Sosiaalitoimi onko tämä kiusaamista vai painostamista
Mut ensinnäkin ohjattiin työttömien terveystarkastukseen johonkin ihan ihmeellisiin tiloihin joissa on vain kehitysvammaisia. Vasta tehtiin aktivointisuunnitelma ja sovittiin että olen yhteydessä mikäli en löydä itsenäisesti työpaikkaa tai sopivaa opiskelupaikkaa.
Nyt se sosiaali ihminen laittelee jatkuvasti viestiä että soittaa silloin ja silloin. Kysymättä sopiiko mulle. Enkä oikeasti ymmärrä miksi pitää olla noin inhottavasti perässä kokoajan, hän varmaan aikoo saada minut kuntouttavaan keinolla millä hyvänsä. Voiko siellä pyytää että saisi vaihtaa asiantuntijaa kun tuntuu että tämän kanssa ei oikein ymmärretä elämäntilannetta samallalailla.
Kommentit (19)
Työttömien terveystarkastus on vapaaehtoinen samoin myös kuntouttava. Itse olen kieltäytynyt eikä mitään sanktioita tullut. Kyllä ne jossain vaiheessa jättää sut rauhaan kun tajuavat etteivät pysty sua mihinkään pakottamaan.
Joudut ehkä kehitysvammaisten kanssa samaan paikkaan töihin. Tätä oli jo 80-luvulla. Ei ole uusi asia.
En tarvitse niin pientä summaa minkä sieltä EHKÄ joka kuukausi saa. Joten kun kaikki on epävarmaa myös heidän puolelta niin ei kenenkään tarvitse suostua jokaiseen ehdotukseen. Olen kieltäytynyt kuntouttavasta 5x kuukauden aikana. Että miettikää ihmiset tarkkaan kun teette väärin perustein ilmoituksia ihmisistä sinne.
Mulla on säästöjä sen verran hyvin että pärjään niillä. Kiitos vaan huoli ilmoituksen tehneelle huolesi on turha.
Valitettavasti työttömän terveystarkastus on pakolliinen.
Se on työllisyyttä edistävä toimenpide josta kieltäytyminen on lain mukaan rangaistavaa
Kuulostaa TYP:ltä eli "työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu". Jos ne ihan oikeasti käyttäisivät saman energian ihmisten auttamiseen eteenpäin vaikeissa elämäntilanteissa kuin ne käyttävät luodakseen tuollaisia korskeita nimityksiä noille toiminnoilleen, niin ehkä heidänkin työllään olisi jotain merkitystä.
Valitettavasti kyse on vain siitä, että ne downgradedaavat jos valmiiksi alaspaineittuja yksilöitä vielä alemmas. Jos olet noihin palveluihin joutuessasi pitkäaikaistyötön sinua yritetään vielä leimata vammaiseksi, kielitaidottomaksi tai mielenterveysongelmaiseksi.
Toimintaa pyörittää ainakin Helsingissä kaupungin kohdalla suojatyöpaikkalaiset byrokraatit, jotka ovat jonkun töppäyksen tai muun takia siirretty niihin tehtäviin aikaisemmista kaupungin viroista, joihin heillä ei ole oman henkilöhistoriansa vuoksi enää asiaa tai pätevyyttä. Toiminnassa on siten siten lievä sadistinen sivumaku.
No ei ole pakollinen 😂 sanoin jämäkästi etä en ole tulossa ja se oli siinä. Kerroin myös etten tarvitse sossun holhousta.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse niin pientä summaa minkä sieltä EHKÄ joka kuukausi saa. Joten kun kaikki on epävarmaa myös heidän puolelta niin ei kenenkään tarvitse suostua jokaiseen ehdotukseen. Olen kieltäytynyt kuntouttavasta 5x kuukauden aikana. Että miettikää ihmiset tarkkaan kun teette väärin perustein ilmoituksia ihmisistä sinne.
Tarkoitatko, että joku tekee "huoli-ilmoituksen" aikuisesta työttömästä sossuun ja seurauksena on kuntouttava työtoiminta? Kyllä se on ihan kaupungin/kunnan oma toimenpide, että saadaan oma työttömyystilanne hieman nätimmän näköiseksi. Uuninpankkopoika on kirjoittanut kuntouttavasta työtoiminnasta hyviä faktoja blogiinsa, kannattaa käydä lukemassa.
Sano sille suoraan, että haluat itsenäisesti hakea töitä tai opiskelupaikkaa, etkä kaipaa tukitoimia. Siellä nyt menee työntekijä hukkaan, kun joutuu sinulle miettimään tekemistä, koska vastailet epämääräisesti juuta jaata tukien menetyksen pelossa.
Jos ap on tuossa pisteessä, hän on todennäköisesti jo vuosia ”hakenut itsenäisesti töitä” eli jotain apuja nyt tarvitaan. Kerrotko ap, mikä ammatti sinulla on ja miten pitkään olet ollut työtön?
Olen merkonomi ja saanut ammatin normaalista koulusta eli Salpauksesta. Tein kaupassa töitä jonkun aikaa kunnes sain kuolleen sukulaisen ison perinnön. Eli tavallaan tuli lottovoitto tässä samalla vaikka ei töitä ole nyt ollut, kun irtisanoin itseni. Juuri silloin kun sain kuulla perinnöstä jonka sain.
Otapa ap kaikki tarjottu apu vastaan, että pääset elämässäsi eteenpäin. Jos ei työnhaku tai opiskelupaikan löytyminen ole onnistunut sinulle tähän mennessä, olet yhteiskunnalle sen velkaa että käytät kaikki keinot niiden löytämiseksi. Ymmärräthän, että me kaikki osallistumme sinun elinkustannustesi maksamiseen? Minäkin maksan omissa veroissani sinun asumisestasi ja elämisestäsi, vaikka en haluaisi, sillä mielestäni jokaisen työkykyisen aikuisen ihmisen pitää seistä omilla jaloillaan eikä yhteiskunnan elättinä. Mielelläni maksaisin hieman vähemmän veroja, että olisi joskus varaa ostaa jotakin kivaa itsellenikin - nyt palkka nippa nappa riittää menoihin, joita yksinhuoltajataloudessa piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Otapa ap kaikki tarjottu apu vastaan, että pääset elämässäsi eteenpäin. Jos ei työnhaku tai opiskelupaikan löytyminen ole onnistunut sinulle tähän mennessä, olet yhteiskunnalle sen velkaa että käytät kaikki keinot niiden löytämiseksi. Ymmärräthän, että me kaikki osallistumme sinun elinkustannustesi maksamiseen? Minäkin maksan omissa veroissani sinun asumisestasi ja elämisestäsi, vaikka en haluaisi, sillä mielestäni jokaisen työkykyisen aikuisen ihmisen pitää seistä omilla jaloillaan eikä yhteiskunnan elättinä. Mielelläni maksaisin hieman vähemmän veroja, että olisi joskus varaa ostaa jotakin kivaa itsellenikin - nyt palkka nippa nappa riittää menoihin, joita yksinhuoltajataloudessa piisaa.
No ei niillä sinun veroilla kateta edes niitä sun lapsien tukia mitä saat yksinhuoltajana. Että ihan hiljaa voit olla siellä.
Merkonomi ei ole ammatti. Oletko siis myyjä?
Pointtini on etten tarvitse sossun holhousta enkä niiden pikkurahoja. Ken uskoo minua tai on uskomati. Sille en mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niillä sinun veroilla kateta edes niitä sun lapsien tukia mitä saat yksinhuoltajana. Että ihan hiljaa voit olla siellä.
Mitähän tukia kuvittelet työssäkäyvien yksinhuoltajien saavan?!! Lapsilisän yh-korotus on huimat parikymppiä/kk, siinäpä se yh-tuki! Tuki suus jos et mistään tiedä!
Vierailija kirjoitti:
Työttömien terveystarkastus on vapaaehtoinen samoin myös kuntouttava. Itse olen kieltäytynyt eikä mitään sanktioita tullut. Kyllä ne jossain vaiheessa jättää sut rauhaan kun tajuavat etteivät pysty sua mihinkään pakottamaan.
"Vapaaehtoinen" tarkoittaa sosiaalitoimen asiakashankintaa.
Haluaisin hieman parempaa kohtelua ja en tarvitse mitään holhousta. Saattaa olla että muutan pois niin eivätpä enää voi minua kiusata.