Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te eronneet, käyttekö koskaan appivanhempienne luona jos elossa/hautausmaalla kukkia viemässä?

Vierailija
11.09.2020 |

Kyse siis entisistä appivanhemmista. Itse olen käynyt anopin haudalla. Tekee mieli muistaa häntä, oli mukava ihminen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei, varsinkin jos ovat omien lasten isovanhemmat samalla.

Vierailija
2/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohdin mainita että mullakin aikuisia lapsia, jotka anopin lapsenlapsia. t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne jotkut paremmissa väleissä kuin omien vanhempien kanssa.

Vierailija
4/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana vuonna eron jälkeen tuli oltua heidän kanssa tekemisissä, mutta äkkiä huomasin yhteydenottojen olevan täysin yksipuolisia. En halunnut tuppautua, joten lopetin yhteydenpidon. Nyt emme ole neljään vuoteen olleet tekemisissä. Joulukortin laittavat ja parina vuotena vastasin tähän muta nyt sekin tuntuu todella teennäiseltä. En usko minun olevan aikanaan tervetullut hautajaisiinkaan.

Vierailija
5/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan kenenkään haudalla.

Vierailija
6/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään tekemisissä. 

Vierailija
7/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat edesmenneitä, mutta usein ajatuksissa. Haudattu yli 500 km:n päähän.

Vierailija
8/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa enkä minäkään käy ilkeiden appivanhempieni luona...

Vierailija
9/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy haudoilla. Yritän pitää hyvät välit silloin kun ihmiset ovat elossa. Eri asia, jos on sovittu haudan hoidosta tms.

Vierailija
10/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan vanhempieni erotessa pappani sanoi isälleni " kun ajelet ohi, älä aja ohi ".

Isäni myös kantoi äitiäni hautaan. Ei eron onneksi aina tarvitse tarkoittaa eroa siitä piiristä joka on mahdollisesti pitkäänkin ollut osa elämääsi.

Yhdessä käymme isäni kanssa nykyään niin äitini kuin vanhempiensa haudalla. Ja onneksi hänellä on puoliso, joka ei ole mustasukkainen menneestä elämästä.

Vierailija
11/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eronnut, mutten silti käy apen haudalla enkä anopin luona.

Vierailija
12/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ex vaimo on ollut mieheni vanhempien hautajaisissa, luonnollisesti.

Vierailija
13/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimoni teki erosta ruman (oli itse jättäjä) ja kun kaikkien juonenkäänteiden jälkeen sitten eräässä keskustelussa ex-anoppi paljasti silti olevansa oman lapsensa puolella, niin totesin, että antaa olla. Sitä ennen olin ajatellut ex-anopin olevan hyvä ihminen joka ymmärtäisi oikean ja väärän eron, mutta niin se vaan on, että veri on vettä sakeampaa.

En enää ole mitään velkaa heille eivätkä he minulle. Erotaan kohteliaissa väleissä. Joskus joutuu lasten takia olemaan yhteyksissä, mutta siinä se. Hautajaisiin tai haudalle en mene elleivät lapset erityisesti pyydä.

Vierailija
14/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleen pitää yhteyttä. En aiemminkaan ollut itse suoraan yhteydessä, mitä nyt anoppi välillä soitteli, kun ei päässyt haluamaansa poikansa kanssa. 

Lapsiin liittyvissä juhlissa toki tavataan ja ollaan edelleen ihan hyvissä väleissä. Minulla on läheiset välit omaan perheeseen, ei ole tarvetta ylläpitää suhdetta appivanhempiin. Oikeastaan on helpotus, kun kalenterista tippui pois vierailuja ja merkkipäiviä, joita muistaa.