Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka huutavat olevansa vahvoja/itsenäisiä/upeita jne?? Aaarrgghh

Vierailija
29.10.2013 |

Mulla on muutama kaveri ja tuttava, jotka jatkuvasti kaikissa mahdollisissa yhteyksissä toitottavat olevansa fiksuja/vahvoja/itsenäisiä/upeita/mielettömiä yms naisia. Siis kenelle tätä todistellaan? Itsellensä?

En tiedä miksi, mutta jotenkin mulla alkaa kiristämään aina, kun luen jonkun kuvatekstin ("itsenäisten naisten perjantaiviinit") tai tilapäivitykseen lähetetyt kommentit ("terkkuja sinne muillekin vahvoille ja upeille naisille").

Joo, voin jättää lukematta ja blokata, mutta olen jäänyt miettimään, että miksi tota huudellaan koko ajan ja kaikkialla? Kenelle on tarkoitus todistella? Onko niin paha olla, että pitää hokea itselleen olevansa upea ja itsenäinen, että jaksaa eteenpäin?

Minä tiedän olevani upea/vahva/itsenäinen jne jne ilman, että kerron sitä ääneen kellekään tai tolkuttaisin sitä itselleni.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti sun piti nyt se upeutesi tuoda esiin tällä aloituksella? Eli, teet sen vain eritavalla kuin joku muu :)

Yksi tuttavani on laittanut tuon tyyppisen toivotuksen, olen tulkinnut sen niin, että tavallaan tsemppaa niitä, joilla tietää olleen paljon vaikeuksia lähimenneisyydessä tai juuri parhaillaan. En koe, että yrittää mitään toitottaa kenellekään tai itseään mihinkään nostaa, vaan tsempiksi muille. Ja keille, niin ne ymmrtävät sen itse.

Vierailija
2/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ärsyttää minuakin :D

Luulisi sen nyt näkyvän sitten ilman julistamistakin jos kerran ovat niin helkatin vahvoja ja upeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikin kesken puhuttiin juuri tästä, miten jokainen nainen kuvittelee olevansa niin erilainen kuin kaikki muut naiset ja kuinka heillä ei ole näitä tyypillisiä naisellisia piirteitä, kun ovat niin vahvoja ja itsenäisiä kun ovat niin kovia jätkiä.

Minä en tunne kun yhden tasapainoisen naisen, joka todella arvostaa itseään ja se myös näkyy ulospäin, eikä se tule puhumalla.

Vierailija
4/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:08"]

Mutta silti sun piti nyt se upeutesi tuoda esiin tällä aloituksella? Eli, teet sen vain eritavalla kuin joku muu :)

Yksi tuttavani on laittanut tuon tyyppisen toivotuksen, olen tulkinnut sen niin, että tavallaan tsemppaa niitä, joilla tietää olleen paljon vaikeuksia lähimenneisyydessä tai juuri parhaillaan. En koe, että yrittää mitään toitottaa kenellekään tai itseään mihinkään nostaa, vaan tsempiksi muille. Ja keille, niin ne ymmrtävät sen itse.

[/quote]

Ymmärsit mun kirjoituksen väärin :) Tarkoitin, että eiköhän jokainen meistä tiedä itsekin olevansa vahva tai upea tmv, mutta miksi sitä pitää toitottaa erikseen.

Siis juuri yksi näistä tuttavistani lähetti tekstarin, jossa kysyi miten menee ja vastasin, että ihan perus yms. Tähän tämän piti päästä taas lisäämään, että meillä menee hyvin kun ollaan kumpikin niin "vaffoja naisia (ja perään vielä iphone hauis emoticon). Alkoi heti ärsyttää, että en ole missään vaiheessa sanonut, että olisi jotain hätää, että ei kuuu mitään erikoista ja mihin toi nyt liittyi, että ollaan vahvoja naisia. Kysyinkin häneltä, että onko sulla kaikki ihan ok..?

Onko toi joku feminismin uusi suuntaus vai vaan jonkun mammakerhon tsemppislogan?

ap.

Vierailija
5/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillisiä naisellisia piirteitä? Mitä ne on?

Vierailija
6/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:16"]

[/quote]

Ole hyvä ja kerro. Toistuvasti saa kuulla, kuinka minä en ole tyypillinen nainen, eikä minulla ole tyypilliselle naiselle tyypillisiä piirteitä jne.

