Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini vastustaa HPV rokotetta

Vierailija
30.10.2013 |

70v äitini on nyt alkanut meuhkata tuosta rokotteesta, koska meillä on 13v tyttö.

Hänen mielipiteensä on, että sellaista asiaa vastaan ei tarvi rokottaa, jonka voi itse estää pitämällä jalat ristissä. Jos nyt tuon rokotteen ottaa, niin tytölle se on selvä lupa että nyt saa harrastaa mielinmäärin seksiä, kun syöpäpelko on poissa.

Minä en halua edes keskustella ja väitellä äitini kanssa tästä. Mitä mieltä te olette näistä hänen perusteluistaan?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 22:19"]

Ei harrasta irtosuhteita niin säästyy monelta. Vain ja ainoastaan vakikullan kanssa forever.

[/quote]

Vaan kun hpv:n syöpää aiheuttavat alalajit eivät miehellä aiheuta mitään oireita. Taudin voi aivan hyvin saada siltä vakikullaltaakin tai jopa saunan tai uimahallin istuimesta. Kondomistakaan ei vakikullan kanssa ole apua, jos tarkoituksena olisi jossain vaiheessa tehdä lapsia.

Suosittelen rokotusta. Ottaisin sen miehenä itsekin, jos nykyinen parisuhteeni (minun ensimmäiseni) kaatuisi ja huomaisin taas olevani sinkku. Samat virukset aiheuttavat myös miesten suu- ja kurkkusyöpiä ja tarttuvat sujuvasti suuseksin välityksellä.

[/quote]

Minä vastustan sen ottamista

Vierailija
42/43 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaisi pohtia aivokasvainten yleistymistä enempi.  Oletteko huomanneet kuinka yleistä se onkaan. Tunnen jo 11 ihmistä jotka viimeisen vuoden aikana on ollut leikkauksessa. Onkohan kännyköillä asian kanssa tekemistä? Kannattaisiko kännyköiden käyttöä rajoittaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 21:27"]

Puuttumatta rokotusten ottamiseen tai jättämiseen, niin mummo on helppo hoitaa.

Sano vaan, että joo, ei rokoteta. Vinkkaa tytöllekin, että mummolle ei tartte kertoa. Voit myös tehdä sen laittamatta tyttöä valehtelemaan, sanot mummolle, että on niin nolo toi hpv aiheenakin, ettei halua puhua, annetaan olla.

Näin teen anopin ja vieraampien kanssa, oman äidin kanssa olen niin tarkka rajoista, että käskisin pitää mielipiteen ominaan ja meidän perhe tekee niin kuin meidän perhe päättää.

[/quote]

Hyvä ohje. Ei mummon tarvitse tietää kaikesta. Meilläkin mietitään pariin kertaan mitä kerrotaan ja mitä ei. Monet seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat tuntuvat olevan hänelle vaikeita ymmärtää ja jäävät hänellä pään sisälle kimpoilemaan ikäänkuin pulloon eksynyt kimalainen.  BRRRRRRR PING BRRRRRR PING PING PING BRRRRRRR.... Johtuu sen aikaisesta kotikasvatuksesta, jonka virheitä tässä vaiheessa on mahdotonta enää korjata.