Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäntä ei lähe synnytykseen

Vierailija
27.10.2013 |

La ylihuomenna ja nyt ilmotti ukko ettei suostu mukaan synnytykseen. Tosi mukavaa..... Esikko vieläpä tulossa. Itku pääsee.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota miehesi mukaan pelkopolille juttelemaan. Vielä ehtiditte. Ja muutenkin neuvon teitä juttelemaan. Muuten huomaat pian että lapsen hoitaminen on sinun harteillasi kokonaan. Saanko kysyy minkä ikäisiä olette?

Vierailija
2/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sen on sut viedä, sitten kannatat sillä kassisi sisälle kun sinuun sattuu (eikä sun tarvinne hirveästi kipeätä teeskennelläkään) ja siitä vaan sitten tiukasti käteen kiinni... etkä laske karkaamaan!

Pöljähän se on, jos ei halua nähdä lapsensa ensihetkiä.

Luulisi maatilan isännän ymmärtävän luontokappaleiden syntymän kauneuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

37: jos tunnet, kuulisin sinusta mieluusti lisää.

38: mies on 38, minä 29

Vierailija
4/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 17:57"]

Hei, miestäsi varmaan pelottaa ja hirvittää tulla mukaan synnytykseen ja varmaan pelottanut myös kertoa siitä että ei halua sinne mukaan. Syyllistäminen ja tappelu ei varmaan auta eikä katkeruus vaan suora ystävällinen puhe ja sen selvittäminen mistä oikein on kyse. Sinua hirvittää mennä yksin ja miestä tulla mukaan, nyt on hyvä jos voitte löytää yhteisen sävelen siitä miten ottaa vauva vastaan niin että se on kummallekin hyvä kokemus.

[/quote]Ensimmäinen järkevä vastaus tähän ketjuun. + + + 

Vierailija
5/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 13:59"]

anoppi soitti vieläpä vihaisena et yritän pakottaa ukon mukaan. tosi ilkeästi panetteli. miks kukaan ei oo mun puolella?? anoppi väitti synnyttäneen kaikki 9 vauvaansa yksin ja ilman puudutuksia. en usko!!

[/quote]

Taitaa anoppi tällä kertaa puhua totta, meidän sukupolvi on tosiaan synnytetty ilman puudutuksia ja miestä.

Vierailija
6/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 13:22"]

No minun mies ainakin luki synnytyssalissa erälehtiä ja söi minun aamupalan, kun en itse saattanut. Olisin ehkä pärjännyt ilmankin :D Ja jos lisää lapsia tulee niin mies voi tulla mukaan jos lystää, tai sitten menen yksin. Ei siinä hommassa kuitenkaan voi kukaan varsinaisesti auttaa.

[/quote]

Millaisten apinoiden kanssa te oikein teette lapsia??

Kun oikeasti on olemassa miehiä, jotka ehdottomasti tahtovat tukea vaimoaan synnytyksessä ja olla mukana lapsensa syntymässä...

[/quote]

Sellaisten miesten jotka hylkäävät lapsensa kun ero tulee. Perustelevat sen sitten vain niin että "on liian vaivalloista tavata lapsiaan."

Vierailija
7/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi Porvoo.

Vierailija
8/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt.Mun mies oli tulossa mukaan synnytkseen , mutta unohtui sitten odotushuoneeseen ,kun tenava päätti syntyä vauhdilla. Siellä se valvoi koko yön sänki leuassa ja lähti aamulla kotiin ,kun ei muutakaan keksinyt. Puolilta päivin sen sitten sukulaismies kiikutti takaisin ja yhden valvotun yön jälkeen  sänki leuassa se heitettiin melkein ulos osastolta. Kätilöllä oli meidän vauva sylissä ja tajusi sitten hetken päästä , että isäkös se siinä . Oli meinaa tytössä samaa näköä. Anoppi totesi sitten myöhemmin , että ihan hyvä ,kun ei tullut mukaan. Mies olisi sata varmasti pyörtynyt ja mitenkäs sitten mun  ja vauvan olisi käynyt?? Kyllä sä siitä selviät ,kun mekin selvittiin.

Vierailija
9/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 13:59"]

anoppi soitti vieläpä vihaisena et yritän pakottaa ukon mukaan. tosi ilkeästi panetteli. miks kukaan ei oo mun puolella?? anoppi väitti synnyttäneen kaikki 9 vauvaansa yksin ja ilman puudutuksia. en usko!!

[/quote]

Taitaa anoppi tällä kertaa puhua totta, meidän sukupolvi on tosiaan synnytetty ilman puudutuksia ja miestä.

[/quote]

Mistä sukupolvesta nyt mahdat puhua? Itse täytän kohta 34 ja kyllä minun syntyessäni olivat isät mukana ja kivunlievitystäkin tarjolla...

Vierailija
10/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä tässä nyt on taustalla muuta, mitä et kerro? Miksi tunnet olosi likaiseksi? Onko sinut pahoinpidelty? Kontrolloiko mies? Onko jotain muuta teidän välillä? Tai sinulla jotain muuta? Tämä on nyt tärkeää, jotta sinulla ja vauvalla sujuisi synnytys ja alkuvaiheet turvallisesti ja mahdollisimman hyvin. Tarvitsisitko oikeasti apua johonkin muuhunkin? 

