Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka EI käy papan joukkoseulonnoissa? Mikä syy?

Vierailija
11.09.2020 |

Itsen en käynyt 30v seulonnassa, enkä nyt 35v vaikka tuli kutsu. Papa näytteen otto sattuu ja pelkään sisätutkimusta.
Kierukkaa en uskalla ottaa asennuskivun vuoksi.

Kommentit (293)

Vierailija
261/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti aloittaja lukee vielä tätä ketjua. Täälläkin on kaikenlaista viestiä ja pelottelua asiasta ja vahvoja mielipiteitä. Tosiasia on kuitenkin se, että näytteenotto tapahtuu tietysti sinun turvallisuuttasi varten. On täysin oma valintasi menetkö siihen, mutta minusta tuntuu että kirjoitit tänne asiasta koska tiedät asian tärkeäksi ja ehkä kuitenkin haluaisit mennä. Kuten sanoit ongelmana on että käynti pelottaa, ja tarvitsisit rohkaisua asiaan. Voisitko ajatella että juttelisit jonkun ystävän kanssa joka on jo käynyt ja hän voisi kannustaa tai tulla mukaan saattamaan sinne? Tai jos löytyy vaikka mies niin hänkin voisi tulla mukaan tuonne. Saattajat eivät tietenkään tule sinne näytteenottoon mutta kyllähän sekin helpottaa kun joku on mukana sinne sisäänmenoon saakka, ei tarvitse yksin hermoilla etukäteen. Koeta löytää rohkeutta ja tukea asiaan, tuo se sitten varmasti turvallisuutta elämään kun tietää että ei ainakaan sen takia jää mikään syövän esiaste huomaamatta ettei ole tutkittu. Kipua on ollut aiemmin ilmeisesti, jos on spekulasta johtuvaa niin ainahan voit pyytää että levittää sitä hitaasti ja rauhallisin ottein niin siinähän ennättää kipuihin reagoimaankin. Ja kipulääkettä tietysti ennen kotoa lähtöä niin sekin auttaa.

En usko, että siitä olisi mitään apua, jos olisi joku ystävä mukana. Ei se kuitenkaan sitä tapahtumaa muuksi muuta.

Jos jotain haluaa tapahtuvan mutta se on vaikeaa, niin auttaa varmasti jollain tapaa että edes yrittää ottaa senkin mahdollisuuden huomioon että joskus sellainenkin asia missä tuntuu että on ihan seinä vastassa voi muuttua mahdolliseksi jos siihen saa tukea ja edes muut asiaan liittyvät seikat ovat kunnossa sen itse hankalan asian lisäksi. Olipahan monimutkaisesti sanottu, mutta yritän sanoa sinullekin että jos pystyt ajattelemaan että ehkä sittenkin on toivoa ettei asia ole ihan mahdoton niin saatat pystyäkin siihen vaikeaan asiaan.

Vierailija
262/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rokote, ei tarvi käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisuus kunniaan, molemmin puolin.[/quote]

EI ole väärin sanoa, ettei välitä tippaakaan, jos se pitää paikkaansa. Edelleen, käykää helvetti soikoon niissä seulonnoissa JOS koette asian tärkeäksi tavalla tai toisella. Yrittäkää samalla kuitenkin ymmärtää, että te ette ole meidän muiden yläpuolella. [/quote]

Luitko ja ymmärsitkö tuon viimeisen lauseen ?

Vierailija
264/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käynyt 25v seulonnassa. Olen aseksuaali ja neitsyt. Varmaan 30v seulonnassa käyn.

Vierailija
265/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ei välitä omasta terveydestään, en ikinä ymmärrä tätä....

Enkä tarkoita nyt pelkästään tätä ko. aihetta.

Vierailija
266/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallisuus kunniaan, molemmin puolin.

EI ole väärin sanoa, ettei välitä tippaakaan, jos se pitää paikkaansa. Edelleen, käykää helvetti soikoon niissä seulonnoissa JOS koette asian tärkeäksi tavalla tai toisella. Yrittäkää samalla kuitenkin ymmärtää, että te ette ole meidän muiden yläpuolella. 

Luitko ja ymmärsitkö tuon viimeisen lauseen ?

Samaa kysyisin sinulta ja kaikilta muilta alapeukuttajilta. 

Vierailija
267/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ei välitä omasta terveydestään, en ikinä ymmärrä tätä....

Enkä tarkoita nyt pelkästään tätä ko. aihetta.

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää, mutta yritä kuitenkin hyväksyä asia. En minäkään ymmärrä, miten joku voi vaikkapa uskoa johonkin jumalaan, jonka olemassaolosta ei ole minkäänlaisia perusteita ja rajoittaa omaa (ja pahimmillaan myös muiden) elämäänsä uskonsa takia, mutta minä en näistä asioista voi muiden puolesta päättää. Toisin sanoen minun on pakko hyväksyä, että jotkut muut näkevät maailman toisella tavalla kuin minä. 

Lyhyesti: anna olla ja pidä huoli omista asioistasi. 

Vierailija
268/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkeisenlammen papan joukkoseulontatutkimuksissa...

Vierailija
269/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko ja ymmärsitkö tuon viimeisen lauseen ?[/quote]

Samaa kysyisin sinulta ja kaikilta muilta alapeukuttajilta. [/quote]

Ihan kielenkäyttöäsi tarkoitin.

Esim. kiroilu ei ole asiallista, asiat voi ilmaista fiksumminkin.

Vierailija
270/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää, mutta yritä kuitenkin hyväksyä asia. En minäkään ymmärrä, miten joku voi vaikkapa uskoa johonkin jumalaan, jonka olemassaolosta ei ole minkäänlaisia perusteita ja rajoittaa omaa (ja pahimmillaan myös muiden) elämäänsä uskonsa takia, mutta minä en näistä asioista voi muiden puolesta päättää. Toisin sanoen minun on pakko hyväksyä, että jotkut muut näkevät maailman toisella tavalla kuin minä. 

Minä ymmärrän hyvinkin, miksi joku esim. uskoo eri tavalla kuin joku toinen.

Ymmärrän myös monia muita asioita.

Nyt senkin, miksi jotkut ovat niin välinpitämättömiä.

Siksihän maailma on mitä se on.

Vierailija
271/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy papan joukkoseulonnoissa koska olen naispuolinen ihminen, enkä niin vanhakaan vielä.

Vierailija
272/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papa-joukkoseulontaan ei ole varattu etukäteen käyntiaikaa. Jos kohdunkaulan syövän seulontaan haluaa mennä, niin jokainen varaa sinne aikansa itse. Mammografiaan tulee käyntiaikaehdotus. Jos mammografiatutkimukseen ei halua mennä, niin ajan voi perua. Ja jos aika ei sovi, niin varatun ajan voi muuttaa.

Vierailija kirjoitti:

Sehän on jokaisen oma asia käykö vai ei. Se, minkä voisitte tehdä, on ajan peruminen jos ette aio mennä. Siellä istuu joku odottamassa ja esim ajan siirtäminen meille muille helpompaa kun vapaita aikoja saatavilla. Esim mulla meni viimeksi 3kk päähän kun annettu aika ei sopinut.

No tietenkin siinä kutsussa on aika.

Miten niin tietenkin siinä on aika. Minulle tuli Fimlabilta kutsu papan joukkoseulontaan ja ihan itse jouduin aikani netistä varaamaan, ei ollut kutsussa valmista aikaa. Onko sitten paikkakuntakohtaisia eroja, mutta näin minulla.

Vierailija
273/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn setämiehen joukkoseulonnoissa.

Vierailija
274/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pappa on puolisokea. Ei hän näe koko sihtiä, miten hän muka kunnolla osaisi seuloa.

Vierailija
275/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käynyt 25v seulonnassa. Olen aseksuaali ja neitsyt. Varmaan 30v seulonnassa käyn.

Jos olet neitsyt 30-vuotistarkastuksen aikaan, sinun EI pidä mennä papaan.

Vierailija
276/293 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää pariin kertaan mennyt.

Vierailija
277/293 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska pelkään kivuliasta sisätutkimusta. Näytteenottaja voi olla ihan millainen vaan, kovakourainenkin.

Vierailija
278/293 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt vuosikausiin. Syy: hävettää nivusten paiseet. Se on niin iso kynnys, etten ilkeä mennä. Apua paiseisiin en edes uskalla hakea, koska hävettää liikaa. Pesen, kuorin ja kuivaan huolella nivusia. Talkkia laitan aina pesun jälkeen. Joka vessassa asioinnin jälkeen pyyhin alkoholipitoisella desifiointiaineella ja talkkia päälle. Sama vaiva takapuolella, pakaravaossa valtava paise, jonka tyhjennän aina suihkussa. Se on oikeasti äklöä, miten sieltä ehtii kertyä sitä möhnää, vaikka käyn aamuin ja illoin suihkussa. Kuukautissuoja on aina pikkareissa vaon kohdalla imemässä veristä nestettä. Aina pitää olla valppeillaan, jos istun jollekin kovalle, niin tiedän että side pitää mennä vaihtamaan heti. Pitää valita vaattet niin, ettei side näy. Myös huivi on aina mukana, että jos paiseet vuotavat näkyvästi, niin voi sitaista vyötärölle peittämään tahrat. Siinäpä häpeää kerrakseen.

Vierailija
279/293 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt vuosikausiin. Syy: hävettää nivusten paiseet. Se on niin iso kynnys, etten ilkeä mennä. Apua paiseisiin en edes uskalla hakea, koska hävettää liikaa. Pesen, kuorin ja kuivaan huolella nivusia. Talkkia laitan aina pesun jälkeen. Joka vessassa asioinnin jälkeen pyyhin alkoholipitoisella desifiointiaineella ja talkkia päälle. Sama vaiva takapuolella, pakaravaossa valtava paise, jonka tyhjennän aina suihkussa. Se on oikeasti äklöä, miten sieltä ehtii kertyä sitä möhnää, vaikka käyn aamuin ja illoin suihkussa. Kuukautissuoja on aina pikkareissa vaon kohdalla imemässä veristä nestettä. Aina pitää olla valppeillaan, jos istun jollekin kovalle, niin tiedän että side pitää mennä vaihtamaan heti. Pitää valita vaattet niin, ettei side näy. Myös huivi on aina mukana, että jos paiseet vuotavat näkyvästi, niin voi sitaista vyötärölle peittämään tahrat. Siinäpä häpeää kerrakseen.

Varaa aika lääkäriin. He näkevät paiseita ja vaikka mitä ja se on heidän arkeaan.

Vierailija
280/293 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuli juuri ensimmäinen kutsu ja ajattelin mennä vaikka jännittääkin. Kyselläänkö seulonnassa jotain (muutakin kuin mitä siinä täytettävässä lomakkeessa on)? Joutuisinko maksamaan jotain jos en menisikään paikalle? Ei huvittaisi alkaa selostamaan seksisuhteitani yhtään kenellekkään jos ei ole aivan pakko...

En muista, että mitään kyseltäisiin. Aika on hyvä perua, jollei mene, mutta maksua tuskin menee perumattomasta ajasta, mutta en tiedä, onko paikkakuntakohtaisia eroja. Siis paras perua, jollei mene. Mutta vallankin, jos sinulla ollut useita seksikumppaneita, on hyvä käydä papa-kokeessa. Minulle on ainakin sattunut mukavia näytteenottajia.

Minulta kysyttiin kuukautiskierrosta, en muista että seksisuhteista tai ehkäisystä olisi ollut juttua. 

Nuorelta naiselta voidaan hyvinkin kysyä, onko yhdyntöjä.

Jos ei ole, kannattaa itse sanoa että on neitsyt.

Käyttävät sitten pienempää spekulaa. Toivottavasti. 😬

Ei se neitsyys siihen emättimen kokoon vaikuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan