Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut joutuvat riitoihin useiden ihmisten kanssa ja usein. Toiset eivät koskaan. Eikö tämä tarkoita sitä,

Vierailija
11.09.2020 |

että siinä riitoihin joutujassa on jotain syytä tähän riitoihin joutumiseensa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on

Vierailija
2/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on

No mikä se syy sitten on? Luonnevikako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä riitoihin joutumattomat on tossuja jotka antaa kohdella ihan miten vaan. Mä otin töissä alkuun yhteen monen kanssa kun olivat tottuneet siihen että nuoria sijaisia voi pompottaa miten tahtoo. Nooo, oppivat.

Vierailija
4/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä. Tietysti riittävän sairaassa ympäristössä ongelmiin joutuu se, joka on fiksu. Esim. oppositiopoliitikot Venäjällä ovat jatkuvasti riidoissa putinistien kanssa, mutta en pitäisi tätä oppositiopoliitikkojen luonnevikana.

Vierailija
5/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä riitoihin joutumattomat on tossuja jotka antaa kohdella ihan miten vaan. Mä otin töissä alkuun yhteen monen kanssa kun olivat tottuneet siihen että nuoria sijaisia voi pompottaa miten tahtoo. Nooo, oppivat.

Joo, just.

Vierailija
6/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat pari tyyppiä saavat muut raivoihinsa niin töissä kuin sukulaisten kesken ja molemmilla persoonallisuushäiriö. Ovat fiksuja ja toinen pärjää hyvin asiakaspalvelutyössä, pystyy esittämään roolia mutta ei kauaa. Neuvoo ja käskyttää, sanoo aina viimeisen sanan, tietää kaiken muita paremmin.

Vierailija
7/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarkoitat syyllä.

On ihmisiä jotka salaa tykkäävät riidellä. Keiden kanssa he riitelevät: sellaisten kanssa, joiden kanssa se onnistuu helpoiten eli keitä on helpoin loukata tai ärsyttää. Herkkiä on helppo syyllistää lopputuloksesta, koska mitäs loukkaantuvat/suuttuvat, vaikkei se muka ollut kenenkään tarkoitus.

Vierailija
8/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä jotka salaa tykkäävät riidellä. Keiden kanssa he riitelevät: sellaisten kanssa, joiden kanssa se onnistuu helpoiten eli keitä on helpoin loukata tai ärsyttää. Herkkiä on helppo syyllistää lopputuloksesta, koska mitäs loukkaantuvat/suuttuvat, vaikkei se muka ollut kenenkään tarkoitus.

Miksi joku tykkäisi riidellä?

Vierailija
9/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut selviää näistäkin tilanteista sekä riitelemättä että olemalla pomputeltavana

Vierailija
10/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelen harvoin, koska valitsen taisteluni. Ei kannata riitaantua tyhjänpäiväisistä asioista, vaan jos joku ei miellytä, lähtee pois eikä puhu asiasta enää. Mun kanssa riitautuakseen täytyisi tehdä jotakin oikeasti todella loukkaavaa tai ilkeää minulle tai läheiselleni. Narsistit ynnä muut myrkylliset ihmiset kierrän jo valmiiksi kaukaa enkä päästä niin lähelle, että kykenisivät koskaan satuttamaan, jotta heidän kanssaan vääntämiseen ei tarvitse haaskata aikaansa.

Toisaalta sitten jos minut suututtaa, on piru irti. Kun suutun, suutun kunnolla, ja haluan repiä minut suututtaneen ihmisen koko elämän kappaleiksi.

Vierailija
11/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteista pitää pitää kiinni. Jotkut joustaa ja nöyristelee tilanteen mukaan, toiset ei.

Vierailija
12/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteista pitää pitää kiinni. Jotkut joustaa ja nöyristelee tilanteen mukaan, toiset ei.

Osa ihmisistä kuvittelee, että heille halutaan jatkuvasti pahaa. Tilanteet tulkitaan negatiivisesti. Itsetunto näillä tulkitsijoilla yleensä nolla.

Vierailija
13/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä on tavallisten ihmisten vaikea ymmärtää, miksi jotkut nauttivat provosoimisesta. Onko se sitten sadismia vai mitä, en tiedä. Halutaan nähdä muiden reaktio ja tunnetaan varmaan jotain vallantunnetta tai vahingoniloa, kun nähdään toisen menettävän malttinsa?

Vierailija
14/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä kuvittelee, että heille halutaan jatkuvasti pahaa. Tilanteet tulkitaan negatiivisesti. Itsetunto näillä tulkitsijoilla yleensä nolla.

Pätee ainakin pahimpaan riitaantujaan jonka tunnen. Välillä ihmettelen kuinka pienestä hän alkaa haukkua muita.

Vierailija
15/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö todellakaan ole tällaisia ihmisiä tavannut? Piiloaggressiivisia. Ärsyttävät toisen ensin jotta voivat sitten sitä toista syyttää riidasta. Itse riitelevät raivokkaasti ylireagoiden.

Suosittelen katselemaan tarkemmin ihmisten käyttäytymistä.

Vierailija
16/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna pompottaa itseäni, mutta en ole koskaan ajautunut riitaan. Riitely on energian haaskausta. Jos jonkun käytös alkaa ketuttamaan, sanon sen suoraan. Jos ei lopu, niin käännän selkäni ja kävelen pois.

Vierailija
17/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö todellakaan ole tällaisia ihmisiä tavannut? Piiloaggressiivisia. Ärsyttävät toisen ensin jotta voivat sitten sitä toista syyttää riidasta. Itse riitelevät raivokkaasti ylireagoiden.

Suosittelen katselemaan tarkemmin ihmisten käyttäytymistä.

Olen ap ja tiedän tällaisen riitelijän. Kysyinkin vain, että MIKSI joku tykkäisi riidellä. Mutta sitä joku on koettanut täällä avatakin.

Vierailija
18/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut riintaantuvat mun kanssa helposti. Itse en jaksa juurikaan riidellä.

Annan kait itsestäni tossukan kuvan ja joillekin siitä tuleekin hirveä ongelma etten esim. Jää koko päiväksi päivystämään heidän vuokseen jonnekin kun on sovittu että nähdään vaikkapa klo 15 jossakin ja eivät vaivaudukaan paikalle tai kun en lainaa heille viimeisiä rahojani tai lainaa ylipäätään.

Vierailija
19/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ne juuri ketkä yleisimmin käyvät heikkoluontoisten kimppuun omaavat joko yhden tai useamman tyypin persoonallisuushäiriön. Myös mm pettäjät harrastavat samaa.

Vierailija
20/22 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia kokenut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ne juuri ketkä yleisimmin käyvät heikkoluontoisten kimppuun omaavat joko yhden tai useamman tyypin persoonallisuushäiriön. Myös mm pettäjät harrastavat samaa.

Eikö persoonallisuushäiriö ole sama kuin luonnevika? Ehdotin sitä heti aluksi, mutta sain vain alapeukkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi