Viedäänkö silloin tuliaisia, jos mennään ekaa kertaa jonkun kotiin kotikusuille?
Jos menisin ensimmäistä kertaa jonkun kotiin, veisin tuliaisia. Mutta, jos menen kotikutsuille, niin viedäänkö silloin tuliaisia? Sehän on vähän eri asia kuitenkin.
Kommentit (15)
Siis mitä on kotikusut? Kusaistaanko nurkkaan vai vessanpyttyyn?
Mikä on kotikutsu? Jotkut Tupperikutsut vai? Silloin en veisi.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 17:10"]
[/quote]
Kusu on australialainen pussieläin.
No kai sitä voi viedä vaikka kukkakimpun tai suolaa ja leipää.
Pakko ei ole.
Kusut ei varmaan välitä kukkasista, mutta ehkä jotain hedelmiä voisi viedä?
Mitkä on kotikutsut????Kertokaa nyt joku!
kyllä minä vierailulle mennessä vien jotain, viinipullon, ja mieheni ojentaa emännälle kukkia
Itse vien joskus. Minusta on ollut kiva saada vaikka teetä ja servettejä ja jotain saman tyyppistä olen vienyt itsekin. Tai toki aina se leipä ja suola on ok, mutta kivempi ehkä varsinaisissa tupareissa tai jos on kutsuttu kylään uuteen kotiin.
Itse en mene koskaan tyhjin käsin kenenkään luokse käymään.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 17:10"]
[/quote] joku täällä keksii jokaiseen aloitukseen aina ensimmäiseksi jotain tällaista näsäviisasta ja tyhmää. Oletko sinä se joka tätä teet kaikkiin ketjuihin? Huomaatko olevasi sairas? Pilaat tämän palstan. Lähde pois ja anna meidän keskustella rauhassa jotka haluamme keskustella. Äläkä avaa kaikkia ketjuja,mitä sinä saat siitä että jokaiseen ketjuun piruilet? Et ole yhtään hauska vaan mieleltäsi vinoutunut.
Kyllä jokainen sivistynyt tietää mitä on kotikutsut.....älkää nyt viitsikö....kutsut voi olla jonkun teeman alla tai sitten ei. Mutta aina vien jotain jos eka kertaa menen kylään olipa se sitten kutsut tai yksinäni muuten vaan.kahvipaketti,kukkia,keksiä,leipomuksia,mitä vaan.t. Se joka sanoin että tuo näsäviisas on sairas....
Olen monesti ollut kotikutsuilla ja jos uusi koti vien varmasti jotain (yleensä aina kukkia), jos tarkoitus jatkaa illanviettoa sen jälkeen vien jotain (kukkia, juustoa, viiniä). Jos menen hyvän ystäväni luokse voin viedä jos satun näkemään kauniin aikaan sopivan kukan tai asetelman (syksyllä callunan tai koristekaalin, joluluna joulukukan, keväällä tulppaaneja, kesällä kesäkukan jne). Vien usein ystäville ja tutuille jotain pientä mukanani :)
Voihan sitä viedä jos haluaa, vaikka jonkun pienen suklaarasian tms. Ei mitään ihmeempiä ja kallista, max. 10 e mielestäni.