Vierailija
7/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että juurikin nämä ap:n kuvailemat naiset ramppaavat itse ja lastensa kanssa lääkärissä vähän väliä ihan vaan varmuuden vuoksi näytillä kun vähän lapsi on itkuinen tai itsellä on kurkku käheenä. Samat henkilöt myös ovat koko ajan vailla vertaistukea mitä ihmeellisimpiin normaaleihin arkiasioihin. Mitään eivät voi koskaan tehdä yksin, aina pitää pyytää joku seuraneiti mukaan.

Vierailija
8/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:13"]

Poikin kesken puhuttiin juuri tästä, miten jokainen nainen kuvittelee olevansa niin erilainen kuin kaikki muut naiset ja kuinka heillä ei ole näitä tyypillisiä naisellisia piirteitä...

[/quote] Kerroppa noita tyypillisiä piirteitä, kun niitä poikain kanssa läpi kävitte.

Vierailija
9/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:16"]

[/quote]

Ole hyvä ja kerro. Toistuvasti saa kuulla, kuinka minä en ole tyypillinen nainen, eikä minulla ole tyypilliselle naiselle tyypillisiä piirteitä jne.

[/quote]

Ja minä haluaisin tietää, että mitä halveksittavaa noissa naiselle tyypillisissä piirteissä on?

Vierailija
10/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nämä on tuttuja. Ovat vallanhimoisia ja pilaavat oman ja kaverien parisuhteet näillä tasa-arvo-vahvanainen jutuillaan.

Ja todellakin ne on aina sellaisia, että miesten pitää käydä niitten jäljiltä kaikki asiat sopimassa. Paitsi että niitten miehet on aina ihan nynnyjä, eivätkä uskalla sanoa vaimoilleen vastaan yhtään mitään.

Ennenmuinoin niitä sanottiin tohvelisankareiksi, nykyään ne hemmottelee itseään kutsumalla itseään moderneiksi miehiksi. Samoja lapatossuja ne on vaan eri nimellä.

Vierailija
11/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minua ei kyllä ärsytä, mutta en liioin oikein vakuutu siitä vahvuudesta. Vahvuus ja itsenäisyys ei mielestäni ole tuolla tavalla äänekästä.

Vierailija
12/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikin kesken puhuttiin juuri tästä, miten jokainen nainen kuvittelee olevansa niin erilainen kuin kaikki muut naiset ja kuinka heillä ei ole näitä tyypillisiä naisellisia piirteitä, kun ovat niin vahvoja ja itsenäisiä kun ovat niin kovia jätkiä.

Minä en tunne kun yhden tasapainoisen naisen, joka todella arvostaa itseään ja se myös näkyy ulospäin, eikä se tule puhumalla.

[/quote]

Joo. Nämä "vahvat ja itsenäiset" eivät yleensä ole nättejä ja miesten suosiossa. Kompensoivat jotenkin.

Mies

Vierailija
13/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama.

Mun ympäristössäni on paljonkin naisia, jotka silloin tällöin kaipaavat itsetunnon buustausta ja jonkun kertomaan heille, että he ovat tarpeeksi hyviä. Minäkin kaipaan. Itse asiassa useimmat kaipaavat. Itseasiassa useimmat miehet ja lapsetkin kaipaavat sitä.

Kiitän kaikkia, jotka sitä tarjoavat - itse en aina muista, vaikka pitäisi kyllä.

Vierailija
14/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:27"]

[/quote]

Joo. Nämä "vahvat ja itsenäiset" eivät yleensä ole nättejä ja miesten suosiossa. Kompensoivat jotenkin.

Mies

[/quote]

Ja sehän on se naisen elämän tarkoitus, olla nätti ja miesten suosiossa...

Vierailija
15/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:22"]

Poikin kesken puhuttiin juuri tästä, miten jokainen nainen kuvittelee olevansa niin erilainen kuin kaikki muut naiset ja kuinka heillä ei ole näitä tyypillisiä naisellisia piirteitä...

[/quote] Kerroppa noita tyypillisiä piirteitä, kun niitä poikain kanssa läpi kävitte.

[/quote]

Emme me niitä piirteitä käyneet läpi vaan tätä vakuuttelua ja julistelua, kuinkä he ovat niin erilaisia, kuin muut.

Niin ja niissä naisellisissa piirteissä ei ole mitään halveksittaa vaan päin vastoin. On tosi söpöä, että nainen on vähän sormi suussa miehen edessä, eikä äänekäästi julistamassa kuinka on niin vahva jne ettei tarvitse miestä mihinkään. Ehkä söpö ujous on naisellinen piirre?!

Vierailija
16/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naisille tyypillisinä piirteinä pidetä esim itkuherkkyyttä, empaattisuutta, huolehtivaisuutta jne

Vierailija
17/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen kiinnittänyt samaan asiaan huomiota. Olen pohtinut juuri tuota, että miksi naisten pitää erikseen toitottaa vahvuuttaan kun tavallaan se toitottamisen tarve luo ihan päinvastaisen vaikutelman. Eli että naisten vahvuus ei ole mitenkään normaalia vaan jotakin, mitä pitää erikseen pönkittää. Tavallaan tämä toitottamisen tarve kertoo siis mielestäni siitä, että naisia ei yleisesti ottaen nähdä vahvoina.

Pidin aika huvittavana (ja ärsyttävänäkin) jotain dödömainosta, jossa sanottiin suunnilleen näin: "Naiset ovat vahvoja. Eivät vahvoja, mutta. Vaan vahvoja, piste." Aargh :D Tavallaan tuollainen kertoo siitä, että naiset ovat vasta aivan juuri oivaltaneet, että he voivat olla vahvoja ja että he ovat tähän asti olleet heikkoja, epäitsenäisiä ja avuttomia.

Vierailija
18/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:29"]

Mulle on ihan sama.

Mun ympäristössäni on paljonkin naisia, jotka silloin tällöin kaipaavat itsetunnon buustausta ja jonkun kertomaan heille, että he ovat tarpeeksi hyviä. Minäkin kaipaan. Itse asiassa useimmat kaipaavat. Itseasiassa useimmat miehet ja lapsetkin kaipaavat sitä.

Kiitän kaikkia, jotka sitä tarjoavat - itse en aina muista, vaikka pitäisi kyllä.

[/quote]

Joo tottakai joskus ja useinkin on ihanaa kuulla kohteliaisuuksia ja kivoja asioita, mutta kysymys olikin, miksi sitä pitää koko ajan alleviivata ja korostaa, että me ollaan niin vahvoja ja upeita ja itsenäisiä. Ihan kun katsoo nyt vaikka yhden henkilön fb-sivua, niin itsenäiset naiset ovat olleet viinimessuilla, sen jälkeen upeat naiset ovat menneet erääseen kallion hipsteribaariin, jonne ovat taganneet itsensä. Sijaintimerkintään on kaksi hengenheimolaista lähettänyt ihanille, mahtaville ja mielettömille naisille useammat terveiset ja ihanat illat.

Sunnuntaina vahvat naiset ovat tehneet katumusharjoituksia (krapula, morkkis?) ja siivonneet koko kämpän ja ei v*ttu näköjään voimistuneet ja eheytyneet.

Ja toi ei ole mitään vitsin vääntämistä, vaan ovat tosissaan.

Ehkä mä en nyt vaan tajua, olen varmaan jotenkin nyt niin juntti etten kerta kaikkiaan ymmärrä.

Musta toi vaan on niin feikkiä ja teennäistä.

Vierailija
19/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:29"]

Mulle on ihan sama.

[/quote]

Joo tottakai joskus ja useinkin on ihanaa kuulla kohteliaisuuksia ja kivoja asioita, mutta kysymys olikin, miksi sitä pitää koko ajan alleviivata ja korostaa, että me ollaan niin vahvoja ja upeita ja itsenäisiä. Ihan kun katsoo nyt vaikka yhden henkilön fb-sivua, niin itsenäiset naiset ovat olleet viinimessuilla, sen jälkeen upeat naiset ovat menneet erääseen kallion hipsteribaariin, jonne ovat taganneet itsensä. Sijaintimerkintään on kaksi hengenheimolaista lähettänyt ihanille, mahtaville ja mielettömille naisille useammat terveiset ja ihanat illat.

Sunnuntaina vahvat naiset ovat tehneet katumusharjoituksia (krapula, morkkis?) ja siivonneet koko kämpän ja ei v*ttu näköjään voimistuneet ja eheytyneet.

Ja toi ei ole mitään vitsin vääntämistä, vaan ovat tosissaan.

Ehkä mä en nyt vaan tajua, olen varmaan jotenkin nyt niin juntti etten kerta kaikkiaan ymmärrä.

Musta toi vaan on niin feikkiä ja teennäistä.

[/quote]

Lopulta kyse saattaa olla siitä, että se on muotia. Ahdistavan monet ihmiset menevät mukaan kaikkeen mikä on muotia eivätkä edes itse hoksaa asiaa. Eivät siis hoksaa kyseenalaistaa omaa käytöstään vaan lähtevät salamana mukaan kaikkiin trendeihin. Kuten nyt vaikkapa juurikin-sanan käyttämiseen joka lauseessa. Joillekin vaan "tarttuu" kaikki tavat sosiaalisesta ympäristöstä äärettömän helposti.

18

Vierailija
20/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi