Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeyntynyt keskenmeno vai varhaiset raskausviikot?

Vierailija
31.10.2013 |

Hei kaikki,

Olin eilen varhaisultrassa, jossa lääkäri epäili alkion menehtyneen kohtuun. Viimeisten kuukautisten (3.9.) perusteella raskausviikkoja olisi noin 8. Sain ensi viikoksi ajan sairaalaan tilanteen tarkistukseen. Nyt aloin kuitenkin laskeskelemaan viikkoja uudelleen. Testailin ahkerasti raskautta ja 4.10. testi näytti vielä täysin miinusta. 8.10. tuli haalea plussa ja 11.10. selvä plussa. Pohdinkin, että mikäli hedelmöittyminen olisi tapahtunut vasta varsin myöhään kierrossa (kuten aiemmassa raskaudessani), olisi nyt viikkoja vasta noin 6. Olen ymmärtänyt, että silloin ei välttämättä sykettä vielä näy? Onko teillä muilla vastaavasta kokemuksia? Mitään vuotoa tai kipua minulla ei ole ollut. Pahoinvointikin jatkuu edelleen. Tuskaiset päivät tulossa ensi viikkoa odotellessa...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Itse oli rv 6+5 varhaisultrassa ja silloin pikkuisen sydän löi normaalisti. Mutta ymmärtääkseni esim. 6+0 sydän harvoin vielä lyö.. Älä menetä vielä toivoa! <3

Vierailija
2/4 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos oletetaan, että ensimmäinen haamu on tullut esim. 3+4 (8.10.) niin silloin eilen olisi pitänyt olla 6+5, jolloin sydämen periaattessa pitäisi näkyä. Aika epätodennäköistä, että plussa olisi tullut noita viikkoja aikaisemmin, joten 6+5 tosiaan mielestäni vähintään eilen ollut. Eikö lääkäri mitannut pussin kokoa? Senhän nyt ainakin pitäisi näkyä ja viikot voi päätellä siitäkin. Pussin sisällä pitäisi näkyä selvä alkio, vaikka sydän ei vielä näkyisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta yksi kaverini sai aikoinaan ultran perusteella lähetteen tuulimunan kaavintaan. Kaavintaa joutui odottamaan muutaman päivän, ja toimenpidepäivänä lääkäri ultrasi vielä kertaalleen. Kohdusta löytyikin tuulimunan sijaan kaksi varsin elävää sikiötä/alkiota. Raskausviikkoja en muista, mutta tarinan opetus on, että varsinkaan varhaisilla viikoilla ultraan ei kannata luottaa liian sokeasti. Sen vuoksi sinullekin varmasti on määrätty se kontrollikäynto, jotta saadaan selville kummasta on kyse.

Vierailija
4/4 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vasta noin viikko 6+0, on ihan mahdollista, ettei sykettä näy. Itsellä tuli haalea plussa jo viikolla 3+6. Sulla olisi tullut plussa vasta viikolla 5+0, joten hyvin voi olla, että oikeasti viikkoja on yksi tai jopa kaksi vähemmän kuin kuukautisten mukaan. Eli mahdollisuuksien rajoissa on, että syke ei vielä näy.

Pidetään peukkuja!