Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavilkku kilahti, maksetaanko palkkaa jos ei voi etänä tehdä töitä?

Vierailija
10.09.2020 |

Kuka tietää

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saa tartuntatauti päivärahaa.

Vain jos on lääkärin määräämä karanteeni. Pelkän koronavilkun ilmoituksen perusteella ei saa rahaa eikä karanteenia.

Vierailija
42/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimies voi nimenomaan kieltää töihin tulemisen.

Mutta silloin hänen pitää maksaa palkkaa, muuten ei voi kieltää.

Palkanmaksun kohtalo on täysin eri asia. Kieltää voi ja pitäää kieltää JOS tietää että työntekijä on altistunut virukselle.

Mutta jos työntekijällä ei ole lääkärin määräämää karanteenia, pitää työnantajan maksaa palkka jos käskee jäämään kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi tehdä etänä töitä? Etpä taida työhullun maineessa etä- etä lähihommissa

Vierailija
44/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta selviää sillä, ettei lataa moista turhaketta puhelimeensa :) Ei tarvitse ihmetellä, mitä tekee.

Vierailija
46/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta selviää sillä, ettei lataa moista turhaketta puhelimeensa :) Ei tarvitse ihmetellä, mitä tekee.

Niinpä. Sovellus tuntuu tuovan vain lisäongelmia.

Vierailija
47/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että tätä asiaa nyt vatvotaan täällä vauvapalstalla, niin mitenpä olisi, jos ihmiset edes yrittäisivät toimia niin kuin täysijärkiset, omilla aivoillaan ajattelevat aikuiset. Jos haluat tietää, maksaako juuri sinun työnantajasi palkkaa karanteeniajalta, jos et pysty tekemään etätöitä, niin otapa yhteyttä siihen työnantajaasi (joko esimieheesi tai mieluummin vielä tässä asiassa HR-ihmiseen) ja kysy sieltä. Älä kysele vauvapalstalta, jossa kukaan ei voi tietää, miten teidän työpaikallanne toimitaan, jos ei nyt satu olemaan samassa pakaikassa töissä ja oikeasti lukenut niitä työpaikan koronaohjeita, jotka ap:nkin olisi varmasti voinut olettaa lukevan. Oikeasti, miten nykyajan taliaivot eivät osaa edes selvittää omia asioitaan kysymällä oikealta taholta, vaan ainoa, mitä keksivät tehdä, on kirjoittaa vauvapalstalle.

Vierailija
48/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää omaehtoinen karanteeni on kyllä ihan paskaa. Enhän mä nyt mitenkään sellaiseen voi jäädä vaikka haluaisin, enhän mä voi omin luvin olla pois töistä edes palkattomalla.

Vierailija
49/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää omaehtoinen karanteeni on kyllä ihan paskaa. Enhän mä nyt mitenkään sellaiseen voi jäädä vaikka haluaisin, enhän mä voi omin luvin olla pois töistä edes palkattomalla.

No voit siellä töissä toimia niin että et tartuta turhaan muita. Pidät maskia (jos se vain on suinkin mahdollista), peset ja desinfioit käsiäsi, pidät turvavälejä jne,

Vierailija
50/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin helkkarin vaikea ihmisille toimia vastuullisesti eikä vain ajatella omaa napaansa? Muuta ei tehdä kuin valitetaan ja vingutaan eikä vahingossakaan ajatella omilla aivoillaan.

Vierailija
51/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla noin pösilö, että sanoo, jotta työnantaja / esimies ei voi kieltää tulemasta töihin, jos työntekijä on altistunut koronalle?

Tietenkin voi kieltää, työntekijähän on voinut saada koronatartunnan ja levittää sitä työpaikalla kaikkiin muihinkin.

Jos altistusilmo tulee, yhteys terveydenhuoltoon heti ja todennäköisesti testiin meno, työpaikasta riippuen.

Ei oireettomia testata. Poislukien ehkä terveydenhuollon henkilökunta.

Vierailija
52/52 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voit siellä töissä toimia niin että et tartuta turhaan muita. Pidät maskia (jos se vain on suinkin mahdollista), peset ja desinfioit käsiäsi, pidät turvavälejä jne,

Joo tottakai, vaikeaa se on kun on asiakaspalvelutyössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä