Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8-vuotias (2. lk) liian nuori "seurustelemaan"?

Vierailija
27.10.2013 |

Minkä ikäisinä teidän lapset ovat löytäneet tyttö-/poikakaverin? Meidän 8-vuotias tyttö on "aiiivan älyttömän rakastunut" samanikäiseen luokkakaveriinsa ja poika kuulema tuntee samoin. Kädestä on pidetty ja pusuja vaihdettu. Ja minua hirvittää! Onhan nuo ihan älyttömän pieniä vielä. Pitäiskö jotenkin rajoittaa vai antaako seurustella? Meidän esikoinen siis kyseessä, siksi ihan pihalla asiasta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten luokkakavereita katsottuani voin vakuuttaa, että normaalia tuo on - jos ollaan alimmista sosiaaliluokista ja vanhemmilla menossa parisuhde 10 tai enemmän. Tavislapset tavisperheistä eivät tuossa iässä osoita tunteitaan noin.

Vierailija
2/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä minusta vielä liian nuori pussailuihin ja seurusteluun. Huhhuh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika erikoiselta...:-) En osaisi kuvitella samanlaista omalta 8 vuotiaaltani tai hänen luokkalaisiltaan...

Ehkä on vain jotain leikkiä?

Vierailija
4/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ei yleensä vastakkainen sukupuoli kiinnosta, päinvastoin ne on ihan Yäk!!

Ei ole sopivaa aloittaa pussailua tuossa  iässä.

Usein lapset jotka hakee noita "seurustelu suhteita" nuorina/lapsina ovat jääneet kotona ilman hellyyttä/kosketusta/syliä/ hyväksyntää. Mieti sitä!?

Vierailija
5/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan ole normaalia! Yleensä tytöt ja pojat ovat kavereita tossa iässä, tai sitten tosiaan alkavat olla "yäk" niinkuin joku kirjotti.

Kyllä rajoittaisin, jos seurustelu tarkoittaa pussaamista ym.

Vierailija
6/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: olen ollut mieheni ja lasteni isän kanssa yhdessä kohta 15 vuotta ja naimisissa 12. Oli ensimmäinen seksikumppanini. Joten ei ole nähnyt useita suhteita. Vanhempani ja mieheni vanhemmat edelleen yhdessä, samoin minun sisarukseni omien aviopuolisoidensa kanssa. Miehen toinen sisko on eronnut.

Vierailija
7/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja muutama muukin luokallani aloimme seurustella 10-vuotiaina. Kaikki olimme hyvistä perheistä ja nyt normaaleja, tasapainoisia ja menestyneitä 30-vuotiaita.  Suomessa on julkaistu lastenkirjoja mm. Tsatsiki- ja Lasse-sarjat, joissa ekaluokkalaiset seurustelevat jo, josta päätellen tämä ei ollut mikään vain meidän luokkalaisten juttu.

Vierailija
8/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tuon ikäisenä varmaan sanoa, että joku saman ikäinen on poikaystävänä/tyttöystävänä, mutta siihen ei pitäisi liittyä sitten muuta kuin kädestä pitäminen ja yhdessä leikkiminen. Ei pussailukaan pitäisi olla ihan noin pienillä kuvioissa vielä.

Vierailija
9/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho..kun nuoria.Ymmärrän kyllä jos kavereita ollaan,mutta seurusteluhan tarkoittaa,että mennään pidemmälle.Koita nyt noin nuorelle pitää seksikeskusteluja.

Vierailija
10/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on nyt 20v ja hänen luokkakavereistaan ne 8v iässä "seurustelleet" on nyt joko sossupummeja, narkkareita  tai 1-2 lapsen yh-äitejä. Jostain tunne-elämän vakavasta häiriöstä tuonikäisten seurustelu pussaamisineen kertoo. Kaverina vastakkaisen sukupuolen edustaja on ihan OK ja tavallista, mutta ihastumisen kohteet tuossa iässä ovat normaalisti saavuttamattomia tyyliin Robin tai Isaac Elliot.

Vierailija
11/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuoruutta on venytetty jo lähemmäs perinteistä eläkeikää - pitää näyttää "nuorelta" ja käyttäydytään kuin pissikset, jätetään aikuisuus väliin - niin varmaan se luonteva suunta on pidentää nuoruutta sinne lapsuuden päähän. 

Toki 8-vuotiaat rakastuvat koulukavereihinsa, mutta mistään seurustelusta on ehkä vähän liioiteltua puhua. 

Vierailija
12/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meidän nyt 10-vuotiaalla oli pari vuotta sitten joku "ihastus" ja soittelivatkin toisilleen, muuta ei tapahtunut eikä sitä nyt seurusteluksi nimitettykään. Mutta olen mä tyttäreni yllättänyt kuusivuotiaanakin moiskauttamasta pusun erään pojan poskelle. Että minkä sortin pusuja siellä sitten vaihdellaan?

Vierailija
13/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää ajatella, että itse seurustelin ekan kerran vasta 21-vuotiaana, sitä ennen ei ollut edes mitään "leikkiseurusteluja". Mistäköhän olenkaan jäänyt paitsi :)

Vierailija
14/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.voice.fi/suhteet/10-ihastusta-jotka-jokainen-nainen-kokee-elamansa-aikana/4/54170

1. Lapsuuden ihastus
Hän on se suloinen poika hiekkalaatikolta tai alakoulusta. Kun leikitte pihalla pusuhippaa, jäit tahallasi kiinni saadaksesi märän suukon poskeesi häneltä. Ehkä jopa "seurustelitte" lapsena - huikeat kaksi viikkoa? Nyt katsot hänen kuvaansa Facebookista. Hän ei ehkä ole yhtä söpö kuin silloin, mutta tunnet pienen piston sydämessäsi kun huomaat, että hän on mennyt naimisiin ja perustanut perheen.

Vierailija
15/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan...

Vierailija
16/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No josko nyt saisi viestin läpi. Monta kertaa olen yrittänyt lähettää, mutta tulee vain viesti "varmenne on virheellinen".

Täällähän on melkein luonnevikaiseksi meidän tyttö leimattu! Huhhuh! Tytölle, kuten muillekin meidän lapsille, on kerrottu hänen olevan tärkeä ja on kerrottu, että rakastetaan. On tasapainoinen lapsuus. Tyttö on avoin ja ystävällinen. Käy puheterapiassa r- ja s-vian vuoksi (rakenteellinen vika) ja sekä puheterapeutti, koulun erityisopettaja (jonka luona käy välillä puhevian vuoksi) ja opettaja ovat luonnehtineet tyttöä reippaaksi, ihanaksi ja avoimeksi. On jotenkin todella varma itsestään ja empaattinen. On paljon kavereita, sekä tyttöjä että poikia. Esimerkiksi tuossa naapurustossa on kaksi poikaa, jonka kanssa on hyvä kaveri. Ja nämä pojat ovat siis tosiaan kavereita, ainoastaan tuo yksi luokkakaveri "on aivan ihana".

Mutta kiitos vastauksista, pitää rajoittaa tuota "seurustelua" ja sanoa, että tästä lähin pusut vain poskelle. Kuulema ovatkin vain pari kertaa pussanneet suulle, muutoin poskelle. Pari viikkoa sitten siis alkoi tämä "seurustelu".

Ap (kirjoitin myös tuon 7 vastauksen)

Vierailija
17/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: muistan kyllä, että itsekin olin koko ala-asteen ihastunut yhteen luokan poikaan. Mutta olin niin armottoman ujo (ja myös pullea, joten en olisi edes pojalle kelvannut...), etten uskaltanut sitä hänelle sanoa. Olihan niitä seurustelevia pareja jo ala-asteella, mutta en enää muista millä luokalla ne jotkut aloittivat. Itse aloitin seurustelun vasta 17-vuotiaana ja tosiaan 20-vuotiaana tapasin mieheni, joka oli sitten se toinen poikakaveri.

Vierailija
18/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 18:22"]

Kun nuoruutta on venytetty jo lähemmäs perinteistä eläkeikää - pitää näyttää "nuorelta" ja käyttäydytään kuin pissikset, jätetään aikuisuus väliin - niin varmaan se luonteva suunta on pidentää nuoruutta sinne lapsuuden päähän. 

Toki 8-vuotiaat rakastuvat koulukavereihinsa, mutta mistään seurustelusta on ehkä vähän liioiteltua puhua. 

[/quote] Olen itsekin ihan ihmeissäni, sillä viime vuonna kun tyttö aloitti ensimmäisen luokan, hän vaikutti todella lapselliselta luokan muiden tyttöjen rinnalla. Muut vaikuttivat niin isoilta tytön rinnalla. Meidän tytöllä on muuten myös lapsellisempia vaatteita kuin monella muulla luokan tytöllä. Osalla on juuri sellaisia teinivaatteita, mutta meidän tytön en ole sellaisia antanut pitää. Itse saa valita vaatteitaan kun ostetaan, mutta katson, että on 8-vuotiaalle sopivia.

Vierailija
19/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 18:22"]

[/quote] Olen itsekin ihan ihmeissäni, sillä viime vuonna kun tyttö aloitti ensimmäisen luokan, hän vaikutti todella lapselliselta luokan muiden tyttöjen rinnalla. Muut vaikuttivat niin isoilta tytön rinnalla. Meidän tytöllä on muuten myös lapsellisempia vaatteita kuin monella muulla luokan tytöllä. Osalla on juuri sellaisia teinivaatteita, mutta meidän tytön en ole sellaisia antanut pitää. Itse saa valita vaatteitaan kun ostetaan, mutta katson, että on 8-vuotiaalle sopivia.

[/quote] Äh, tämä siis ap!

Vierailija
20/32 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun 8 v tyttö on poikien suhteen yök linjalla vielä. Ei todella seurustelisi. Muutenkin ihan leikkii poneilla, legoilla, barbeilla, katsoo lastenohjelmia jne. Musta pussailut ei kuulu samaan ikävaiheeseen kuin barbieleikit tms.