Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskallatte nukuttaa vauvaa pihalla?

Vierailija
26.10.2013 |

Miten uskallatte nukuttaa vauvaa esim. rivarin tai omakotitalon pihalla/terassilla? ilman mitään näkö-/ tai kunnollista kuuloyhteyttä vauvaan (raollaan oleva ikkuna). En halua arvostella, vaan oikeasti tietää miten uskallatte?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:06"]

Uskallan, kun vauva on ikkunan alla, ja hyttysverkkokin on suojana, ja itkuhälytin päällä.

[/quote]

Aloittajahan kysyi että ilman kuulo-tai näköyhteyttä...

Vierailija
22/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltanutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa lapsi on huonossa asennossakin.

Vierailija
24/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon pihalla en uskaltaisi, lasitetulla partsilla kyllä, mutta sehän on sama ku lapsi nukkuis sitten sisällä. Rivitaloasunnon edessä vähän riippuu... Edellisen asuntomme edessä olisin uskaltanut nukuttaa. Asuimme talon päädyssä, meillä oli hyvä terassi jonka edessä iso ikkuna suoraan olkkariin. Siinä samalla ois voinut katsoa telkkaria ja olla kokoajan näköyhteydessä vauvaan. Naapurinakin oli vain ihana vanhempi rouva yrmeine miehineen. Muutenkin seudulla asui vain lapsiperheitä. Omakotitalon kuistilla voisin nukuttaa. Riippuu toki alueesta millä asuu. Esimerkiksi äitini nukutti minua aina takakuistilla vaunuissa. Asumme Lapissa pienessä kylässä joten takapihana oli metsä. Siinä kuistin ikkunan alla äiti sitten lueskeli sohvalla päiväunien ajan. Oli kokoajan näköyhteydessä minuun.

Vierailija
25/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se parveke ULKONA, se kai vauvan kannalta on se oleellisin asia =D

Vierailija
26/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi nukkuu aina sisällä. Ulkona ei nuku valvomatta, vaikka on rauhallinen omakotialue. Ihmisiä en pelkää, mutta lintuja, oravia ja kissoja täällä riittää. Yksi naapuruston kissoista varsinkin on oikea piikki perseessä.

Vaunulenkillä vauva nukkuu nopeasti vaunuihin. Teemme tunnin, parin lenkin, ja vauva saa jatkaa uniaan vaunuissa eteisessä niin kauan kuin haluaa. Muutoin nukkuu päivisin lattialla patjan päällä leikkikaaren alla ja öisin pinnasängyssänsä.

Vierailija
27/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:06"]

Uskallan, kun vauva on ikkunan alla, ja hyttysverkkokin on suojana, ja itkuhälytin päällä.

[/quote]

Aloittajahan kysyi että ilman kuulo-tai näköyhteyttä...

[/quote]

Aivan eli siis juuri nämä minua mietityttävät, ja lähipiirin ja tuttavien suhtautuminen on ollut sellaista että minua pidettäisiin outona jos kysyisin. (t.aloittaja)

Vierailija
28/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukutan vauvaa rivarin etupihalla välillä, koska se nukkuu niiiin paljon paremmin ulkona kuin sisällä. Sisällä nukkuu vartin pätkiä ja on kitisevä ja väsynyt koko ajan. Ulkona vetelee kolmea tuntia ja on aurinkoinen ihana pötkylä herättyään. Kyllä mua pelottaa kuitenkin pitää vauvaa ulkona, ja vahtaan koko ajan hermona, mutta käytännössä arki on niin karmeaa, kun vauva ei nuku päivälläkään kunnolla muuten, ettei ole oikein vaihtoehtoja. Öisinkin heräilee paljon. Mulla on aina ötökkäverkko suojana vaunuissa, mikä vähän auttaa. En usko, että joku hiiri tms. kaivautuisi sen välistä kovinkaan helposti ja kissoja en ole täällä nähnyt kuin harvakseltaan enkä koskaan pihassa. Näin nyt mennään, vaikkei olo koskaan ole täysin levollinen, kun vauva nukkuu muualla kuin kosketusetäisyydellä.

Vierailija
29/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:10"]

Hö, neljä muksua on ihan tyytyväisenä pihalla nukkunut, sekä ot- että rivitalossa. Ei ole tullut mieleenkään pelätä.