Apua on saatavilla. Neuvon tarkemmin, jos tarvetta ilmenee. Muutkin varmasti osaavat vinkata, miten edetä.

Ja jos kyse on nyt vain miehestä, joka ei halua synnytykseen, niin olisiko mitään mahdollisuutta keskustella asiasta:

- huolehtii sinut synnytyssairaalaan: auttaa autoon ja on ajokunnossa. Tai hommaa sinulle kuskin

- voisiko hän ajatella, että tulisi synnytyksen alkuvaiheeseen? Jos hän poistuisikin vasta ponnistusvaiheessa pois ja tulisi takaisin, kun sinä olet siihen valmis?

- tai voisiko hän tulla vaikka vähäksi aikaa alkuvaiheessa tai piipahtaa pari kertaa ja olla muuten lähettyvillä, niin tietäisit hänen olevan lähellä?

Synnytystukihenkilö:

Voit saada itsellesi koulutetun tukihenkilön, doulan. Näitä välittää ensi- ja turvakodit, googleta paikkakuntasi lähin turvakoti. Doulatoiminta vaan välitetään tämän organisaation kautta, ei tarkoita, että tarvitsisi olla sellaisia ongelmia, joita noissa yleensä käsitellään.

Kysy neuvoa myös neuvolastasi, voit tiedustella olisiko siellä ratkaisuja. Voivat esimerkiksi sairaalassa varautua tukemaan sinua erityisesti.

Vierailija
11/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppien löpinöitä ei kannata kuunnella. Nyt eletään tätä päivää. Mä en olishuolissani tuosta et mies ei uskalla tulla/halua tulla mukaan, vaan siitä että kutsuu vauvaa sinun projektiksesi. Kantsii nyt kyllä avata puhevälit ja puhua ja sopia vauvanhoitoon  liittyvät kuviot selviksi. Synnytyksestä selviää itekseenkin mut jos on jotain muita probleemia niin niistä ei välttämättä!

Vierailija
12/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti,sisko tai joku muu läheinen mukaan?Sielä on valitettavasti kurjaa olla yksin koska kätilö ei siinä koko ajan voi olla tukena ja synnytys saattaa kestää.Ei sitä ennen ole yksin synnytetty vaikka isät ei mukana ole olleetkaan.Harmi kun miehesi ilmoitti viime tippaan,meilläkään ei mies tullut ja en siihen tahtonut taivutellakaan kun ei ole juuri tukea jos tarvitsee huolehtia pyörtyykö toinen.Oli oma äiti mukana,ja paras tuki olikin(kuusi lasta)!Ne hetket kun yksin olisi joutunut olemaan olisi aika pitkäksi kivuissa käynyt.Mutta nyt miettimään olisiko ketään ja sitten tuo doula?Onnea kuitenkin viimeiseen koitokseen!

Vierailija
13/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nopeasti hommaat jonku toisen tukihenkilön mukaan ,ettei yksin tarvi mennä! 

Vierailija
14/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 13:13"]

Nyt nopeasti hommaat jonku toisen tukihenkilön mukaan ,ettei yksin tarvi mennä! 

[/quote]

mistä mää semmosen tähä hättään?? t. ap

Vierailija
15/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Ei munkaan mies lähtenyt ekaan ja muihin mä en huolinut. Mitähän se siellä olisi edes tehnyt?

Vierailija
16/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma äiti tai joku kaveri? tosi kurjasti tehty, että näin myöhään ilmottaa ettei tulekaan mukaan :( kyllä suuttuisin jos mun mies jättäs tolleen pulaan ku ite tarvis tukea! Eri asia jos ajoissa ilmottaa, että ehtii ite valmistautua ja pyytää mukaan toista tukihenkilöä..

Vierailija
17/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mies ainakin luki synnytyssalissa erälehtiä ja söi minun aamupalan, kun en itse saattanut. Olisin ehkä pärjännyt ilmankin :D Ja jos lisää lapsia tulee niin mies voi tulla mukaan jos lystää, tai sitten menen yksin. Ei siinä hommassa kuitenkaan voi kukaan varsinaisesti auttaa.

Vierailija
18/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kettään kenet saisin mukaan! pelottaa niin! olin olettanu että llähtis, vaa eipä tuota tunnu kiinnostavan. itellä vieläpä sairaalakammo. ja paikat on niin tiukat etten tiijä miten sen mukulan puserran..

ap

Vierailija
19/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Kyllä ne kätilöt siellä sua auttaa ja tukee, et onneksi ihan yksin joudu synnyttään.. Eikö onnistuis jutella vielä miehes kanssa? Eikö sitä hetkauta yhtään, miltä susta tuntuu?

Vierailija
20/48 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kyllä ukolla otsaa. Passaa kyllä panna naisesa paksuksi muttei oo munaa tulla mukaan synnytykseen.