Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni mutta suuri harmitus. Jouluihmisellä ei vapaata jouluna..

Vierailija
26.10.2013 |

Olen pakon sanelemana vaihtanut työpaikkaa, eikä enää ole käytettävissä pekkaspäiviä eikä mitään muutakaan vapaapäivää joulun valmisteluun saatika lasten joululoman aikaan välipäivinä. Harmittaa suoraan sanoen ihan vitusti. Anteeks.

...mutta on sentään töitä - vielä...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikon perusteella, että ap joutuu töihin joulun pyhiksi. Mutta jotain ylimääräisiä vapaita oltiin vailla. Mun vanhemmat on joka joulu töissä ainakin jonkin vuoron, vähän sumplien ollaan onnistuttu viettämään joulua, jouluateria ajoitetaan töiden mukaan.

Vierailija
22/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä aloitus on saanut niin paljon ilkeitä kommentteja?! AP on jouluihminen, ja hänelle on tärkeää valmistella joulua rauhassa sekä viettää lasten kanssa aikaa, ei kai sitä ole tarpeen dissata, vaikka itse joutuisikin olemaan pyhätkin töissä? Eivät AP:n mahdolliset vapaapäivät ole teiltä kuitenkaan millään lailla pois. Eri ihmisille on eri asiat tärkeitä, hiukan ymmärrystä kehiin!

Ymmärrän sua AP, olen itse joskus ollut saman dilemman kanssa! Vietän joulua iäkkään leski-isäni luona, siivoan siellä ennen joulua ja tykkäisin myös kovasti olla siellä enemmänkin kuin pyhät, jotka menevät sukuloidessa, vasta pyhien jälkeen voi oikeasti rentoutua. Siksi olenkin aina pyrkinyt saamaan joulua edeltävät ja pari välipäivää vapaaksi, koska muuten en ehdi siivota tai rentoutua joulun jälkeen. Minulle joulu on tärkeä perhejuhla, tärkeämpi kuin mikään muu. Toisilla samassa työpaikassa on eri prioriteetit, ja he ovat mielellään esim. välipäivät töissä, kun silloin on yleensä hiljaisempaa duunissa. Minä olen sitten vuorostani ihan vapaaehtoisesti esim. uudenvuoden aaton tai torstaille osuvan pyhäpäivän jälkeisen perjantain töissä, jotta muut voivat ottaa sen vapaaksi.

Tänä vuonna joulu on kuitenkin mielestäni kivasti, kun siinä on vkonloppu ennen ja jälkeen niin, että vain maanantai ja perjantai ovat työpäiviä. Riittäisköhän nuo viikonloput sulle AP valmisteluihin ja lasten kanssa olemiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa, kun lapseni ovat joulun isällään. On kyllä myös kovasti töitä ennen joulua ja heti joulun jälkeen.

Valintoja, valintoja. Onneksi elämäni on muuten mallillaan, ehkä kestän sen voimin yksinäisen joulun.

Vähän olen kyllä ap kateellinen sulle, sulla on sentään rakkaat ihmiset sen lyhyen joulun luonasi.

Vierailija
24/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin mitä ap tarkoittaa. Ap:lle joulu on enemmän kuin se aatto ja joulupäivä. Kun tähän on totuttu ja pitkistä joululomista on saanut nauttia jo noinkin monta vuotta niin tottakai tämä jjoulu tuntuu vähän tyngältä. 

Vierailija
25/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä toi harhaanjohtava otsikko varmaan kommentoijia vituttaa. Ja kyllä joulu on tärkeä juhla monille sellaisillekin, joilla ammatista johtuen on harvoin mahdollisuutta sitä paneutuen viettää. Ei kuitenkaan ammatinvalintaa tehdä vain yhden kausijuhlan mukaan.

Vierailija
26/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen seikka, mikä varmaan estää monia tuntemasta myötätuntoa ap:n menetettyä "saavutettua etua" eli pitkää joululomaa kohtaan on se, että moni olisi varmasti helvetin tyytyväinen jos saisi tehdä palkkatöitä ylipäänsä, joutumatta tinkimään muusta kuin vapaapäivien ajankohdasta. Moni joutuu olemaan työttömänä tai ottamaan vastaan työtä aiempaa alemmalla palkalla, joten sori vaan, siihen nähden ap:n kitinä joulutraditioistaan kuulostaa hemmotellun kakaran ulinalta.

Vierailija
27/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joulu on niin tärkeä, että ap:n tilanteessa varmaan irtisanoutuisin työpaikasta juuri ennne joulua.

Itse pidän aina joulun välipäivät vapaata ja joskus myös uudenvuoden ja loppiaisen välin.

Vierailija
28/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:44"]

Mulle joulu on niin tärkeä, että ap:n tilanteessa varmaan irtisanoutuisin työpaikasta juuri ennne joulua.

Itse pidän aina joulun välipäivät vapaata ja joskus myös uudenvuoden ja loppiaisen välin.

[/quote]

Juuri ennen joulua jos irtisanoutuu, joutunee olemaan vielä irtisanomisajan verran töissä, jollei työnantaja vapauta työvelvollisuudesta...

Vierailija
29/29 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 22:32"]

Toinen seikka, mikä varmaan estää monia tuntemasta myötätuntoa ap:n menetettyä "saavutettua etua" eli pitkää joululomaa kohtaan on se, että moni olisi varmasti helvetin tyytyväinen jos saisi tehdä palkkatöitä ylipäänsä, joutumatta tinkimään muusta kuin vapaapäivien ajankohdasta. Moni joutuu olemaan työttömänä tai ottamaan vastaan työtä aiempaa alemmalla palkalla, joten sori vaan, siihen nähden ap:n kitinä joulutraditioistaan kuulostaa hemmotellun kakaran ulinalta.

[/quote]

ap raahautuu vielä vastaamaan...

eli mä jouduin vaihtamaan pitkäaikaisen työni  tähän nykyiseen paskahommaan ihan perinteisen yt-neuvottelun myötä: "sinulle ei ole paikkaa uudessa organisaatiossa..." ja sitä myöten meni kaikki saavutetut edut. Työttömyyden sijaan lähdin oikeasti sellaiseen duuniin, mitä teistä kukaan ei ilolla tekisi, mutta en halua olla ihan hyödytön. Tiedän, että harmini pitkien vapaiden menetyksestä on monen mielestä joutava, mutta tämän kaiken muun kohtelun aikaansaaman mielipahan jälkeen yllättävän suuri minulle, nyt kun joulu tosiaan lähestyy.

ap