Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voisi ruveta tekemään jo joulua varten?

Vierailija
30.10.2013 |

Mitä itse olette tehneet? Olisi kiva lasten kanssa jo aloittaa joulupuuhastelut ettei viime tingassa kaikkea joudu tekemään. Ja muutenkin tulisi mielekästä tekemistä netissä roikkumiseen lisäksi. Mitä voisi aloittaa tekemään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut askartelutarvikkeita kortteja ja paketteja varten ja suunnitellut, millaisia paketteja tänä vuonna tehdään.

Netistä olen tilaillut joululahjoja.

Periaatteessa pakkaseen voisi jo jotain leipoa - itse kyllä tykkään enemmän niin, että jouluna tarjoiluiden pitää olla tuoreita.

Vierailija
2/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo lahjat ostettuna. Seuraavaksi sitten joulukorttien kimppuun ja sen jälkeen leivonta. Mun mielestä piparit ym. ei mee miksikään pakkasessa, joulua ennen ku on niissä ruoissa tekemistä niin on kiva, että jotain saa vaan nostettua pakkasesta pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot pakkaseen.

Vierailija
4/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt jo paljon. Kesällä alkoi uusien perunoiden pakastamisella.

Joulukortit olen tehnyt. Leiponut kakkuja, tehnyt joulun laatikkoruoat.

Lahjalistaa aloittanut, tehnyt joulumenun valmiiksi, tehnyt kauppalistoja.  Käynyt kaappeja läpi keittiössä ja tarkastanut mausteet yms.

Tuossa noin pintapuolin.

Vierailija
5/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo, koska voisi alkaa koristella kotia... Voisiko jo marraskuussa laittaa virkattuja lumihiutaleita ikkunaan yms. ei niin hirveän jouluista? En siis ihan mitään tonttuja vielä ajatellut, mutta jouluisia ja talvisia koristeita kuitenkin.

Vierailija
6/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 09:28"]

Odotan jo, koska voisi alkaa koristella kotia... Voisiko jo marraskuussa laittaa virkattuja lumihiutaleita ikkunaan yms. ei niin hirveän jouluista? En siis ihan mitään tonttuja vielä ajatellut, mutta jouluisia ja talvisia koristeita kuitenkin.

[/quote]

Voi laittaa, annan sinulle luvan. 

Vierailija
7/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä ainakin laatikot pakastimeen valmiiksi, tai jos et halua valmiiksi asti tehdä, voit tehdä soseet,joista sit paistat laatikot.

Joulukoristeita voi tehdä, himmelin teko ainakin vie aikaa, vaatii keskittymisen ja pitää poissa palstalta.

Vierailija
8/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortteja ja koristeita. Ei kai kukaan tee ruokia valmiiksi jo nyt?

Vierailija
9/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monena vuonna miettinyt, miten joululaatikot voisi tehdä etukäteen, kun joulua edeltävinä päivinä puuhaa on muutenkin.

Kiinnostaisi saada siis ihan konkreettinen ohje, mitä pitää tehdä ja missä vaiheessa, jos haluaa pakastaa laatikot ennen paistamista ja mitä pitää tehdä jouluna (ja miten ajoissa), kun ottaa ne pakastimesta.

Itsellä olisi nyt mahdollisuus tehdä jokavuotinen porkkana-lanttulaatikko yhdistelmä, kun on lanttua jääkaapissa, samoin voisin tehdä bataattilaatikon valmiiksi odottamaan. Perunalaatikon teen yleensä jouluna, kun peruna ei niin pakastimesta tykkää.

Olisko siis ohjeita?

Vierailija
10/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 11:06"]

Joulukortteja ja koristeita. Ei kai kukaan tee ruokia valmiiksi jo nyt?

[/quote]

Kyllä teen ruokia valmiiksi pakastimeen. Ihan niinkuin joka vuosi. Syyslomalla olen ne aina viimeistään tehnyt.

Lantut ja muut on parhaimmillaan.

t. joululaatikot ja muutakin tehty jo valmiiksi pakastimeen

Vierailija
11/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 15:34"]

Olen monena vuonna miettinyt, miten joululaatikot voisi tehdä etukäteen, kun joulua edeltävinä päivinä puuhaa on muutenkin.

Kiinnostaisi saada siis ihan konkreettinen ohje, mitä pitää tehdä ja missä vaiheessa, jos haluaa pakastaa laatikot ennen paistamista ja mitä pitää tehdä jouluna (ja miten ajoissa), kun ottaa ne pakastimesta.

Itsellä olisi nyt mahdollisuus tehdä jokavuotinen porkkana-lanttulaatikko yhdistelmä, kun on lanttua jääkaapissa, samoin voisin tehdä bataattilaatikon valmiiksi odottamaan. Perunalaatikon teen yleensä jouluna, kun peruna ei niin pakastimesta tykkää.

Olisko siis ohjeita?

[/quote]

Jos olet muutenkin tehnyt laatikoita aikaisemmin juuri ennen joulua niin samalla tavalla. Paistat ne osittain tai pakastat "raakana".

Ennen käyttöä otat edellisenä iltana jääkaappiin sulamaan ja sitten vain paistat ne uunissa aterialle.

t. laatikot tehty valmiiksi pakastimeen

Vierailija
12/12 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 09:21"]

Mun mielestä piparit ym. ei mee miksikään pakkasessa

[/quote]

Piparit pakkasessa?