Masked Singer Suomi kausi 2 Official
Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:
Kommentit (10902)
Vierailija kirjoitti:
Hilma pakkasena olisi kyllä aika yllätys mutta vihjeet ei kyllä sovi kovin hyvin. Ei taida olla levyttänyt eikä kilpaillut mm tasolla.
Leppilampi ei kyllä mikään absolutisti ole. Itse ainakin olen nähnyt vielä lähiaikoina videoita rapujuhlista joissa Mikkokin kilistellyt iloisesti. Taisi olla jopa tänä kesänäkin vaikka Korona...
Siis Holma pakkasena 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisellä vihjevideolla, siinä missä näkyi myös Jussi, oli jostain syystä sänky ja sängyn päädyssä vasemmalla puolella roikkuu laskostettu jenkkilippu. Totuuskysymyksenä samassa jaksossa Ile kysyy mistä Pakkanen on kotoisin, joka vastaa "home is where my heart is" tjsp. Jos näitä molempia ajattelee, sänkyvihje voisi tarkoittaa, että sängyn toisella puolella nukkuu Yhdysvalloista kotoisin oleva henkilö, tai sitten itse sänky sijaitsee nykyään jenkeissä. Vastaus kysymykseen voisi taas tarkoittaa joko tyyppiä, joka matkustelee paljon tai on asunut monessa maassa, tai yhdistettynä vihjevideoon ehkä sitä, että on muuttanut rakkauden perässä jonnekin muualle kuin mistä on kotoisin. Joko Suomeen, missä on vaikeaa ulkomaalaisena löytää hyviä miespuolisia ystäviä, tai Suomesta pois ehkäpä samasta syystä.
Ajattelin ensin, että nyt ML-jankkaajan lisäksi tänne paukkasi JH-A-fani, joka on varma Pakkasen oleva hän 😂
Huh, ei sentään 🙈 En ehkä ihan näkisi sopivaksi rooliin. Olisi kyllä toisaalta ainakin luvatunkaltainen leuat loksauttava yllätys!
Tomi Metsäketo on Pakkanen. Kaikki täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Kanadavihje voi olla ja luultavasti on hämäystä. Pakkanen mainitsi vihjevideollaan Columbia Riverin, jonka tuloksena Ile kysyi onko Pakkanen Kanadasta. Pakkanen ei vastannut mitään, eikä asiaan ole palattu. Samanlainen hämäys kuin viime kauden Leijona, kiekko ja Wallinheimo. Talviurheiluun liittyvä vihje taas, mikäli todenmukainen, kannattaa kuunnella tarkemmin. "This may come as a surprise, but I love winter sports. Especially in cold weather. It might make your teeth clatter, but who cares! And if you get injured, even better. That is the ultimate alpha side of me." (Tässä muuten näkyy se ettei Pakkanen ole natiivi englanninpuhuja - oikea käsite on teeth chattering)
On siis mahdollisesti _yllättävää_, että henkilö pitää kylmästä säästä ja talviurheilusta. Onkin syytä pohtia, miksi se olisi yllättävää? Se, että on kylmästä Suomesta kotoisin tai asuu täällä, harrastaa talviurheilulajeja ja on jopa mm-tasolla kilpaillut jossain alamäkiluistelussa ei minusta tee siitä yhtään yllättävää. Viittaisi enemmän siihen että henkilö on kotoisin jostain muualta lämpimästä tai muuttanut sellaiseen paikkaan, harrastaa itse kesäurheilua tai muuta vastaavaa. Talviurheilulaji, jossa loukkaantumisia tapahtuu paljon viitannee jääkiekkoon. Loukkaantumisia tapahtuu joka lajissa, mutta jääkiekossa ne ovat välillä olleet jopa olennainen osa peliä, ja viime vuosina myös paljon tapetilla vakavien loukkaantumisten vuoksi. Tämä siis ehkä Pakkasen lempilaji, ei välttämättä se missä itse kilpaili.
Kyseinen kohta kuuluu aika epäselvästi, mutta saattaakin sanoa "feet clatter" ja on vaan suomennettu väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan ymmärrä, kuinka hahmo voi mennä pilalle, jos sen takaa paljastuu joku tietty tyyppi, kuten nyt vaikka Leppilampi. Eihän se vie pois sen hahmon esiintymistä ja loistokkuutta. Miks sen pitäis olla joku ulkomainen suuri stara ennen kuin kelpaisi? Eikös ole vaan hyvä, että omasta maastakin löytyy talenttia? Ja eikös tämän ohjelman tarkoitus vähän niin kuin ole jekuttaa ja hämätä, häh?
Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että hänen kohdallaan on käytetty sellaista kikkailua, mitä ei muiden kohdalla ole käytetty. Se on vain epäreilua muita osallistujia ja katsojia kohtaan, jos yhtä mainostetaan ulkomaalaisena ja yhden ääntä käsitellään voimakkaasti ja muut ovat sitten ihan omia itsejään.
Miksi vain yksi hahmo kahdestatoista esittää ulkomaalaista, suomea osaamatonta!!? Seisoo sen näköisenä ettei oo yhtään kartalla mitä ympärillä puhutaan. Mielestäni katsojilla on täysi oikeus pettyä ja suuttua jos tällä tavalla huijataan. On aivan eri asia jekuttaa vähän, kuin tällä tavalla!
Vierailija kirjoitti:
Kanadavihje voi olla ja luultavasti on hämäystä. Pakkanen mainitsi vihjevideollaan Columbia Riverin, jonka tuloksena Ile kysyi onko Pakkanen Kanadasta. Pakkanen ei vastannut mitään, eikä asiaan ole palattu. Samanlainen hämäys kuin viime kauden Leijona, kiekko ja Wallinheimo. Talviurheiluun liittyvä vihje taas, mikäli todenmukainen, kannattaa kuunnella tarkemmin. "This may come as a surprise, but I love winter sports. Especially in cold weather. It might make your teeth clatter, but who cares! And if you get injured, even better. That is the ultimate alpha side of me." (Tässä muuten näkyy se ettei Pakkanen ole natiivi englanninpuhuja - oikea käsite on teeth chattering)
On siis mahdollisesti _yllättävää_, että henkilö pitää kylmästä säästä ja talviurheilusta. Onkin syytä pohtia, miksi se olisi yllättävää? Se, että on kylmästä Suomesta kotoisin tai asuu täällä, harrastaa talviurheilulajeja ja on jopa mm-tasolla kilpaillut jossain alamäkiluistelussa ei minusta tee siitä yhtään yllättävää. Viittaisi enemmän siihen että henkilö on kotoisin jostain muualta lämpimästä tai muuttanut sellaiseen paikkaan, harrastaa itse kesäurheilua tai muuta vastaavaa. Talviurheilulaji, jossa loukkaantumisia tapahtuu paljon viitannee jääkiekkoon. Loukkaantumisia tapahtuu joka lajissa, mutta jääkiekossa ne ovat välillä olleet jopa olennainen osa peliä, ja viime vuosina myös paljon tapetilla vakavien loukkaantumisten vuoksi. Tämä siis ehkä Pakkasen lempilaji, ei välttämättä se missä itse kilpaili.
Miksi tuossa oikea käsite on teeth chattering, kun lauseessa sanotaan make teeth chatter(ing). Eikö make -sanan kanssa käytetä verbistä ihan tuota perusmuotoa eikä ing-päätteistä?
Varma vihje Pakkasesta: Hän ei ole venäläinen, aksentti kuuluisi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan ymmärrä, kuinka hahmo voi mennä pilalle, jos sen takaa paljastuu joku tietty tyyppi, kuten nyt vaikka Leppilampi. Eihän se vie pois sen hahmon esiintymistä ja loistokkuutta. Miks sen pitäis olla joku ulkomainen suuri stara ennen kuin kelpaisi? Eikös ole vaan hyvä, että omasta maastakin löytyy talenttia? Ja eikös tämän ohjelman tarkoitus vähän niin kuin ole jekuttaa ja hämätä, häh?
Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että hänen kohdallaan on käytetty sellaista kikkailua, mitä ei muiden kohdalla ole käytetty. Se on vain epäreilua muita osallistujia ja katsojia kohtaan, jos yhtä mainostetaan ulkomaalaisena ja yhden ääntä käsitellään voimakkaasti ja muut ovat sitten ihan omia itsejään.
Miksi vain yksi hahmo kahdestatoista esittää ulkomaalaista, suomea osaamatonta!!? Seisoo sen näköisenä ettei oo yhtään kartalla mitä ympärillä puhutaan. Mielestäni katsojilla on täysi oikeus pettyä ja suuttua jos tällä tavalla huijataan. On aivan eri asia jekuttaa vähän, kuin tällä tavalla!
Niinpä. Olen käsittänyt, että ohjelman tarkoitus on käyttää kaikkea nähtyä ja kuultua vihjeinä hahmon henkilöllisyydestä. Ainoat hämäykset pitäisi olla tuo maski ja haastattelujen puheäänen muuttaminen. Vihjeet voivat olla harhaanjohtavia sillä tavalla, että ne voivat olla epämääräisiä tai ne voidaan liittää moneen henkilöön, mutta vihjeiden ei saisi olla tällä tavalla valheellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olen käsittänyt, että ohjelman tarkoitus on käyttää kaikkea nähtyä ja kuultua vihjeinä hahmon henkilöllisyydestä. Ainoat hämäykset pitäisi olla tuo maski ja haastattelujen puheäänen muuttaminen. Vihjeet voivat olla harhaanjohtavia sillä tavalla, että ne voivat olla epämääräisiä tai ne voidaan liittää moneen henkilöön, mutta vihjeiden ei saisi olla tällä tavalla valheellisia.
on niissä vihjeissä perääkin. mut ei mietittävää kaikki täsmää mikko leppilampeen
Antikliimaksi kun Leppilampi paljastuu.
eikös jollai pakkanen vihjevideollaan kertonut. että miksi hän lähti tähän kisaan mukaan, siksi koska halusi todistaa kaikille osaavaani olla tarpeeksi rohkea esiintymään ja laulamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on niissä vihjeissä perääkin. mut ei mietittävää kaikki täsmää mikko leppilampeen
Tuossa puhuttiinkin siitä englannin kielestä. Se, että Pakkanen ei osaa suomea, ei liity Leppilampeen millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
eikös jollai pakkanen vihjevideollaan kertonut. että miksi hän lähti tähän kisaan mukaan, siksi koska halusi todistaa kaikille osaavaani olla tarpeeksi rohkea esiintymään ja laulamaan.
Sekoitatkohan nyt johonkin toiseen videoon. Pakkanen on levyttänyt ja kertonut haaveilevansa oscarista. Kyseessä on siis joku esiintyjä, joka on laulanut ihan julkisesti.
Marko Hietala taitaa olla tämän kauden suurin stara. Ja kieltämättä yllätti että hän lähtisi tällaiseen mukaan. Ehkä se oli myös panelisteille yllätys. Kun kerran Cristoffer mainitsi suurista yllätyksistä. Toki myös hiirulaisen paljastuminen mieheksi on aika yllätys.
Leppilammen kyvyt ovat kyllä tulleet myös aika yllätyksenä ja täytyy nostaa hattua monipuolisista esityksistä. Hietalan äänestä pidän myös paljon. Harmi että häntä ei näe ja kuule enemmän televisiossa. Hänen oma musiikkinsa ei kyllä kauheasti iske, ehkä pitää vielä tutustua paremmin jos sieltä jotain kuunneltavaa löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu täällä on mennyt aika rumaksi loppua kohden mutta uskallan kuitenkin heittää tähän väliin omat arvaukset.
Hiirulainen on Jarkko Tamminen
Pakkanen on Kiefer Sutherland
Tohtori on Iiro Seppänen
Taikahattu on Krista SiegfriedJa minun kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä , jokainen kuulee ja tulkitsee omalla tavallaan. Ei pidä ottaa niin vakavasti, tämähän on viihdettä joka on tuonut ainakin meidän perheelle lauantai iltoihin mukavaa ajanvietettä vieden hetkeksi ajatukset öpois arjesta. Eikä todellakaan tärkeintä ole ollut se kuka on oikeassa, vaikka onhan se hauskaa ollu jos on hoksinu kuka on ollut maskin takana ennen tuomareita. Mutta en ole myöskään pahoittanut mieltä jos olen arvannut väärin tai en ole keksiny ollenkaan kuka voisi olla kysymyksessä. Kaksi hahmoa olen tiennyt ja kaksi henkilöä maskin takana oli mulle tuntemattomia, nimet kyllä kuullut mutta siinä kaikki. Ja odotan niitä yllätyksiä mitä on luvattu jo ennen kuin kausi edes alkoi.
Mutta lauantaina illalla me kaikki tiedetään ketä on maskien takana. Ihmetellään sen jälkeen miten lauluäänet ja vihjeet sopii kenellekkin. ;)
Minusta Kiefer on hyvä ehdotus, vihjeet ja lauluääni käyvät todella yksiin Pakkasen kanssa. Onkohan hän liian kallis tähti tähän ohjelmaan? Tosin eihän noiden starojen mielenliikkeistä koskaan tiedä.:D Olen samaa mieltä muuten kanssasi, mutta Tohtori on taatusti Hietala. Sen äänen tunnistan vaikka unissani.;D
Hietalan tunnistaa jo eleistä ja asennoistakin.
jep, tässä livevedossa näkee samanlaista liikehdintää ku tohtorilla.
Onko tuossa Lauri Porra? Väinämöinen meets Sibelius?
Columbia-joen varrella on paikka nimeltä Jared, varma vinkki!
No ei, mutta haluaisin kyllä leukojen loksahtavan sen takia, että kyseessä on niin iso maailmantähti, ettei uskalleta edes veikata.
Pakkanen 2020:
"And if you get injured, even better."
Ilta-Sanomat 2015 kun Leppilammelta irtosi neljä hammasta jääkiekkoa pelatessa:
"Ylähampaiden osalta hän oli heti tapaturman jälkeen vitsaillut kavereilleen, että nyt hän on päässyt idoliensa joukkoon: kiekkolegendat Teemu Selänne ja Ville Peltonen ovat kuuluisia myös siksi, että he ovat usein pelanneet ilman hammasimplanttejaan. Molemmat miehet kun ovat kiekko-otteluissa menettäneet hampaitaan."
Vierailija kirjoitti:
Columbia-joen varrella on paikka nimeltä Jared, varma vinkki!
No ei, mutta haluaisin kyllä leukojen loksahtavan sen takia, että kyseessä on niin iso maailmantähti, ettei uskalleta edes veikata.
Kieltämättä tämä on ollut minunkin mielessäni yksi vaihtoehto. Tosin mm-urheilu ei taida täsmätä häneen. Ja juu, realismikin taitaa olla este.
Hilma pakkasena olisi kyllä aika yllätys mutta vihjeet ei kyllä sovi kovin hyvin. Ei taida olla levyttänyt eikä kilpaillut mm tasolla.
Leppilampi ei kyllä mikään absolutisti ole. Itse ainakin olen nähnyt vielä lähiaikoina videoita rapujuhlista joissa Mikkokin kilistellyt iloisesti. Taisi olla jopa tänä kesänäkin vaikka Korona...