Kun olet mennyt naisen asuntoon ensimmäistä kertaa, niin mitkä on ollut pahimmat turn offit?
Kerran olin Turussa pari yötä naisen luona yötä jolla oli niin likaiset lattiat että sukat tarttui kiinni :o
Lisäksi muutama turnoff mihin olen törmännyt naisten asunnoissa:
- sisustustikkaat ja tyynyt
- design sohva jossa istutaan kuin kirkossa konsanaan ja makoilla ei voi
- tuoksukynttilät
- ei pöytätietokonetta
- liikaa tyynyjä
- yöpöydällä vesilasi josta pitää hörppiä vettä
Kommentit (1958)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehillä tule yöllä koskaan jano eikä suuta kuivaa? Eivätkö miehet koskaan herää yöllä ja katso kännykästä aikaa? Eivätkö miehet laita kännykkään herätystä? Missä miehillä on kännykät yöllä, jos ei yöpöydällä? Olen hämmästynyt.
Aika katsotaan kellosta, puhelinta ei viedä makkariin. Vesipullo on ok, jos vesipisteelle on erityisen pitkä matka (lasi kaatuu turhan helposti ja kerää pölyä ynnä muuta). Jos suuta kuivaa yöllä kovin, niin hengitysteissäsi tai huoneilmassa on jotakin vialla.
Tuosta puhelimesta makkarissa, itsekään en sitä sinne haluaisi mutta iän myötä näin sinkkuna pelkää että saa sairauskohtauksen yöllä eikä pääse aamulla ylös. Siksi puhelin käden ulottuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehillä tule yöllä koskaan jano eikä suuta kuivaa? Eivätkö miehet koskaan herää yöllä ja katso kännykästä aikaa? Eivätkö miehet laita kännykkään herätystä? Missä miehillä on kännykät yöllä, jos ei yöpöydällä? Olen hämmästynyt.
Ei tule koskaan jano yöllä. Kännykkää pidän yöllä olohuoneen pöydällä, jottei se piippailisi omiaan. Kelloajan tiedän suunnilleen valoisuudesta (näin kesäaikana). Herätyskello herättää silloin harvoin, kun tarvitsen herätystä.
Kännykän saa yöksi äänettömälle, useimmissa on jopa ajastus niin ettei sitä tarvitse itse laittaa äänettömälle joka ilta.. Luulin että nykyään ihan tuttu asia vanhuksillekin, ilmeisesti ei näin.
Näitä kun lukee niin toivon että ukot ei enää valita naisten kranttuudesta mitään :D
On se vaikeaa olla mies jos vääränlainen vesikannut, väärä taulu seinällä tai Marimekon sisustustuote saa muuten orastavan suhteen loppumaan.
En lukenut koko ketjua, joku on varmaan myös vahvistanut tämän, mutta työskentelen kodinkone teknikkona, ja kyllä saastaisimmat ja ällöttävimmät kodit on olleet naisilla.
Toiseen ääripäähän mentäessä, myös siisteimmät kodit ovat olleet naisilla.
Tuntuu kuin kaikki olisi tullut vastaan jo. On imukuppidildot unohtuneet tai "unohtuneet" kylppäriin, vessan roskikset tyhjentämättä, vessanpöntöt sen näkösiä ettei niitä ole koskaan kukaan pessyt. Keittiöt ihan samaa luokkaa.
Koko turn off on vain muotivillitys. Ei sellaisia pitäisi olla tai kysellä. Ei ole kypsä elämään toisen kanssa, jos jostain sisustusjutusta saa "turn offin".
Sitä paitsi turn off viittaa siihen, että aina ollaan turn on ennen kuin edes nähdään ketään, mikä on ihan mielipuolinen ajatus ainakin kun naisia ajattelee. Naisethan eivät koskaan etsi mitään ainakaan minun tapauksessani, joten miten he voivat olla "turn on" oletusarvoisesti?
Minun turn offini on turn offin käyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailijako? kirjoitti:
Nää kirjahyllyjä ja kirjoja kaipaavat ovat jääneet menneeseen aikakauteen. Nykyään kaikki on sähköisessä muodossa. Niin opiskelumateriaalit kuin romaanitkin. Ja vaikka olisi ostanut fyysisen kirjan ja lukenut sen, niin miksi se pitäisi säilöä enää kirjahyllyyn pölyttymään? Kiertoon vaan, jos on jo luettu. Sama tilanne on CD-levyjen suhteen. Samaa digitaalista musiikkia saa suoratoistopalveluista. Silloin kun sisältö ei ollut saatavina digitaalisena, saattoi kirjojen ja tavaroiden määrä kotona kuvata sivistystä ja nähtyä maailmaa. Nykyään ei.
Noh, ammattikirjallisuuden saa vain aitoina kirjoina. Ja on muuten käytössä tiedontarkistukseen niin usein, ettei niitä vain myydä kerran luettuaan minnekään.
Ja kyllä, kirjahyllyssäni on klassikkoteoksia ja kevyempää hömppää ihan aitoina niteinä edelleen, en halua kuunnella jonkun toisen äänenpainoin luettua kirjaa korvanapeista jonkun lenkkeilyn sivutoimintona, vaan hyvä kirja, rauhallinen koti-ilta viinilasillisen kera on sitä mun arjen luksusta. Joten kirjahyllyjä, kirjoja ja niitä arvostavia ihmisiä todellakin on edelleen olemassa.
Niinpä. Suorastaan tyrmistyin tuosta kommentista. Vain hyvin pieni osa maailman kirjallisuudesta on sähköisenä ja opintomateriaaleista varmaan tarkoitettiin alemman koulutusasteen materiaaleja. Yliopiston kirjastosta ne opiskelijat joutuvat edelleen tenttikirjansa hakemaan.
Sama muuten koskee Spotifyn tarjontaa eli eihän siellä ole kuin pieni osa musiikista. Minulla on 800 kirjaa ja musiikkia vielä enemmän, vinyylejäkin. Joillekin kirjat ovat kertakäyttötavaraa ja sähköiset jakelukanavat, Spotify ja muut vastaavat palvelut rajaavat makua ilman että nämä ihmiset itse sitä edes käsittävät.
Erittäin suuri osa Spotifyn musiikista on saanut alle 1000 kuuntelukertaa. Sieltä löytyi mm. kaverin isän perustama lyhytikäinen musiikkiprojekti 80-luvulta ja pikkupaikkakunnan opiskelijoiden pikkubändi. Ei niitä oikein kukaan tunne, mutta sieltä ne löytyivät.
Sitten löytyy paljon ulkomaalaisia artisteja ja bändejä, joilla kuuntelukertoja on muutama miljoona. Sekin on hyvin vähän verrattuna niihin kaikkein kuuluisimpiin muusikoihin, joiden kappaleilla on kuunneltu satoja miljoonia kertoja. Näitä ei-niin-tunnettuja mutta mielenkiintoisia bändejä on tullut suosituksiin lisää, kun on ensin omatoimisesti tutustunut pariin sellaiseen. Spotify on ollut oiva väline musiikin löytämiseen. Ja minä kun luulin, että kaikki nykymusiikki on huonoa.
Mietitääs... nuorempana oli paha jos naisella oli kämppis. Ei voinut koskaan tietää, onko seksi vapautunutta. Muistan yhä sen tunteen mikä hämärässä eteisessä iski ja tappoi hyvin alkaneen kiiman, kun nainen kuiskasi vakavalla äänellä että Sshh, Iinalla on aamuvuoro.
Nykyään yli lähempänä neljääkymppiä ei tule irtoseksikeikkoja enää niin paljon harrastettua, joten kokemuksia on lähinnä tapailusuhteiden kuivumisesta. Yhdellä ihan pätevällä tinderdeitillä oli kotonaan huonosti piirrettyjä lyijykynäkuvia eläimistä. Ne oli eksän tekemiä, joten ymmärrystä ei sisutusvalintaan ihan riittänyt. Mutta pahempi oli kyllä huuhaanurkka, mihin oli asetelmaksi koottu jotain new age-kamaa, kristalleja, suolakivilamppu, suitsukkeita, parantavia kiviä... nainen halusi myös lukea aurani.
Nyt mua kyllä oikeasti kiinnostaa, miksi pöytäkoneen puute tai vesilasi yöpöydällä on turnoff :D?
Vierailija kirjoitti:
- ylitrendikäs sisustus
- kaikenlainen hölmö huuhaaroska kuten sisustustikkaat, mietelausejulisteet jne.
- seksuaalisuutta käsitteleviä kirjoja tai tommy tabermannin runoja kirjahyllyssä
- ei kirjahyllyä ollenkaan
- kaikki tavara, joka on selvästi miehiltä saatua/ nyysittyä/ suhteista käsiinjäänyttä
- niin paljon meikkipurkkeja vessassa tai kylppärissä että joutuu varomaan ettei kaikki romahda kun avaa peilikaapin tai käy suihkussa
- toisaalta myös ylikallis sisustus ja kämppä, jotka kertovat että eletään ja arvostetaan niin erilaisia juttuja ettei kiinnosta
- ylenmääräinen vintage ja retroilu, kämppä täynnä juntteja ja huonolaatuisia huonekaluja ja rihkamaa esim. 50-luvulta ja -60-luvulta ( erotuksena siis siihen, että on oikeasti keräilyvintagella sisustettu)
- huonot keittovälineet. Poikkeuksetta jos naisella on ollut puutteellisesti patoja ja kattiloita ja kulhoja ja tehosekoittimia jne. niin kyseessä on ollut feministi joka ei halua tehdä naisen osaa vaikka miehen tulee tehdä miehen osaM/40
Harmi kun tää on näin vanha juttu..
Olisin tältä tyypiltä halunnut kysyä mikä olis turn on kun kaikki tuntuu olevan turn offia 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustaminen kumpuaa vahvasti ihmisen persoonallisuudesta ja sille annan kyllä omasta puolestani täyden taiteellisen vapauden. Ihmisen persoona tekee hänestä kiinnostavan.
