Koronatapaukset lisääntyy, rajat ja yhteiskunta avautuu
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, mikä hyöty siitä koronavilkustakaan siinä vaiheessa on, kun täällä alkaa pörrätä kaikenmaailman ruotsalaisia ja ketäs muita koronaa tartuttamassa?
Ja joku koronatesti ennen reissua ei tarkoita, etteikö henkilöllä voisi silti olla korona, tulee vääriä tuloksia ja viruksen voi saada vaikka testin ottamisen jälkeenkin, niin että alkaa oireilla vasta täällä, jos alkaa ollenkaan oireilemaan.
No ei siinä, ei minua haittaa, mutta tulipa yksi lisäsyy olla lataamatta sitä vilkkua.
Jokaiselta otetaan lisäksi Suomessa parin päivän kuluttua toinen koronatesti jonka negatiivisella tuloksella voi lopettaa karanteenin. Siinä ajassa oireet olisivat alkaneet jos on tauti. Ja kustannukset testeistä: ihan sama kuka maksaa, koska se on kuitenkin halvempaa kuin taudin leviäminen tai suljetuilla rajoilla talouden täydellinen romahtaminen!
Parissa päivässäkö ne oireet nykyään alkaa? okei, hyvä tietää jos vaikka altistuu, olen luullut että pitää jäädä 2 viikon karanteeniin.
Nykyisin joo. Jos Koronavilkku ilmoittaa altistuksesta eikä sulla ole sillä hetkellä mitään oireita, et ole saanut tartuntaa. Koska vilkkuun tulee tieto altistuksesta vasta monta päivää sen jälkeen, kun altistus on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, mikä hyöty siitä koronavilkustakaan siinä vaiheessa on, kun täällä alkaa pörrätä kaikenmaailman ruotsalaisia ja ketäs muita koronaa tartuttamassa?
Ja joku koronatesti ennen reissua ei tarkoita, etteikö henkilöllä voisi silti olla korona, tulee vääriä tuloksia ja viruksen voi saada vaikka testin ottamisen jälkeenkin, niin että alkaa oireilla vasta täällä, jos alkaa ollenkaan oireilemaan.
No ei siinä, ei minua haittaa, mutta tulipa yksi lisäsyy olla lataamatta sitä vilkkua.
Jokaiselta otetaan lisäksi Suomessa parin päivän kuluttua toinen koronatesti jonka negatiivisella tuloksella voi lopettaa karanteenin. Siinä ajassa oireet olisivat alkaneet jos on tauti. Ja kustannukset testeistä: ihan sama kuka maksaa, koska se on kuitenkin halvempaa kuin taudin leviäminen tai suljetuilla rajoilla talouden täydellinen romahtaminen!
Parissa päivässäkö ne oireet nykyään alkaa? okei, hyvä tietää jos vaikka altistuu, olen luullut että pitää jäädä 2 viikon karanteeniin.
Nykyisin joo. Jos Koronavilkku ilmoittaa altistuksesta eikä sulla ole sillä hetkellä mitään oireita, et ole saanut tartuntaa. Koska vilkkuun tulee tieto altistuksesta vasta monta päivää sen jälkeen, kun altistus on tapahtunut.
Väärin! Älä levitä itse keksimiäsi sääntöjä. Edelleen pitää odottaa kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas säästän rahaa kuten keväälläkin :) Just, kun olin ruvennut heinäkuusta alkaen taas vähitellen kuluttamaan, käymään ravintolassa syömässä, hierojalla yms. Kampaajalle oli tarkoitus mennä tämän kuun lopussa, mutta en sitten menekään. Ehdin myös suunnitella paria viikonloppureissua kotimaassa ja jouluksikin harkitsin jotain muuta kuin kotijoulua, mutta nytpä ei tarvitsekaan tukea matkailualaa. Nyt pysytäänkin taas kotona, ehkä ensi kesään asti. Saksasta voisi tilata viinejä syksyn ja talven pimeisiin iltoihin.
Hyvä. Hapannaamoja ei kukaan kaipaakaan :)
Oikeastaan ihan hyvä. Kotimaan matkailu ei ole koskaan kiinnostanut ja ehdin jo tuntea jonkin asteista syyllisyyttä asiasta, kun mara-alalla meni niin huonosti. Nyt tulee ulkomaalaiset ja pelastaa alan eikä mun tarvitse tuntea asiasta syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä suurella koululla kysellään jo oppilaiden kotoa tarvitsevatko tietokoneita jos kohta ollaan etäopetuksessa. Täällä juuri koronaa paikkakunnalla. Oli niin kiva opettaa tähän asti lähinä ennen kuin koronatapaukset alkoivat. Nyt tämä viikko töissä on ollut kauheaa kun pitää pelätä terveytensä puolesta koko ajan. On niiskuttavia ja köhiviä. Tähän asti voinut toivoa että on luultavasti normiflunssaa. Nyt sitten joutuu pelkäämään koko ajan ja yksinhuoltajana miettii vielä pahinta.
Jaa meidän lapsen koululta tästä tuli jo kysely samaan aikaan kun koulu elokuussa alkoi. Ihme että vasta nyt jossain kysellään. Ja koronaa ei täällä ole missään koulussa ollut.
Lappi ei ole koskaan kiinnostanut. Matkailin muualla Suomessa.
Järkyttävää pösilöintiä. Taas.
Teholla tavataan!
Kepu olisi lähtenyt hallituksesta, jos rajoja ei olisi avattu. Ja sitten hallitus olisi kaatunut.
Onneksi suomalaiset itse ymmärtää pysyä kotona eikä kiertele kauppoja tuhlailemassa:-)
Vierailija kirjoitti:
Jeps, hallitus on vain talouselämän juoksupoika.
Todelliset päätökset tehdään kulissien takana.
"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat"
SITRA on aina sanellut kaiken. Siihen ei pysty vaikuttamaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Koronahan on nykyisellään vain nuhakuume.
Noni, nyt suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin.
Pysytään faktoissa. Testausmäärä on noussut moninkertaisesti keväästä. Sairastuneiden määrä ei kuitenkaan ole lähelläkään kevään tasoa. Testatuista positiivisen tuloksen on saanut noin 0.2%
Sairaalat Eivät ole täyttyneet, tehohoidossa ei ole ihmisiä koronan takia. Sairastuneet ovat tällä hetkellä pääsääntöisesti nuoria ja hyväkuntoisia, he sairastavat koronan lievemmän,kuin iäkkäät.
Korona uutisointi on käynyt monien ihmisten mielenterveyden päälle, ei osta enää puhu muusta ja jatkuvasti kytätään uutisia ja ei nähdä faktoja.
Olen niin pettynyt Suomen koronantorjuntalinjaan. Jostain syystä valittiin nyt sama malli kuin Ruotsissa. Ihmisiä sairastuu, saa pysyviä vaurioita, tai kuolee. Täyttä paskaa.
Ensi kertaa elämässä jää ensi vaaleissa äänestämättä (kuntavaalit). Olen aina äänestänyt vasemmistoa / vihreitä mutta tämän paskan takia nyt ei pysty. Selkäranka ei anna periksi muita äänestää. Jätän äänestämättä.
Mikä järki äänestää puolueita joille raha merkkaa enemmän kuin ihmisen elämä ja yhdenvertaisuus siinä, että jokainen olisi yhtä arvokas ja jokaista ihmistä suojeltaisiin virukselta.
Terveiden ja taloudellisesti pärjäävien tyrannia. Siinä elämme.
Ja se erityisesti v tuttaa, että hallitusta ei voi kritisoida kun leimataan per s uksi. Hallituspuolueiden sisäinen kritiikki kentältä valmennetaan ihan omienkin parissa.
Arvostettu infektiotautien professori kertoo KUUDEN kuukauden helvetistään Covidin pitkäaikaisvaikutusten kourissa. Käykää ihmeessä lukemassa hänen koko bloginsa lääketieteellisen lehden BMJ:n sivuilla (sisältää mm. oirekuvauksia):
https://blogs.bmj.com/bmj/2020/05/05/paul-garner-people-who-have-a-more…
https://blogs.bmj.com/bmj/2020/09/04/paul-garner-on-long-haul-covid-19-…
No pääasia ettei muutama hesalainen pääse laskettelemaan
Kritisoin täällä toissapäivänä suomalaisten artistien vaatimusta sallia jättitapahtumat. Mut teilattiin hysteerikkoh*oraksi. Jos tapahtumat nyt kiellettäisiin ja rajat suljettaisiin, tauti häviäisi hetkessä. Nyt emme pääse elämään normaalia elämää ehkä vuosiin. Kaipaan jo arkisia asioita: kahviloissa, kirjastoissa ja uimahallissa käyntiä... En ymmärrä mikä logiikka on pitkittää epidemiaa ja pilata koko hartiavoimin rakennettu maailman paras yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Koronahan on nykyisellään vain nuhakuume.
No niin on. Ja on ollutkin, kun pidetään pois laitoksista....
Kohta ruotsi turistit aiheuttavat Suomen uudelleen sulkemisen..
Vierailija kirjoitti:
Kritisoin täällä toissapäivänä suomalaisten artistien vaatimusta sallia jättitapahtumat. Mut teilattiin hysteerikkoh*oraksi. Jos tapahtumat nyt kiellettäisiin ja rajat suljettaisiin, tauti häviäisi hetkessä. Nyt emme pääse elämään normaalia elämää ehkä vuosiin. Kaipaan jo arkisia asioita: kahviloissa, kirjastoissa ja uimahallissa käyntiä... En ymmärrä mikä logiikka on pitkittää epidemiaa ja pilata koko hartiavoimin rakennettu maailman paras yhteiskunta.
Kiellat, ettei tarvi kieltaa, idiootti?
Jeps, hallitus on vain talouselämän juoksupoika.
Todelliset päätökset tehdään kulissien takana.
"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat"