Kun olet mennyt naisen asuntoon ensimmäistä kertaa, niin mitkä on ollut pahimmat turn offit?
Kerran olin Turussa pari yötä naisen luona yötä jolla oli niin likaiset lattiat että sukat tarttui kiinni :o
Lisäksi muutama turnoff mihin olen törmännyt naisten asunnoissa:
- sisustustikkaat ja tyynyt
- design sohva jossa istutaan kuin kirkossa konsanaan ja makoilla ei voi
- tuoksukynttilät
- ei pöytätietokonetta
- liikaa tyynyjä
- yöpöydällä vesilasi josta pitää hörppiä vettä
Kommentit (1958)
Vierailija kirjoitti:
No minulle kirjat ovat tärkeitä enkä halua niitä lainata kirjastosta vaan ostaa omaan hyllyyn.
- N 30
Näissä kirjahommeleissa on tosiaan arvostuseroja.
Olen ostanut sellaisia kirjoja, joita en ole saanut kirjastosta lainaan.
Vuosi sitten vein suurimman osan kirjoistani kirppikselle, koska minulla ei tule luettua samaa kirjaa yleensä kuin yhden kerran. Ovat siis turhaa kaapin täytettä minulle.
Nyt olen alkanut totuttelemaan äänikirjoihin (vaihtelevalla menestyksellä).
Minulla on tuttava, joka sekä lainaa paljon kirjastosta, että myös ostaa paljon uutuuskirjoja,
koska ei jaksa jonottaa niitä kirjastossa.
Äänikirjoja hän ei kuuntele eikä lue e-kirjoja, koska "kirjan pitää olla paperia".
Jokaisella on oma makunsa ja omat tapansa.
:)
Vierailija kirjoitti:
just nuo NEW YORK PARIS LONDON -taulut ym. krääsä, ja se näkyy kyllä ihmisestä onko käynyt (edes) niissäkään, Ja vaikka jos on niissä käynyt niin eipä ole tarvetta moisille. Ja jos joutuu asiaa tiedustelemaan = turn off. Olen käynyt 75 maassa ja tiedän jotakin ns. ulkomaiden bändäreistä. Jollei pääsekään sossutuilla etelä-Amerikkaan niin joku chileläinen Jesus-Maria -soittopoika on seuraavaksi otollista riistaa. Ja juuri se poikkeus joka käy töissä, on uskollinen eikä hakkaa. Turn off!
Onko jollakulla TALLINNA KANARIA KOS KONTULA JAKOMÄKI -tauluja sitten?
No ei tuo pakonomainen matkustelu ja sillä rehvastelu ole mikään hienostunut piirre myöskään.
Jatkuvasti matkustelevat ovat tyhjäpäitä. Ainakin kaikki ne jotka itse tunnen.
Vierailijako? kirjoitti:
Nää kirjahyllyjä ja kirjoja kaipaavat ovat jääneet menneeseen aikakauteen. Nykyään kaikki on sähköisessä muodossa. Niin opiskelumateriaalit kuin romaanitkin. Ja vaikka olisi ostanut fyysisen kirjan ja lukenut sen, niin miksi se pitäisi säilöä enää kirjahyllyyn pölyttymään? Kiertoon vaan, jos on jo luettu. Sama tilanne on CD-levyjen suhteen. Samaa digitaalista musiikkia saa suoratoistopalveluista. Silloin kun sisältö ei ollut saatavina digitaalisena, saattoi kirjojen ja tavaroiden määrä kotona kuvata sivistystä ja nähtyä maailmaa. Nykyään ei.
Eipä ole "kaikki" sähköisessä muodossa. Melko kapeasti tunnet minkäänlaista kirjallisuutta, kun noin väität.
Vierailijako? kirjoitti:
Kiertoon vaan, jos on jo luettu. Sama tilanne on CD-levyjen suhteen. Samaa digitaalista musiikkia saa suoratoistopalveluista.
Tämä konkretisoitui minulle, kun ostamani blu-ray soitin jäi erossa ex-puolisolle (mitä minä olisin sillä edes tehnyt, kun ei ollut huonekalujen ostolta heti varaa hankkia telkkaria saatikka kotiteatteria).
Nyt kuuntelen kaiken musiikin suoratoistona.
Kotiteatteri on vielä ostoslistalla... mutta tuskin tulen CD-formaattiin enää palaamaan.
Rahaa noihin eri suoratoistoihinkin saa palamaan, kun on useampi palvelu käytössä,
mutta toisaalta ei ole tarvetta säilyttää mitään fyysistä, valikoima on laaja ja muutaman klikkauksen päässä saatavilla, valikoima myös liikkuu itsesi mukana vaivattomasti
ja suosittelualgoritmeistä saattaa joskus löytyä mukavia yllätyksiä, joihin et olisi muuten välttämättä törmännyt arjessasi mitenkään.
Juu, en minäkään tee päätelmiä kirjahyllyn perusteella, ellei siellä sitten ole jotain, josta ihan erityisesti en pidä.
:D
Ihmisillä on erilaisia koteja ja kämppiä. Jokin häiritsee minua kovastikin siinä, että mitätöidään tai epäarvotetaan ihminen sen perusteella, että tämän koti ei ole sisustettu sitä arvioivan miehen/naisen maun mukaan. Ok, käsitän että jotkit seikat ovat turn-offeja, mutta minkä painoarvon niille antaa ja onko omassa suhtautumisessa sittenkin hieman mietittävää... .
Toisaalta sanoisin uutena pointtina mietintään sanonnan "koti on pyhä paikka." Ajan tällä takaa sitä, että ihmiset päästävät toisiaan omiin kotiinsa sisään ja omien ra(a)jojensa ineen TUOSTA VAAN. Toki jokainen tekee siten, kuin hyvältä tuntuu. En sillä sano, vaan lähinnä haastan nykyisen normin ja Tinder-"kulttuurin" jossa "poljetaan" ihmisiä näiden huonoiksi arvioiduissa taikka jopa pikaisesti ylenkatsotuissa paikoissa.
Ihmiset, keitään ei tarvitse päästää koteihinne ja sänkyihinne ja nettiin sitten kertomaan, miten nolosti olittekaan mutta polkemaan päästiin. JNE. JNE.JNE.JNE.
Koti on yksityisyyden paikka, siksi pyhää. Kodissa on teidän tunnelmaa, teidän salaisuudet tunnelmaanne ja elämiseenne. Kodissa saatte olla sellaisia kuin vapaalle olettekaan, mikäli asutte yksin (mahdollisia eläimiä lukuunottamatta. ) Sinne ei tarvitse päästää joka kolkuttajaa sisään.
Ehkäpä kun vähitellen tutustuu ja alkaa välittäminen, ja on toisen arvostamista ihmisenä/tyyppinä ja ei ole tuomitsevaa tai pisteyttävää suhtautumista, silloin homma ei kaadu siihen että toisella on sisustustikkaat taikka "kohti unelmia" - aforismi seinällä taikka pehmonalle sängyn laidalla.
Minulla on tarkoituksella vielä valkoinen joulukuusi pystyssä, siirrän sen ehkä kuukauden sisällä. Kirjahyllyssä on yläkulmassa kirjastoa vartioimassa merenneitobarbie. Ja itse asiassa ajattelin tilata vedessä väriä vaihtavan sateenkaariversion jos raaskinkaan. ;)
Kirjoitan tätä joogamatolta.
Luonani ei käy vieraita. En kutsu. JA varmaan parempi niin. Mysteerisyys kunniaan. Koti on <3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailijako? kirjoitti:
Nää kirjahyllyjä ja kirjoja kaipaavat ovat jääneet menneeseen aikakauteen. Nykyään kaikki on sähköisessä muodossa. Niin opiskelumateriaalit kuin romaanitkin. Ja vaikka olisi ostanut fyysisen kirjan ja lukenut sen, niin miksi se pitäisi säilöä enää kirjahyllyyn pölyttymään? Kiertoon vaan, jos on jo luettu. Sama tilanne on CD-levyjen suhteen. Samaa digitaalista musiikkia saa suoratoistopalveluista. Silloin kun sisältö ei ollut saatavina digitaalisena, saattoi kirjojen ja tavaroiden määrä kotona kuvata sivistystä ja nähtyä maailmaa. Nykyään ei.
Eipä ole "kaikki" sähköisessä muodossa. Melko kapeasti tunnet minkäänlaista kirjallisuutta, kun noin väität.
Eivät tosiaankaan kaikki kirjat löydy sähköisessä muodossa, toistaiseksi lähinnä vain uusimmat ja suosituimmat.
Suoratoistoissa on myös hyvä se muistaa, että niissä maksetaan luku/kuunteluoikeudesta, ei kirjasta tai levystä. Jos palvelun tarjoaja lopettaa toimintansa tai vetää jonkun kirjan tai levyn pois palvelusta, niin siitä ei jää itselleen mitään kopiota, minkä pariin voisi myöhemmin halutessaan palata.
Lisäksi tutkimusten mukaan fyysistä kirjaa lukiessa pysyy paremmin kärryillä, missä mennään (esim. tietokirjallisuudessa hahmottaa kokonaisuudet sekä syy-seuraussuhteet paremmin); on helpompi plärätä tarvittaessa eteen- tai taaksepäin, jos haluaa tarkistaa tai lukea uudestaan jotain; silmät eivät rasitu niin paljon kuin ruutua tuijottaessa (tai tule muita vastaavia vaivoja) ja saa nukuttua paremmin.
Ei varmaankaan tule yllätyksenä, että minulla on kirjahylly täynnä kirjoja. Jonkun verran kuuntelen myös äänikirjoja, mutta niissä on minulle tärkeää se, että lukijalla on sopiva ääni ja miellyttävä tapa lukea. Joskus olen jättänyt kirjan kesken, kun en ole kestänyt kuunnella sen lukijaa. Parhaat kirjat hankin luonnollisesti itselleni fyysisinä kappaleina. Sähköisiä kirjoja luen vain pakon edessä, jos ei kertakaikkiaan ole muuta vaihtoehtoa.
Käytetyt lastenvaipat tiskipöydällä ruokatiskin seassa. Liukenin heti.
Vierailija kirjoitti:
Kannabisviljelmä on vielä ok, mutta likaiset piikitysvärkit pyörimässä nurkissa on turn off. Ei myöskään ole järin mukava löytää naisen sohvalta vankilasta lomille päässyt hullu huumemies, joka mustasukkaisuuttaan rupeaa sohimaan fileerausveitsellä.
Lievempiä turn offeja vuosien varrelta:
Pöntössä jättimäinen, haiseva pökäle.
Asunnon lukko rikki, epämääräistä retkua ramppaa huumekaupoilla kuin Milanon asemalla.
Iso hakaristilippu olohuoneen seinällä.
Mulattilapsi, joka ei kelvannut edes sos.viraomaisille.
Yöpöydällä Väyrysen muistelmat.
Kissanraato pakastimessa.
Kokoelma kotimaisia dvd-elokuvia, joissa kaikissa esiintyy Mikko Leppilampi ja/tai Jasper Pääkkönen.
Tämä oli tähän astisista paras,kiitos aamun nauruista!
Ketjua lukematta,
Tein samaa kun olin 12v. Hävettää ja nolottaa tuon ikäistä, mikä siinä on niin vaikeaa hommata roskista vessaan??
Serkkulikka kun oli yökylässä, sen jälkeen meillä meni wc tukkoon. Syyksi selvisi terveysside, ja kuka sai syyt niskoilleen, no minä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailijako? kirjoitti:
Nää
kirjahyllyjä ja kirjoja kaipaavat ovat jääneet menneeseen aikakauteen. Nykyään kaikki on sähköisessä muodossa. Niin opiskelumateriaalit kuin romaanitkin. Ja vaikka olisi ostanut fyysisen kirjan ja lukenut sen, niin miksi se pitäisi säilöä enää kirjahyllyyn pölyttymään? Kiertoon vaan, jos on jo luettu. Sama tilanne on CD-levyjen suhteen. Samaa digitaalista musiikkia saa suoratoistopalveluista. Silloin kun sisältö ei ollut saatavina digitaalisena, saattoi kirjojen ja tavaroiden määrä kotona kuvata sivistystä ja nähtyä maailmaa. Nykyään ei.Eipä ole "kaikki" sähköisessä muodossa. Melko kapeasti tunnet minkäänlaista kirjallisuutta, kun noin väität.
Ja kyllä nyt fantasianörtillä pitää olla tietyt teokset kirjoina! Itsellä löytyy sormusten herra, narnia, harry potterit ja tulen ja jään tarinat.
seinällä mcdonalds kuukauden työntekijä - ziisus kuka laittaa tollasen seinälle
Kuka edes alentuu mennä nakkivarikolle duuniin?joku low life vihreä salaatin näykkijä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kuvia makkarin seinällä
En pidä esillä muiden kuvia kun lapseni.
Vierailijako? kirjoitti:
Noh, ammattikirjallisuuden saa vain aitoina kirjoina. Ja on muuten käytössä tiedontarkistukseen niin usein, ettei niitä vain myydä kerran luettuaan minnekään.
Ja kyllä, kirjahyllyssäni on klassikkoteoksia ja kevyempää hömppää ihan aitoina niteinä edelleen, en halua kuunnella jonkun toisen äänenpainoin luettua kirjaa korvanapeista jonkun lenkkeilyn sivutoimintona, vaan hyvä kirja, rauhallinen koti-ilta viinilasillisen kera on sitä mun arjen luksusta. Joten kirjahyllyjä, kirjoja ja niitä arvostavia ihmisiä todellakin on edelleen olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailijako? kirjoitti:
Noh, ammattikirjallisuuden saa vain aitoina kirjoina. Ja on muuten käytössä tiedontarkistukseen niin usein, ettei niitä vain myydä kerran luettuaan minnekään.
Ja kyllä, kirjahyllyssäni on klassikkoteoksia ja kevyempää hömppää ihan aitoina niteinä edelleen, en halua kuunnella jonkun toisen äänenpainoin luettua kirjaa korvanapeista jonkun lenkkeilyn sivutoimintona, vaan hyvä kirja, rauhallinen koti-ilta viinilasillisen kera on sitä mun arjen luksusta. Joten kirjahyllyjä, kirjoja ja niitä arvostavia ihmisiä todellakin on edelleen olemassa.
Niinpä. Suorastaan tyrmistyin tuosta kommentista. Vain hyvin pieni osa maailman kirjallisuudesta on sähköisenä ja opintomateriaaleista varmaan tarkoitettiin alemman koulutusasteen materiaaleja. Yliopiston kirjastosta ne opiskelijat joutuvat edelleen tenttikirjansa hakemaan.
Sama muuten koskee Spotifyn tarjontaa eli eihän siellä ole kuin pieni osa musiikista. Minulla on 800 kirjaa ja musiikkia vielä enemmän, vinyylejäkin. Joillekin kirjat ovat kertakäyttötavaraa ja sähköiset jakelukanavat, Spotify ja muut vastaavat palvelut rajaavat makua ilman että nämä ihmiset itse sitä edes käsittävät.
Vierailijako? kirjoitti:
Et taida lukemista harrastaa? Kun löytää hyvän kirjan, haluaa sen lukea aina uudestaan. Vähän niin kuin hyvän elokuvan haluaa katsoa kerta toisensa jälkeen ja aina löytyy jotain uutta.
Turn off on pinnalliset miehet, jotka itkee kämpän sisustuksesta..
Hauska lukea näitä. Kaksi pitkää parisuhdetta takana, pudonnut näköjään miesten ajatusmaailmasta turn offien suhteen. Melkoisia neitejä! No, onneksi voi mainiosti olla ilman tai kokeilla naista kumppanina, jos miehet on tosiaan tuolla tasolla nykyään.