[/quote]Ja sen todennäköisyys on...? Voihan huhhuh, miten vainoharhaista sakkia täällä on... Että monestako 'vauvan  kaappauksesta' päiväuniltaan ollaan muka saatu lukea? Tai kissan/hiiren/rotan/koiran jne. vaunuihin tappamasta lapsesta??

Ehkä kannattaisi tulla mieleen. Sinne vaunuihin voi ihan oikeasti mennä joku elukka.

[/quote]

Vierailija
30/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:09"]

Helposti, autoon en kyllä jättäisi hetkeksikään yksin nukkumaan, ei kai joku jätä tunneiksi??? Siis auto voi syttyä palamaan tai se voidaan varastaa vauvoineen huomattavasti todennäköisemmin kuin se rattaissa nukkuva vauva. Ennen kaikkea se tulipalo pelottaisi, Suomessakin on useita lapsia kuollut tulipalossa, kun ovat olleet yksin autossa.

[/quote]

Ai oikeen useita lapsia kuollut? No ei ole!

Vierailija
31/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko, kaksi sitten oli lehdessa uutinen etta rotta olisyonyt vauvan kasvot. Kovasti terveellista.

Vierailija
32/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta turvakaukalo ei ole oikea päiväunipaikka vauvalle koska asento on selälle huono eli liian istuva. jos päivittäinkin neljä tuntia kaukalossa nukkuu...

Vierailija
33/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:05"]

No helposti. Asummehan  luhtitalon toisessa kerroksessa, jossa parvekkeella on korkea kaide, ja sen yläpuolella vielä kanaverkko. Tiedätkös sinä, mikä on luhtitalo?

[/quote] En ole ap, mutta en myoskaan tieda mika luhtitalo, joku suomalainen "palazzo" ;) ?

Vierailija
34/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:46"]

Viikko, kaksi sitten oli lehdessa uutinen etta rotta olisyonyt vauvan kasvot. Kovasti terveellista.

[/quote]

Missä lehdessä? Oliko Suomessa ? Onko linkkiä uutiseen?

Vierailija
35/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tietysti, eihan missaan muualla laiteta lapsia pihalle nukkumaan. IS:n verkkolehdessa oli.

Vierailija
36/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitä nyt ihmeessä se rottauutinen tänne!

Vierailija
37/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin rottauutisen ja puistatti. Kuulemma vauvan äidinmaidosta makea hengitys voi houkutella rottiakin paikalle. En tiedä, onko ötökkäverkosta esteeksi, jos iso rotta todella haluaisi sisälle vaunuihin. Yksi kesä uutisoitiin, että ampiaisia oli mennyt vauvoja kiusaamaan - etsivät kosteutta mistä vaan, vaikka sitten vauvan suusta :( Kyllä mua tällaiset kammottaa ja pelottaa, vaikka vauvaa välillä ulkona nukutankin käytännön syistä.

T. 28

Vierailija
38/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tarkoitatte metsähiiriuutista? http://www.hs.fi/kotimaa/a1381715946116?jako=a32800bf35653fce289d82afc2b3e2fd

En vaan silti osaa pelätä oman vauvani kohdalle tällaista. Uutisessa ei taidettu mainita, oliko vaunujen päällä hyttysverkkoa.

Vierailija
39/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin ahdistuin luettuani sen rottauutisen. Kyllä mä lähes päivittäinnukutan tuota 3kk:ta ulkona, mutta useimmiten olen kyllä itse samaan aikaan ulkona esikoisen kanssa. Välillä jos vauva nukkuu yksin takaterassilla, ei näköyhteyttä mutta itkuhälytin toki, käyn varmaan 5min välein katsomassa onko kaikki ok. Tässä kyllä pyörii yksi kissa, joka on tullut meidän pihaan monta kertaa, ja oon miettinyt voisko se roikale tulla vauvaa härppimään. Tosin aina kun nään sen ajan vihaisesti tiehensä, eikä ole nytvähään aikaan näkynyt.. Mutta joo, levollinen en ole jos vauva nukkuu ulkona yksin. Siltikin nukutan, koska ulkona vetää 3-4h unet, sisällä max tunnin kerrallaan..

Vierailija
40/65 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, mutta en viitsi. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ulkonanukuttamisjuttua, meillä ei ole ollut edes vaunuja sitä varten. Lapset nukkuvat ihan hyvin omissa sängyissään päivät ja yöt eikä heille ole kehittynyt sellaista tapaa (kuten joillekin), että nukkuvat pitkät unet päivällä ja pätkissä yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi