Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin mies aina koneella, säälittää :(

Vierailija
28.10.2013 |

Kaverini mies tulee töistä kotiin ja istuu aina koneelle ja pelailee ja surffailee siihen asti kun menee nukkumaan. Heillä on 3 vuotias lapsi. Nainen käy aina lapsen kanssa kahdestaan kaikkialla, esim uimassa, ulkoilee, synttäreillä, eläintarhassa yms. Ja viimeksi sain kuulla että ei edes syö perheensä kanssa yhtäaikaa vaan syö tietokoneen ääressä. Ja mistäkö tiedän tämän kaiken, olen käynyt heillä ja nähnyt tämän ja kaverini on sanonut, ei kylläkään ole valittanut kun mies tekee niin, mutta luulen ettei vaan viitsi sanoa asiasta kun voi nolottaa yms. Ei olla kuitenkaan mitään parhaita kavereita. Tuntuu vaan pahalta kaverin puolesta kun joutuu yksin hoitamaan lapsen ja mies ei osallistu ja ei ole edes läsnä. Kaverini pääsee kyllä lenkille ja ostoksille kun haluaa, mutta mies istuu koneella vaikka onkin yksin lastenhoitovuorossa, tämänkin tiedän koska kaverini kertoi. En uskalla ottaa asiaa itse ouheeksi kaverin kanssa, mieluummin jos hän puhuisi asiasta. Mutta miten voisin auttaa, tai vaikka hienovaraisesti asian esittää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap

Ihme vastauksia taas olet saanut. Asia käännetty sinua vastaan.

Minulla yksi vähän samanlaisessa tilanteessa, tosin pelkkä tietokone ei ole heidän ongelma, vaan se että äiti hoitaa yksin lapsen, pääsee välillä jumppaan, mutta muuten mies huitelee milloin työmatkalla ja heti sen perään esim viikon lomamatkalla kavereiden kanssa.

Kyllä tilanteeseen voi puuttua, jos huomaa ystävän olevan tyytymätön tilanteeseen. Voi kertoa esim ystävälle, että elämän ei tarvitse olla tuollaista. Ainakin tuo minun kaverini kärsii kovasti tilanteestaan, mutta ei osaa tehdä mitään. Ei ole voimia, uskoa parempaan, pelkää miehen reagointia jne. Voi kertoa ystävälle, että muiden miehet ovat toisenlaisia.

Jos siis näet, että ystäväsi kärsii tilanteestaan, niin voi siihen hienovaraisesti puuttua kyselemällä hänen vointiaan.

Vierailija
2/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sile miehelle linkki tähän keskusteluun....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan kuin yhden kaverini tilanne, paitsi että heillä on vähän nuorempi lapsi. Lapsi on tosi uhmakas ja riehuu ja sotkee ja äiti-parka saa aina vahtia ja hoitaa lasta yksin. Mies tulee töistä ja menee siihen koneele, myös silloin kun on vieraita kylässä istuu kuulokkeet päässä ja pelaa pelejä. Ihan kamalaa ja lapsi oireilee selvästi kun ei saa isältä mitää huomiota.

Vierailija
4/19 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu kuulemma itse siivoamaan tietokonepöydän, vaimo oli käskenyt, mutta kun viimeksi kävin niin oli sellaisen pölyn peitossa(kaikki paitsi näyttö ja näppis) joten tuskin paljon siivoaa sitäkään. Minusta lapselle ei ole hyvä malli lapselle jos isi ei ole ruokapöydässä perheen kanssa vaan istuu vieressä koneella syömässä. Ja äitikin lähtee tupakalle kun itse on valmis ja lapsi jää yksin syömään. Näin kävi viimeksi kun heillä olin ja jouduin antamaan lapselle maitoa kun äiti oli ulkona ja isi ei kuullut mitään kun oli kuulokkeet päässä pelaamassa.

Ap

Vierailija
5/19 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/19 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkeen pitää sekaantua? Eikö ole muuta elämää kuin miettiä mitä muut tekee? Mitä sinä teet elämälläsi?

Vierailija
7/19 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois jännä kuulla miten sä voit auttaa ystävääsi asiassa... Kun kerta aiot ottaa asian puheeksikin. Mutta joo, ikäväähän tuo on mutta asia on ihan ystäväsi ja hänen miehensä välinen. Voihan olla että koneella istuminen on ihan ok ystävällesi...

Vierailija
8/19 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhaa, minä olen kuin tuo kaverisi mies! Hmm, mies ei ole varmaankaan halunnut lasta alun perin, miksi se muuten olisi noin passiivinen.

T: sinkkunainen

Vierailija
9/19 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on aika yleinen ongelma, tai sit et mies ei tiennyt mihin ryhtyi kun halusi lapsia.

Vierailija
10/19 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen kuullut muilta niin mies ei ilmeisesti halunnut lasta, mutta yrittävät nyt toista. Onko sitten niin että nainen on päättänyt että haluaa ja mies suostuu siihen. Oon vaan jo etukäteen miettiny että miten kaveri sitten pärjää kahden kanssa jos mies ei silloinkaan osallistu, tulee olemaan varmasti raskasta.

Ap

Vierailija
11/19 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä sinä vedät johtopäätöksen ettei pärjää? Olet itsekin tietokoneella: etkö pärjää elämässä? Varsinkin ihmiset jotka ei käy töissä viettää vuorokautensa miten taitaa: on sitä koneella olo aikaakin enempi kuin sillä joka käy töissä (ja silloinkin ihmiset saattaa työajallaan surffata netissä).

Vierailija
12/19 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:28"]

toi on aika yleinen ongelma, tai sit et mies ei tiennyt mihin ryhtyi kun halusi lapsia.

[/quote]

Ei ne naisetkaan tiedä mihin joutuu, mutta on fiksua kantaa vastuu ja antaa hyvä alku pienen ihmisen elämälle, oli se sitten kuinka rankkaa tahansa. Lastenhoito on rankkaa ja vastuullista mutta vielä rankempaa sitä tulee jos joutuu katseleen  jamielisteleen mököttävää ukkoakin siinä sivussa.

Vierailija
13/19 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää sekaantua, jos kerran ette tuon kaverisi kanssa edes mitään läheisimpiä ystäviä ole. Itse on nainen miehensä valinnut ja sietää tuota käytostä. Eli heidän välinen asiansa.

Vierailija
14/19 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jos nainen (äiti) makaa vain sohvalla ja syö siinä välipalansakin pudotellen kaikki muruset rinnuksilleen. Tätä sohvaperunaa on katsottu jo kauan lasten kanssa. Mua katsotaan varmaan aika pahasti jos jätän tällaisen kolme neljävuotta sohvalla maanneen naisperunan? Seksi on jo loppunu aikaa sitten ja tuota katsoessa ei tee mieli edes virasta. Vie toi sohvaperuna niin halut!

Vierailija
15/19 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan niitten asia, ja mikä siinä nyt on niin kauheaa. Ei se juo, ei hakkaa eikä ramppaa vieraissa, tykkää vaan pelata ja surffailla ja touhuta kavereitten kanssa netissä. On kuitenkin kotona eikä tee mitään pahaa. Voi olla että työ on tosi raskasta fyysisesti eikä jaksa enää olla aktiivinen iltaisin.

Kaikesta pitää aina valittaa ja olla surullinen toisten puolesta.

Vierailija
16/19 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:28"]

mikä siinä nyt on niin kauheaa. Ei se juo, ei hakkaa eikä ramppaa vieraissa, tykkää vaan pelata ja surffailla ja touhuta kavereitten kanssa netissä. On kuitenkin kotona eikä tee mitään pahaa.

[/quote]

No mitä tuollaisesta miehestä on hyötyä! Ei seuraa, ei apua, ei iloa, ei mitään. Niinkuin joku huonekalu, joka kaiken lisäksi tekee sotkua (tuskin se siivoaakaan). En tosiaan kutsuisi parisuhteeksi tai isyydeksi tuollaista.

Vierailija
17/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:18"]

Miksi kaikkeen pitää sekaantua? Eikö ole muuta elämää kuin miettiä mitä muut tekee? Mitä sinä teet elämälläsi?

[/quote]

Ei tässä sekaannuta toisten elämään. Saa sitä ihmetellä. Ja onhan tuo nyt oikeasti aika järkyttävää jos äijä istuskelee koneen äärellä koko elämänsä...

Vierailija
19/19 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:18"]

[/quote]

Ei tässä sekaannuta toisten elämään. Saa sitä ihmetellä. Ja onhan tuo nyt oikeasti aika järkyttävää jos äijä istuskelee koneen äärellä koko elämänsä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi