Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai järkevät ihmiset matkusta minnekään ulkomaille tai juuri kotimaassakaan vaikka olisi millaiset rajoitukset purettu?

Vierailija
12.09.2020 |

Arvotaan että sinnetännetonne saa mennä mutta ota itse selvää omasta matkavakuutuksesta korvaako tarvittaessa koronahoidot jne. Eikö olisi fiksuinta jäädä kotiin vaikka lupa olisi matkustaa vaikka maailman ympäri?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi.

Vierailija
2/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin korvaako työnantaja karanteenin. Ei korvaa, kieltäydyin matkasta.

Ei minulla ainakaan ole mitään halua matkustaa ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisi yrittää järjestää jonkinlaisen "somekohinan" jos tietää että joku ihminen on matkustamassa johonkin maahan. Voi vaikka pari viikkoa ennen julkaista sivuillaan jonkin kuvan joka viittaa siihen että on matkustanut tai matkustaa johonkin maahan ja odottaa että siitä tulee "kohina" ja sillä tavalla voi osoittaa että se siihen maahan jonkin ajan päästä matkustava henkilö ei ole mitenkään järkevä. Ja sillä voi varmistaa että "kohina" jatkuu matkan jälkeenkin. No, tämä taitaa onnistua paremmin ns. julkkiksilla. Mutta olisihan se nyt aivan liian ilkeää.

Vierailija
4/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä mt tyyppejä, joilla pakkomielle matkusteluun.

Vierailija
5/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi. Mutta ihmisten typeryyttä ei koskaan kannata aliarvioida.

Minäkin tiedän ihmisiä, jotka on jo innoissaan varaamassa lentoja ja ehtivät jo alkukesästä heittää 2-3 reissua sinne ja tänne.

Vierailija
6/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki matkustelu kun ei ole turismia!!

Me matkustamme miesystäväni kanssa toistemme luo. Pitkä suhde takana.

Vierailija
7/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotimaassa ei saisi mielestäsi matkustaa?

Vierailija
8/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, matkustuskieltohullut taas kokoontuvat.

Kairaako hanuria noin pahasti, että muilla on enemmän arkijärkeä, arviointikykyä ja rahaa?

Vierailija
9/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole koronalammas, ap!

Vierailija
10/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just lähdössä pidemmän matkan päähän päiväaellukselle, suunnitellaan, että pysähdytään syömään ja kahvittelemaan johonkin bensikselle.

Ei ole Suomessa erityisen paha koronatilanne, sitten voi toimia toisin, mikäli tilanne räjähtää käsiin.

Vierailija
11/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on matkustusvimma. Ihan hirveä. Yleensä pitää olla pari lentoa jo varattuna, kun yhdeltä matkalta tulee. Minusta on ollut myös kiva risteillä. Monta x vuodessa.

Nyt ei tulisi mieleenikään! Työnantaja jäädytti lomarahat vapaaksi -systeemin tänä vuonna, joten ei sitä lomaa olisi viikonloppureissuja poislukien matkustaakaan.

Minulla on lennot 1.10. Lontooseen. Finski tuskin peruu lentoa, joten tämä tulee tappioksi. En todellakaan lähde. No can do.

Katsotaan ensi vuonna tilanne uusiksi. Tai 2022. Nyt pysytään kotona.

Vierailija
12/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on matkustusvimma. Ihan hirveä. Yleensä pitää olla pari lentoa jo varattuna, kun yhdeltä matkalta tulee. Minusta on ollut myös kiva risteillä. Monta x vuodessa.

Nyt ei tulisi mieleenikään! Työnantaja jäädytti lomarahat vapaaksi -systeemin tänä vuonna, joten ei sitä lomaa olisi viikonloppureissuja poislukien matkustaakaan.

Minulla on lennot 1.10. Lontooseen. Finski tuskin peruu lentoa, joten tämä tulee tappioksi. En todellakaan lähde. No can do.

No onpa hyvä, että sunkin saastuttamista välillä rajoitetaan (jos kyse siis ihan huvimatkoista).

Vierailija
13/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järkevät ihmise, muut kyllä. Työnantajien pitäisi hiukan katsoa kieroon työntekijöitä jotka lähtee viikonloppuna vaikka ruotsinristeilylle ja muistuttaa että saatta tulla isrtisanomisia.

Vierailija
14/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion matkustaa mutta ei nyt heti ole asian kanssa kiirehtimistä mutta toivottua olisi marras/jouluun pimeillä. En henkisesti selviä Suomessa noita kuukausia (joo, olen laiskimus, joka ei löydä Suomesta mitään hyvää marras/joulukuussa, vtutuskäyrä on huipussaan ilman auringon valoa)

Seuraan tilanteen kehittymistä, toivon mukaan suuntaan parempaan. Sekä työnantajan ehdot paluun jälkeen. Ei mua palkaton karanteeni haittaa mut uskon et etätöillä selviää.

Kävin jo reissussa kesällä, siellä niin fiksusti kun voi, maskit päällä sen ainoan kerran kun käytin julkisia, söin vain ulkona, vältin kaikkea väen paljoutta. Ainoastaan paluu lennolla oli yllättävän täyttä. Jälkistressi reissun jälkeen oli suurempi huoli kun siellä olo. Itse kaupungissa oli kumminkin vähemmän koronaa ku Helsingissä, mutta koko maassa reilusti enemmän.

Vierailija
15/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei järkevät ihmise, muut kyllä. Työnantajien pitäisi hiukan katsoa kieroon työntekijöitä jotka lähtee viikonloppuna vaikka ruotsinristeilylle ja muistuttaa että saatta tulla isrtisanomisia.

Sinä olet harvinaisen typerä ihminen. Sama ku sanoisi, jos menet töiden jälkeen ravintolaan, sinut voidaan irtisanoa. Laajenna vähän ajattelumaailmaasi oman navan ympäriltä

Vierailija
16/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettäisiin heti reissuun jos nämä kotikaranteenit poistuisivat palatessa. Paska pimeä syksy tulossa taas, ei vaan kiinnosta. Pääsispä jo muuttamaan kokonaan täältä, vielä muutama vuosi jaksettava oravanpyörää.

Vierailija
17/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aion matkustaa mutta ei nyt heti ole asian kanssa kiirehtimistä mutta toivottua olisi marras/jouluun pimeillä. En henkisesti selviä Suomessa noita kuukausia (joo, olen laiskimus, joka ei löydä Suomesta mitään hyvää marras/joulukuussa, vtutuskäyrä on huipussaan ilman auringon valoa)

Seuraan tilanteen kehittymistä, toivon mukaan suuntaan parempaan. Sekä työnantajan ehdot paluun jälkeen. Ei mua palkaton karanteeni haittaa mut uskon et etätöillä selviää.

Kävin jo reissussa kesällä, siellä niin fiksusti kun voi, maskit päällä sen ainoan kerran kun käytin julkisia, söin vain ulkona, vältin kaikkea väen paljoutta. Ainoastaan paluu lennolla oli yllättävän täyttä. Jälkistressi reissun jälkeen oli suurempi huoli kun siellä olo. Itse kaupungissa oli kumminkin vähemmän koronaa ku Helsingissä, mutta koko maassa reilusti enemmän.

Sanoit ettet kestä Suomen pimeyttä ja sitten lähdet täältä jonnekin toisaalle kun aurinko paistaa 24/7. Että sellainen tuuliviiri. Itselleen valehtelu onkin hieno taito.

Vierailija
18/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole järkeviä, järkeviäkin vaivaa ajoittain irrationaaliset tarpeet ja halut.

Vierailija
19/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen englannista jotain pientä kylää, esim Oxford, Bath, Portsmouth, Southampton, lontoon lähellä on Rye joka on kiva, niissäkin on kiva viettää viikonloppu. Tietoa varmaan löytyy missä kaupungissa / kylässä koronaa on vähiten.

Vierailija
20/37 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit ettet kestä Suomen pimeyttä ja sitten lähdet täältä jonnekin toisaalle kun aurinko paistaa 24/7. Että sellainen tuuliviiri. Itselleen valehtelu onkin hieno taito.

. Voi pyhä yksinkertaisuus, matkustan talvella sinne aurinkoon. Muulloin kokemusten vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi