Muut tulee uskomattoman helposti raskaaksi :(
Onko kellään samaa fiilistä? Kohta puoli vuotta ollaan (tosin puolivillaisesti) yritetty, ilman tulosta.
Olen 29, ja aina jotenkin kuvittelin että tulisin helposti raskaaksi, nyt aikamoinen epäusko että näin ei olekaan. Nolottaa ihan. Monesti mietin että miettiiköhän mies jonkun "paremman" naisen hankkimista, vaikka tietenkään ei tiedä missä "vika" oikeasti on.
Vähän vaan piti purkaa tuntoja, onko kellään muulla tunnetta että on jotenkin vajavainen ja huono?
Kommentit (34)
Itse raskaudun helposti, kolme raskautta kaikki ekasta tai tokasta kierrosta. Mutta... vain kaksi elävää lasta. Murhetta on monenlaista :(
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:46"]
En tiiä onko tästä sulle varsinaisesti apua mutta kerron silti oman kokemukseni. Olin melkein kymmenen vuoden ajan suhteessa kahden miehen kanssa (ei samanaikaisesti, avoliittoja molemmat) ilman minkäänlaista ehkäisyä, haave lapsesta hiljaa hiipuen. Nyt kuvioissa uusi mies: laakista raskaana. Liekö kyse yhteensopivuudesta vs. sopimattomuudesta vai mistä, mutta näin mulle kävi. Nyt 37 ja esikoinen kohta valmis maailmaan. Onkohan kellään muilla vastaavia kokemuksia?
[/quote]
Täällä!
Eksän kanssa yritettiin kuusi vuotta keinohedelmöitystä myöten. Nyt uudessa suhteessa - raskaana puolessa vuodessa.
Joskus se on vain niin niistä rakennuspalikoista kiinni.
Mutta ap: tuo on vielä niin lyhyt yritysajaksi, etten huolestuisi. Vuoden tusaamisen jälkeen voi ottaa yhteyttä lääkäriin.
Meillä tehtiin esikoista kuusi vuotta. Sen enempää ei sitten elävänä tullutkaan.
Kiitos kaikille viesteistä!
Joo onhan tämä tosiaan suht lyhyt aika, ja monestikaan ei olla edes juuri ovispäivänä touhuiltu, kun "puolivirallista". Siksi ihmettelenkin, että jos jotkut tulevat AINA suojaamattomasta yhdynnästä raskaaksi, miten heillä voi olla ovis kokoajan. Mutta ehkä jo ovuloi kaksi kolmekin kertaa.
Ja viestin tarkoitus ei ollut, että muiden raskaudet olisi multa pois, ei missään nimessä :) Halusin vaan tehdä tämmösen aloituksen onhan näitä muitakin.
Ymmärrän ja tuntuu samalta. :( Mun isosiskoni on yrittänyt lasta yli 10 vuotta ja kohta alkaa 40 lähestyä. Hirveän tarkkaan ei asiasta jutella, se kuitenkin on niin kipeä ja vaikea aihe. En esimerkiksi tiedä kauanko ja kuinka monen miehen kanssa on yrittänyt, mutta ainakin sen kymmenen vuotta, joista useampi avioliittoissa. Mä en ole itse vielä edes päässyt yrittämisen alkuun, mutta pelottaa jo valmiiksi, jos käykin samalla tavalla... Ja mitä siskoni puhuu tunteistaan, niin aina tulee esille "kaikkien muiden ylihedelmällisyys" sekä usko omasta huonoudestaan. Tulee jo paha mieli kun asiaa miettii... :( En tiedä helpottaako asiasta puhuminen, mutta vaikeaa se on.
Musta on suuri vitsi että joku voi ylipäätään tulla raskaksi jostain ekasta yrityksestä. Mä oon ollut ilman ehkäsyä 11 vuotta ja uskomattomalla sitkeällä ovulaation metsästyksellä ollaan saatu aikaan 3 lasta. Eipä tarvii miettii ehkäsyä. Kuopus on kolme ja ilman ehkäisyä edelleenkin mennään.
oo onnellinen! mä taas toivon etten tulisi ollenkaan raskaaksi.
Eikö tilastojen valossa esikoista yritetä keskimäärin 1v? Ja seuraavaa sitten 6kk?
Tsemppiä odotuksen odotukseen! Silloin päivät ja viikot tuntuu matelevan, kuukausista puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:42"]
Kiitos kaikille viesteistä!
Joo onhan tämä tosiaan suht lyhyt aika, ja monestikaan ei olla edes juuri ovispäivänä touhuiltu, kun "puolivirallista". Siksi ihmettelenkin, että jos jotkut tulevat AINA suojaamattomasta yhdynnästä raskaaksi, miten heillä voi olla ovis kokoajan. Mutta ehkä jo ovuloi kaksi kolmekin kertaa.
Ja viestin tarkoitus ei ollut, että muiden raskaudet olisi multa pois, ei missään nimessä :) Halusin vaan tehdä tämmösen aloituksen onhan näitä muitakin.
[/quote]
Mitä ihmettä tarkoittaa "puolivirallinen touhuilu"? :O
tuntuu samalta, jopa monet joiden ei pitäny ikinä saada lasta, nii saivat ja minä jolla ei oo mitään vikaa nii lasta ei näy eikä kuulu? parisuhteessa 1,5v- ja 1km.
Meillä kesti esikoisen alulle saaminen päälle puoli vuotta, toinen ja kolmas saivat alkunsa ensimmäisillä yrityksillä. Itsekin olen ollut näistä kahdesta nuoremmasta ihmeissäni, sillä ikää on jo yli 30 molemmilla kerroilla, kolmannella lähempänä 40:tä. En ole kenellekään oikeassa elämässä kertonut, kauanko yritystä on kestänyt, koska tuskin se tieto toisi mitään lisää. Ei ole kukaan kysynytkään.
Meillä aktiivisesti(rakastelua 3-5 kertaa/viikossa) yritettiin ensimmäistä lasta reilu 10kk, seuraava lapsi sai alkunsa 3kk yrittämisellä ja nuorin tärppäri tokasta kierrosta. Ikää kaikissa raskauksessa alle 30v.
Kyllä mun kaveripiirissä ainakin suuremmassa osassa on ne pitkään yrittäneet (yli vuoden) ja myös lapsettomuushoidoilla lapsensa saaneet. Yksi kaveri on, joka raskautuu aina todella helposti. Yksi kaveri sai lapsen vasta adoption kautta.
Esikoista odoteltiin vuosi, jälkimmäinen puolivuosi yrittämällä ja olin jo ajatuksissa ottaa selvää lapsettomuustutkimuksista/hoidoista kun plussasin, olin 27v. Toinen tuli heti kun annettiin mahdollisuus.
Oma sisko käynyt läpi kaikki hoidot ja ei raskaudu vaikka reilu neljä vuotta yritystä takana :(
Elämä ei ole reilua, tarvii silti muistaa että kenenkään muun onni ei ole itseltä pois ja toisin päin!