Lasten kanssa matkustelevat: Millainen laukku lapselle?
Te ketkä matkustelette lasten kanssa paljon (junalla,laivalla,lentokoneella) miten pakkaatte lapsen tavarat? Millainen laukku olisi hyvä? Lapsi on 3-v ja tähän asti hänellä on ollut oma pieni reppu, mutta kun se reppu on todella pieni niin sinne ei edes mahdu paljon mitään. Sellaista vedettävää trunkia olen miettinyt, mutta kun tuntuu että kädet loppuu niin mietin olisiko joku sellainen keskikokoinen reppu hyvä missä kuitenkin olisi vetomahdollisuus?
Kommentit (15)
Ihan paras ja käytännöllisyyden puolesta on ollut sellainen lentolaukun mitoissa oleva matkalaukku. Ainakin 4 pyörää ja säädettävällä aisalla.
Mahtuu mukavasti lapsen tavarat ja se on helppo ottaa oman laukun rinnalle tai päälle.
Meidän lapset ovat halunneet ehdottomasti omat, vedettävät laukkunsa. Ainakin lennettäessä nuo ovat käteviä.
Lapsellani on vedettävä reppu. Se on lentolaukun kokoinen. Kun hän väsähtää, saan sen omaan selkääni ja kädet jäävät vapaaksi omille laukuille yms.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 10:25"]
Lapsellani on vedettävä reppu. Se on lentolaukun kokoinen. Kun hän väsähtää, saan sen omaan selkääni ja kädet jäävät vapaaksi omille laukuille yms.
[/quote]
No, tätä mä just mietin... Mistä oot laukun ostanut? T:AP
Reppu lyhyemmillä matkoilla, silloin osa lapsen tavaroista on minun tai isänsä laukussa (nämä on lentolaukkumallia). Pidämmällä matkalla meillä on ollut 2 isoa matkalaukkua, lentolaukku ja 2 reppua, ei liikaa tavaraa mukana niin on helpompaa liikkua.
meillä on ollut lapsille omat reput, sen verran isot, että sinne mahtuuu evästä ja tekemistä autoon ja lentokoneeseen.
Lasten vaatteet (2 kpl, jo koululaisia) on aina pakattu vanhempien isoihin matkalaukkuihin. Lapsilla on omat reput, joissa on lelut, pelit yms. ajanviete, ei vaatteita.
ollaan matkustettu lasten kanssa tosi paljon. Noin 6 v alkaen heillä ollut oma ihan oikea matkalaukku jossa pyörät ja vetokahva. Hyvin ovat jaksaneet vetää, tarvittaessa osa tavaroista vanhemman matkalaukkuun. On ollut hauska saada oma matkalaukku jota vetää perässä. Toimii kaikissa kulkuvälineissä. Joskus harvoin vanhempi on vetänyt kahta laukkua mutta ei ole mikään ongelma sekään
Meillä alle kolmevuotias sai tulevalle lomamatkalle oman lentolaukun ja on sen jälkeen jokaiselle mökkireissullekin halunnut pakata oman trollinsa mukaan. Se on kivan tilava niin että sinne mahtuu viikonlopun vaatteet. Ja noissa on irroitettava olkahihna, niin että aikuinen saa sen olalle, jos lapsi ei jaksakaan kantaa. Meillä ei sitä ole toistaiseksi tarvittu, sillä kolmevuotias on ylpeänä vetänyt tuota pitkiäkin matkoja lentokentällä.
Lapsilla on hyvä olla oma vetolaukku. Meidän pikkuset vetävät perässään tosi kivoja Lilliputiensin trolleja. Odottavat innokkaasti koska pääsevät taas pakkaamaan.
http://www.laukkukauppa.fi/category/3/laukut-lapsille
Meillä isommalla lapsella on ollut pehmoinen reppu, jonka saan tyhjänä sullottua omaan laukkuuni/reppuuni kun väsähdän huolehtimasta siitä että lapsi muistaa pitää huolta repustaan. Siinä on vaan karkkia/lehti tms. pientä ja arvotonta, minkä voi korvata jos ja kun reppu jonakin päivänä unohtuu jonnekin. Mulla on aika pieni kapasiteetti huolehtia mukaan sen sata nyssykkää, lapset ja koira jokaisessa siirtymävaiheessa, ja siksi toi reppu on lähinnä symbolinen.
Pienillä lapsilla on aina olleet vain omat pikku reppunsa, kaikki tavarat on mun matkalaukussa, vasta isommilla on ollut omat matkalaukut. En keksi, miksi lapsen tartteis roudata omat kamat, etenkään alle kouluikäisen...
Me ollaan matkustettu lapsen kanssa vain lentämällä ja silloin pakataan yksi iso matkis johon tulee minun ja lapsen tavarat, joskus myös miehen. Ei edes yritetä pelkillä käsimatkatavaroilla. Lelut ja vaihtovaatekerta ym. Käsimatkatavara tulee minun reppuun tai kassiin.
Myöhemmin varmaan ostetaan kunnollinen perässä vedettävä ja pyörällinen mutta pienempi laukku lapselle.
Meillä on tuollainen Trunki. Lapsi tykkää itse vetää sitä ja väsähtäessä sillä voi ajella vanhempien vetäessä laukkua. On ollut kätsä.
Ei tuo varmaan montaa vuotta käytössä tule olemaan, mutta just tuollaiselle 2-5v:lle hauska.
http://www.trunki.com/