Päivin vastaus Tuurelle:
Paras kohta: "Sen tiedän, että sinä Tuure olet Jeesukselle rakas.
Iloa syksyysi! Päivi"
Koko viesti:
Avoin vastauskirje Tuure Boeliukselle, jolta sain tänään kirjeen. Arvostan hänen lähestymistään vastaamalla siihen ja julkaisemalla tämänkin kirjeen avoimesti.
10.9.2020 klo 23.27
Hei Tuure!
Kiitos kirjeestäsi, jonka ehdin nyt vasta iltamyöhällä töiden jälkeen lukemaan! Juuri näin tulee toimia yhteiskunnassa – käyttää sananvapautta ja käydä keskustelua asioista, joissa olemme eri mieltä. Kivan kuvan olit muutaman vuoden takaa löytänyt. Omasta puolestani olen valmis uuteenkin kaverikuvaan.
Viittasit kirjeessäsi lyhyeen tviittiini, mutta et ehkä ollut huomannut pidempää päivitystäni facebookissa, jossa totesin: ”Jokainen ihminen kaikista ominaisuuksistaan tai valinnoistaan riippumatta on yhtä arvokas ja ihmisoikeudet kuuluvat kaikille. Ihmisarvo on jakamaton.”
Pride-tapahtumien arvopohjassa on kuitenkin paljon muusta kysymys. Niissä ajetaan ideologisia hankkeita, joiden tavoitteena on muuttaa biologisiin tosiasioihin perustuvaa kahden sukupuolen käsitteistöä. Ymmärrän hyvin, että ajatukset sukupuolten ”moninaisuudesta” tai siitä, että nykyisin ”mieskin voi synnyttää” ovat Pride-yhteisön valtavirtaa, mutta totuus on kuitenkin se, että jokainen lapsi saa alkunsa yhdestä äidistä ja yhdestä isästä. Biologisesti sukupuolia on vain kaksi. Intersukupuolisuus on sukupuolen kehityshäiriö, joista kärsiviä syntyy vain muutamia vuosittain. He eivät muodosta ”kolmatta” sukupuolta. Transnuoret ovat pääsääntöisesti syntyneet normaalisti tyttöinä ja poikina.
Sukupuolen moninaisuuden käsite sisältää myös ajatuksen siitä, että sen voisi itse valita. Sateenkaariyhteisöjen taholta murrosiän identiteettiongelmiin tarjotaan selitykseksi väärää sukupuolta. Sukupuolen ”korjaamiseen” liittyviä hormonihoitoja ja leikkauksia vaaditaan nuorille ja jopa lapsille. Nuorten hämmennys omasta identiteetistä on lisääntynyt, mikä näkyy lyhyessä ajassa sukupuolenvaihdosten moninkertaistumisena. Nuorena aloitetut hormonihoidot, rintojen poisto ja sukuelinten leikkaukset aiheuttavat pysyviä ja palautumattomia vaurioita, joita monet katuvat vuosien jälkeen. Kuka kantaa vastuun seurauksista?
Tyttöjen ja poikien ihmisoikeuksia edistetään parhaiten antamalla tilaa yksilöllisyydelle. Ominaisuuksia tai lahjakkuuksia ei pidä leimata sukupuolen mukaan. Murrosiän kokemukset sukupuoli-identiteetin epäselvyyksistä ovat valtaosin ohimeneviä. Tyttöjen ja poikien oman sukupuoli-identiteetin kehittymiselle on sallittava kasvurauha.
Päätät kirjeesi pohdintaan Jumalasta, ”minun ajatusteni Jumalasta” ja ”sinun Jumalastasi”. Jumala ei ole meidän kummankaan ajatusten luomus, vaan hän on itse luonut meidät ja ilmoittaa itsensä omassa sanassaan. Sen tiedän, että sinä Tuure olet Jeesukselle rakas.
Iloa syksyysi! Päivi
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että seuraavassa hallituksessa istuu ainakin Perussuomalaiset ja Kristillisdemokraatit. Heillä on oikeat arvot; koti, uskonto ja isänmaa.
Pitäköön nämä arvot, ja antaa muiden pitää omansa. Ihmisillä on erilaisia arvoja. Päivin arvot jäivät 80 -luvulle ja hänellä on niihin oikeus, vaikka ne ovatkin tiedollisesti vanhentuneita. Hänen ei pidä yleistää omia arvojaan koskemaan täysin toisenlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että palsta oli pystyssä jo 50-luvulla. Ilmeisesti hyvin, hyvin vanhoja viestejä.
Ei, kyllä nää on käännetty 1930 -luvun saksalaisista pamfleteista ( tai pefleteistä, on sellaiset pers..uarvot).
Jumalan sana on tosi ja ikuinen.
Tuuret ovat ihmisen kipeästä mielestä ja tulevat ja menevät hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun siskostani tuli mun veljeni nelikymppisenä. En ole koskaan, ikinä, nähnyt häntä yhtä levollisena, tasapainoisena ja onnellisena kuin viimeisten vuosien aikana.
Aikuiset tehkööt itselleen mitä haluavat. Se että identiteetti-ongelmaisia, hormooni-myrskyisiä ja epävarmoja teinejä leikellään, on edesvastuutonta. Kasvurauhaa.
Hoidot pitää aloittaa ajoissa ihan hormonien takia.
Toki jotkut naisiksi syntyneet ovat korjauttaneet itsensä vasta keski-iässä, kun hormonitoiminta alkaa laskea.
Ihan täydellinen niitti kaikella rakkaudella. Erittäin viisaita sanoja varsinkin Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan sana on tosi ja ikuinen.
Tuuret ovat ihmisen kipeästä mielestä ja tulevat ja menevät hetkessä.
Päivi ja kaltaisensa ovat samaa ruohoa, jonka yli tuuli käy eikä heitä enää ole.
Jumalan sanalla ei ole tästä asiassa mitään tekemistä. Jos jumala on, hän halunnee ihmisten voivan mahdollisimman hyvin. Jos nyt kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan täydellinen niitti kaikella rakkaudella. Erittäin viisaita sanoja varsinkin Jumalasta.
En usko hetkeäkään, että öyhöt ovat aitoja uskovaisia. Jumala ja usko ovat heille välikappaleita ja tekosyitä. Faktat faktoina ja usko uskona. Aito usko ei tuomitse.
En usko jumalaan ja kuulun ns. sateenkaariväkeen ja silti olen samaa mieltä Päivi Räsäsen kanssa. Jokaiselle, ja etenkin nuorille, pitää antaa kasvurauha ja olla pakottamatta heitä mihinkään muottiin. Sateenkaariväestäkin löytyy fanaatikkoja jotka tuputtavat näkemyksiään ja kannustavat kaikenlaisiin operaatioihin ja hormonaalisiin hoitoihin. Eikö voitaisi kaikki mahtua samaan maailmaan ilman että pitää moralisoida tai aivopestä kumpaankaan suuntaan - koskien kaikkia ääripäitä ja niiden välissä olevia ihmisiä.
Päivi on tekopyhä. Syyttää LGBT-"ideologiaa" pahaksi asiaksi.
Mitäs hänen oma ideologiansa onkaan maailmassa tehnyt? Kuinka moni ihminen on kärsinyt ja kuollut pelkästään hänen uskontonsa takia verrattuna LGBT-vapautumiseen?
Ihme lässytystä. "ihmisarvo on jakamaton" mutta kuitenkin toisten pitäisi hävetä itseään koska jossakin 2000 vuotta vanhassa myyttikirjassa sanotaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hänen oma ideologiansa onkaan maailmassa tehnyt? Kuinka moni ihminen on kärsinyt ja kuollut pelkästään hänen uskontonsa takia verrattuna LGBT-vapautumiseen?Ihme lässytystä. "ihmisarvo on jakamaton" mutta kuitenkin toisten pitäisi hävetä itseään koska jossakin 2000 vuotta vanhassa myyttikirjassa sanotaan niin.
Lgtb -liike pelastaa ihmishenkiä antamalla äänen niille, jotka eivät sovi muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hänen oma ideologiansa onkaan maailmassa tehnyt? Kuinka moni ihminen on kärsinyt ja kuollut pelkästään hänen uskontonsa takia verrattuna LGBT-vapautumiseen?Ihme lässytystä. "ihmisarvo on jakamaton" mutta kuitenkin toisten pitäisi hävetä itseään koska jossakin 2000 vuotta vanhassa myyttikirjassa sanotaan niin.
Ei kenenkään tarvitse hävetä mitään, mutta kunnioittava pitää pystyä olemaan. En hyväksy uskontoa fanaattisesti tuputtavien käytöstä enkä myöskään tahallaan shokeeraavien sateenkaarilaisten käytöstä. Tuure itse on painanut kaveriaan kakkoseen julkisesti ruokaravintolassa ihmisten katseen alla. Onko tuollainen aidosti ok? Miksi samaa sukupuolta kourivilta pitäisi hyväksyä julkinen lääpintä ja jopa hässhintä kun sitä ei perus heteroiltakaan hyväksytä ja sakkoa napsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Päivi Räsäsen instagramista löytyy!
Vierailija kirjoitti:
En usko jumalaan ja kuulun ns. sateenkaariväkeen ja silti olen samaa mieltä Päivi Räsäsen kanssa. Jokaiselle, ja etenkin nuorille, pitää antaa kasvurauha ja olla pakottamatta heitä mihinkään muottiin. Sateenkaariväestäkin löytyy fanaatikkoja jotka tuputtavat näkemyksiään ja kannustavat kaikenlaisiin operaatioihin ja hormonaalisiin hoitoihin. Eikö voitaisi kaikki mahtua samaan maailmaan ilman että pitää moralisoida tai aivopestä kumpaankaan suuntaan - koskien kaikkia ääripäitä ja niiden välissä olevia ihmisiä.
Nuorten pitää kuitenkin saada tutkittua, kiihkotonta faktaa ja erilaisia vaihtoehtoja. "Kasvurauhan antaminen " ei saa olla hiljaista hyssyttelyä ja puhumattomuutta, tarvitaan keskustelua.
Ei korjauksiin mennä kuin halpaan rintojen suurennukseen. Se on prosessi.
Hyvä Päivi! Olen samaa mieltä. Keksityt sukupuolet tai sukupuolettomuus ei ole vastaus mielenterveys tai identiteettiongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei - jos minä olisin viettänyt lapsuuteni nykymaailmassa "sukupuolen moninaisuuksineen" päivineen, minusta ei olisi tullut tasapainoista, biseksuaalia naista. Tosin ei Päivi silloinkaan ollut minua auttamassa, vaan päinvastoin oli niin kehoituskiellon (aka sananvapauden rajoittamisen) purkamista vastaan kuin sellaisen hedelmöityshoitolain puolella, joka käytännössä olisi rajannut lisääntymisoikeuksia vain naisilta (eli vain vaimot saavat hedelmöityshoitoja miehen luvalla). On myös aikoinaan tehnyt tutkintapyyntöjä "väärinajattelevia" kohtaan poliittisen asemansa puolesta. En siltikään (tai juuri sen takia) hyväksy häneen nyt kohdistettuja syytteitä. Syyttäisivät edes oikeista asioista, jos joku oikeusjuttu on pakko tehdä.
Ja tuo Tuurelle annettu vastaus ei kyllä sisällä niin mitän vihaa, mieluummin olen iloinen jos räiskäle on kasvanut ihmisenä kuin alan etsimään jotain pahantahtoisia piilomerkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos lapsi pakotetaan tytöksi tai pojaksi, jota hän on biologisesti niin se onkin sinusta ihan ok?
Mistä lähin biologia on ollut uskovaisen argumentti? Jättäisi biologian biologeille.