Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudot asiakaspalvelijat

Entäjos
11.09.2020 |

Onko kohdallesi sattunut jotenkin outo myyjä,tarjoilija,bussikuski jne?
Kerro tilanne

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa ihan hetkinen sitten oli uusi myyjä, sellainen, jonka ulkomuoto huusi łěșboa KAUAS. Ja ihan hirveä mairea töllötys, kun tulin näköpiiriin. Voi yökötys!!!! Onneksi katosi nopeasti sieltä kaupasta, oli varmaan tuuraamassa. Toivottavasti ei tuuraa enää ikinä. XDDDD Ihan kamalaa!!!!! Samalla tavalla yksi ulk. miekkonen töllötteli menemään junassa, ei yhtään häpeillyt vaikka huomasin.

Vierailija
42/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupassa ihan hetkinen sitten oli uusi myyjä, sellainen, jonka ulkomuoto huusi łěșboa KAUAS. Ja ihan hirveä mairea töllötys, kun tulin näköpiiriin. Voi yökötys!!!! Onneksi katosi nopeasti sieltä kaupasta, oli varmaan tuuraamassa. Toivottavasti ei tuuraa enää ikinä. XDDDD Ihan kamalaa!!!!! Samalla tavalla yksi ulk. miekkonen töllötteli menemään junassa, ei yhtään häpeillyt vaikka huomasin.

Ja vaikka jotkut ulk. ovat ihan ok, niin EN todellakaan pidä tuollaisesta täysin avoimesta töllötyksestä. Siihen päälle sellainen yrjöttävä mairea hymyntapainen. YÖK!!! Jos on pakko tuijottaa (mitä en ihmettele), niin TEKISI SEN SALAA. Se mitä en tiedä, ei ahdista. Enkä mahda sille mitään, jos kuvottavat lähikauppałęsboț ja junamiekkoset ovat ihan innoissaan minut nähdessään. Mutta he voivat olla tekemättä minulle ahdistavaa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Helsingin Body Shopissa oli vanhempi naismyyjä, jolta kysyin, että mikä tämä hyvä tuoksu on tummille silmänympäryksille tarkoitetussa nestemäisessä voiteessa. Voide ei nimittäin ollut tuoksuton. Myyjä hermostui tästä ihan silmittömästi ja lopulta tiuskaisi toiselle myyjälle, että tule sinä selittämään, mikä tarkoittaa peitevoide. Oli todella epäkohteliasta käytöstä ja nainen ei ilmeisesti haistanut tuotteen tuoksua joka oli hyvin lähellä liikkeen parfyymejä. Hyvä myyjä olisi samalla saanut asiakkaan ostamaan samantuoksuisen tuoksun.

Prahassa hanpurilaisravintolan myyjä oli hyvin palveluhaluton ja ei olisi halunnut auttaa tilaamisessa, ei kertoa vaihtoehtoja, omituista kovistelua tilauksen kanssa. Oli hyvin lähellä, etten lähtenyt pois ravintolasta.

Helsingin Sokoksessa vanhempi leipääntynyt naismyyjä totesi tylysti meikkivoiteesta, että se on minulle väärä väri. Ei mitään muuta. Sanoin kiitos ja näkemiin.

Vierailija
44/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa kassamyyjät naureskelivat avoimesti ja pyörittävät silmiään kun kysyin allergialääkettä. Sanoin heille siis tyyliin "allergi?" ja he osoittivat kyllä missä sitä on. Heti kun lähdin alkoi toi inhottava käytös. Myös Budapestissä kysyin metrolipuista jotain infosta, hymyili vaan vittumaisesti eikä suostunut auttamaan.

Vierailija
45/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran apteekista hakemassa allergialääkkeitä ja minua reseptitiskillä palvellut täti oli niin outo, että epäilin hänen niin sanotusti maistelleen kuormasta. Hän puhui aivan äärimmäisen hitaasti ja kasvoillaan hänellä oli koko ajan sellainen myötätuntoinen, mutta jähmettynyt "psykologihymy".

Hän kyseli konetta hidastetusti näppäillessään, että kuinka usein lääkkeitä käytän ja mihin tms, kai jotain mitä niiden pitää kysyä. Kun vastasin että eläinallergiaan, hän halusi jostain syystä tarkentavia kysymyksiä. Vastasin sitten että harrastan ratsastusta, mutta olen allerginen hevosille ja hän vastasi pää kallellaan syvästi myötätuntoisena "Voi eiii", ihan kuin joku olisi kuollut. Totesin vaan että hyvin se on viimeiset 20 vuotta toiminut allergiankin kanssa ja sitten sain vastaukseksi iloisen "aijaan", joka melkein säikäytti minut koska täti oli siihen asti ollut niin hidas ja monotoninen. Onneksi ne lääkkeet tuli tässä vaiheessa, kyseli vielä että tiedänkö miten niitä otetaan, vastasin nopeasti että tiedän, koska se kasvoille jäätynyt psykologihymy alkoi jo karmia. Jostain syystä en ole kyseistä tätöstä enää nähnyt tämän jälkeen.

Vierailija
46/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuskeja:

- Olin 15 vuotias ja ostin lastenlipun kolikoilla (v. 2004) ja kuski huusi HENKKARIT TAI ULOS. Ainoat henkkarini olivat passi, jota en tietenkään saanut mukana kantaa. Sanoin, että olen 15 vuotias ja enempää rahaa ei ole. Kuski karjaisi uudelleen, että aikuisten lippu maksaa 2,50 euroa ja maksat sen tai ulos! Sanoin edelleen, että olen 15 vuotias ja henkkareita ei ole. Kuski tiuskaisi, että oma syy jos tulee tarkastajat, mutta otti kyytiin.

- Kuski pysäytti pysäkille, kun juoksin ja juuri ja juuri ehdin. Tulin sisään, tervehdin ja kiitin. Tuhahti "mikä siin on nii vaikeeta..." kysyin että anteeksi mitä? Alkoi sättiä minua siitä, että miksen ollut ajoissa pysäkillä. Menetin hermoni tuollaiseen asiakaspalvelijaan ja sanoin, että aja ens kerralla ohi vaan jos en tässä ajoissa ole, mutta jos pysäytät ni älä auo sitä päätäs.

- En saanut ostettua lippua bussissa matkakortillani. Kysyin ystävällisesti, että hei anteeks mikähän tässä on. Vastaus oli et "VAIHA SE KORTTI!" no.. hänhän siinä työtänsä tekee ja tarvitsin kortin käyttöön neuvoa, mutta eipä väkisin.

- Baarimikko: Olin 18 vuotiaana jo edesmenneessä Ale Pubissa. Uskon, että baarimikot olivat tympääntyneitä siihen sikailuun, mitä ne euron bisset ja siiderit toi tullessaan, mutta jotain rajaa.

Minä: Moi, yks Marianne!

Baarimikko: MAA MAA MAA  !!!

Minä: joo annetaas olla

Baarin poke: Kävin usein teininä kuntamme suosituimmassa teiniluolassa, jossa kävi arviolta tuhansia ihmisiä illassa, joten ihmettelen miten tämä kyseinen ovimies oli niin kovasti naulannut katseensa ja huomionsa juuri minuun ja minun käytökseeni. Vein juoman terassille, kun juomia ei olisi enää saanut viedä terassille. Tulin taas seuraavalla viikolla kyseiseen baariin ja poke kysyi minulta nuristen "hei miks sä veit viime lauantaina juoman ulos...? Sä käyt tääl NIIN usein et sun pitäis tietää.." nii minä ja muutama tuhat muutakin ja mikä ton kommentin pointti oli? Tuoda esiin, että ois jotenkin "noloa" käydä siellä..? Sanoin, että ok voidaan me jonneki muuallekin mennä. Sitten poke huusi perään että hei ei sun tarvii mihinkään lähtee! En käynyt koko paikassa sen jälkeen enää. Koko baari on lopetettu ja talokin maan tasalla, tästäkin keissistä n 10 vuotta.

Asiakaspalvelija laivan loungessa: Tilasimme hyttiin aamupalaa, (sivuhuomautuksena, olemme ystävämme kanssa yli 30 vuotiaita naisia) myyjä katsoi meitä säälivästi ja lässytti "kahvi, tee tai kaakao" ja pyysimme kahvia, niin myyjä lässytti tähän nähtyään nimemme hyttikortista "Minna* ja Maria* HALUUUUU!!"

Voisimmeko saada asiallista palvelua aikuisina naisina. Meinasin oikeasti kysyä häneltä, että ootkos nyt kattonut meitä ihan kunnolla, että ei olla mitään 6 vuotiaita..

Siis mikä hiton Maa Maa? Lammastako se leikki? Minä olisin huutanut että viekää tämä Forrest Cumb pois ja tuokaa oikea  baarimikko!

Vierailija
47/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin raskaana ja juoppokuskina siskolleni, oli talvi joten tilasin baarissa minttukaakaon ilman viinaa. Baarimikko varmisteli epäuskoisen oloisena että "siis ei alkoholia" johon myöntelin että joo, kävimme vessassa ja otiimme valmiit juomat baaristiskiltä, minun minuttukaakaoni ja siskoni  punaviinin. Kun nuuhkaisin pöydässä mukia tajusin, että tässä on muuten alkoholia!  Sisko meni valittamaan tiskille jolloin baarimikko huusi "Mee kotiis juomaan O`boytä sitten!"  

Anna kun arvaan: joku nuori jannu joka ei ollut ikinä nähnytkään raskaana olevaa naista? Kumma kun ei vielä tyrkyttänyt teille "tyttöjuomaa" eli karpalolonkeroa!

Vierailija
48/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja, jolle oli sovittu aika. Sanoin vielä että minulla on sitten kiire eteenpäin. No kun aika oli käsillä ja edellinen asiakas lähti, kampaaja ilmoitti pitävänsä siihen väliin vessatauon! Lähti toiseen tilaan vessaan, meni 5 min jonka myöhästyin seuraavasta paikasta. Olisi voinut käydä vaikka jossain muussa välissä...

Joo, mäkin haluisin, että kampaaja jalat ristissä sohisi tukkaani miten sattuu :D

Vierailija
49/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin raskaana ja juoppokuskina siskolleni, oli talvi joten tilasin baarissa minttukaakaon ilman viinaa. Baarimikko varmisteli epäuskoisen oloisena että "siis ei alkoholia" johon myöntelin että joo, kävimme vessassa ja otiimme valmiit juomat baaristiskiltä, minun minuttukaakaoni ja siskoni  punaviinin. Kun nuuhkaisin pöydässä mukia tajusin, että tässä on muuten alkoholia!  Sisko meni valittamaan tiskille jolloin baarimikko huusi "Mee kotiis juomaan O`boytä sitten!"  

Niinpä! Kasva aikuiseksi ja lopeta se kaakaon lipittely.

Sitähän se anoppinikin toitotti, että pitäis opetella juomaan kahvia, kun se on hyvätapaista.

Ei kelvannut selitykseksi, että vatsani tulee kipeäksi kahvista.

Vierailija
50/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran s-marketin kassalla kassaneiti muuttui kohdallani jotenkin oudoksi, liikkui kuin hidastetussa filmissä ja kuitinkin joutui lähes repimään sen sormista. En tiedä, mikä halvaus sille oikein iski.

Muistelisin kerran lukeneeni jostain noloketjusta, että kassaneidillä tuli kuset/paskat housuun kassalla. Ehkä nämä tapaukset ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa?

Vierailija
51/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tirks

Vierailija
52/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks kassa ei ikinä moikkaa mua, mutta aina moikkaa muita. Tämä on vähän ihmetyttänyt.

Onkohan se outous sinussa, jos kerran muita moikkaa.

Ei ehkä halua "rohkaista" sanallakaan, ettet tulkitsisi väärin.

Asiakaspalvelijat joutuvat joskus rajoittamaan ystävällisyyden minimiin, ettei tarvitsisi vilkuilla olan yli kotimatkalla.

Alkaa se vähän liiallisuuksiin silti mennä, jos ainoat miehet joita nuoret naiskassat kohtelevat "rajoittamatta" ovat jotkut kaverimiehet tai vanhat paapat. Loput saa sitä "hui kauhee tuo saattaa illalla seurata mua"-kohtelun.

Vierailija
53/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui joskus 2000-luvun alussa kun oltiin muuttamassa miehen kanssa Berliinistä takaisin Suomeen. Oli liikaa painoa koneeseen eli periaatteessa olisi pitänyt maksaa ekstraa. No asiakaspalvelija, nuorehko nainen, oli aivan ekstaasissa kun näki että olemme muuttamassa Suomeen. Hän puhui keijuista, maahisista ja luonnosta ja kuinka hän haluaisi myös asua "satumaassa, josta te taianomaiset ihmiset olette kotoisin". Emme oikein osanneet sanoa mitään, mutta saatiin kaikki kamat kotiin ilman lisämaksuja :D

Vierailija
54/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran s-marketin kassalla kassaneiti muuttui kohdallani jotenkin oudoksi, liikkui kuin hidastetussa filmissä ja kuitinkin joutui lähes repimään sen sormista. En tiedä, mikä halvaus sille oikein iski.

Muistelisin kerran lukeneeni jostain noloketjusta, että kassaneidillä tuli kuset/paskat housuun kassalla. Ehkä nämä tapaukset ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa?

:D

Vierailija
56/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kassa ei ikinä moikkaa mua, mutta aina moikkaa muita. Tämä on vähän ihmetyttänyt.

Tästä tulikin mieleen eräs bussikuski entisessä kotikaupungissani. Kuljin vuosia töihin samalla bussivuorolla, jossa oli usein tämä sama kuljettaja. Tervehdin häntä joka ikinen aamu sanomalla huomenta ja kiitin lähtiessä. Hän ei ikinä tervehtinyt minua takaisin. Oudon tästä asiasta tekee se, että hän tervehti kyllä muita. Kerran menin tuttavani kanssa tämän kuskin kyytiin eri vuorolla ja linjalla kuin mitä yleensä käytin, niin hän kyllä tervehti tätä tuttavaani, joka meni bussiin minun edellä, mutta minä en saanut vastausta. En ymmärrä mikä tuon taustalla oli, sillä olen ihan tavallinen hyvin käyttäytyvä bussimatkustaja. Ymmärtäisin tuon, jos olisin jotenkin aiheuttanut häiriötä matkustaessani.

Vierailija
57/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä ei ollut yhtään outoa käytöstä, vaan itse käyttäydyit oudosti.

Minttukaakaoon tulee se mintun maku alkoholista. Miksi siis tilasit minttukaakaon, jos et halua sinne sitä minttulikööriä? Siksi se baarimikko epäuskoisena varmisteli tilaustasi. Ei sitten varmaan osannut päättää tekeekö minttukaakaon vai tavallisen kaakaon, kun olisithan sinä varmaan kuitenkin pyytänyt kaakaon, jos pelkkää kaakaota halusit, eikö?

No sitten kun kävi ilmi että hänen arpomisensa oli mennyt vikaan, niin kiehahti ja huusi tuon minkä huusi. Tarkoitti siis, että etkö ymmärrä että siinä olisi ollut pelkkää O'boyta siinä "minttukaakaossa" sitten.

Vierailija
58/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarimikolta asiaton kommentti, mutta pakko kysyä:

Miksi et tilannut ihan vain kaakaota?

Minttukaakao = kaakao & minttuviina

Toki tuon "ilman viinaa' voisi myös ymmärtää ettet halua juuri väkevää, vaan ihan vain minttuliköörillä tehtynä (mikä viittaisi tilauksen lopputulemaan).

Jos kerran haluat alkoholittoman niin miksi edes mainitset koko tilauksessa alkoholin. Olen itsekin työskennellyt aikoinaan baarissa ja ihan varmasti olisin tuollaisen tilauksen kuullessani kysellyt, mitä oikein tarkoitat. Vähän niin kuin joku tilaisi rommikolan ilman rommia tai jäävettä ilman jäitä. Mikä idea?

Vierailija
59/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ketjun nillittäjistä ei varmaan ole tälläkään kertaa aspan hommia tehnyt. 

Vierailija
60/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui joskus 2000-luvun alussa kun oltiin muuttamassa miehen kanssa Berliinistä takaisin Suomeen. Oli liikaa painoa koneeseen eli periaatteessa olisi pitänyt maksaa ekstraa. No asiakaspalvelija, nuorehko nainen, oli aivan ekstaasissa kun näki että olemme muuttamassa Suomeen. Hän puhui keijuista, maahisista ja luonnosta ja kuinka hän haluaisi myös asua "satumaassa, josta te taianomaiset ihmiset olette kotoisin". Emme oikein osanneet sanoa mitään, mutta saatiin kaikki kamat kotiin ilman lisämaksuja :D

Tästä tuli mieleen, kun Wienissä kävimme matkaporukan kanssa jossain pienessä putiikissa ja siellä soi Olavi Virta. Yhteen ääneen huudahdimme "Olavi Virtaa soi!", jolloin putiikin myyjä hihkaisi kassan takaa innostuneena, että tiedättekö tekin hänet?! Kerroimme tietävämme, kun olemme Suomesta. Myyjätär innostui tosi paljon, kertoi olevansa Suomi-fani ja oli ihan onnessaan päästessään suomalaisten kanssa jutulle. Kertoi miten ihailee maatamme ja haluaa ehdottomasti käydä Suomessa joskus! Oli tosi herttainen tyyppi. :D