Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nelikymppinen sinkkunainen haluaa kummilapsia yökylään?

Vierailija
26.10.2013 |

Todellinen vanhapiika kyselee jatkuvasti, koska kummilapsi voisi tulla yökylään ja nimenomaan ilmeisee asian kuinka hän haluaa.. Haluaako lapseton leikkiä hetken äitiä vai mistä kyse? Tehnyt itselleen itse valokuvakansioita lapsesta jne. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa 

Ihana kuulla, että ystäväni on av-raadin mielestä aivan ihana lämmin ihminen, kun haluaa viettää aikaa kummilapsen kanssa ja minä asiaa vähän ihmetellessä olen kylmä ja tunteeton. Jotenkin vain eilen ystävällä käydessä vähän hämmästyin, kun esitteli kummilapsesta tekemiään kuvaalbumeja ja tapaa millä puhui lapsesta. 

Kirjoitin ehkä tylysti, mutta sanoin näkeväni omia kummilapsia heidän merkkipäivinä sekä kun vieraillaan heillä koko perhe tai he meillä. Mielelläni näen ja juttelen silloin kummilasteni kanssa, mutta ei mulle ole tullut mieleen, että mun pitäisi pyytää kummilapsia meille yökylään. Ehkä mun&miehen suku ja kaveripiiri on sitten kylmä ja tunteeton, kun tapana ei ole ollut pyytää kummilapsia yökylään eikä heitä muutenkaan ole kummien toimesta ylenpaltoin höösätty. Kaikilla kun on niitä omia lapsia. Yhdellä kummilapsellani on muuten kuusi kummia, että en edes koe itseäni mitenkään kovin erikoiseksi, kun olen kummi.

Vierailija
2/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-raadin tarkoitus oli ehkä kertoa, että lapsettomien tai sinkkujen kiinnostus lapsiin ei ole aina perverssiä ja että yökyläilyäkin tapahtuu, eikä se ole välttämättä lapsille vahingollista. Kun minä olin lapsi yökyläilin kaverien ja sukulaisten luona. Uskon että se oli opettavaista ja kasvattavaa sen lisäksi että se oli valtavan hauskaa. 

Et ehkä ole kylmä, mutta hieman tynnyrissä kasvanut kenties. Voisit antaa lapsellesi mahdollisuuden kartuttaa henkistä pääomaansa. Epäluuloinen pelokkuus ei ole paras elämänasenne lapsellesikaan. Jos tunnet että ystäväsi on pakkomielteinen tai perverssi, silloin tietenkään et päästä lastasi yökylään. Sinkkuus tai valokuva-albumi ei ole varma perversion merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäisin tämän aloituksen jos ap ihmetteli jonkun vieraan tai puoliksi vieraan käytöstä. Mutta nyt puhutaan kummista ja aika moni kummi on aidosti kiinnostunut kummilapsistaan.

Onhan se kiva ap, että sinä sentään sukujuhlissa puhut kummilastesi kanssa, mutta koitahan ymmärtää, että monille kummeille se ei riitä vaan kumi haluaa aidosti olla läsnä kummilapsen elämässä.

Vierailija
4/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:57"]

AV.n pettämättömän logiikan mukaan taas koska ap ei tee jotain, kaikki jotka niin tekevät, ovat outoja... 

[/quote]

Niin. Se loukkaa hänen käsitystä itsestään äitinä ja kummina, että joku muu paneutuu kummiuteen suuremmalla panostuksella kuin hän itse. Siksi on kätevää dumpata henkilöä vielä ikää alleviivaten halveksittavaksi vanhaksipiiaksi ja epäilyttäväksi lasten stalkkeriksi.

No sitten kävi ilmi, että vanhapiika onkin - (raukkaparka) ap:n ystävä ja kummilapset sinkkufrendin omia sukulaisia. Eiköhän vaan ap:ta kismitä, ettei hänen omilla lapsillaan ole näin hyvää kummia? Sieltähän se kana pissii tällä kertaa.

Vierailija
5/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja jos hän pitäisi etäiset välit lapsiisi, eikä koskaan haluaisi heitä ottaa yökylään niin hän olisi "lastenvihaaja"?

Miksei lapseton, jolle ei lapsia ole suunnitteilla/tulossa/haaveissa saa olla lasten seurassa? Ehkä juuri se satunnainen lasten seura antaa erilaista iloa elämään. Melko köyhä ajatusmaailma sinulla.

Vierailija
6/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo AP: Noinhan hyvät kummit juuri toimivat! Olisit onnellinen että lapsesi kummilla on aikaa ja halua olla turvallinen, aikuinen ystävä lapsellesi.

Vierailija
7/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:53"]

Kyseessä on ystäväni, joka on aina korostanut kuinka ei halua lapsia tai miestä (siksi vanhapiika-termi). Olen vain jotenkin hämmästynyt kuinka innoissaan on sisarensa lapsesta. Joskus on oikeasti minulla käynyt mielessä, että haluaisi olla lapsen äiti eikä kyseessä ole pelkkä hoitoavun tarjoaminen. Tunnen lapsen äidin,  ystäväni siskon ja tuntuu, että hän on jopa ottanut etäisyyttä siskoonsa.

Ehkä olen itse huono kummitäti, kun en pyydä kummilapsia yökylään tai muutenkin teen vähän mitään heidän kanssaan. Näen kummilapsia merkkipäivinään ja vierailemme perheinä, mutta ei minulla aika ja kiinnostus kolmen äitinä riitä kummilapsiin. Sama sushtautuminen minun lasten kummeilla on minun lapsiin. Kukaan ei ole koskaan ruinannut lasta esim. yökylään, vaikka joskus pyydettäessä on hoitaneet lasta. Mutta meilläkin on omia lapsia.

ap

[/quote]

Arvasin! :D

Ap on itse piittaamaton kummi ja "vanhapiika-kummi" saa hänet tuntemaan syyllisyyttä siitä. Siitä tuo oudoksunta johtuu.

Lisäksi ap on oikea "suomalaisen kansanluonteen" stereotyyppi, joka suhtautuu aina ja joka paikassa ystävällisyyteen epäillen. 

Vierailija
8/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap vainoharhainen vai kummi jotenkin vinksahtanut? Nämä ajatukset tulivat mieleeni, kun luin aloituksen. Jotenkin haistoin rivien välistä, että ap kuvittelee kummin olevan pervo pedofiili vähintäin, kun haluaa kutsua kummilapsen luokseen. Eikö ole mahdollista, että kummi haluaa yksinkertaisesti tutustua kummilapseensa ja että se käy parhaiten vähän pidemmällä vierailulla ilman äidin mukana sähläämistä? Onko ap:lla todellisia syitä epäillä, että kummilla ei ole ns. puhtaat jauhot pussissa? Jos ei, niin löysää vähän, ap.

Vierailija
9/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummihan on myös lapsen täti. Kyllä mulle ainakin sisareni lapset on kovin rakkaita, varsinkin kun en ole (vielä) saanut omia. Epänormaalimpaa minusta olisi olla tuntematta minkäänlaista kiintymystä sukulaislapsiin.

Vierailija
10/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedetään, ei saa verrata lasta ja eläintä mutta tässä tulee: olen lapseton/koiraton/kissaton. Suhtaudun lapsiin/koiriin arastellen ja vältellen. En intoile tavatessani kylässä kumpiakaan, en koskaan kaipaa mahdollisuutta viettää aikaa lapsen/koiran kanssa.

En ottaisi kissaakaan, mutta rakastan kaikkia kissoja. Olen ensimmäisenä lässyttämässä ja paijaamassa isäntäväen kissoja ja kyllä, minulla on jopa koneella oma kansio kaverini kissojen kuvista.

Miksei omasta tahdostaankin lapseton voi haluta viettää aikaa lasten kanssa? Tunnen jopa tällaisen ala-asteen open. Olisin surkea kummi, onneksi en kuulu kirkkoon. Ota ap hyvä huomioon, että sekä vapaa-aikaa että voimavaroja sosiaaliseen kanssakäymiseen voi sillä "vanhallapiialla" olla paljon enemmän kuin jollain ruuhkavuosimammalla. Minunkin suosikkikummini oli lapseton.

Vierailija
11/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette pyytäneet häntä kummiksi? Onko sinkku jotenkin huonompi kummi kuin perheellinen?

Vierailija
12/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa kummilastaan ja haluaa viettää aikaa hänen kanssaan? Haluaa antaa vanhemmille pienen hengähdystauon?

Vierailija
13/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perinteinen kummi, hänellä on varmaan itsellään ollut hyvät välit kummeihinsa!

Vierailija
14/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa se haluaa luoda hyvän suhteen kummilapseensa. Kun omia lapsia ei ole ja ilmeisesti ei ole tulossakaan niin kyllä ne kummilapset ovat tärkeitä. Varsinkin jos on lapsirakas ihminen.

Vierailija
15/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli taas ihmeellinen kysymys. Silloin kun olin sinkku,  kummilapseni tuli kustannuksellani lenäen toiselta puolen Suomea luokseni. Olimme yhdessä usein. Toisen kummilapssemme veimme Thaimaahan. Silloin meillä oli jo kyllä omakin tenava. Ja edelleen pidetään yhteyttä usein. Ovat jo aikuisia. Näyttää siltä, että arvostavat kanssakäymistämme.

Vierailija
16/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei haluaisi? Kyllä minunkin lapseni kummitäti (lapseton sinkku) haluaa kummilapsensa yökylään. Minusta se on ihanaa, että haluaa luoda suhdetta lapseen.

Vierailija
17/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. 99.9% täällä valitetaan, että miksi nelikymppinen sinkkukummi EI halua ottaa kummilasta hoitoon. Ei vaikka pyydetään. 

Onko käynyt mielessä, että tää kummi pitää lapsestasi kovasti ja on saattanut kuulla ja lukea niin paljon äitien valitusta siitä, miten kummit eivät välitä. No, hän välittää - mutta sekään ei nyt sitten kelpaa. Mieti hei vähän? Oot kohtuuton. 

Koita nyt kestää. Joku perheemme ulkopuolinen välittää aidosti sinun lapsestasi ja se on sulle ongelma? WTF? 

Vierailija
18/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa äärettömän epämukavalta ihmiseltä. Todellinen vanhapiika on aika ikävä termi käyttää ihmisestä. Mitä se oikein pitää sisällään. Oletko sinä sitten läheisriippu vainen. Et osaa elää ilman parisuhdetta ja lapsesikin yökylään päästäminen on hankalaa.

Vierailija
19/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 40-vuotias kummitäti ja haluaisin että kummipoikani tulisi meille yökylään (ei se yöpyminen ole välttämätöntä, mutta haluaisin olla hänen kanssaan tekemisissä enemmän). Tapaan kummipoikaani yleensä vaan juhlissa tai isommissa kokoontumisissa sekä  kerran vuodessa Lintsillä mutta en ole ollut hänen kanssaan kahden vauva-ajan jälkeen. Tykkään lapsista vaikka omia en ole voinut saada. Olenkohan jtenkin perverssi? Onneksi en ole puhunut toiveistani ääneen.

Vierailija
20/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen vanhapiika haluaa tietysti kaapata lapsesi ja esitellä häntä omanaan, kun kerran on tehnyt ihan valokuvakansioita lapsestasi. Oletko tutkinut tarkasti vanhanpiian kodin, ettei hänellä ole piilossa täydellisesti kalustettua lastenhuonetta? Parempi katkaista heti yhteydenpito tuollaisen sairaan ihmisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi