Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun vauva syntyy yöllä

Vierailija
30.10.2013 |

Siirrytäänkö sitä keskellä yötä sinne synnyttäneiden osastolle vauvan kanssa? Ja muut samassa huoneessa olijat herää siihen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin.

Vierailija
2/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jo hereillä, ei tarvitse erikseen herättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tyhjään huoneeseen :)

Vierailija
4/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siirtynyt aina aamulla/aamupäivällä

Vierailija
5/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei sinne synnytyssaliin pitkäksi aikaa jäädä, vaan osastolle siirretään.

Joku voi herätä siihen, joku taas ei.

Vierailija
6/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin. Taisin kyllä herättää neljä ihmistä. 

Vierailija
7/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikonen syntyi keskiyöllä, kyllä minä sinne huoneeseen menin siinä parin tunnin sisällä. En muista yhtään olivatko huonekaverit valveilla vai nukkuivatko, minä en siellä vauvojen parkukonsertissa osannut nukkua ja häivyinkin kotiin heti kun päästiin.

Vierailija
8/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:08"]

[/quote]

Siis missä vietit ne aamuyön tunnit? Käytävällä? Tuskin synnytyssalissa kuitenkaan?

Vierailija
9/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,siirrytään.

Vierailija
10/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ja äitiä seurataan synnytyssalissa n.2h. Jos kaikki on hyvin ja osastolla on tilaa, niin siirrytään lapsivuodeosastolle. Kellonajalla ei ole mitään väliä. Vauvoja syntyy yhtä paljon yölläkin, joten salit pitää saada tyhjäksi ja siivottua seuraavaa varten.

Joskus saattaa joitain poikkeuksia olla, mutta pääsääntöisesti se menee näin.

Vierailija
11/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin yöni synnärin puolella. Siellä oli kolme huonetta joista siis yhdessä vietin ihan rauhassa sen ekan yön.

Vierailija
12/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä osastolla kauheesti nukuta muutenkaan, joten eipä sillä väliä ole, vaikka sinne yks lisää yön aikana ilmestyy. Aika hiljaa me taidettiin mennä eikä mitään isoja valoja tietenkään sytytelty. Vastasyntynyt vauva nukkuu syntymäväsymystään sen ekan yön, mutta äiti ei tietenkään uskalla nukahtaa, ja sen jälkeen ei sitten ainakaan vuoteen nukuta muutenkaan....

Vierailija
13/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä siirryttiin. Tai noin  puol viis aamulla. mikä oli tylsää ku mies joutu sitte lähtä kotiin pariksi tunniksi(tietty ehkä hyvä hälle että sai pari tuntia nukkua) 

Vierailija
14/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:20"]

Mä nukuin yöni synnärin puolella. Siellä oli kolme huonetta joista siis yhdessä vietin ihan rauhassa sen ekan yön.

[/quote]

Ja siis kyseessä ei ollut synnytyssali, vaan ihan oma erillinen huone. Ne oli mm. käynnistyksessä olevien synnyttäjien käytössä, vähän silleen tarkkailuhuoneina. Ja yöllä synnyttäneiden petipaikkoina.

Vierailija
15/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä synnytysosastolla olevat on varmaan tottuneet ja varautuneet siihen että siellä herätään milloin mihinkin. Itkeehän ne vauvatkin siellä jopa öisinkin

Vierailija
16/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä ei tunneta päivää ja yötä. Ei muuten tunne vauvakaan.

Vierailija
17/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:13"]

[/quote]

Siis missä vietit ne aamuyön tunnit? Käytävällä? Tuskin synnytyssalissa kuitenkaan?

[/quote]Ensin synnytyssalissa pari tuntia, sen jälkeen erillisessä huoneessa  synnytyssalien lähellä( en muista nimitystä). Siellä saimme  voileipää, kahvit ja kuohuviinit. Tosiaan osaston puolelle siirryttiin vasta aamulla/aamupäivällä.

Vierailija
18/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:25"]

[/quote]

[/quote]Ensin synnytyssalissa pari tuntia, sen jälkeen erillisessä huoneessa  synnytyssalien lähellä( en muista nimitystä). Siellä saimme  voileipää, kahvit ja kuohuviinit. Tosiaan osaston puolelle siirryttiin vasta aamulla/aamupäivällä.

[/quote]Juu, tarkkailuhuonehan se olikin :)

Sama

Vierailija
19/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:25"]

[/quote]

[/quote]

Missä ihanassa luksussairaalassa olet synnyttänyt? Mä olin sen pari tuntia salissa, johon sain jotain leipää, mutta olin niin poikki, etten jaksanut edes päätäni nostaa syödäkseni. Onneksi mies syötti. Hoitajat yrittivät varovasti kiirehtiä, että saisivat mut salista pois ja seuraavan tilalle. Seuraavaksi jännättiin onko osastolla tilaa vai joudutaanko käytävälle, tuurilla sain viimeisen osastopaikan. (Seuraava sitten joutuikin käytävälle.) Siellä vähän aikaa ja sitten mies joutui lähtemään kotiin, kun oli ilta, ja minä jäin yksikseni ihmettelemään vauvaa ja miettimään miten pystyn nostamaan vauvaa viereeni, kun en meinannut tolpillani pysyä.

Kuulostaa siis aika luksukselta tuo erillinen huone, jossa saa olla rauhassa, kuohuviinit, kahvit ja kaikki:)

Vierailija
20/35 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa käytävälle joutuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi