Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä oli vieraita, mies oli yrmeä eikä juurikaan puhunut.

Vierailija
28.10.2013 |

Nyt se tuossa pelaa ja juttelee pelikaveriensa kanssa, huono tuuli kaikkosi kun pääsi netin ääreen. Mua vituttaa, mun sukulaisille ei vaivaudu puhumaan vaan kiukuttelee kun ei saa pelata. Sitten kyllä pelikavereille kielenkannat laulaa. Eikä mun sukulaiset täällä edes ramppaa jatkuvasti, pari-kolme kertaa vuodessa käyvät. Eivät siis rajoita miehen elämää liikaa. Pitäskö mun seuraavan kerran pitää anopille ja apelle mykkäkoulua ja antaa ymmärtää että ovat ei-toivottuja vieraita? Ne sentään käyvät huomattavasti useammin, enkä kertaakaan ole käyttäytynyt tuolla tavoin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kutsuu vanhempansa, käske tekeen itse tarjottavat ja hoitamaan sen tarjoilupuolen itse. Seurustele sinä vieraiden kanssa.

Vierailija
2/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että laskeudut samalle tasolle kuin ukkosi? Phöh.

Pysy aikuisena ja hoida emännän roolisi edelleenkin mallikkaasti. Mies edustaa vain itseään. Jos hän ei kerta kaikkiaan kestä vieraita edes alkeellisten käytöstapojen vertaa, käske hänet muualle murjottamaan seuraavan kerran. Voisi peliriippuvaisena mennä vaikka kaverinsa luokse lanittamaan tai mitä ikinä harrastaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:06"]

Ai että laskeudut samalle tasolle kuin ukkosi? Phöh.

Pysy aikuisena ja hoida emännän roolisi edelleenkin mallikkaasti. Mies edustaa vain itseään. Jos hän ei kerta kaikkiaan kestä vieraita edes alkeellisten käytöstapojen vertaa, käske hänet muualle murjottamaan seuraavan kerran. Voisi peliriippuvaisena mennä vaikka kaverinsa luokse lanittamaan tai mitä ikinä harrastaakaan.

[/quote]

No joo, en mä oikeasti ikinä kehtais noin tehdä. Sen verran mulla on käytöstapoja.

ap

Vierailija
4/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäivisin ei kyllä tarttis kyläluutailla - varsinkaan maanantaina!

Ymmärrän hyvin, että vituttaa häntä.

Vierailija
5/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mieheni on joskus hiippaillut pelaamaan silloinkin, kun hänen vanhempansa tai kaverinsa ovat käymässä... ei tosin viime aikoina. tyhmä tilanne, en minä ainakaan kehtaa silti vaan hävitä... ja kuka ne lapsetkin hoitais...

Vierailija
6/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies sanoi syyksi kun kysyit siltä?

Vierailija
7/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan, että "oli yks juttu kesken" tai "piti auttaa kaveria" tai että "se porukka tarvi mua kun ne ei muuten olis saaneet tehtyä sitä juttua"...

Vierailija
8/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaako se mies sitten useinkin koneella vai oliko nyt vaan joku erityinen juttu? Ymmärrän että harmittaa, jos oli joku läheinen sukulainen mutta jos miehesi oli sopinut jonkun kanssa siitä pelaamisesta.

Vierailija
9/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin varmaan samalla lailla jos kehtaisin, tai jos pelaisin jotain...en oikein tykkää, että meillä kyläillään. Omiaa perhettänikin näkisin mieluiten ihan vanhempien ja siskon luona vierailemalla eikä mulla ole mitään syytä raahata miestä mukana sinne. Ei ne sille ole sillä lailla läheisiä ihmisiä kuin mulle.

Pari kertaa vuodessa nyt ehkä jaksais skarpatakin, mutta kenelle se riittää? Yleensä niiden appivanhempien lisäksi pitäis jaksaa olla hyvää emäntää myös muulle suvulle ja kaikenmaailman miehen kavereillekin vaimoineen, vaikka mielummin senkin ajan viettäisin vaikka täällä palstalla. Tai näkisin omia ystäviä, ihan ilman miestä. Loppujen lopuksi tilanne menee kuitenkin siihen, että joka ikinen kuukausi vähintään kerran on pakko pönöttää kahvipöydässä tylsien ihmisten kanssa, joille ei keksi mitään sanottavaa, ja kaikin tavoin yrittää salata että paremmin viihtyisi vaikka tyhjentämässä paskahuussia, jos semmoinen optio sillä hetkellä olisi tilanteesta liukenemiseen.

Ja jos suoriutuu siitä roolinvetämisestä kunnialla, niin sitten ne saakeli alkaa käydä vielä useammin! Ja kutsua myös luokseen pönöttämään, ja loukkaantuu jos ei tule! Kohta huomaat olevasi perheessä se, joka joutuu keksimään omien sukulaistensa lisäksi näillekin tyypeille joululahjat ja muistamaan niiden syntymäpäivät.

Että se oman maineen pilaaminen vetäytymällä pelaamaan voi ollakin ihan hyvä veto. Ei kehtaa kumppani kauhean usein kutsua ketään kylään.

Vierailija
10/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaiset on käyneet meillä tänä vuonna peräti 3 kertaa. Joten miehellä ei ole mitään syytä kiukutella vieraista. Kylään se ei meidän kanssa lähde, jää mieluummin kotiin pelaamaan. Se pelaa lähes joka ilta, joten sitäkin se ehtii tekemään kyllä enemmän kuin tarpeeksi. Se on peliaddikti, jonka ongelma tuntuu vaan pahenevan. Ennen se jaksoi noi kyläilyt olla pelaamatta ja kiukuttelematta, nykyään näköjään ei. Ja kyläilystä oli sovittu jo useampi viikko sitten, kyseessä oli siskoni joku tuli kaukaa, kävi samalla muilla asioilla ja tuli illalla meille, siksi arkikyläily. Mikä ei ollut ongelma, miehellä ei ollut mitään tärkeää tekemistä illaksi, vain pelaaminen.

Ymmärtäisin jos täällä ramppais mun sukulaisia joka viikko, mutta kun välillä voi olla useampikin kuukausi, niin siihen loppuu mun ymmärrys. Ja joo, mies voi painua pelaamaan myös silloin kun sen omat vanhemmat on meillä. Minä pidän vieraille seuraa, vaikka ne olis sopineet vierailun miehen kanssa. Ja appivanhemmilla se pelaa vähintään kännykällä, välillä jopa menee äitinsä koneelle. 

ap, jonka mies edelleen pelaa työhuoneessa kuulematta ja näkemättä mitään

Vierailija
11/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan todistelet miehen älyttömyyttä. sanoit sen jo itsekin: hän on addikti. Vedä piuhat irti seinästä ja ohjaa hoitoon.

Vierailija
12/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ihan rauhassa keskustelisit miehen kanssa. Sanoisit, että olet huolissasi hänen palaamisestaan ja kysyisit, ymmärtääkö hän sen tai onko itse huolestunut. 

Vierailija
13/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuulostaa siltä, että mies hermostui vieraista, koska he häiritsivät hänen pelaamistaan. Kysäisepä, kauanko vieraat olivat teillä ja sitten pyydä arvioimaan, kuinka kauan hän on sinä samana päivänä pelannut. Veikkaan, että hän yliarvioi reilusti ajan, jolloin vieraat olivat teillä ja aliarvioi huikeasti sen ajan, jonka hän käytti pelaamiseen.

Miehellä on peliriippuvuus. Tiedän, millaista on olla sellaisen ihmisen puoliso. Itse en kieltänyt pelaamista, mutta tein selväksi, että koin oloni surulliseksi ja ulkopuoliseksi, ja peliaikoina yritin keksiä tekemistä, johon hän ei muutenkaan kuuluisi. Tavallaan olin niin kuin hän ei kotona olisikaan, koska ei ollut läsnä. 

Vierailija
14/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole normaalia täysikasvuisen miehen käytöstä lainkaan.

Vierailija
15/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktit ovat niin syvältä, jos ei jaksa olla kunnolla edes sitä pientä hetkeä, jonka kuningas joutuu olemaan pois tärkeämmistä asioistaan :(

Vierailija
16/17 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tuollaista pelaamista on jatkunut? Kirjoitapa sinä ylös muutaman päivän ajalta ajat, jolloin mies on pelannut. Sitten pyydät miestäsi arvioimaan päivittäinen pelaamisaikansa näiltä päiviltä ja vertaatte vastauksia - onko samanlaisia? Huomaako mies niissä mitään? Onko se hänen mielestään ok, että aikaa menee ilmeisen paljon ja kaikki muu elämä jää pelaamisen varjoon? Käykö miehesi töissä? Onko muita harrastuksia? Pidä ihan päiväkirjaa tästä, voit kirjoittaa siihen myös minkälainen hän on pelaamisien välillä, rähiseekö, onko levollinen vai onko kuin tulisilla hiilillä. Normaalia tuollainen ei ole aikuiselta ja hoitoa pitää saada jos sitä ei muuten tajua.

Vierailija
17/17 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mieheni on joskus hiippaillut pelaamaan silloinkin, kun hänen vanhempansa tai kaverinsa ovat käymässä... ei tosin viime aikoina. tyhmä tilanne, en minä ainakaan kehtaa silti vaan hävitä... ja kuka ne lapsetkin hoitais...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi