Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko mieheni pitää elättää minua?

Vierailija
30.10.2013 |

Hän siis maksaa laskut,asuntolainan yms ja maksaa ruuat ja asumisen mutta ei mun vaatteita ja olen tuloton. Pitääkö hänen antaa rahaa mulle vaatteisiin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan pidä... Itsekin olen ollut tulottomana kolme kuukautta, mutta nyt alkaa marraskuussa työt uudessa paikassa. Omatuntoa on pistellyt jo se että mies on joutunut maksamaan vuokran, vakuutukset, sähköt ja ruoat, ei ole tullut mieleen edes pyytää rahaa uusiin vaatteisiin. 

Vierailija
2/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 10:09"]

No ei todellakaan pidä... Itsekin olen ollut tulottomana kolme kuukautta, mutta nyt alkaa marraskuussa työt uudessa paikassa. Omatuntoa on pistellyt jo se että mies on joutunut maksamaan vuokran, vakuutukset, sähköt ja ruoat, ei ole tullut mieleen edes pyytää rahaa uusiin vaatteisiin. 

[/quote]

No mä olen ollut jo vuosia tuloton. Eläkepäätös tuli taas hyvlättynä vaikka sairauksia monenlaisia,työmarkkinatukea en saa miehen yrittäjyyden takia yms vaatteet hajoaa päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tai naisen ei kuulu elättää puolisoaan yhtään. 

Tilapäisesti voi olla tuloton, kuten 2 kirjoitti, ja aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiinsa, mutta ei se voi elämäntapa olla. Jos puoliso jeesaa lyhyen aikaa, niin sen hetken se tuloton voi olla ilman uusia vaatteita. 

Paljonko olisit valmis elättämään miestäsi, ap (lainatakseni kiinnostavaa otsikkomuotoiluasi)?

Vierailija
4/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 10:21"]

Miehen tai naisen ei kuulu elättää puolisoaan yhtään. 

Tilapäisesti voi olla tuloton, kuten 2 kirjoitti, ja aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiinsa, mutta ei se voi elämäntapa olla. Jos puoliso jeesaa lyhyen aikaa, niin sen hetken se tuloton voi olla ilman uusia vaatteita. 

Paljonko olisit valmis elättämään miestäsi, ap (lainatakseni kiinnostavaa otsikkomuotoiluasi)?

[/quote]

Vaikka loppuelämän mutta mitä mä sitten teen? kun mistään en tuloja saa.

Vierailija
5/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoilla on velvollisuus osallistua toistensa elatukseen ja se perustuu avioliittolakiin, joka turvaa kummankin puolison oikeuden. Puolisolle suoritettavan elatusavun määrä ja sen suorittamistapa voidaan vahvistaa sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.

Vierailija
6/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saat työmarkkinatukea, tämän vuoden alusta poistui se kriteeri että, puolison tulot vaikuttaisivat työmarkkinatuen maksamiseen.

Puolison tuloja eikä ammattia ei edes kysytä enää.

Ainoastaan omat tulot vaikuttavat ja jos on alle 20v ja asuu kotona, niin vanhempien tulot.

Vierailija
7/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 10:47"]

Kyllä saat työmarkkinatukea, tämän vuoden alusta poistui se kriteeri että, puolison tulot vaikuttaisivat työmarkkinatuen maksamiseen.

Puolison tuloja eikä ammattia ei edes kysytä enää.

Ainoastaan omat tulot vaikuttavat ja jos on alle 20v ja asuu kotona, niin vanhempien tulot.

[/quote]

Tiedän tuon mutta miehen yrittäjyyden takia kela ei maksa minulle työmarkkinatukea et taida tajuta ettei yrittäjän puolison ole niin helppo saada työmarkkinatukea.

Vierailija
9/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää. Ihme touhua. Perhe pitää yhtä.

Vierailija
10/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki on yhteistä ei tarvitse laskea kuka elättää ja mitä.

Tuloista maksetaan menot ja loput menee talteen esim perheen lomamatkoihin ja harrastuksiin, sieltä myös voi ottaa (toisen tieten) rahaa omiin hankintoihin jos tarvitsee.

Vierailija
11/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi sanonut ettei maksa sun vaatteita? Sitten ei varmaan ole kuin yksi konsti, eroat niin et enää ole yrittäjän puoliso.

Vierailija
12/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää elättää kokonaan, hänen syynsähän se on että olet tuloton, yhteiskunta olettaa että yrittäjän puoliso saa aina elantonsa puolison yrityksestä, vaikka yritys olisi konkurssikypsä ja puoliso täysin eri alan ihminen. Näin se vaan menee, yrittäjällä tai yrittäjän puolisolla ei ole juuri mitään sosiaalitukea.

Vierailija
13/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vingut täällä samaa asiaa melkein joka päivä. Mene kelaan ja sossuun ja vingu siellä. Kyllä on kusipää mies sulla. Sinulle on ehdotettu täällä jo monta vuotta että eroa mutta kun niin kovasti toisianne rakastatte jne. No tuo ei mun mielestä ole mitään rakkautta vaan vallankäyttöä mieheltäsi.

Vierailija
14/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 10:58"]

Sinä vingut täällä samaa asiaa melkein joka päivä. Mene kelaan ja sossuun ja vingu siellä. Kyllä on kusipää mies sulla. Sinulle on ehdotettu täällä jo monta vuotta että eroa mutta kun niin kovasti toisianne rakastatte jne. No tuo ei mun mielestä ole mitään rakkautta vaan vallankäyttöä mieheltäsi.

[/quote]

Olen käynyt kelassa yms ei se mitään auta ja rakastan miestäni enkä todellakaan halua jäädä kaksin lapsen kanssa.

Vierailija
15/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä arvoinen on työpanoksesi kotona, 24/7 remmissä kai, jos et ole työssä kodin ulkopuolella. Kodinhoitaja, lastenhoitaja, siivooja, rakastajatar ... Onhan siinä hommaa. Kyllä niillä muutama vaatekappalekin pitäisi irrota.

Vierailija
16/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 10:58"]

[/quote]

Olen käynyt kelassa yms ei se mitään auta ja rakastan miestäni enkä todellakaan halua jäädä kaksin lapsen kanssa.

[/quote]

No sittenhän ei auta muu kuin jatkaa elämää tämän rakkaan miehesi kanssa ja tyytyä siihen, että vaatteita ei tule. Kääriydy vaikka lakanaan.

Vierailija
17/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap se heikkolahjaiseksi, jolla n. 5-vuotias lapsi? Olet kirjoitellut täällä, mietit yhdessä vaiheessa mm. isojen kokojen vaatekauppaa naisille teidän taajamaan?

Samantekevää toisaalta, mutta vaikea uskoa, että Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa (tai mitä siitä nyt on jäljellä) joku ei saa pennin hyrrää mistään. Vaikka mies maksaisi asumis-, ruoka- ja lapsen kulut pitää sinun jotakin saada omiin, akuuteimpiin kuluihisi. 

Vierailija
18/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikeusaputoimistoon keskustelemaan mahdollisuudesta nostaa käräjäoikeudessa kanne ja vaatia elatusta mieheltäsi kanneteitse. Tulottomana sinulla lienee oikeus maksuttomaan oikeusapuun. Tai yksinkertaisesti ota ero, ei tuollainen avioliitto kovin rakkaudentäyteiseltä kuulosta. Avioeroasiastakin voit keskustella siellä oikeusaputoimistossa.

Vierailija
19/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kulkemaan päivittäin kerjuulla naapureittesi ovilla. Pyydät olisiko heillä antaa sulle vanhoja vaatteita. Itket suureen ääneen kurjuuttasi, vilua, vaatteitten puutetta ja jalkojen palelua. Eiköhän ukkoasi ala ennen pitkää hävettää niin, että ostaa sulle  vaatteet ja kengät.

Vierailija
20/28 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä sanoin sulle viimeksi jo,että tee sen miehesi kanssa selvitys teidän tilanteesta, josta ilmenee miehesi yrityksen taloudellinen  tilanne eli se, että hänellä ei ole mahdollisuuksia palkata lisää työvoimaa. Myös selvitys siitä, että hän ei voi sinua palkata tekemään yhtään mitään, koska heikkolahjaisuutesi takia sinusta ei ole työtekijäksi. Heikkolahjaisuuttasi todistamaan löytynee dokumentteja pieleenmenneistä opiskeluistasi jne. Kyllähän nyt hyvänen aika, jos miehesi firmassa joku voisi esim laskuja käsitellä tai muuta toimistohommaa, miehelläsi olisi oikeus edellyttää, että henkilö on suorittanut edes alkeellisia opintoja. Tämän lisäksi selvitys huonosta terveydentilastasi, jonka vuoksi yritys ei voi työllistää sinua edes fyysisiin töihin. Siis yksinkertaisesti tyhjentävä selvitys sinun  työllistämisesi kertakaikkisesta mahdottomuudesta.

Jos miehesi ei tätä tee, hän on pahansuopa ja nauttii sinun, eli heikomman alistamisesta. Tuo vaatteiden ostamattomuus on myös erittäin kummallista vallankäyttöä. Samoin se, että hän ei jätä sinulle yhtään rahaa työmatkansa ajaksi. Hän tietää, että olet heikko etkä pärjää ilman häntä ja tämä valta-asema on tuonut hänessä esiin sadistisia piirteitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan