Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko tehdä mitään ilman alkoholia?

Vierailija
11.09.2020 |

Vai onko alkoholi ainoa yhteinen tekeminen Suomessa muidenkin ihmisten kanssa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Eivät kaikki ole juoppoja.

Joskus tuntuu että ovat kun se alkoholi pitää tunkea kaikkialle mukaan ja mitään ei muka voi tehdä ilman alkoholia. Ehdotin kesällä esimerkiksi monta kertaa piknikkiä, mutta ei käy kun eivät juo. Ehdotin myös frisbee golfia, mutta sekään ei käynyt kun eivät juo. Ehdotin että käydään kahvilassa, eikä sekään kun alkoholi ei maistu. Todella surullista kun ei saa ketään mukaan mihinkään tekemiseen, ei edes festareille, ei konsertteihin, ei elokuviin, ei teatteriin, ei laivalle eikä edes kylpylään. Luulisi että kukaan ei pakota juomaan alkoholia, esim. itse en ole koskaan juonut kun ei vain kiinnosta, mutta ei juomattomuudenkaan pitäisi olla mikään este yhteiselle tekemiselle. Aina sama vastaus "en voi kun en juo".

Ap

Hehheh. Toi nyt kuulostaa jo erikoiselta. Sen ymmärään, että juomaan tottunut tyyppi ei jaksa lähteä tekemisiin, joissa ei voi juoda mitään, mutta jos noi tyypit ei muutenkaan juo mitään koskaan, niin mitä hemmettiä ne välittää juomisista yhtään mitään? Ilmeisesti eivät vaan halua muutenkaan tehdä yhtään mitään.

Tiedäpä sitä onko asia näin. Voihan se toki olla. Olisi kivaa tehdä asioita joskus, edes kerran koko elämässään muiden kanssa, ilman että tarvitsee olla yksin. Kun ite ei ole koskaan juonut, niin sitä huomaa mitenkään paljon ihmisten elämä pyörii holijuomien ympärillä. Ja se on todella surullista. Ja sittenkään kun ollaan tipattomalla ja absolla niin ei muka voida lähteä sen takia edes lenkkiseuraksi.

Ap

Pakko sanoa että sulla on ollut huono arvonta ystävälotossa. Olen pahoillani ja otan osaa.

Vierailija
22/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Joskus tuntuu että ovat kun se alkoholi pitää tunkea kaikkialle mukaan ja mitään ei muka voi tehdä ilman alkoholia. Ehdotin kesällä esimerkiksi monta kertaa piknikkiä, mutta ei käy kun eivät juo. Ehdotin myös frisbee golfia, mutta sekään ei käynyt kun eivät juo. Ehdotin että käydään kahvilassa, eikä sekään kun alkoholi ei maistu. Todella surullista kun ei saa ketään mukaan mihinkään tekemiseen, ei edes festareille, ei konsertteihin, ei elokuviin, ei teatteriin, ei laivalle eikä edes kylpylään. Luulisi että kukaan ei pakota juomaan alkoholia, esim. itse en ole koskaan juonut kun ei vain kiinnosta, mutta ei juomattomuudenkaan pitäisi olla mikään este yhteiselle tekemiselle. Aina sama vastaus "en voi kun en juo".

Ap

Kävin kaverin luona kylässä viikko sitten. Kahvia juotiin ja juteltiin.

Lämmittelen uunia, palstailen. Teen kohta vielä hetken töitä.

Ei kuulu alko tähän iltaan, vaikka kaapissa rommipullon pohjalla olisi useammat moukut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole laajaa ystäväpiiriä heistäkin osa on hieman erakkoja, en paljoa touhua ihmisten kanssa.

Tunnistan kuitenkin ap:n ongelman.

Moni ei osaa harrastaa tai seurustella ystävien kanssa ilman alkoholia.

Tämä tahtoo johtaa siihen, että alkoholi ottaa lopulta niskalenkin.

Vierailija
24/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin osaan ja varmasti monet muutkin osaavat jos eivät ole juoppoja. En itse juo ollenkaan alkoholia, joten teen kaiken ilman sitä. 

Vierailija
25/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on suurin syyllinen yksinäisyydelle. Jos se ei olisi niin keskeinen osa suomalaisten jokapäiväistä arkielämää ei kroonistunut yksinäisyys olisi niin yleinen ja paha kansantauti.

Vierailija
26/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ap ei tee mainitsemiaan asioitaan yksin? Onko niihin mikään pakko raahata muita ihmisiäkin väkipakolla vasten omaa tahtoaan mukaan? Eikö juolahtanut mieleen että ihmiset voivat olla introverttejä ja haluavat olla yksin eivätkä kaipaa muiden ihmisten seuraa? Sosiaalisuus on introverteille kuluttava ja raskas taakka joka vie voimia ja erityisesti syö jaksamista.

Vierailija
27/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vika kavereissa? Mä en käytä alkoholia ollenkaan. En ole absolutisti, mutta käytännössä olen, koska en juo ollenkaan. Minusta viina nyt vaan maistuu pahalle, enkä saa kännistä mitään kiksejä. Mä uskallan nolata itseni selvänäkin ja mulla on tosi ihan hauskaa selvin päin. Joillain tuo alkoholi tuntuu olevan joku imagojuttu. Vähän niinkuin yläkoulun kovisjengi, joille jää esitys päälle aikuisiälläkin. Ei siinä viinan juomisessa ole mitään kovaa, lähinnä naurettavaa. Jokainen täysi-ikäinen voi kävellä viinakauppaan ja vetästä pullon kossua. Se ei tarvitse mitään rohkeutta, ei mitään kovuutta, ei älyä, ei yhtään mitään. Mutta silti monelle aikuiselle se on kova juttu. Yhtä naurettavia ovat nämä viinipullojen kanssa pämppäävät keski-ikäiset ämmät, jotka vielä ylpeinä lataavat pämppäämisestään kuvaa sosiaaliseen mediaan. On se vaan niin hianoo! Tai keski-ikäisten ukkojen kaljatuopit. Kaljamahaa kasvattamassa?

Vierailija
28/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Ap

Minuakin ottaa päähän, jos ollaan menossa konserttiin tai teatteriin tai mihin tahansa, niin kaverit tulevat valmiiksi nauttineina tai haluavat sopia ennen tapahtumaa tapaamisen baariin. Minä yleensä haluan nauttia tapahtumasta ihan selvin päin enkä myöskään tykkää siitä, että kaljan nauttimisen jälkeen istun esityksen lopussa jalat ristissä.

Jos näisssä nykyisissä viihdeohjelmin pläjäyksissä mitä tulee telkkarista jos siellä ei yleisölle tarjota mitään hermomyrkkyä ja nauravat niin hunoille vitseille ihan kaiken älyn voimalla niin kaikilla on todennäköisesti aika vtumoinen koknitiivinen häiriö ainakin. Fiiilishän tarttuu jos yksi nauraa niiin sieltä jo toinen röyhtäsee ja alkaaa kananmunapierun säestämänä hekotttaa kuin eläisi viimestä päivää.

Vierailija
29/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Ap ei tee mainitsemiaan asioitaan yksin? Onko niihin mikään pakko raahata muita ihmisiäkin väkipakolla vasten omaa tahtoaan mukaan? Eikö juolahtanut mieleen että ihmiset voivat olla introverttejä ja haluavat olla yksin eivätkä kaipaa muiden ihmisten seuraa? Sosiaalisuus on introverteille kuluttava ja raskas taakka joka vie voimia ja erityisesti syö jaksamista.

Sulla tuntuu olevan aikamoisia ongelmia ymmärtää lukemaasi tekstiä.

Vierailija
30/33 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Ap

Hehheh. Toi nyt kuulostaa jo erikoiselta. Sen ymmärään, että juomaan tottunut tyyppi ei jaksa lähteä tekemisiin, joissa ei voi juoda mitään, mutta jos noi tyypit ei muutenkaan juo mitään koskaan, niin mitä hemmettiä ne välittää juomisista yhtään mitään? Ilmeisesti eivät vaan halua muutenkaan tehdä yhtään mitään.

Tiedäpä sitä onko asia näin. Voihan se toki olla. Olisi kivaa tehdä asioita joskus, edes kerran koko elämässään muiden kanssa, ilman että tarvitsee olla yksin. Kun ite ei ole koskaan juonut, niin sitä huomaa mitenkään paljon ihmisten elämä pyörii holijuomien ympärillä. Ja se on todella surullista. Ja sittenkään kun ollaan tipattomalla ja absolla niin ei muka voida lähteä sen takia edes lenkkiseuraksi.

Ap

Jos ystäväpiiri on sellainen, että porukka tapaa lähinnä alkoholin merkeissä ja muuten eivät jaksa nähdä ihmisiä, niin sitten se pitää vain hyväksyä. Parisuhde on siihen ratkaisu. Siis hyvä parisuhde, jossa tehdään yhdessä asioita, jos yksinolo ja tekeminen ei nappaa.

Vierailija
31/33 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken ilman alkoholia.

Vierailija
32/33 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ap:lla ei ole miestä? Parisuhde on sitä vartenhan jos haluas aikuisenakin tehdä yhdessä jotain ilmanvaihto alkoholia, ei ystävät ja kaveripiiri. Aika harvalla aikuisella edes enää on kavereita kun työ ja perhe vie kaiken ajan.

Vierailija
33/33 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kyllä luulin, että olisi mahdotonta tehdä mitään ilman alkoholia, juuri ja juuri työpäivät sain kulutettua, nekin enemmän tai vähemmän kankkusessa. Sitten lopetin juopottelun ja olen kymmenessä vuodessa todella tehnyt monenlaista ja aion tehdä edelleenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän