Osallistuuko työssäkäyvä puolisosi vauvanhoitoon yöllä?
Ja jos kyllä, niin miten? Oletko tyytyväinen tilanteeseen vai haluaisitko muutosta?
Kommentit (8)
Yöllä vauvanhoitoon??? Miten sitä erikseen hoitaa tarvitsee yöllä, antaa maitoa tai vaihtaa vaipan, ei siihen montaa minuuttia mene.
Ei osallistu. Meillä nukkuu koko perhe öisin, vauvalla ikää 3 kk. Syöttö klo 23.00 ja noin 5.30, olen aamuvirkku ja minulle tuo rytmi sopii.
Ei osallistunut enkä minäkään kyllä mitän hoitotoimia yöllä tehnyt, työnsin vaan tissiä silloin tällöin suuhun
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 21:14"]
Ei osallistu. Meillä nukkuu koko perhe öisin, vauvalla ikää 3 kk. Syöttö klo 23.00 ja noin 5.30, olen aamuvirkku ja minulle tuo rytmi sopii.
[/quote]
Minulle 5:30 olisi ihan järkyttävän aikaisin. Meidän lapsi herää 8-9 maissa.
Joo, meillä mies hoiti pääsääntöisesti yöheräämiset koska minä olin (ja olen vieläkin) sen verran sikeäuninen etten vain herännyt vauvan huutoon. Eipä tuo lapsi silti tarvinnut ruokaa kuin pari kertaa yössä ja harvemmin noita vaippojakaan (kuulemma) piti vaihtaa.
Joo, meillä mies hoiti pääsääntöisesti yöheräämiset koska minä olin (ja olen vieläkin) sen verran sikeäuninen etten vain herännyt vauvan huutoon. Eipä tuo lapsi silti tarvinnut ruokaa kuin pari kertaa yössä ja harvemmin noita vaippojakaan (kuulemma) piti vaihtaa.
Vauva syntyi keskosena, joten aluksi piti antaa joka toinen syöttö lypsettynä pullosta. Mies hoiti nuo syötöt samalla kun itse lypsin seuraavaa pulloruokintaa varten niin kauan kuin oli isyyslomalla. sitten hoidin nuo yksin miehen työaamuja edeltävinä öinä. Onneksi saimme pian siirtyä pelkälle tissille ja vauvakin lakkasi kakkaamasta öisin. Silloin hoidin yöhommat luonnollisesti. Vauvamme ei heräillyt yöllä "muuten vaan" vaan ainoastaan syömään, joten tuo oli ainoa järkevä järjestely. Mies hoiti puolet vapaapäivistään vauvaa aamut jolloin sain nukkua. Vaikka kyllähän ekat 11 kk meni max 4 tunnin yhtäjaksoisilla unipätkillä.
Osallistuu. Antaa maitoa yöllä, jos tarvetta. Meillä antaa se, joka herää. Aamuisin nukun siihen saakka, että lähtee töihin. Viihdyttää vauvaa aamutoimiensa yhteydessä.