Masked Singer Suomi kausi 2 Official
Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:
Kommentit (10902)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin täällä on väitetty, ei ole mitenkään varma asia että Pakkasen on oltava ei-suomalainen. Nytkin kun veikkailtiin vain suomalaisia, ei sen paremmin panelistit kuin Ilekään sanallakaan kommentoineet että ovatko veikkaukset kansallisuuden näkökulmasta edes järkeviä. Eli meille katsojille juuri yritetään antaa ymmärtää että voi ihan hyvin olla suomalainen.
Se että moinen saattaa meistä tuntua ns. väärältä harhaanjohtamiselta, ei tarkoita etteikö niin voi olla.
Pakkasen aksentti täytyy ottaa huomioon, tosin kai sellaisen voi opetella?
Aksentti kuten niin moni muukin asia kannattaa ottaa huomioon kun arvailee hahmoja.
Pointti siis että mitään sääntöä ei ole missään kerrottu että jos esittelyt on englanniksi, niin ei voi olla suomalainen.
Vaikka ei ole sanottu mitään sääntöä, niin miksi käytetään englantia, jos kyseessä on supisuomalainen ? Ei mene jakeluun, eikä pidä mennä. Pitää olla tosi painavat perustelut sille, miksi kielenä on englanti eikä suomi jos/kun hahmo on suomalainen.
Miksi englantia? No oisko ihan vaan hämäykseksi? Muistetaan koko ajan että Pakkasen vihjeissä on "not everything is what it seems" ja siihen on joku peruste. Voisi olla kieli. Onko hyvä idea, no ei minustakaan välttämättä. Mutta voin uskoa että tuotanto tekee tällaisen kömpelöhkön tempun, mietitään nyt miten "luontevaa" sekään on että Veitola niin usein viime sinisessä ykskaks tietää oikean vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan selvä Jarkko Tammisen kroppa!!
Totta. Tänään näkyi selkeästi asun alta hyvin maskuliiniset, treenatut reidet. Hiirulainen on Jarkko Tamminen. Tämä on varma, jos joku on varma. Tuli koronakeväänä kuunneltua paljon hänen imitaatioitaan ja on tunnistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä hiljeni Leppilampea ehdottaneet ja siitä niin varmoja olleet..
En ymmärrä, miksi tästä täytyy aukoa päätä ja olla niin ylimielinen. Jos ihmiset on sitä mieltä, että se on Leppilampi, antakaa olla. Voitte ihan ystävällisesti perustella, miksi mielestänne ei ole. Ei tarvitse aina hyökätä tyyliin "vieläkö joku ehdottaa", "kylläpä hiljeni ihmiset", "voi hyvänen aika, ei tosiaan ole Leppilampi" tai "kylläpä ihmiset on ajattelee yksinkertaisesti" ym. Koska fakta vaan nyt on se, että kukaan ei voi varmaksi tietää, kuka Pakkanen on, ja hän voi olla myös Leppilampi, tuntui se teistä kuinka kurjalle ja epäreilulle hyvänsä.
Ei mitenkään olla ML Pakkanen. Pakkasen hahmo, olemus, esiintyminen ja karisma, kaikki kertoo ettei ole ML. Tämä esitys sen nyt viimeistään kertoi. Mutta jos ei vaan halua tunnustaa niin sitten täytyy vaan jatkaa sitkeästi hokemista.
Juuri tällaista kommentointia tarkoitin. Tämä pilaa fiiliksen tässä keskustelussa, kun ei voi asiallisesti keskustella. Sinä kun nyt valitettavasti et voi asiaa varmaksi sen paremmin tietää kuin muutkaan, vaikka mielestäsi juuri sinä olet oikeassa.
Eiköhän tällä palstalla saa jokainen kirjoittaa miten haluaa ja mitä mieltä itse on. Kukaanhan ei tosiaan vielä tiedä.
Eihän sitä voi kukaan estää. Aggressiivinen kommentointi on vaan niin väsyttävää.
Leppilampea on kieltämättä tuputettu täällä erittäin agressiiviseen sävyyn ja jos joku on ollut eri mieltä, niin alkanut kauhea jankkaaminen. Uskon kuitenkin, että kyseessä on ollut yksi ja sama ihminen. En yhtään ihmettele, jos joku on ärsyyntynyt siitä. Täytyy kuitenkin muistaa se, että tämä on viihdeketju, joten sitä toivoisi kommentoinnin olevan leppoisaa arvailua.:) Ei tämän pitäisi olla niin vakavaa.
En ole itse huomannut aggressiivista jankkaamista Leppilampea ehdottaneilta. Voi toki olla, että on itseltä mennyt ohi. Sen sijaan itse olen saanut näitä "no voi hyvänen aika" ja "kylläpä ihmiset ovat yksinkertaisia" -kommentteja. Nythän tämä Leppilampi-keskustelu lähti siitä, että pari ihmistä kuittaili, että kylläpä Leppilampea ehdottaneet ovat hiljaa, ja minä vastasin. En siis itse tuonut nimeä tähän keskusteluun nyt. Enkä ole ainoa, joka on häntä ehdottanut, joten on meitä useampi. Ja kuten sanoin, varma en itse ole.
Nimenomaan toivoisin, että tämä pysyisi viihdeketjuna. Eivät nämä nyt niin vakavia asioita ole.
No sulta on mennyt pahasti ohi. En yhtään ihmettele, jos joku kuittaili. Niin ala-arvoista tekstiä on joku ML fani täällä suoltanut.
Mitäköhän ala-arvoista? Huomaatko, että itse kommentoit täällä välillä aika aggressiivisesti? Tunnistan sinut, kun käytät ML-lyhennettä. Harmi, kun keskustelu menee tällaiseksi. Mukava olis lukea näitä, mutta tulee jotenkin kurja fiilis näistä nykyään, niin ehkä pysyn jatkossa paikoissa, joissa keskustelu pysyy asiallisena.
Moni on sitä mieltä, että Pakkanen ei ole Leppilampi. Sinä saat olla toista mieltä, mutta ei siitä silti tarvitse suuttua. Itse en käsitä, miksi tuotanto huijaisi meitä kieliasialla?
Ihmiset rakkaat. Ei mun kanssa tarvitse kenenkään olla samaa mieltä, enkä ole suuttunut yhtään mistään. Huomaan kyllä, että täällä ihmisillä menee hermot sanoista Mikko Leppilampi. Se, mikä häiritsee, on joidenkin ihmisten tapa sanoa asiat. Ne kun voi sanoa niin monella tapaa. Mutta tämä tästä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Ai että jos itse ihan asiallisesti perustellen sanon ketjussa, miksi minusta Pakkanen voisi potentiaalisesti olla henkilö X, olen jotenkin itse aiheuttanut sen, että ihmiset kommentoivat hyökkäävästi? Koko ajanhan täällä naureskellaan "Leppilampi-hulluille" ja koko nimeä ei saisi keskustelussa edes mainita ;)
Eiköhän kyse ollut siitä tyypistä, joka hyökkää ilkeästi päällä, jos joku uskaltaa mainita jonkun muun nimen kuin Mikon. Miksei tämän asian voi jo antaa olla, keskitytään jo olennaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin täällä on väitetty, ei ole mitenkään varma asia että Pakkasen on oltava ei-suomalainen. Nytkin kun veikkailtiin vain suomalaisia, ei sen paremmin panelistit kuin Ilekään sanallakaan kommentoineet että ovatko veikkaukset kansallisuuden näkökulmasta edes järkeviä. Eli meille katsojille juuri yritetään antaa ymmärtää että voi ihan hyvin olla suomalainen.
Se että moinen saattaa meistä tuntua ns. väärältä harhaanjohtamiselta, ei tarkoita etteikö niin voi olla.
Aksentti kuten niin moni muukin asia kannattaa ottaa huomioon kun arvailee hahmoja.
Pointti siis että mitään sääntöä ei ole missään kerrottu että jos esittelyt on englanniksi, niin ei voi olla suomalainen.
Se tiedetään, mutta jotenkin se tuntuisi huijaamiselta. Tietenkään huijaus ei ole kiellettyä, tekeekään englanninkieli Pakkasen henkilöllisyydestä enemmän mysteerin. Pakkasella on selvästi aksentti, mutta miksei joku suomalainen olisi voinut opetella sellaista.
Aksentti on ihan opeteltavissa. Sitä paitsi miksi Pakkasella ei ole ollut samaa aksenttia aikaisemmissa esityksissä, jos se on hänen luonnollinen aksenttinsa?
Onhan ollut aksentti aina aiemminkin, tässä esityksessä se oli vain ylikorostettu. Ehkä tahallaankin viety yli. Minusta Pakkanen ei ole natiivi englantia puhuva.
Aivan okei. En ole niin tarkkakuuloinen itse aksenttien kanssa, mutta itsestä tuo kuulosti nimenomaan opetellulta, sillä natiivilta ei minustakaan kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei ole sanottu mitään sääntöä, niin miksi käytetään englantia, jos kyseessä on supisuomalainen ? Ei mene jakeluun, eikä pidä mennä. Pitää olla tosi painavat perustelut sille, miksi kielenä on englanti eikä suomi jos/kun hahmo on suomalainen.
Miksi englantia? No oisko ihan vaan hämäykseksi? Muistetaan koko ajan että Pakkasen vihjeissä on "not everything is what it seems" ja siihen on joku peruste. Voisi olla kieli. Onko hyvä idea, no ei minustakaan välttämättä. Mutta voin uskoa että tuotanto tekee tällaisen kömpelöhkön tempun, mietitään nyt miten "luontevaa" sekään on että Veitola niin usein viime sinisessä ykskaks tietää oikean vastauksen.
Pakkanen voi hyvin olla Ville Valo, kehon liikkeet, ääni ja vihjeet sopivat. Pakkanen lausuu kuitenkin sanoja välillä niin, että tulee mieleen, ettei hän ole täysin suomalainen.
Pakkasen biisivalinnat:
- Nothing compares 2 u: erobiisi, tunnetuimpina esittäjinä ns. sukupuolipakkaa aikanaan ravistellutta artistia (Prince ja Sinead). Molemmat uskonnollisia/henkisiä artisteja btw.
- Pretending: Jonkinlainen protestilaulu, jossa kyseenalaistetaan auktoriteettiasemassa olevan hahmon olemus, ja syytetään mukaempaattisesta esittämisestä
- Lose Yourself: Kertojahahmo saa yhden mahdollisuuden breikata ja hylätä entisen, surkean elämänsä, lyö läpi, mutta menestys vie hänet myös pois lapsensa luota ja kertoja kärvistelee syyllisyyden kanssa
- I’m too sexy: Itsetietoinen päähenkilö menettää rakkauden, koska on vaan liian seksikäs sillekin
Noiden pohjalta sitten arpomaan :)
Pakkasen vihjeet eivät kyllä varmaan sovi, mutta eilisesti biisistä tuli mieleeni ruotsalainen laulaja ja malli Günther (Mats Söderlund). Monet varmaan muistaa Teeny Weeny String Bikini -kappaleen. Sittemmin keikkaillut aika monesti Suomessa ja osallistui muutamia vuosia sitten Uuden musiikin kilpailuunkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo siis mäkin vain odotan että Pakkanen vetää ens kerralla suomeksi biisin, niin menee lopullisesti pakka sekaisin!
Lauri Tähkän Palavaa vettä tai Polte, kiitos.:D
Mulle tulee Pakkasen itseriittoisuudesta, romahtamisen patetiasta ja saarnaamisesta mieleen Jari Sarasvuo
Vierailija kirjoitti:
Pakkasen biisivalinnat:
- Nothing compares 2 u: erobiisi, tunnetuimpina esittäjinä ns. sukupuolipakkaa aikanaan ravistellutta artistia (Prince ja Sinead). Molemmat uskonnollisia/henkisiä artisteja btw.
- Pretending: Jonkinlainen protestilaulu, jossa kyseenalaistetaan auktoriteettiasemassa olevan hahmon olemus, ja syytetään mukaempaattisesta esittämisestä
- Lose Yourself: Kertojahahmo saa yhden mahdollisuuden breikata ja hylätä entisen, surkean elämänsä, lyö läpi, mutta menestys vie hänet myös pois lapsensa luota ja kertoja kärvistelee syyllisyyden kanssa
- I’m too sexy: Itsetietoinen päähenkilö menettää rakkauden, koska on vaan liian seksikäs sillekin
Noiden pohjalta sitten arpomaan :)
Mikael Persbrandt, ei voi muuta sanoa. Tyypin historia on erittäin mielenkiintoinen ja toisaalta surullisen säälittävä. Hän on muuten joskus huumepäissään vastustanut poliiseja ja huutanut näille olevansa Gunvald Larsson.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon vakaasti että Pakkanen on Antti Holma.
Kaikissa biiseissä ässä on tosiaan lespannut samalla lailla kuin Holmalla 🧐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa biiseissä ässä on tosiaan lespannut samalla lailla kuin Holmalla 🧐
Mä oikeasti toivon, että Pakkanen on suomalainen. Ihan vaan sen takia, että olisi hienoa, jos Suomesta löytyisi tuollainen kyky. Holma, Valo tai joku muu, ei sen niin väliä. Persbrandt on minunkin veikkaus tällä hetkellä, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kuin myös. Kirjoitin heti ketjun alussa syyskuussa jo tämän. Holma palkittiin vuoden näyttelijätulokkaana v. 2010, hän neuloo, muutti Nykiin koska Suomessa ”alkoholi, masennus ja kevyt itsetuhoisuus vaanivat minua joka puolelta”, on tunnettu rintalihastensa esittelystä, veti Eminemiä - viittaus Suomen omaan valkoiseen suurräppäriin Cheekiin jne
Holma osaa laulaa ja on ollut avoin sen suhteen, että toimeentulo on Jenkeissä tiukilla. Ihan hyvin vois vetää PPP:t/ Taneli Mäkelät, ja aloitella tän formaatin avulla uraa laulajana.
Ainoa suomalainen, jonka voin hyväksyä Pakkaseksi, on joku Suomessa asuva ulkomaalainen tai suomenruotsalainen, joka ei kunnolla osaa suomea. Tai hyvin vahvasti ulkomaille yhdistetty suomalainen. Jälkimmäinen siis luokkaa Renny Harlin. Mutta ketäs suomenruotsalaisia tähän voisi mallailla? Kävisikö se nuori (vai onko se jo entinen nuori) hevilaulaja, mikä se nimi olikaan... Andre(?) Linman tms. En millään saa sen aiemman bändin nimeä päähän. Biisejä oli ainakin Indian ja Molly the Murderer. Ja olisi riittävän tunnettu, vaikka minä haarakorva en nyt muistakaan. Tyyppi ei ainakaan puhu kunnolla suomea ja ruumiinrakenne kävisi. Ääntä ja muita vihjeitä pitäisi vertailla.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa suomalainen, jonka voin hyväksyä Pakkaseksi, on joku Suomessa asuva ulkomaalainen tai suomenruotsalainen, joka ei kunnolla osaa suomea. Tai hyvin vahvasti ulkomaille yhdistetty suomalainen. Jälkimmäinen siis luokkaa Renny Harlin. Mutta ketäs suomenruotsalaisia tähän voisi mallailla? Kävisikö se nuori (vai onko se jo entinen nuori) hevilaulaja, mikä se nimi olikaan... Andre(?) Linman tms. En millään saa sen aiemman bändin nimeä päähän. Biisejä oli ainakin Indian ja Molly the Murderer. Ja olisi riittävän tunnettu, vaikka minä haarakorva en nyt muistakaan. Tyyppi ei ainakaan puhu kunnolla suomea ja ruumiinrakenne kävisi. Ääntä ja muita vihjeitä pitäisi vertailla.
Sturm und Drang!
Holma on kyllä paljon uskottavampi vaihtoehto kuin Leppilampi. Ja niille jotka sanoo, ettei
Ville Valo osallistuis tällaseen formaattiin: miksei? Ollut aika kauan veke julkisuudesta, saanut akkuja ladattua ja rehabit hoidettua, ikä tehnyt tehtävänsä ja mieli vois hyvinkin tehdä vähän heittäytyä hupsuttelemaan.
Onhan ollut aksentti aina aiemminkin, tässä esityksessä se oli vain ylikorostettu. Ehkä tahallaankin viety yli. Minusta Pakkanen ei ole natiivi englantia puhuva.