Sen sijaan todellinen turn-off on asunnon epäsiisteys ja likaisuus. Ne kertovat yleensä ongelmista elämänhallinnan kanssa. Perussiisti asunto riittää, jossa tavarat ovat edes jonkinlaisessa normaalissa järjestyksessä eikä hajallaan pitkin lattioita.
Mt-ongelmaiset naiset kannattaa kiertää kaukaa.
ADHD-naiset ovat ihquja, vaikka niiden kämpät on ihan mullin mallin.
Oon lukenut viestejänne ja huomaan, että monilla naisilla (opettajillakin) on ollut ADHD.
On ADHD, eikä kämppä ole mullinmallin. Ei toki ihan tiptop myöskään, mutta ei ADHD suoraan tarkota, että ihminen läävässä eläisi xD.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mua kyllä oikeasti kiinnostaa, miksi pöytäkoneen puute tai vesilasi yöpöydällä on turnoff :D?
Kuka nykyään enää tarvitsee pöytäkonetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ymmärtävät tietokoneiden tehojen päälle jotain. Joten et sinä ainakaan.
Käyttäjä2301 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ymmärtävät tietokoneiden tehojen päälle jotain. Joten et sinä ainakaan.
Mihin tarvitset sellaisia tehoja, joita ei saa hyvällä läppärillä - pelaamiseen? Itsellänikin on toki työpaikalla tehokas pöytäkone kuvankäsittelyä varten, mutta sellaista en tarvitse kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustaminen kumpuaa vahvasti ihmisen persoonallisuudesta ja sille annan kyllä omasta puolestani täyden taiteellisen vapauden. Ihmisen persoona tekee hänestä kiinnostavan.
Sen sijaan todellinen turn-off on asunnon epäsiisteys ja likaisuus. Ne kertovat yleensä ongelmista elämänhallinnan kanssa. Perussiisti asunto riittää, jossa tavarat ovat edes jonkinlaisessa normaalissa järjestyksessä eikä hajallaan pitkin lattioita.
Mt-ongelmaiset naiset kannattaa kiertää kaukaa.
ADHD-naiset ovat ihquja, vaikka niiden kämpät on ihan mullin mallin.
Oon lukenut viestejänne ja huomaan, että monilla naisilla (opettajillakin) on ollut ADHD.
On ADHD, eikä kämppä ole mullinmallin. Ei toki ihan tiptop myöskään, mutta ei ADHD suoraan tarkota, että ihminen läävässä eläisi xD.
Täälläkin diagnoosi ja asunto ihan normaalin näköinen, ei kliinisen siisti mutta ei koskaan mullimallin tai likainen.
Käyttäjä2301 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis haluatko seurustella vain naisen kanssa joka tarvitsee tehokkaan tietokoneen? Eli harrastaa uusien pelien pelaamista tai 3D-mallinnusta tai vastaavaa? Itse kuulun tähän kategoriaan ja ihan kiva tietää jos meillä on vientiä, ajattelin että naisen nörtteily olisi enemminkin turn-off ;D
Mieleenpainuvin kerta oli saapuminen naisen kämpälle, jota hän kertoi siivonneensa koko päivän. En edes uskalla ajatella mikä oli ollut lähtötilanne, mutta vastassa oli hitonmoinen sotku. Lattioilla vaatetta ja lasten leluja, tiskipöydällä homeessa olevia kattiloita ja kylppäri kuin pommin jäljiltä. Sohvalle istuessa sai väistellä kanin papanoita, ja tumma sohva oli muutenkin täynnä tahroja. Kun sitten muutaman tunnin päästä olimme hoitaneet hommat sohvalla ilman ehkäisyä (joo tiedetään, mutta kerran täällä vaan eletään), niin siinä makaillessa ja lemmennesteiden valuessa kankaalle tein Sherlock Holmesmaisen päätelmän tahrojen synnystä. Sydämellinen ja mukava nainen, mutta tuo siivottomuus muodostui itselle liian suureksi esteeksi jatkaa juttua.
Mina ei ummarra Sanoma sensuuri mina tulla senruusi maa miksi Suomi halua senroida ja kieltä
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2301 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis haluatko seurustella vain naisen kanssa joka tarvitsee tehokkaan tietokoneen? Eli harrastaa uusien pelien pelaamista tai 3D-mallinnusta tai vastaavaa? Itse kuulun tähän kategoriaan ja ihan kiva tietää jos meillä on vientiä, ajattelin että naisen nörtteily olisi enemminkin turn-off ;D
En ole ap, mutta ainakaan ei haittaa nörtteily ja teen itse mainitsemiasi asioita. Pointtini ei ollut alun perin, että pitäisi olla tehokas tietokone, mutta ainakin henkilöt jotka yleistävät "kuka nykyään enää tarvitsee pöytäkonetta?" lähinnä ärsyttävät kapea-katseisuudellaan. Vähän sama kuin itse sanoisin "kuka nykyään enää tarvitsee liettä, koska ruoan voi tilata?"..
Roikkuvat häppärit...kyl te tiiätte