Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka huutavat olevansa vahvoja/itsenäisiä/upeita jne?? Aaarrgghh

Vierailija
29.10.2013 |

Mulla on muutama kaveri ja tuttava, jotka jatkuvasti kaikissa mahdollisissa yhteyksissä toitottavat olevansa fiksuja/vahvoja/itsenäisiä/upeita/mielettömiä yms naisia. Siis kenelle tätä todistellaan? Itsellensä?

En tiedä miksi, mutta jotenkin mulla alkaa kiristämään aina, kun luen jonkun kuvatekstin ("itsenäisten naisten perjantaiviinit") tai tilapäivitykseen lähetetyt kommentit ("terkkuja sinne muillekin vahvoille ja upeille naisille").

Joo, voin jättää lukematta ja blokata, mutta olen jäänyt miettimään, että miksi tota huudellaan koko ajan ja kaikkialla? Kenelle on tarkoitus todistella? Onko niin paha olla, että pitää hokea itselleen olevansa upea ja itsenäinen, että jaksaa eteenpäin?

Minä tiedän olevani upea/vahva/itsenäinen jne jne ilman, että kerron sitä ääneen kellekään tai tolkuttaisin sitä itselleni.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan naurattaa nämä "vahvat ja itsenäiset" naiset. Se itsenäisyys katkeaa kuin tulitikku sillä sekunnilla jos uusi miesystävä vaikka ehdottaa että maksetaan asumiskulut ym. yhteiset menot PUOLIKSI (=mikä on siis tasa-arvoisin mahdollinen tilanne). "Kauhea mikä senttejä laskeva nihilisti, kyllä pitää sen verran herrasmiesmäisyyttää löytyä, että..."

Ja upea vahva nainen on etsimässä itselleen uutta ylläpitäjää.

Vierailija
22/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:42"]

Mua vaan naurattaa nämä "vahvat ja itsenäiset" naiset. Se itsenäisyys katkeaa kuin tulitikku sillä sekunnilla jos uusi miesystävä vaikka ehdottaa että maksetaan asumiskulut ym. yhteiset menot PUOLIKSI (=mikä on siis tasa-arvoisin mahdollinen tilanne). "Kauhea mikä senttejä laskeva nihilisti, kyllä pitää sen verran herrasmiesmäisyyttää löytyä, että..."

[/quote]

Toi on muuten totta! Varsinkin yksi näistä naisista on eronnut ja entinen miehensä maksoi hänelle kaiken. Nyt on käynyt treffeillä ja uusia treffejä ei ole tullut, jos mies ei ole tarjonnut ihan kaikkea, mukaan lukien taksia kotiin. Jos (tai pikemminkin kun) miehestä ei treffien jälkeen kuulu, kokoontuu tämä kaveriporukka ("mimmiraati") ruotimaan miksei vastausta kuulu. Pahimmillaan on lähetetty tekstari miehelle, jossa on kerrottu, että hän on nyt tässä kavereineen vähän kelannut, missä vika..

Ja niin kuin joku sanoi, niin tämän tyyppiset naiset tarvitsevat kaverin kaikkeen, mitä tekevät. Seuraneidit ja vertaistukiryhmät mitä ihmeellisimpiin asioihin.

Ehkä mä nyt alan jotenkin päästä sisään tämän ihmistyypin mielenliikkeisiin..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "itsenäisen" vastakohta sitten varmaan. Siis toki hoidan asiani ja työni ja osaan pitää talouteni, mutta olen silti vielä aikuisenakin ihan äitin tyttö ja pyydän häneltä apua ja itkeä tillitän olkapäätä vasten kun maailma tuntuu pahalta. Mies on mielestäni kiva kun tekee miesten juttuja ja pyydän samantien häntä tekemään kaiken vähänkin miesten hommilta kalskahtavan, vaikka osaisin itsekin.

Vierailija
24/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jotenkin jenkkityyliä, vaikka en tiedä ovatko naiset siellä kovinkaan vahvoja ja itsenäisiä oikeasti. Tai naistenlehdistä opittua. Vaikka ei kai siinä pahaa, parempi noin päin kuin mainostaa olevansa 'vain heikko nainen' tms. :)

Vierailija
25/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:42"]

[/quote]

Ja taas naiset pilkkaavat toisiaan. Eikö voi vain hyväksyä sitä, että on erilaisia ihmisiä, jotka käyttäytyvät eri tavalla?

Joo, en ehkä itse käyttäytyisi niin kuin ap:n kuvaamat naiset tekevät, mutta ikävämpää käytöstä minusta on kommentoida muita tällä tavalla halveksuvasti.

Vierailija
26/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän vähän "vajaatehoisena" sellaista ihmistä, joka pitää itseään upeana ja toitottelee sellaista ympäriinsä. Eiköhän upeus ole aina muiden tehtävänä arvioida.

Vahvuus ja itsenäisyys sen sijaan jo alkaa ollakin sellaista, jota voi itse arvioida. Toki siitäkin voi olla muilla eriävä mielipide, mutta on helpompi arvioida sitä, kykeneekö tekemään valintoja täysin yksin ja myös toteuttamaan mielitekonsa yksin, itsenäisesti. Kuin sitä, onko upea muiden mielestä (enemmän makuasia).

Vierailija
27/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä isomummoni oli vahva nainen. Hän jäi leskeksi ja neljän alaikäisen yksinhuoltajaksi sota-aikana. Hän eli yli 90-vuotiaaksi, eikä koskaan valittanut mistään asiasta, vaan oli aina aktiivinen kiinnostunut kaikesta.

Vierailija
28/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 15:07"]

Minä pidän vähän "vajaatehoisena" sellaista ihmistä, joka pitää itseään upeana ja toitottelee sellaista ympäriinsä. Eiköhän upeus ole aina muiden tehtävänä arvioida.

Vahvuus ja itsenäisyys sen sijaan jo alkaa ollakin sellaista, jota voi itse arvioida. Toki siitäkin voi olla muilla eriävä mielipide, mutta on helpompi arvioida sitä, kykeneekö tekemään valintoja täysin yksin ja myös toteuttamaan mielitekonsa yksin, itsenäisesti. Kuin sitä, onko upea muiden mielestä (enemmän makuasia).

[/quote]

Mun mielestä tuo vahvuus- ja upeuspuhe on enemmän sellaista muotipuhetta nykyään. Tuskin kovin monet sen viljelijät edes pohtivat asiaa sen tarkemmin, kunhan hoetaan kun nykyään kuuluu hehkuttaa naisia vahvoiksi, ihaniksi ja upeiksi.

Vierailija
29/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ällöttänyt tuo termi "vahva nainen". Esim. että joku elokuva kertoo "vahvoista naisista". Tai että "meidän suvussa on aina ollut vahvoja naisia". Tuossahan on oletusarvona sitten se, että naiset noin keskimäärin ovat heikkoja. Jos eivät ole, niin se täytyy ihan erikseen mainita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi