Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö esim. karjalanpaistissa käytetyt kokonaiset pippurit?

Vierailija
10.09.2020 |

Vai heitätkö roskiin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kai! Sä vissiin syöt?

Vierailija
2/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Nams.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita siihen muuta pippuria kun rosepippuria, ja ne voi syödä kokonaisenakin, ovat niin hyviä.

Vierailija
4/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän verta vuotaen heitän roskiin: taas tuli ruokahävikkiä.

Vierailija
5/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä😂

Vierailija
6/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pippurit muunkin perheen puolesta.

Vierailija
7/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en kai! Sä vissiin syöt?

Totta kai syön. Pippurit ovat terveellisiä ja herkullisia.

Ap

Vierailija
8/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilisevät myöhemmin kivasti vessan pöntössä.

Vierailija
9/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti kommentoida lapsi rukista afrikassa kun joutuvat olemaan ilman pippureita, mutta jostain syystä en voi lopettaa nauramista kun näin mielessäni pippurin ja afrikan lapsen vertailukohteena. Kauheeta.

Vierailija
10/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. Eivät ole hyviä edes paistin seassa. Heitän pois, ja laakerinlehdet myös.

Vierailija
11/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen ne korviin.

Vierailija
12/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä syö, ei maistu kovin hyvältä kun vahingossa rusauttaa pippurin hampailla. Roskiinhan ne menee. Mutta oikeasti olen ajatellut, että kun niissä on vielä keittämisen jälkeen niin paljon makua, voisiko niitä käyttää uudelleen?

Vierailija
13/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te oikeasti poimi talteen kuivatukseen ja kierrätys käyttöä varten? Katsopa pippurin kilohintaa.

Vierailija
14/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi niitä pannaan ruokaan. Mitään haluttavaa makua ne eivät siihen anna. Ovat vain tiellä, kun niitä pitää väistellä. Maustaminen pitää hoitaa muulla tavalla. Mutta karjalanpaisti nyt on niin kauheaa muutenkin.

Vierailija
15/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan syön, nehän ovat mietoja kun ovat tuntikaupalla olleet lihan nesteessä uunissa.

Ei enää ole mitään ytyä.

Vierailija
16/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjanlanpaisti on hitaasti uunissa kypysytetty perinneruoka.

Maku siihen tulee juuri hitaasti kypsyttämisestä, ja sen perusmausteina on muutama mustapippuri.

Karjalanpaistin lisukkeiksi kuuluu sitten monenlaista muuta herkkua, kuten vihersalaatti, punajuurisalaatti, erilaiset raasteet, lanttulaatikko, karjalanpiirakat munavoilla, ja mitä kaikkea nyt karjalaiseen pitopöytään kuuluukiin.

Ei yhtään ihme, että monet nykyihmiset lähinnä nuoret eivät pidä karjalanpaistista ja jopa moittivat sitä.

Se johtuu ainaostaan siitä, että harva nykyihminen viitsii tehdä kunnolla tuon ruuan ja hauduttaa sitä tarpeeksi pitkään.

Olen itse saanut syödäkseni jopa raakaa lihaa karjalanpaistissa, ja nesteenä vetistä lientä.

Se oli todella hirveää katsottavaa ja kauhean makuista.

Jos valitsee tarjottavaksi perinneruuan, etenkin vanhemmille ihmisille kannattaa se myös tehdä sellaisten ihmisten ohjeiden mukaan, jotka tietävät, millaista kunnollinen karjalanpaisti on.

Vierailija
17/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veivaan ne pippurimyllyllä rouheeksi jo ennen paistamista. Eli en laita kokonaisia pippureita mihinkään ruokiin, en karjalanpaistiin enkä keittoihin. 

Vierailija
18/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maku siihen tulee juuri hitaasti kypsyttämisestä, ja sen perusmausteina on muutama mustapippuri.

Karjalanpaistin lisukkeiksi kuuluu sitten monenlaista muuta herkkua, kuten vihersalaatti, punajuurisalaatti, erilaiset raasteet, lanttulaatikko, karjalanpiirakat munavoilla, ja mitä kaikkea nyt karjalaiseen pitopöytään kuuluukiin.

Ei yhtään ihme, että monet nykyihmiset lähinnä nuoret eivät pidä karjalanpaistista ja jopa moittivat sitä.

Se johtuu ainaostaan siitä, että harva nykyihminen viitsii tehdä kunnolla tuon ruuan ja hauduttaa sitä tarpeeksi pitkään.

Olen itse saanut syödäkseni jopa raakaa lihaa karjalanpaistissa, ja nesteenä vetistä lientä.

Jos valitsee tarjottavaksi perinneruuan, etenkin vanhemmille ihmisille kannattaa se myös tehdä sellaisten ihmisten ohjeiden mukaan, jotka tietävät, millaista kunnollinen karjalanpaisti on.

Kyllä. Jos haluaa lounaaksi karjalanpaistia, pitää se virittää vuokaan valmiiksi jo illalla, ja joko laittaa yöksi uuniin tai herätä aamulla aikaisin laittamaan se uuniin, jotta kerkeää lounaaseen mennessä hautua kunnolla. Jos päivälliseksi tekee, pitää se laittaa uuniin heti lounaan jälkeen viimeistään.

Vierailija
19/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti siihen on käytetty maustepippuria, ei ennen mustapippuria ollutkaan myynnissä. Jos haluaa mummien tekemän makuista karjalanpaistia, niin mausteeksi vain maustepippuria ja suolaa.

Tunnustan itse laittavani myös laakerinlehtiä ja jopa jotain liemivalmistetta ja hippusen sokeria, niin käy nykynuorten makuun. Anteeksi.

Vierailija
20/22 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilön ne esinahan alle odottamaan seuraavaa ruokaa.

Oletko kokeillut työntää virtsaputkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi