Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette käy säännöllisesti papakokeessa, niin miksette?

Vierailija
30.10.2013 |

Entä annattko rokotuttaa tyttäresi?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn seulonnoissa, ei ole tyttäriä. Ei ole koskaan ollut mitään poikkeamia papassa, joten ei syytä käydä useammin. En lähde siihen yksityisgynekologien retkuun, että juoksisin joka vuosi papassa.

Vierailija
42/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elämässäni käynyt papassa kaksi kertaa ja olen 45v. En ole ikinä ollut sängyssä kenenkään muun kuin mieheni kanssa, eikä hänelläkään ole koskaan ollut muuta kumppania. En usko että minulla on mitään viruksia. Tyttöni on vielä liian nuori rokotuksiin, mutta tällä tietoa en anna rokottaa. Toivon että hän elää uskossa kuten vanhempansa, ja jos ei elä niin ehkäpä syöpä sitten palauttaa kaidalle polulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli-ikäinen, enää ei tule kutsua. Joka kerran kävin, kun kutsuttiin. Nyt ei ole muutenkaan tarvis. Ei ole näkynyt petiin pyrkijöitä pitkiin aikoihin.

Vierailija
44/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynnyt aikaisemmin, mutten käy enää. Jos niin huono tuuri käy, että syöpään sairastun niin sitten se on voi voi. Hoitoihin en lähtisi.

Vierailija
45/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy papa kokeessa enkä ota rokotetta kun ei tarvitse.  Minä otin homeopaattisen rokotteen. Se oli aikanaan halvempi kuin apteekin rokote ja siinä ei ole niitä haittavaikutuksia

Vierailija
46/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla! Antaisin ottaa jos haluaisi.

Vierailija
47/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lesbo, en ole koskaan harrastanut seksiä miehen kanssa ja olen ollut 10 vuotta parisuhteessa naisen kanssa, joka ei hänkään ole koskaan ollut miehen kanssa. Kävin viimeksi gynekologilla 2-3 vuotta sitten, jolloin hän sanoi, että minun on turha käydä kovin usein. Ajattelin mennä seuraavaksi ehkä ensi vuonna, mutta lähinnä siksi, että lääkäri tunnustelisi rintani. Äidilläni kun on ollut rintasyöpä ja anoppini kuoli siihen. 

Vierailija
48/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun teillä on hyviä ja perusteltuja syitä. Itse olen yksinkertaisesti saamaton ja hajamielinen: jouduin perumaan työesteen takia ikäkausi-papan ja unohdin varata uuden ajan. Kävin siis viimeeksi papassa kuusi vuotta sitten ennen kierukan laittoa (kyllä! Myös kierukkani on yliajalla!) ja ihan tän vuoden puolella olen kyllä sitten menossa. Kunhan saan aikasks varata ajan...

(Ja kyllä, mun ois pitänyt käydä välillä, kumppani vaihtui ja ikääkin on. Hävettää ja vähän pelottaakin.)

Vierailija
49/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn niissä papa-kokeissa, joihin tulee kutsu. Muuten en käy. Emmä tiedä, pitäiskö siellä käydä joka vuosi, jos on yhden ja saman ihmisen kanssa suhteessa. Yksityiselle kai pitäisi mennä, jos joka vuosi haluaisi itsensä tarkistuttaa, terveyskeskuksissa luultavasti pitää olla peruste, miksi haluaisi mennä papaan. 

Vierailija
50/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja rokotetta on testattu miljoonalla tytöllä, eikä sivuvaikutuksia ole havaittu"

Paskapuhetta. Vakavia sivuvaikutuksia nimenomaan on havaittu. Mutta ihan sama mulle, tännehän av-mammat sitten tulevat itkemään, kun komplikaatioita tulee.

Vierailija
51/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mun tuu muutenkaan käytyä gynellä tai römpsätohtorilla säännöllisesti. 

Viimeksi papa otettiin 1,5 v sitten, sitä edellinen papa vuonna 2003.

Ja kyllä mun lapseni saavat sen hpv-rokotteen.

Vierailija
52/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papakoetta varten ei tarvi mennä gynelle, voi käydä ihan yksityisellä labrassa vain. Maksaa n. 30 euroa, on aika halpa hinta siitä, että henki voi säilyä.

Vierailija
53/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 19:11"]

Papakoetta varten ei tarvi mennä gynelle, voi käydä ihan yksityisellä labrassa vain. Maksaa n. 30 euroa, on aika halpa hinta siitä, että henki voi säilyä.

[/quote]

Mä käyn muutenkin hyvin vähän lääkärissä, ei ole tarvetta käydä kun en sairasta oikeastaan ikinä. Se ei tietystikään tarkoita etteikö syöpä kuin syöpä voisi iskeä, mutta kun ei ole tavaksi tullut lääkärissä ravata.

Vierailija
54/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 19:11"]

[/quote]

Jep. Juuri tänään kävin: Kun oli aika varattu (helposti netissä etukäteen), meni aikaa odotteluineen n 10 minuuttia. 2-3 kuluttua tulee testitulokset ja 31.5 euron lasku kotiin. Ei ollut iso vaiva :)

Ja ei, en käy papassa joka vuosi, mutta parin - muutaman vuoden välein (maks 5v jollei ilmaannu erityisiä oireita kuten ylimääräistä veristä vuotoa, jatkuvia yhdyntäkipuja tms).

Syöpä yleensä kehittyy niin monia vuosia, jotta tuonkin pitäisi riittää siihen, että mahdolliset muutokset havaitaan suht alkuvaiheessa.

Vierailija
55/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 17:03"]

Joku kysyy, miten päästä testeihin. Vastaus: niihin kutsutaan tietyt ikäluokat. Riippuu vissiin asuinkunnasta, milloin rutiinitestit aloitetaan.

Voi myös mennä yksityiselle gynelle ja pyytää sen ottamaan papan.

[/quote]

Ihmetyttää miten on mahdollista että joku ei tiedä?

[/quote]

Mä olen 21v enkä tiennyt, että papa otetaan joukkoseulontana. Tiesin että mammografiaan kutsutaan mutta papasta en tiennyt. Itse olen käynyt synnytyksen jälkeen papassa, en ole ihan heti menossa uudestaan koska gynellä käyminen on hemmetin epämiellyttävää. Itse papa ei sattunut tms mutta olen levitellyt paikkojani nyt riittävästi pariksi vuodeksi.

Vierailija
56/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 24-vuotias, joten eipä ole tarvetta käydä. Kutsu joukkoseulontoihin tulee kai siinä joskus kun täytän 30, eli ei ihan heti tarvitse mennä ronklattavaksi. :)

Vierailija
57/57 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 28v ja papa otettu kolme kertaa (eka ihan ensimmäinen gynekäynti, toka yhteen tutkimukseen osallistuminen ja kolmas tokan synntyksen jälkitarkastuksen yhteydessä). En tiedä onko edes tarvetta kun ollaan miehen kanssa molemmat toistemme ainoita seksikumppaneita. Tyttöjä ei ole, enkä ole perehtynyt tuohon rokotteeseen. Luultavasti antaisin lapseni ottaa rokotteen (ehkä jopa siihen kannustaisin). Nykyään on kuitenkin aika harvinaista, että seksikumppanien määrä on näin pieni kuin itselläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän