Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elääkö tuilla jo leveämmin kuin työssäkäyvä?

Vierailija
11.09.2020 |

Onko oikein, että tukielätti asuu satojen tuhansien arvoisessa asunnossa ilmaiseksi?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Suomessa kuolee talvella ilman asuntoa.

Vierailija
2/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuilla (pois lukien yritys- ja maataloustuet) oikeasti eläisi leveästi, niin kaikki kokoomuslaiset eläisivät niillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä. Mulle jää kaikkien menojen jälkeen noin 20e rahaa työttömänä. Joskus ei sitäkään.

Että paljo sulle työssä käyvänä jää?

Vierailija
4/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Rahojen riittävyys on vahvasti kiinni menoista ja omasta rahan käytöstä. Olen asunut samassa asunnossa työttömänä ja työssäkäyvänä ja kyllä on rahaa ollut reilusti enemmän kun olin töissä.

Vierailija
5/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin elää minua leveämmin.

M54

Vierailija
6/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina saanut töissä ollessa paljon enemmän rahaa käyttöön kuin mitä tuilla eläessäni, ja minä olen sentään pienipalkkaisella alalla.

Vierailija
7/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jää käteen 2800 euroa töissä käydessä. Kerro heti mistä saan tukia saman verran, jään kotiin. 

Vierailija
8/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden tuilla ollessa sain säästöön 3000e vuodessa eipä pysty enää säästämään. Tuskin yksin elävä elää leveästi mutta lapsista saa hyvät rahat.

Vierailija
9/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläpäin ole työttömiä näkynyt, että tuskin täällä tukien varassa pärjäis.

Vierailija
10/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuet huonot palkat voittaa kun ei tarvi lääkkeistä ja terveydenhuollosta murehtia. Vettä ja sähköä saa käyttää mielin määrin. Eikä vuokra päätä huimaa.

Vierailija
11/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan kelalta työmarkkinatuen nettona 679e,asumistukea 304e. Vuokra 1025e kuuden henkilön vesimaksuilla.

Kun määräaikainen työ alkaa, saan käteen 1300e,josta maksan bussikortin 52e, päiväkoti 150e ja iltapäiväkerho 100e.

Jään 15 euroa voitolle.

Plaa Plaa, omia valintoja, minut on kiusattu koulussa pilalle, hyvä jos uskallan kaupan kassalle puhua, saati opiskella ja tehdä esitelmiä.

Vierailija
12/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kelalta työmarkkinatuen nettona 679e,asumistukea 304e. Vuokra 1025e kuuden henkilön vesimaksuilla.

Kun määräaikainen työ alkaa, saan käteen 1300e,josta maksan bussikortin 52e, päiväkoti 150e ja iltapäiväkerho 100e.

Jään 15 euroa voitolle.

Plaa Plaa, omia valintoja, minut on kiusattu koulussa pilalle, hyvä jos uskallan kaupan kassalle puhua, saati opiskella ja tehdä esitelmiä.

Niin ja se asumistuki tosiaan lähtee.

Vierailija
13/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä. Mulle jää kaikkien menojen jälkeen noin 20e rahaa työttömänä. Joskus ei sitäkään.

Että paljo sulle työssä käyvänä jää?

Toivottavasti olet edes tyytyväinen siihen mitä saat, monessa muussa maassa asuisit kadulla.

Vierailija
14/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet pitäisi muuttaa 0% koron lainoiksi

Vierailija
15/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään 15 euroa voitolle.

Voi olla työ työmarkkinatuen määrä sulla oma keksimäsi, noin paljon ei vain voi tuesta nettona.

Vierailija
16/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elä. Ihmiset eivät tiedä, mistä puhuvat.

Täällä on palstalla nyt joku maalitus käynnissä. Katkeruutta ja kateutta - turhaa sellaista!

Kukaan ei halua olla syrjäytetty/syrjäytynyt/työtön/sairaseläkkeelle/toimeentulotuella!

Työ kannattaa aina: taloudellisesti ja mielenterveydellisisti.

Hulluja nää haukkuketjut.

Lyötte lyötyjä!

Vierailija
17/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyökää, lyökää!!

Heikoimmat eivät voi koskaan puolustautua.

Potkikaa, potkijaa!!

Sylkekää vielä päälle.

Vierailija
18/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% tuilla eläminen on niukkaa, mutta jos kaikki etuudet saa pyörimään, on arki suht ennakoitavaa ja leppoisaa. Ainakin siihen verrattuna, että yrittäisi jollain nollatuntisopimuksilla ja satunnaisilla työkeikoilla haalia elantoaan kokoon. Silloin käteen jäävä summa ei kasva yhtään, mutta pahimmillaan joudut samanaikaisesti luovimaan byrokratiasokkeloissa, koska tarvitset edelleen esim. asumistukea tai satunnaista soviteltua työttömyysturvaa.

Vierailija
19/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan ansiosidonnaista nettona 900e ja lapsilisät 199e. Asumistukea tai toimeentulotukea en saa.

Vierailija
20/50 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä kaikesta vihasta.

Nyt tiedän, mitä minusta ajatellaan ja seläntakana puhutaan.

Kun epäilen teitä kiusaamisesta, minua pidetään vainoharhaisena... älä hulluja puhu: kukaan ei ole kiinnostunut sinun asioistasi, kaikilla on kuule oma elämä... joopa joo.

T. Työtön keski-ikäinen nainen