Voiko toimeentulotuesta miinustaa lasten lounastamisen koulussa ja eskarissa??
Onko mahdollista, että tt-tuesta voi miinustaa lounaan, jonka lapset syövät eskarissa ja koulussa? Olemme hakeneet tt-tukea miehen työttömyyden ja oman karenssin takia (lopetin todella raskaan työn, ei siitä enempää) ja sos.työntekijä meinasi, että miinustaa perusosasta lasten ilmaisruokailut.
Aiemmin myös laski tilillä olevien rahojen, ei tulojen mukaan. Pyysin asiaan korjausta ja se sitten korjattiin, koska se tulee laskea tulojen mukaan. Olen säästeliäs ja pidän aina sukanvarressa yllättäviä menoja, kuten lasten sairauksia, antibioottikuureja ym.varten
Muuten emme tukea tarvi. Lapsilla aina kauniit ja siistit vaatteet, ovat puhtaita ja kotimmekin on siisti ja syödään hyvin. Lapset saa aikaa ja huolenpitoa, luetaan paljon, leivotaan, tehdään perheenä monenlaisia asioita ja nyt yritetään hyödyntää kirpparit ja ilmaiset aktiviteetit kuten luonto, puistot, kunnan jäähalli jne.
Mutta voiko se henkilö oikeasti miinustaa jotain ilmaisesta kouluruokailusta??
Kommentit (29)
Ehkä se lasten ruokailu vähennetään juuri siksi kun tilillä on ylimääräistä 200 euroa? Minä olen saanut ajoittain toimeentulotukea ja samaan aikaan myyn tavaraa huutiksen kautta. Olin aina varautunut siihen, että nuo huutiksessa tulevat rahat vähennetään toimeentulotuesta, vaikka kyseessä on yleensä kympin tai parin myynnit.
Eli jos tuloni ovat alle perusosan eli vuokran ja sähkön jälkeen käteen jää alle 1386 ja risat niin minun täytyy joka kuukausi käyttää rahani viimeistä senttiä myöten tai muuten vaikkapa tilillä oleva 2,50e miinustetaan tt-tuesta. Ei se noin mene.
Ap
Ap: tervetuloa todellisuuteen! Me työssäkäyvät maksamme vuokran ja sähkön IHAN ITSE ja käteen ei välttämättä jää tuota 1386 euroa. Usein paljon vähemmän.
25 hei, olemme molemmat työssäkäyvinä maksaneet ihan itse vuokrat, sähköt ja kaiken elämisen. Sehän on normaalia. Nyt tulomme alle toimeentulotuen perusosan. Meidän 4henkiselle perheelle pitäisi vuokran ja säjkön ja terv.maksujen jälkeen jäädä käteen tuo 1386euroa. 405 per aikuinen, eka alle 10v.lapsi 300e toinen alle 10v.lapsi 276e. Ja sentit päälle.
Töissä kun käytiin niin tulomme jäivät ehkä 300e tuon yli.
Ap
Mitä jos ne on sairaana ja pois koulusta? lounas jää syömättä.
Muistakaapa nyt kuitenkin kaikki, että me työssäkäyvät veronmaksajat kustannamme myös teidän toimeentulotukenne ja maksuttomat kouluruokailunne. Vastikkeetonta rahaa ei pitäisi jakaa lainkaan, vaan kaikki tukien saajat tulisi panna tekemään yleishyödyllistä työtä, esim. seurustelemaan muutaman kerran viikossa yksinäisten vanhusten kanssa, auttamaan lapsiperheitä, siivoamaan roskia kaduilta yms.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 15:42"]
Muistakaapa nyt kuitenkin kaikki, että me työssäkäyvät veronmaksajat kustannamme myös teidän toimeentulotukenne ja maksuttomat kouluruokailunne. Vastikkeetonta rahaa ei pitäisi jakaa lainkaan, vaan kaikki tukien saajat tulisi panna tekemään yleishyödyllistä työtä, esim. seurustelemaan muutaman kerran viikossa yksinäisten vanhusten kanssa, auttamaan lapsiperheitä, siivoamaan roskia kaduilta yms.
[/quote] Höpsis, katainen lähetti sun verot, ne viime vuodenkin 2000 euroa jotka maksoit, niin sinne kreikkaan.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:25"]
Nimenomaan tiliotteet viimeiseltä 3 kuukaudelta toimitetaan. Ja asia korjattiin kun lain mukaan ns..säästöjä ei saa laskea toimeentulotukeen tuloiksi.
Jos tulomme ovat alle perustoimeentulotuen on meillä toimeentulotukeen oikeus.
Ruokailu ei ole ilmainen,mutta lapsille maksuton, kaikille lapsille ja sitä ei saa miinustaa mistään. Selvitin asian
ap
[/quote]
Tuo on totta. Siskollani on tilillä rahaa vähän yli 100 000 e, mutta koska ei ole tuloja, hän saa toimeentulotukea.
[/quote]
Totta kai saa, jos ne rahat eivät ole sillä tilillä, jota sossussa esitellään. Minäkin omistan saaren Atlantilla ja olen osakkaana Downton Abbeyn kesäleiritoiminnassa, mutta en ole maininnut näistä Pirkolle. Pirkko on siis sosiaalityöntekijäni.
15 lue edellinen