Ei kai järkevät ihmiset matkusta minnekään ulkomaille tai juuri kotimaassakaan vaikka olisi millaiset rajoitukset purettu?
Arvotaan että sinnetännetonne saa mennä mutta ota itse selvää omasta matkavakuutuksesta korvaako tarvittaessa koronahoidot jne. Eikö olisi fiksuinta jäädä kotiin vaikka lupa olisi matkustaa vaikka maailman ympäri?
Kommentit (37)
Tämä ketju on taas täynnä katkeruutta ja kateutta niitä kohtaan, jotka tykkäävät matkustella tai joilla on kumppani toisessa maassa.
Ei tällä katkeruudella ole mitään tekemistä koronan kanssa!
Matkustaa voi, kun on varovainen ja ottaa tilanteen huomioon.
Ja minkä ihmiset voi sille että ovat seurustelleet pitkään ulkomailla asuvan kanssa, pitääkö heidätkin tuomita??
Tässä maassa on ihan liikaa kateutta ja katkeruutta :(
Vierailija kirjoitti:
Minulla on matkustusvimma. Ihan hirveä. Yleensä pitää olla pari lentoa jo varattuna, kun yhdeltä matkalta tulee. Minusta on ollut myös kiva risteillä. Monta x vuodessa.
Nyt ei tulisi mieleenikään! Työnantaja jäädytti lomarahat vapaaksi -systeemin tänä vuonna, joten ei sitä lomaa olisi viikonloppureissuja poislukien matkustaakaan.
Minulla on lennot 1.10. Lontooseen. Finski tuskin peruu lentoa, joten tämä tulee tappioksi. En todellakaan lähde. No can do.
Katsotaan ensi vuonna tilanne uusiksi. Tai 2022. Nyt pysytään kotona.
Hattua nostan. Minusta sinä osoitat vastuullisuutta ja myös luonteen joustavuutta, eli olet kykenevä muuttamaan tekemisiäsi, kun tilanne muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki matkustelu kun ei ole turismia!!
Me matkustamme miesystäväni kanssa toistemme luo. Pitkä suhde takana.
Hyvänen aika! MIKSI alapeukut??
Kaikki matkat eivät ole turistimatkoja. Mulla lapsi ulkomailla opiskelemassa ja ikävä on kova.
Ei ole mitään hinkua itselläni matkustaa, mutta ahdistaa kyllä suuresti monien varsinkin Lapin yritysten puolesta ja myös esim etelä-Eurooppan, joka pitkälti elää turisteilla. Ottaen huomioon, että melkein kukaan ei enää joudu tehohoitoon tai kuole, olisi ehkä järkevääkin alkaa matkustella Euroopan sisällä. Toki riskiryhmät pitää edelleen suojata ja ehdottomasti karanteenit ainakin riskialoilla työskenteleville. Hyvä hygieenia pitäisi silti muistaa, vaikka oltaisiin lomalla.
Pelkään vain, että kohta tämän koronan aiheuttaman talouskaaoksen takia kärsitään paljon enemmän kuin itse koronan takia. Silti en toivoisi matkailua Euroopan ulkopuolelle, koska siellä tilanne on vielä vähän huonompi ja Aasiasta voi tulla koska tahansa joku uusi tauti.469
Ei tietenkään järkevät matkusta. Tyhmät eivät noudata ohjeita nytkään. Joihinkin ihmisiin toimii vain pakottaminen. He eivät ole sitä hyvätuloista ja kouluissa pärjännyttä sakkia. Sinänsä hyvä kun katukuvasta erottuu nyt selvästi kuka on tyhmä ja persaukinen, heidän kanssaan en ole missään tekemisissä. Nuo tyhmäthän eivät tätä itse tajua kuten eivät muutenkaan itse ymmärrä olevansa muita tyhmempiä. Suorastaan korostavat typeryyttään kun eivät puolessa vuodessakaan ole oppineet muuta kuin sen että kaupan kassajonossa jätetään väliä kun siellä on ne tarrat lattiassa. Ei se pelkästään mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään hinkua itselläni matkustaa, mutta ahdistaa kyllä suuresti monien varsinkin Lapin yritysten puolesta ja myös esim etelä-Eurooppan, joka pitkälti elää turisteilla. Ottaen huomioon, että melkein kukaan ei enää joudu tehohoitoon tai kuole, olisi ehkä järkevääkin alkaa matkustella Euroopan sisällä. Toki riskiryhmät pitää edelleen suojata ja ehdottomasti karanteenit ainakin riskialoilla työskenteleville. Hyvä hygieenia pitäisi silti muistaa, vaikka oltaisiin lomalla.
Pelkään vain, että kohta tämän koronan aiheuttaman talouskaaoksen takia kärsitään paljon enemmän kuin itse koronan takia. Silti en toivoisi matkailua Euroopan ulkopuolelle, koska siellä tilanne on vielä vähän huonompi ja Aasiasta voi tulla koska tahansa joku uusi tauti.469
On entistä enemmän tapauksia, joissa korona aiheuttaa pitkäaikaisia oireita ja yli puolelta (lievänkin) taudin sairastaneista on löydetty sydämestä muutoksia. Ei tiedetä sitäkään paranevatko nämä oireet koskaan. Sarsin pitkäaikaistutkimuksissa iso osa ei ollut vieläkään täysin toipunut yli vuosikymmenen jälkeen, Covid-19 on saman tyyppinen virus, joten on mahdollista, että se toimii samoin.
Ruotsissa on jo nyt 150 000 pitkäaikaisista oireista kärsivää. Ei meidän taloudellamme ole varaa isoon määrään nuoria pitkäaikaissairaita
En ole lähdössä ulkomaille vielä ensi vuonnakaan. Kotimaassa ollaan matkailtu melko ahkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään järkevät matkusta. Tyhmät eivät noudata ohjeita nytkään. Joihinkin ihmisiin toimii vain pakottaminen. He eivät ole sitä hyvätuloista ja kouluissa pärjännyttä sakkia. Sinänsä hyvä kun katukuvasta erottuu nyt selvästi kuka on tyhmä ja persaukinen, heidän kanssaan en ole missään tekemisissä. Nuo tyhmäthän eivät tätä itse tajua kuten eivät muutenkaan itse ymmärrä olevansa muita tyhmempiä. Suorastaan korostavat typeryyttään kun eivät puolessa vuodessakaan ole oppineet muuta kuin sen että kaupan kassajonossa jätetään väliä kun siellä on ne tarrat lattiassa. Ei se pelkästään mitään auta.
Toivottavasti edellä kirjoittanut ei pidä itseään älykkäänä millään tasolla, paistaa läpi mahdollisesti peritty varallisuus, koulutusta ei nimeksikään ja ulosanti vessasta vedettävää.
Suunnittelen lähteväni Lappiin etätöihin. Päivisin ulkoilua ja illalla töitä. Huoneisto tai mökki omalla keittiöllä. Baareihin ym. en mene.
Vierailija kirjoitti:
Kirkasvalolamppu ja punavalolamppu sekä päivänvalolamppu voivat auttaa heitä, joiden psyyke ei kestä.
Todennäköisesti tämä on hankittava, jos reissuun ei pääse.
Jätin pari viikkoa kesälomasta säästöön jotta voin ottaa pari kertaa tulevan syksyn/talven aikana viikon lomareissun jonnekin lämpimään. Kanarianhan se valitettavasti on riitettävä kun jakaa kahteen viikon pätkään. Aasiaan ei viitsisi viikoksi lähteä, ja Thaimaa lienee tällä hetkellä kiinni turisteilta. Jos avautuu matkailulle niin sitten talvilomaviikko+toinen kesälomaviikoista ja saa pari viikkoa nauttia lämmöstä ja valosta. Huhtikuussa sitten se Kanarian viikko.
Kesällä oli kiva matkustaa autolla Euroopassa. Hotelleissa ja ravintoloissa oli hyvät alennukset kun oli niin vähän turisteja.
Asun kylmässä ja sateisessa Suomessa ainoastaan olosuhteiden pakosta, lomat vietän aina jossain muualla kun täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion matkustaa mutta ei nyt heti ole asian kanssa kiirehtimistä mutta toivottua olisi marras/jouluun pimeillä. En henkisesti selviä Suomessa noita kuukausia (joo, olen laiskimus, joka ei löydä Suomesta mitään hyvää marras/joulukuussa, vtutuskäyrä on huipussaan ilman auringon valoa)
Seuraan tilanteen kehittymistä, toivon mukaan suuntaan parempaan. Sekä työnantajan ehdot paluun jälkeen. Ei mua palkaton karanteeni haittaa mut uskon et etätöillä selviää.
Kävin jo reissussa kesällä, siellä niin fiksusti kun voi, maskit päällä sen ainoan kerran kun käytin julkisia, söin vain ulkona, vältin kaikkea väen paljoutta. Ainoastaan paluu lennolla oli yllättävän täyttä. Jälkistressi reissun jälkeen oli suurempi huoli kun siellä olo. Itse kaupungissa oli kumminkin vähemmän koronaa ku Helsingissä, mutta koko maassa reilusti enemmän.
Sanoit ettet kestä Suomen pimeyttä ja sitten lähdet täältä jonnekin toisaalle kun aurinko paistaa 24/7. Että sellainen tuuliviiri. Itselleen valehtelu onkin hieno taito.
Kuinka monen olet huomannut sisäistävän asioita? Aika moni perustelee itselleen halunsa oli perustelu totta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki matkustelu kun ei ole turismia!!
Me matkustamme miesystäväni kanssa toistemme luo. Pitkä suhde takana.
Hyvänen aika! MIKSI alapeukut??
Eipä mikään ihme tällä palstalla. Kun minä jossain toisessa ketjussa mainitsin meneväni ulkomaille naiseni luo, ropisi alapeukkua reilusti. Kommentteja tyyliin, " jaaha, että panémaan pitää sitten päästä". Näille kommenteille yläpeukkua tuli reilusti😄
No, itsetuntoni kyllä kestää pienen vttuilun ja peukutuksen. Huomioitavaa oli kuitenkin se että empatiapisteitä ei juuri herunut.
Öh.. sori en järkevänä ihmisenä jätä Lapin ruskareissua väliin jonkun koronamatkustussekoilijan harhojen vuoksi.
Kotimaan tautilanne on rauhallinen ja ei mitään syytä olla tukematta kotimaan matkailua joka on pahassa pulassa mm apn kaltaisten mielenterveydeltään hauraiden henkilöiden vuoksi.
Ulkomaille lähden sitten kun se on järkevää ja turvallista.
Juuri tultiin lasten kanssa Lontoosta. Korona-aikana ollaan käyty jo monta kertaa ulkomailla niin lentokoneella kuin laivallakin. Koronan voi saada Suomestakin ja matkustaminen ei ole sen suurempi riski kuin kauppareissu Suomessa.
Kirkasvalolamppu ja punavalolamppu sekä päivänvalolamppu voivat auttaa heitä, joiden psyyke ei kestä.