Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elääkö tuilla jo leveämmin kuin työssäkäyvä?

Vierailija
11.09.2020 |

Onko oikein, että tukielätti asuu satojen tuhansien arvoisessa asunnossa ilmaiseksi?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet pitäisi muuttaa 0% koron lainoiksi

Alapeukuttajat kokevat oikeudekseen käydä muiden lompakoilla. Uuniin kuulutte

Vierailija
22/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituet, yritystuet, maataloustuet, KAIKKI POIS!

Suomessa pitää pärjätä omillaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet pitäisi muuttaa 0% koron lainoiksi

Näin sairaita nämä aloittajat ovat.

Muistakaa tämä kun luette näitä haukkuketjuja!

Vierailija
24/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
25/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuilla voi asua parhaalla paikalla ydinkeskustassa asunnossa johon keskituloisella palkansaajalla ei ole mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
26/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyössä käyvän yh:n ei ainakaan kannata siirtyä kokopäiväiseksi työntekijäksi. Nettotulot eivät kasva senttiäkään, taitaisi mennä miinukselle.

Vierailija
27/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyössä käyvän yh:n ei ainakaan kannata siirtyä kokopäiväiseksi työntekijäksi. Nettotulot eivät kasva senttiäkään, taitaisi mennä miinukselle.

Kyllä mun ainakin kannattaa :) T. juristi-yh

Vierailija
28/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua työelämään, nämä työttömiä haukkuvat työssä käyvät vaikuttavat niin häiriintyneiltä. Huh.

Olen tullut siihen tulokseen että voivat työssään huonosti, mistä kateus johtuu, mutta eivät vaan saa jäätyä työstään pois.

Vierailija
29/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuilla voi asua parhaalla paikalla ydinkeskustassa asunnossa johon keskituloisella palkansaajalla ei ole mitään mahdollisuuksia.

Minusta on hyvä, että eri tuloluokkiin kuuluvia asuu joka kaupunginosassa!

Asun mieluummin Suomessa, jossa ei tarvitse laittaa turvakameroita rappuun ja kaltereita ikkunoihin.

Vierailija
30/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tympi, kun elämäntapatyötön kaveri kävi ulkomaanmatkoilla, risteilyillä ja söi ravintoloissa ja siltä löytyi kaikki pelit ja vehkeet ja nätit vaatteet, kun itse olin töissä käyvä köyhä. Kaverilla oli pieniä lapsia, joista yksi vammainen. Osasi ilmeisesti pelata tukisysteemiä hyvin. Kotiapukin sillä kävi, ettei tarvinnut siivota itse. Niin ja tuetuille lomillekin pääsi lasten kanssa kylpylöihin ja Lappiin.

Perustyöhön ei elä leveästi. Tällä hetkellä olen itse työtön ja kamalan stressaavaa kituuttamista tämä on. Yhteiskunnan asenne tuntuu lannistavalta.

Vierailija
31/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan Tanskasta mallia ja tasataan eri tuloluokkiin kuuluvien osuus joka kaupunginosassa!

Minusta tuntuu siltä, että useisiin kaupunginosiin olisi hyvä, jos tulisi monimuotoisuutta!

Vierailija
32/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Vuokran jälkeen jää ehkä satanen ruokarahaa eikä yhtään mihinkään muuhun.

Vierailija
33/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jää käteen 2800 euroa töissä käydessä. Kerro heti mistä saan tukia saman verran, jään kotiin. 

Pointti onkin siinä, että sinä maksat tuosta summasta vuokran/yhtiövastikkeen, sähköt, vedet, lääkkeet....

Tuella elävä ei maksa näitä itse!

Vierailija
34/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas näitä pska aloituksia joilla yritetään viedä huomio huonoista palkoista pois.

Tuet on laskettu pennilleen niin,että niillä juuri ja juuri pysyy hengissä ja jos palkka riittää samaan niin vika on kylläkin palkoissa ei tuissa!

Vierailija
35/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu varmaan työstä. Joku paskanollasopimus tuskin jättää paljonkaan rahaa käyttöön.

Vierailija
36/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä pska aloituksia joilla yritetään viedä huomio huonoista palkoista pois.

Tuet on laskettu pennilleen niin,että niillä juuri ja juuri pysyy hengissä ja jos palkka riittää samaan niin vika on kylläkin palkoissa ei tuissa!

Minulla on ainakin ihan kiva palkka ennen veroja. Sitten kun rottien rahat on revitty palkastani niin se onkin aika huono. Vika on tukirotissa, eläkeläisissä, ym. vapaamatkustajissa

Vierailija
37/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kelalta työmarkkinatuen nettona 679e,asumistukea 304e. Vuokra 1025e kuuden henkilön vesimaksuilla.

Kun määräaikainen työ alkaa, saan käteen 1300e,josta maksan bussikortin 52e, päiväkoti 150e ja iltapäiväkerho 100e.

Jään 15 euroa voitolle.

Plaa Plaa, omia valintoja, minut on kiusattu koulussa pilalle, hyvä jos uskallan kaupan kassalle puhua, saati opiskella ja tehdä esitelmiä.

Voi olla työ työmarkkinatuen määrä sulla oma keksimäsi, noin paljon ei vain voi tuesta nettona.

Et ole työmarkkinatuen lapsikorotuksista kuullut? Tuo summa on just se, minkä saa 4 viikolta käteen, jos on 2 alaikäistä lasta huollettavanaan. Itse saan vähän enemmän, koska saan täyden lapsikorotuksen (3 lapsesta).

Vierailija
38/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti palkatuissa hommissa ei kannata käydä, ellei sitten ihan työn ilosta käy.

Minä asun Vantaalla 900e kaksiossa jonka vuokra maksetaan kokonaan, ja lisäksi toimeentuloki ja sähkölasku + pari muuta maksetaan.

Tuosta voi nopeasti laskea että "nettohyöty" on noin 1450. Eipä siis tosiaan kannata lähteä milläään 10e/tunti brutolla lähteä terveyttään pilaamaan raskaisiin paskahommiin.

Jollain 2000e netolla olisi jo ihan kannattavaa käydä töissä kun otetaan huomioon menetetty vapaa-aikakin, mutta eipä taida olla tarjolla tällaiselle kouluttamattomalle pitkäaikaistyöttömälle sellaisia.

M34

Vierailija
39/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalituet, yritystuet, maataloustuet, KAIKKI POIS!

Suomessa pitää pärjätä omillaan!!!

Ennen pärjäsikin, kunnes tuli EU ja viljelijälle ei enää maksettu kuin murto-osia siitä mitä normaalisti. Nyt voi tuoda ulkomailta halpaa antibioottilihaa joka on seisonut pakastimessa 10 vuotta. Mieti jos duunarilta otettaisiin palkasta 70% pois ja sitten maksettaisiin tukia että kestäisi hengissä. Siihen tämä taitaa olla jo mennyt näillä matalapalkkaisilla aloilla.

Vierailija
40/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti palkatuissa hommissa ei kannata käydä, ellei sitten ihan työn ilosta käy.

Minä asun Vantaalla 900e kaksiossa jonka vuokra maksetaan kokonaan, ja lisäksi toimeentuloki ja sähkölasku + pari muuta maksetaan.

Tuosta voi nopeasti laskea että "nettohyöty" on noin 1450. Eipä siis tosiaan kannata lähteä milläään 10e/tunti brutolla lähteä terveyttään pilaamaan raskaisiin paskahommiin.

Jollain 2000e netolla olisi jo ihan kannattavaa käydä töissä kun otetaan huomioon menetetty vapaa-aikakin, mutta eipä taida olla tarjolla tällaiselle kouluttamattomalle pitkäaikaistyöttömälle sellaisia.

M34

Kuka hölmö laskeskelee tuollatavoin, toimeentulotuki on tilapäinen, ennenpitkää joutuu kuntoutukseen tai niinkuin se ilmaistaan, monialaisen yhteispalvelun tukitoimien piiriin, kartoitetaan eri elämänalojen heikkoudet jotta tuettava pärjää sitten omillaan tai siirtyy työkyvyttömyyseläkkeelle. Vain muutama prosentti jaksaa sinnitelle järjestelmän rattaissa pitempään, muutama vuosikin on jo aikamoinen saavutus tai tarvitsee vahvan motivaattorin mikä se sitten kullakin sattuu olemaan.