Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudot asiakaspalvelijat

Entäjos
11.09.2020 |

Onko kohdallesi sattunut jotenkin outo myyjä,tarjoilija,bussikuski jne?
Kerro tilanne

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin 25-vuotiaana K24 yökerhoon ja ovella poke kysyi henkkarit. Henkkareita ojentaessa sanoin, että just ja just ikä riittää niin poke ärähti "älä yhtään alota". Olin ekaa ja vikaa kertaa siinä paikassa.

Portsareista ovat minunkin kummallisimmat asiakaspalvelukokemukseni. Jotkut ovat olleet korostetun yrmeitä, vähän niin kuin se Jäyhä jököttäjä -rotuinen koira Aku Ankassa. Toiset muka-edgyjä vittuilijoita, sellaisia, jotka käyvät aina niiden nuoren ja kiltin näköisten kimppuun. Oma lukunsa ovat steroidi-/piripäät, joiden kanssa asiointi on parasta pitää mahdollisimman lyhyenä ja vähäsanaisena, jotta eivät vahingossakaan provosoituisi.

Ihan kuka tahansa voi olla jurrissa rasittava päätä aukova jankkaaja tai ääritapauksessa vaarallinen asiakas. Ei sitä näe ulospäin ja portsareiden tehtävä on vain ja ainoastaan pitää yllä järjestystä ja taata asiakkaiden turvallisuus. Jos alkaa sisäänheittäjäksi alkuillasta, voi loppuillasta olla isojakin uskottavuusongelmia jolloin tuon työtehtävän suorittamisesta tulee vaikeaa. Kukaan ei jaksa kuunnella sitä turhaa lässytystä illasta toiseen vaan haluaa itsekin kotiin sieltä ovelta roikkumasta ennen kuin toimistotyöläiset alkaa valua sorvin ääreen.

Vierailija
22/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein oudoin kokemus kaupassa on ollut se, kun olin noin 10-12v ja olin äitini kanssa jossain kaupassa ostoksilla. Ostimme semmoisia perhoskoristeita jotka vaihtoivat väriä kun sen laittoi päälle. Tuli meidän vuoromme kassalla ja se kassa otti ne käteen ja alkoi leikkimään niillä ja piti jotain outoa ääntä :D Se oli kyllä niin outo kokemus ja katsoimme äitini kanssa ihmeissään että mitä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, kuinkakohan moni teistä kommentoineista on ikinä tehnyt mitään monotonista tai intensiivista aspatyötä? Itse ainakin ymmärrän ihan täysin näitä "outouksia" työntekijän näkökulmasta. Työnantaja ei välttämättä arvosta, jos kommentoit asiakkaasi ostoksia, mutta ehkä kaikki siellä liukuhihnan toisella puolen eivät jaksa moisesta välittää paskaakaan. Voitte simuloida tilannetta istumalla pakoillanne tuntikausia välittämättä kusihädästä, nälästä tai mielentilasta. Muistakaa myös hymyillä väh. 20 sekunnin välein ja tervehtiä ei-ketään iloisesti mutta ei liian persoonallisesti.

Vierailija
24/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana ja juoppokuskina siskolleni, oli talvi joten tilasin baarissa minttukaakaon ilman viinaa. Baarimikko varmisteli epäuskoisen oloisena että "siis ei alkoholia" johon myöntelin että joo, kävimme vessassa ja otiimme valmiit juomat baaristiskiltä, minun minuttukaakaoni ja siskoni  punaviinin. Kun nuuhkaisin pöydässä mukia tajusin, että tässä on muuten alkoholia!  Sisko meni valittamaan tiskille jolloin baarimikko huusi "Mee kotiis juomaan O`boytä sitten!"  

Vierailija
25/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin raskaana ja juoppokuskina siskolleni, oli talvi joten tilasin baarissa minttukaakaon ilman viinaa. Baarimikko varmisteli epäuskoisen oloisena että "siis ei alkoholia" johon myöntelin että joo, kävimme vessassa ja otiimme valmiit juomat baaristiskiltä, minun minuttukaakaoni ja siskoni  punaviinin. Kun nuuhkaisin pöydässä mukia tajusin, että tässä on muuten alkoholia!  Sisko meni valittamaan tiskille jolloin baarimikko huusi "Mee kotiis juomaan O`boytä sitten!"  

Niinpä! Kasva aikuiseksi ja lopeta se kaakaon lipittely.

Vierailija
26/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, kuinkakohan moni teistä kommentoineista on ikinä tehnyt mitään monotonista tai intensiivista aspatyötä? Itse ainakin ymmärrän ihan täysin näitä "outouksia" työntekijän näkökulmasta. Työnantaja ei välttämättä arvosta, jos kommentoit asiakkaasi ostoksia, mutta ehkä kaikki siellä liukuhihnan toisella puolen eivät jaksa moisesta välittää paskaakaan. Voitte simuloida tilannetta istumalla pakoillanne tuntikausia välittämättä kusihädästä, nälästä tai mielentilasta. Muistakaa myös hymyillä väh. 20 sekunnin välein ja tervehtiä ei-ketään iloisesti mutta ei liian persoonallisesti.

Väsyminen ja turhautuminen on ymmärrettävää mutta se ei, että se puretaan asiakasta tai tämän ostoksia arvostelemalla, muilla asiattomilla kommenteilla yms. käytöksellä. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija joko hakee itselleen tarvittaessa keskusteluapua tai päästelee höyryt pihalle jollain rakentavammalla tavalla. Kännien vetäminenkään tuskin on huono idea. Mutta siinä vaiheessa, kun ei jaksa välittää paskaakaan ja kaataa tarkoituksellisesti oman huonon olonsa asiakkaan niskaan, ollaan jo asiattoman käytöksen puolella ja pitkällä siellä.

Vierailija
27/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Kunnon flippaus. Tuohon tilanteeseen olisi niin sopinut, että sisko olisi vähän alistuneen näköisenä nyökännyt suuntaasi ja mutissut baarimikolle, että "Hon tog den sista O'boyen". :D

Vierailija
28/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin kovin suomalaista, että tähän keskusteluun on heti tullut pari kirjoittajaa puolustelemaan asiakaspalvelijoiden törppöä käytöstä. Vaikka osataan sitä muuallakin, ei tarvitse kuin ylittää itäraja sen havaitakseen.

Vierailija
29/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kassa ei ikinä moikkaa mua, mutta aina moikkaa muita. Tämä on vähän ihmetyttänyt.

Onkohan se outous sinussa, jos kerran muita moikkaa.

Ei ehkä halua "rohkaista" sanallakaan, ettet tulkitsisi väärin.

Asiakaspalvelijat joutuvat joskus rajoittamaan ystävällisyyden minimiin, ettei tarvitsisi vilkuilla olan yli kotimatkalla.

Vierailija
30/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cittarin kassa kommentoi koko ajan asiakkaan ostoksia. "ai teillä syödään kun vaan herkkuja kun ostatte vaan pitsaa ja karkkia" yms. Aivan sama mitä osti niin kommenttia sateli. Eipä onneksi ole enää siellä töissä.

Perehdytys jäänyt puoliväliin, jos oli opetettu vain kassakoneen käyttö.

Ei taatusti ole pitkäaikainen pesti, jos arvioi sanallakaan asiakkaan ostoksia.

Oli useamman vuoden siellä töissä. En tiedä miksi siihen ei puututtu.

Asiakkaat eivät ilmeisesti valittaneet. Eihän esimies tai työkaveri ole seuraamassa mitä se yksin kassalla puuhaa, jos rahastus toimii oikein.

Vierailija
31/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin 25-vuotiaana K24 yökerhoon ja ovella poke kysyi henkkarit. Henkkareita ojentaessa sanoin, että just ja just ikä riittää niin poke ärähti "älä yhtään alota". Olin ekaa ja vikaa kertaa siinä paikassa.

Tuo on ihan ymmärrettävää, ettei jaksa kuunnella kaikkien lässytyksiä.

On ymmärrettävää mutta ei hyväksyttävää. Ymmärrätkö näiden eron?

Vierailija
32/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnallani eräässä kaupassa on myyjä, joka on tehnyt viime vuosien aikana suorastaan täyskäännöksen asiakaspalvelukäyttäytymisessään. Aiemmin hän oli käsittämättömän töykeä asiakkaita kohtaan ja jotkut epäilivät hänen kärsivät vakavista hoitamattomista mielenterveysongelmista. Nyt on kyseessä siis kassa, joka mm. ei koskaan tervehtinyt eikä vastannut tervehdykseen, ei katsonut silmiin, paiskoi (kyllä, paiskoi) asiakkaiden ostoksia hihnalle, käsitteli samoin vaihtorahaa ja välillä pikkuhilut lentelivät ympäriinsä, jos hänellä oli erityisen huono päivä. Jos halusi nähdä joltakulta henkkarit, kuului ensin vain muminaa malliin "hnkrt" ja kun asiakas kysyi, että anteeksi, mitä sanoitkaan, vastaus oli yliartikuloitu karjaisu "NO NE HENK-KA-RIT!!!" Ei ihme, että kukaan ei mennyt hänen kassalleen kuin ihan äärimmäisessä kiireessä, jos muiden kassojen jonot olivat kovin pitkiä.

Nykyään hän on ja on ollut jo muutaman vuoden ajan kuin eri ihminen. Tervehtii, puhuu selkeästi ja normaalilla äänellä, käsittelee ostoksia ja vaihtorahaa asianmukaisesti, joskus saattaa vähän hymyilläkin, jos kohtaa mukavan asiakkaan tai jos hänellä on muuten hyvä päivä. Mikään pirtsakka päivänsäde hän ei edelleenkään ole mutta ei tarvitsekaan olla. Asiallinen ja hommansa osaava ihminen riittää minulle oikein hyvin. En tiedä, mitä on tapahtunut: saiko hän niin paljon risuja, että esimiehen oli otettava asia hänen kanssaan puheeksi tai oliko hänellä tosiaan pulmia mielenterveytensä kanssa, jotka sitten heijastuivat hänen työhönsä. Pääasia, että hän tekee työtään nyt ihan eri otteella ja nykyään hänenkin kassalleen menee porukkaa ihan samalla lailla kuin muillekin kassoille.

Vierailija
33/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkakunnallani eräässä kaupassa on myyjä, joka on tehnyt viime vuosien aikana suorastaan täyskäännöksen asiakaspalvelukäyttäytymisessään. Aiemmin hän oli käsittämättömän töykeä asiakkaita kohtaan ja jotkut epäilivät hänen kärsivät vakavista hoitamattomista mielenterveysongelmista. Nyt on kyseessä siis kassa, joka mm. ei koskaan tervehtinyt eikä vastannut tervehdykseen, ei katsonut silmiin, paiskoi (kyllä, paiskoi) asiakkaiden ostoksia hihnalle, käsitteli samoin vaihtorahaa ja välillä pikkuhilut lentelivät ympäriinsä, jos hänellä oli erityisen huono päivä. Jos halusi nähdä joltakulta henkkarit, kuului ensin vain muminaa malliin "hnkrt" ja kun asiakas kysyi, että anteeksi, mitä sanoitkaan, vastaus oli yliartikuloitu karjaisu "NO NE HENK-KA-RIT!!!" Ei ihme, että kukaan ei mennyt hänen kassalleen kuin ihan äärimmäisessä kiireessä, jos muiden kassojen jonot olivat kovin pitkiä.

Nykyään hän on ja on ollut jo muutaman vuoden ajan kuin eri ihminen. Tervehtii, puhuu selkeästi ja normaalilla äänellä, käsittelee ostoksia ja vaihtorahaa asianmukaisesti, joskus saattaa vähän hymyilläkin, jos kohtaa mukavan asiakkaan tai jos hänellä on muuten hyvä päivä. Mikään pirtsakka päivänsäde hän ei edelleenkään ole mutta ei tarvitsekaan olla. Asiallinen ja hommansa osaava ihminen riittää minulle oikein hyvin. En tiedä, mitä on tapahtunut: saiko hän niin paljon risuja, että esimiehen oli otettava asia hänen kanssaan puheeksi tai oliko hänellä tosiaan pulmia mielenterveytensä kanssa, jotka sitten heijastuivat hänen työhönsä. Pääasia, että hän tekee työtään nyt ihan eri otteella ja nykyään hänenkin kassalleen menee porukkaa ihan samalla lailla kuin muillekin kassoille.

Vierailija
34/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän jätti sen sian?

Vierailija
35/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisin "asiakaspalvelija" ikinä työskentelee erään suuren matkustusalan yrityksen hyvinvointipalvelun kassalla (en viitsi nyt namedropata yritystä liian tunnistettavuuden takia).

Olimme ostamassa pääsylippua tähän palveluun, jonka hinta oli 10 euroa. Asiakaspalvelija pyysi pantiksi 10 euroa tai pankkikortin. Annoin 10 euroa ja sanoin, että tässä on se kymppi, pääsenkö sisään nyt. Myyjä otti sen tiskin taakse ja pyysi uudelleen 10 euroa. Sanoin, etten ymmärrä. Myyjä ei tehnyt elettäkään selittääkseen pääsymaksun toimintaperiaatetta vaan tuijotti minua sanaakaan sanomatta ja hieman virnuili itsekseen.

Päästessämme sisään tässä paikassa vallitsi aikamoinen tungos ja pahoittelin myyjälle sitten tätä että tulimmepa huonoon aikaan ja harmittelin ryysistä. Myyjä katsoi minua ensin lasittuneesti ja sitten mutisi suupielestään työtoverilleen, että onneksi tämä porukka siirtyy muiden aktiviteettien pariin klo 19, eli aivan kohta. Eikö asiakaspalvelija olisi voinut ottaa tilannetta haltuun minun harmitellessa kiirettä ja todeta vaikka että kohta tulee väljempää ja tämä kiire helpottaa viimeistään klo 19! :)

Tämä asiakaspalvelija selittää ja rahastaa jostain syystä tarkoituksella niin, että siitä ei ymmärrä oikeasti mitään. Ihmetyttää, että tuollaista henkilöä pidetään työssä asiakkaiden kanssa ja luulisi tuollaisen toiminnan aiheuttavan oikean palautemyrskyn.. voi tietenkin olla että tiettyä asiakaskuntaa hän palvelee epäselvästi mutisten ja silmiä pyöritellen ja toisia taas ei.

Vierailija
36/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskeja:

- Olin 15 vuotias ja ostin lastenlipun kolikoilla (v. 2004) ja kuski huusi HENKKARIT TAI ULOS. Ainoat henkkarini olivat passi, jota en tietenkään saanut mukana kantaa. Sanoin, että olen 15 vuotias ja enempää rahaa ei ole. Kuski karjaisi uudelleen, että aikuisten lippu maksaa 2,50 euroa ja maksat sen tai ulos! Sanoin edelleen, että olen 15 vuotias ja henkkareita ei ole. Kuski tiuskaisi, että oma syy jos tulee tarkastajat, mutta otti kyytiin.

- Kuski pysäytti pysäkille, kun juoksin ja juuri ja juuri ehdin. Tulin sisään, tervehdin ja kiitin. Tuhahti "mikä siin on nii vaikeeta..." kysyin että anteeksi mitä? Alkoi sättiä minua siitä, että miksen ollut ajoissa pysäkillä. Menetin hermoni tuollaiseen asiakaspalvelijaan ja sanoin, että aja ens kerralla ohi vaan jos en tässä ajoissa ole, mutta jos pysäytät ni älä auo sitä päätäs.

- En saanut ostettua lippua bussissa matkakortillani. Kysyin ystävällisesti, että hei anteeks mikähän tässä on. Vastaus oli et "VAIHA SE KORTTI!" no.. hänhän siinä työtänsä tekee ja tarvitsin kortin käyttöön neuvoa, mutta eipä väkisin.

- Baarimikko: Olin 18 vuotiaana jo edesmenneessä Ale Pubissa. Uskon, että baarimikot olivat tympääntyneitä siihen sikailuun, mitä ne euron bisset ja siiderit toi tullessaan, mutta jotain rajaa.

Minä: Moi, yks Marianne!

Baarimikko: MAA MAA MAA  !!!

Minä: joo annetaas olla

Baarin poke: Kävin usein teininä kuntamme suosituimmassa teiniluolassa, jossa kävi arviolta tuhansia ihmisiä illassa, joten ihmettelen miten tämä kyseinen ovimies oli niin kovasti naulannut katseensa ja huomionsa juuri minuun ja minun käytökseeni. Vein juoman terassille, kun juomia ei olisi enää saanut viedä terassille. Tulin taas seuraavalla viikolla kyseiseen baariin ja poke kysyi minulta nuristen "hei miks sä veit viime lauantaina juoman ulos...? Sä käyt tääl NIIN usein et sun pitäis tietää.." nii minä ja muutama tuhat muutakin ja mikä ton kommentin pointti oli? Tuoda esiin, että ois jotenkin "noloa" käydä siellä..? Sanoin, että ok voidaan me jonneki muuallekin mennä. Sitten poke huusi perään että hei ei sun tarvii mihinkään lähtee! En käynyt koko paikassa sen jälkeen enää. Koko baari on lopetettu ja talokin maan tasalla, tästäkin keissistä n 10 vuotta.

Asiakaspalvelija laivan loungessa: Tilasimme hyttiin aamupalaa, (sivuhuomautuksena, olemme ystävämme kanssa yli 30 vuotiaita naisia) myyjä katsoi meitä säälivästi ja lässytti "kahvi, tee tai kaakao" ja pyysimme kahvia, niin myyjä lässytti tähän nähtyään nimemme hyttikortista "Minna* ja Maria* HALUUUUU!!"

Voisimmeko saada asiallista palvelua aikuisina naisina. Meinasin oikeasti kysyä häneltä, että ootkos nyt kattonut meitä ihan kunnolla, että ei olla mitään 6 vuotiaita..

Vierailija
37/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja, jolle oli sovittu aika. Sanoin vielä että minulla on sitten kiire eteenpäin. No kun aika oli käsillä ja edellinen asiakas lähti, kampaaja ilmoitti pitävänsä siihen väliin vessatauon! Lähti toiseen tilaan vessaan, meni 5 min jonka myöhästyin seuraavasta paikasta. Olisi voinut käydä vaikka jossain muussa välissä...

Vierailija
38/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja, jolle oli sovittu aika. Sanoin vielä että minulla on sitten kiire eteenpäin. No kun aika oli käsillä ja edellinen asiakas lähti, kampaaja ilmoitti pitävänsä siihen väliin vessatauon! Lähti toiseen tilaan vessaan, meni 5 min jonka myöhästyin seuraavasta paikasta. Olisi voinut käydä vaikka jossain muussa välissä...

Vaihta kampaajaa trolli. Teet palveluksen molemmille.

Vierailija
39/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran s-marketin kassalla kassaneiti muuttui kohdallani jotenkin oudoksi, liikkui kuin hidastetussa filmissä ja kuitinkin joutui lähes repimään sen sormista. En tiedä, mikä halvaus sille oikein iski.

Vierailija
40/87 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin tavallista glögiä

Miestarjoilija tympääntyneenä:

Mitä on tavallinen glögi??

Ööö no sitä pelkkää missä ei oo mitään alkoholia.

Sain haalean laimean vajaan lasin ilman lusikkaa,rusinoita ja manteleita.

Sitä saa mitä tilaa...