Mistä tiedät kokeneesi suuren rakkauden?
Oletko saanut puhtaasti rakastaa ilman ikäviä ja mieltäpahoittavia asioita parisuhteessa?
Kommentit (5)
Pienet erimielisyydet ja torat pitää sen parisuhteenkin virkeänä. Ihan outo sellainen harhaluulo, että kun on Sen Oikean kanssa, niin toinen tietää toisen ajatuksetkin ja kaikki on yhtä suurta juhlaa. No ei.
Ja kyllä, itse koen sitä suurta rakkautta koko ajan. Sen tietää siitä että on kipinää, seksuaalista intohimoa, ikävä kun toinen on pois ja sydän pamppailee pelkästä äänestä.
t: 16v ja jatkuu...
Omituinen kysymys. Ei rakkaus ja rakastaminen sulje niitä ikäviä asioita pois ja pahan mielen saa usein aikaan ihan omien korvien välissä, ilman että kukaan konkreettisesti tekee mitään.
Itse en usko että aina voi olla vaan ihanaa auvoa ja lässynlää kädestäpitelyä. Ihmisiä tässä kuitenkin ollaan.
Mutta suurta rakkautta se voi olla silti.
Itse kolmatta vuotta naimisissa elämäni rakkauden kanssa. Tehtiin päätös liitosta hyvin nopeesti, oltiin tunnettu 2kk. Ikää molemmilla oli noin 30. Kumpikaan ei koskaan tahallaan koeta toista satuttaa, mut välillä arjen tiimellyksessä vähän ehkä loukataan tai tehdään jotain tyhmää. Sit ehkä riidellään, sit puhutaan, pyydetään anteeksi jos on anteekspyydettävää, pussataan ja jatketaan elämää.
Tähän mennessä elämäni tervehenkisin ja tasa-arvoisin suhde jossa on myös kaikkiin aiempiin verrattuna eniten rakkautta ja huolenpitoa <3
Suuri rakkaus ei todellakaan ole yhtä ruusuilla tanssimista! Suuri rakkaus kestää vastoinkäymiset ja kommelluksetkin. Suuri rakkaus pysyy ja kestää, siihen kuuluu luottamus ja keskinäinen ymmärrys; myös sanoittamattomat sopimukset rajoista ja pelisäännöistä.
Suuri rakkaus kestää arjen ankeuden ja pysähtyneisyyden ja kykenee palaamaan ja palautumaan, täyttäen ajoittain hurmiolla ja hurmalla kehon pikkuvarpaista, jokaiseen kuplivaan punasoluunkin.
Se on ihanaa, se on luontevaa ja parasta siinä on, että sen osapuolet ovat toistensa parhaat ja luotettavimmat ystävät.
<3
Kakkonen vielä jatkaa... Suuri rakkaus on varmasti eri ihmisille eri asioita. Minulle se on tosiaan sitä että edelleenkin löytyy kipinää vuosienkin jälkeen, itse pidän tärkeänä sitä että seksi toimii ja siitä molemmat saavat tyydytystä.
Tärkeää on myös se että on keskusteluyhteys asiasta kun asiasta (ei aina helppoa), ja että kummatkin haluaa toiselle hyvää.
Ei suuri rakkaus ole = täydellinen rakkaus. Tottakai aina tulee vastaan jotain ikäviä asioita ja sitä pahoittaa mielensä jostain. Mikään tässä maailmassa ei ole täydellistä.