Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan leipoa kaikenlaista mutta ei löydy syöjiä =(

Vierailija
11.09.2013 |

Leipominen on niin hauskaa, mutta kun mies ei edes syö makeita, ja sit kaikki muut aina vain laihduttaa jne... Kiukuttaa =(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis käy töissä? Meillä työpaikalla menee kaikki, hiukan litsahtaneetkin leivonnaiset.

Vierailija
2/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu! Itse asiassa vähän kaikessa muussakin ruoanlaitossa. Haluaisin kokeilla erilaisia reseptejä, tehdä salaatteja, jälkiruokia, pasteijoita, mitä vaan. Voisin leipoa piirakoita ja pullia ja vaikka mitä, mutta mies ei syö, lapsille ei kelpaa mikään ikinä ja kaikilla tutuilla ja tuntemattomilla on allergia/outo ruokavalio/laihdutus tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:39"]

Et siis käy töissä? Meillä työpaikalla menee kaikki, hiukan litsahtaneetkin leivonnaiset.

[/quote]Olen äitiyslomalla.

Vierailija
4/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:41"]

Mulla ihan sama juttu! Itse asiassa vähän kaikessa muussakin ruoanlaitossa. Haluaisin kokeilla erilaisia reseptejä, tehdä salaatteja, jälkiruokia, pasteijoita, mitä vaan. Voisin leipoa piirakoita ja pullia ja vaikka mitä, mutta mies ei syö, lapsille ei kelpaa mikään ikinä ja kaikilla tutuilla ja tuntemattomilla on allergia/outo ruokavalio/laihdutus tms.

[/quote] Itse saan kuitenkin ruokaa sentään laittaa ja kokeilla uusia juttuja.

Vierailija
5/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu samasta ongelmasta kärsivä. Rakastan leipomista, mutta syöjät puuttuu...

Vierailija
6/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä Tupperware- tai lastenvaatekutsuja. Sinne saat leipoa.

Vierailija
7/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä minulle OMNOMNOM

Vierailija
8/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:09"]

Järjestä Tupperware- tai lastenvaatekutsuja. Sinne saat leipoa.

[/quote]

Muuten aivan loistava ehdotus, tuttavapiiristä ei vain oikein löydy ihmisiä jotka olisivat kiinnostuneita tällaisista kutsuista =/

Vierailija
9/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkääpä  kunnon ruokaa, niin menekki on taattu.

Mun äiti,kahvikutsukeskeinen elämäntyyli, fuskasi armottomasti ruuanlaitossa ja väänsi niitä makeita leivonnaisia.

Mä en leivo mitään, jos ei huvita, mutta laitan kunnon ruokaa joka päivä.

Vierailija
10/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehen mukaan hänen työpaikalleen leivonnaiset, varmasti tekee kauppansa.

Vierailija
11/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi että emme ole kavereita... täällä olisi syöjä joka on laiska leipomaan :) Juuri sain viikon suunnittelun jälkeen aloitettua omenapiirakan tekemisen... tosin juon tämän kahvin ensin ja lapsi katsoo yhden muumin ja sitten ehkä aloitetaan

Vierailija
12/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi uppoaa.

Mies tykkää makeasta hänkin, ja hyvin uppoavat pullat, piiraat, kakut ja pikkuleivät. Pullan perään on niin perso, että on nenä kiinni uuninluukussa, että varmasti saa tuoretta.

Leivon itse leipää ja sämpylää myös sekä teen oikeaa ruokaa.

Ja ei - ei olla paksuja - minä painan 50 kg ja mies 60 kg.

Vierailija
13/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakele leipomuksiasi kodittomille, köyhille tms. Sillä lailla tulisi varmasti hyvä mieli monille ihmisille: sinä saisit leipomisen iloa ja vähäosaiset saisivat suut makeiksi. :) Let them eat cake!

Vierailija
14/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söisin mielelläni! Kohta leivon marjapiirakkaa, mutta joutunen syömään sen itsekseni koska mies syö vain pikku palasen :D Ihan sama silti, leivon niin harvoin että minulla on kyllä oikeus lähes kokonaiseen piirakkaan jolleivät ystävätkään pääse käymään.

Vierailija
15/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo gluteenitonta ja maidotonta. Ala pitämään nykyajan "ompeluseuraa" luonasi. Tehkää kiertävä vierailujärjestys. Tutustut uusiin ihmisiin.

Vierailija
16/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ideoita, mihin vois oikeesti viedä leipomuksia kun kotoa ei löydy syöjiä? Itsellekään ei maistu kun sairauden hoito pistää makuaistin sekaisin... Aloitan:

*Sairaalan henkilökunnalle (tuli mieleen tästä omasta elämäntilanteesta, ei sitä nyt tietty normaalisti tule sairaaloissa hengailtua)

*Työpaikalle

*Lapsen kouluun opehuoneeseen

*Harrastusporukalle (jos on joku sopiva, esim neulontakerho, lukupiiri etc)

Vierailija
17/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sama homma. Eipä töihinkään voi viedä, kun meitä on vain muutama ja olen ollut montakin kertaa kahvitauot yksin, kun toiset ovat asiakaskäynneillä ja palavereissa. En halua itsekään syödä hirveästi, mutta leipominen on kivaa. lapsetkin on isoja ja opiskelevalle muualla asuvalle esikoiselle leivonkin joskus kun käy tai liikun samalla suunnalla, mutta ei hänkään voi paljon syödä kerralla, eli pakkaseen menee. Paikkakuntakin on uusi, joten ystäviäkään ei nyt lähistöllä oikein löydy. 

Vierailija
18/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:00"]

Meillä onneksi uppoaa.

Mies tykkää makeasta hänkin, ja hyvin uppoavat pullat, piiraat, kakut ja pikkuleivät. Pullan perään on niin perso, että on nenä kiinni uuninluukussa, että varmasti saa tuoretta.

Leivon itse leipää ja sämpylää myös sekä teen oikeaa ruokaa.

Ja ei - ei olla paksuja - minä painan 50 kg ja mies 60 kg.

[/quote]

paljon kuntoilette? Miten voitte olla noin hoikkia? Entä miten usein leivot ja mitä? Anna vinkkejä ja myös ruokiin. 

t:yksi painon kanssa kamppaileva, joka haluaisi leipoa myös

Vierailija
19/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi sun pitää leipoa nimenomaan makeaa? Leipomista se on suolaistenkin teko, esim. erilaiset piirakat, sarvet, pasteijat. Ymmärrän miestäsi hyvin, kun en itsekään tykkää makeasta. Suolaiset leivonnaiset sen sijaan ovat ihania ;)

Vierailija
20/20 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 18:22"]

Ap, miksi sun pitää leipoa nimenomaan makeaa? Leipomista se on suolaistenkin teko, esim. erilaiset piirakat, sarvet, pasteijat. Ymmärrän miestäsi hyvin, kun en itsekään tykkää makeasta. Suolaiset leivonnaiset sen sijaan ovat ihania ;)

[/quote]Suolaisten laittaminen tuntuu enenmmän ruuanlaitolta, ja ruokaa laitan kuitenkin päivittäin... Ja suolaista myöskin syö päivittäin, makeita harvemmin.

Makeiden leipomisessa on enemmän tekemistäkin kun taikina ja täyte.

Ja minua nyt vain houkuttaa enemmän tehdä esim Baileys-juustokakun kuin jauhelihapiirakan =)