Voiko masennus tyhmentää? Keskittyminen on aivan surkeaa.
Ihan hävettää. Mistään ei tule mitään, turhauttaa.
En pääse mistään tasokokeista läpi tuntien lukemisen jälkeen, en suoriudu töissä tavalla jolla pitäisi, joudun kyselemään, unohtelen, en jaksa olla sosiaalinen, ahdistaa....
Hirveä kehä ja tuntuu, että kaikki on vastaan.
Liikun ja syön terveellisesti, ei näköjään auta.
Kommentit (42)
Nukun myös tarpeeksi, syön vitamiineja.
Paljon kasviksia, prosessoimatonta ruokaa jne.
Mikä vttu tähän auttaa?
Käyn myös juttelemassa ammattiauttajalla. Tuntuu, silti että lähes kaikki menee mönkään.
Ap
Elän jossain traumojen ja ahdistuksen maailmassa. Muuten suoritan ja yritän pysyä järjissäni.
Masentaa, etten pääse edes ajokokeiden teoriatasoja läpi. Miten se on edes mahdollista, en voi ymmärtää.
Ap
Onhan kilpirauhaskokeet tehty? Itse sain masennusdiagnoosin ja lääkkeet ja vasta myöhemmin selvisi, että kilpirauhanen oli ollut tulehtunut ja siitä seurasi vajaatoiminta. Olin helkkarin väsynyt, ärtynyt enkä meinannut muistaa mitään tai suunnilleen edes tajuta mitä mulle sanottiin eli klassinen aivosumu.
Kyllä voi ja olen elävä esimerkki ihmisrauniosta, joka yrittää opiskella aivan turhaan tämän masennuksen kanssa.
En saa nukuttua kunnolla ja olen ahdistunut, niin että ajattelen jatkuvasti itsetuhoisia ajatuksia. En jaksaisi olla tässä kilpailukeskeisessä maailmassa, jossa jatkuvasti pitää näyttää olevansa moniosaava tehopakkaus täynnä iloa ja tarmoa tehdä ja toimia!
Sosiaaliset suhteet ovat kärsineet, koska minun on vaikea puhua mitään järkeviä! Suustani ei vain enää tule mitään järkevää ja olen katsonut paremmaksi vetäytyä ja olla yksin.
Itsellä samaa. Olen hiljattain lukenut 100 sivua yhtä kirjaa enkä yhtään tajua, mistä siinä puhutaan. Päänsisäinen keskustelu/ajatuksenjuoksu tuntuu normaalilta, mutta kun puhun muille ihmisille, unohdan sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kilpirauhaskokeet tehty? Itse sain masennusdiagnoosin ja lääkkeet ja vasta myöhemmin selvisi, että kilpirauhanen oli ollut tulehtunut ja siitä seurasi vajaatoiminta. Olin helkkarin väsynyt, ärtynyt enkä meinannut muistaa mitään tai suunnilleen edes tajuta mitä mulle sanottiin eli klassinen aivosumu.
On vajaatoiminta ja lääkitys. Verikokeet otettu muutama kuukausi sitten ja aikalailla normaalit olivat.
Aivosumu on järjetöntä, sanojen unohtelu ja kaikki näiden oireluiden tuottama häpeä ja syyllisyys päälle.
Olen vielä nuori ihminen, joten kaiken kukkuraksi minua pidetään vain keskivertoa tyhmempänä.
Toisinaan epäilen jotain muistisairautta tai aivojen rappeutumaa vaikka tuskin kyse mistään sellaisesta.
Elämäntilanne on raskas ja stressaava, moni asia mennyt penkin alle vuoden sisään ja paljon ollut traumaattisia tapahtumia ja uupumuskin. Nyt uudet työt, ei ystäviä, uusi koti jne. Kaikki vissiin vaikuttaa kaikkeen. Ahdistaa.
Ap
Tää on itseasiassa ihan hyvää terapiaa olla nyt täällä niin säätää aivoja vähän toiselle taajuudelle, sellaiselle enemmän rationaaliselle taajuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi ja olen elävä esimerkki ihmisrauniosta, joka yrittää opiskella aivan turhaan tämän masennuksen kanssa.
En saa nukuttua kunnolla ja olen ahdistunut, niin että ajattelen jatkuvasti itsetuhoisia ajatuksia. En jaksaisi olla tässä kilpailukeskeisessä maailmassa, jossa jatkuvasti pitää näyttää olevansa moniosaava tehopakkaus täynnä iloa ja tarmoa tehdä ja toimia!
Sosiaaliset suhteet ovat kärsineet, koska minun on vaikea puhua mitään järkeviä! Suustani ei vain enää tule mitään järkevää ja olen katsonut paremmaksi vetäytyä ja olla yksin.
Ymmärrän sinua!
Tuo juuri, että parempi pitää suunsa kiinni, ei sieltä tule enää mitään järkevää. Jotain epämääräistä sopertelua ja kiusallista tekopirteää paskaa kun joutuu edes pikkuisen panostamaan työpaikalla. Parempi olla hiljaa, en osaa enää edes small talkia... :D
Jaksamisia kuitenkin.
Ap
Onko mahdollosta keventää opinto-ohjelmaa tai työntekoa tai vaikka molempia, jotta saisit enemmän aikas palautua ja levätä? Todella tutulta kuulostaa ja on ihan tyypillistä masennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollosta keventää opinto-ohjelmaa tai työntekoa tai vaikka molempia, jotta saisit enemmän aikas palautua ja levätä? Todella tutulta kuulostaa ja on ihan tyypillistä masennuksessa.
Kiitos ehdotuksesta mutta..
Olin juuri puolivuotta työttämänä, aloitin uudet työt ja nyt on pakko suorittaa ajokortti talven vuoksi.
Tarvitsen siihen myös ylimääräistä, joten töitä en viitsi vähentää ja sen lisäksi olen uusi, eikä sitä katsottaisi hyvällä. Olisi varmaan vain pitänyt elelllä vielä liitonrahoilla mutta ajattelin, että sen verran mukavan kuuloinen duuni, että voisi kokeilla eikä stressata tarvitse, sen verran yksinkertaista.
No eipä ole minulle, ei edes yksinkertaiset asiat oikein luonnistu niin kun pitäisi vaikka yritän ihan oikeasti pärjätä ja olla hyvä.
Välillä työntekijät pyörittelevät silmiään.. lisäksi epäsosiaalisuuteni vaivaa varmaan heitäkin.
Pelkään potkujakin.
Hävettää! Ennen olin hyvä töissä ja vastuutehtävissä, en edes muista juuri mitään niistä ajoista parin vuoden takaa enkä ymmärrä miten menestyin niin hyvin kun nyt se tuntuu täysin absurdilta.
Ei tyhmennä, mutta keskittymiskyvyn se kyllä vie aika tehokkaasti. Muistiakin se heikentää.
Sosiaaliset tilanteet väsyttävät.
Lepoa tarvitsee enemmän kuin normaalisti. Koko ajan huono omatunto siitä, kun ei saa mitään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on itseasiassa ihan hyvää terapiaa olla nyt täällä niin säätää aivoja vähän toiselle taajuudelle, sellaiselle enemmän rationaaliselle taajuudelle.
Mun aiivoissa on jotenkin sellainen ongelma että näen maaimassa kaikkia ilmiöitä paljon samaan aikaan ja sitten tuntuu ettei saa oikein otetta mistään ja siten sitä alkaa epäilemään jopa pelkäämään kaikkea kun ei hahmota keskeisiä asioita ja se luo taas stressiä ja jatkuvaa painetta kun ei pysty keksittymään yhteen asiaan kerralla kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vajaatoiminta ja lääkitys. Verikokeet otettu muutama kuukausi sitten ja aikalailla normaalit olivat.
Aivosumu on järjetöntä, sanojen unohtelu ja kaikki näiden oireluiden tuottama häpeä ja syyllisyys päälle.
Olen vielä nuori ihminen, joten kaiken kukkuraksi minua pidetään vain keskivertoa tyhmempänä.
Toisinaan epäilen jotain muistisairautta tai aivojen rappeutumaa vaikka tuskin kyse mistään sellaisesta.
Elämäntilanne on raskas ja stressaava, moni asia mennyt penkin alle vuoden sisään ja paljon ollut traumaattisia tapahtumia ja uupumuskin. Nyt uudet työt, ei ystäviä, uusi koti jne. Kaikki vissiin vaikuttaa kaikkeen. Ahdistaa.
Ap
Kun ahdistuksesi helpottaa, muistin toiminta palautuu normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vttu tähän auttaa?
Käyn myös juttelemassa ammattiauttajalla. Tuntuu, silti että lähes kaikki menee mönkään.
Ap
Ryyppäämistä kannattaa kokeilla.
Kaikista pahinta tuohon päälle on huuhdella aivoja alkoholilla tai vieläpä pössytellä siihen päälle.
Varmasti menee tyhmäksi. Ja jos vielä valvot, niin olet ihan vajaa huomaamattasi.
Muista ainakin olla raitis. Työssäni tapaan paljon ihmisiä jotka ei malta pysytellä päihteistä erossa, kun on masennusta ja väsymystä.
Kaikki ne tuplaa tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vttu tähän auttaa?
Ap
Ei missään nimessä. Suosittelen yrttiä. Pieniä määriä yrttiä luonnossa. Tämä on hyvä idea.
Kyllä voi. Mulla oli olo, että en saanut otetta asioihini. Mistään ei oikein tullut mitään. Söin ja nukuin tosi huonosti. Sekin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vttu tähän auttaa?
Ap
Ei sekään auta.
Ap
On hyvin tavallinen masennuksen oire tuo.