeen yksi herkkupäivä viikossa, jolloin voi herkutella KOHTUULLISESTI

Mikä tahansa liikunta on hyväksi, jos lähtötaso on nolla eli ei liikuntaa ollenkaan. Siihen nähden vaikkapa kerta viikkoon kävelyä on jo hyvä lisäys. Pääasia että liikunnasta tulee pysyvä osa uusia elämäntapoja, ei mikään kuukauden kuuri.

Mutta jos tosiaan haluaa laihduttaa liikunnan avulla, niin reipas kävelylenkki n. 1h on hyvä, tai juoksu jos kunto kestää. Jos ei ole mahdollisuutta saleihin tms. googlaa kotijumppaohjeita. Nekin on todella tehokkaita varsinkin alkuun. Kahvakuula on todella tehokas ja helppo tapa liikkua kotioloissa. MUTTA ensin pitäisi saada tekniikka haltuun pätevän ohjaajan avustuksella. Ei niin, että ostetaan kuula, katsotaan youtubesta videoita ja tehdään väärin. Näin saa vain liikuntavammoja.

Tsemppiä projektiin! Muista että oikotietä onneen ei ole, mutta sitkeys palkitaan!

Vierailija
26/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustetaan kimppa! Mäkin olen löllöperse ja vaadin vähän ruoskintaa.

Miten ois? Tänään/huomenna kävely 45 min, ja huomenna raportointi. Viestit ketjuun löllöperseiden kunnonkohotus. Aloitetaan pikkuhiljaa tolla kävelyllä. Katsotaan sitten miten lisätään lihaskuntoa jne.

Vierailija
27/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:26"]

No höpöhöpö. Jotta HIIT-treeni toimisi, sen pitäisi olla todella kovalla intensiteetillä suoritettua. Eli esim. 30sek burpeeita, 10sek taukoa, 30sek burpee... * 6-8 sarjaa. Ja jokaisen setin pitäisi olla niin kovalla intensiteetillä, että tekee pahaa. 

--

[/quote]Eli no pain?

Vierailija
28/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 12 min riittää ja olet huippukunnossa tuota pikaa...No ei tosiaan.

Lenkkeily/sauvakävely, fillarointi (hankit vaikka pyörän), hiihto, uinti/vesijuoksu, kuntopiiri kotona mitä vain mitä saat tehtyä säännöllisesti. Kuntopyörän polkeminen on aivan helvetin tylsää, en sitä itsekään jaksa vaikka pyöräilen muutoin todella paljon.

Mitä sitten päätäkin tehdä, niin ei siinä mikään "kuuri" auta. Edessä on elämäntapamuutos. Jos et ole siihen valmis, niin aika vaikea tuossa on onnistua.

Vierailija
29/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoplussan sivuilla on paljon hyviä treeniohjeita ja - ohjelmia, tutustu niihin ja valitse itsellesi sopivat.

http://kuntoplus.fi/treeni

Vierailija
30/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kuntopyörä ja todellakin voin sanoa, että kannattaa hankkia. Ihan samalla lailla lenkit voi jäädä tekemättä kuin pyörällä poljettua. Kaikki riippuu vain siitä, haluaako muuttua. Haluatko olla löllö vai saada vähän kiinteyttä ja hyvää oloa?

Vierailija
31/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:11"]

hiihto on kovaa treeniä alleille -ja takamukselle. oletko nähnyt virpi kuitusen pepan?

[/quote]

Meidän kilpahiihtäjät treenaavat muuten ihan hemmetin kovaa salilla, ei niillä riitä pelkkä hiihtotreeni.

[/quote]

Hiihto kyllä on yksi tehokkaimmista kalorinkuluttajista. Vertaa kulutukseltaan esim. pyöräilyyn.

Minä olen alkanut juoksemaan, nyt kuukausi takana ja kun 0 - kuntoisesta olen lähtenyt, nyt sujuu jo ihan hyvin 30 min. Pikkuhiljaa yritän tuota määrää kasvattaa ja toivon että ens kesänä juoksisin kympin.

Yks mitä teksi mieli kokeilla on kuntonyrkkeily. Se kuluttaa kaloreita ja ainakin istumatyötä tekevän selälle on hyväksi.

Tärkeintä kuitenkin on että laitat ruokailut kuriin. KAIKKI turhat herkut pois. Ihan tavallista ruokaa olen syönyt. Housut olen jo vaihtanut 42 -> 38 !!!!

Vierailija
32/32 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kahvakuulaa. Ensi alkuun joku kurssi ja sitten itsenäistä harjoittelua. 

Suoraan sohvan pohjalta nostetulle juokseminen ei välttämättä sovi, jalat ei kestä. Kahvakuulan kanssa ei tätä ongelmaa ole.