Pelottaa uusi aktiivimalli
Kommentit (52)
Miksi Kokoomus ei hanki töitä Suomeen? Niillähän piti olla hyvät kontaktit ulkomaisiin yrityksiin. Kohta suurin osa meistä on työttöminä eikä työpaikkoja ole.
uskoitteko äänestäessänne noihin tovereihin saatte ihan mitä tilasitte. eikö nämä ole juuri ministereiden lupauksia "kenenkään ei tarvitse töitä tehdä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo jos olet niin sairas, että et kykene töihin niin työmarkkinatuki ei kuulu sinulle. Työmarkkinatuki on korvaus aktiivisesta työnhausta, ei siis mikään perustulo. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Se että kun ei eläkkeellekään pääse, niin mitä pitäisi tehdä?
Se sinun tulee itse selvittää Kelan kanssa. Joka tapauksessa, et kuulu työmarkkinatuelle jos et halua työllistyä.
Työmarkkinatuelle ne laittaa eikä eläkkeelle pääse. On Suomessa muitakin sairaita työmarkkinatuella. ap
Ei kukaan ole pakotettu työmarkkinatukeen!
Millä minä sitten elän? ap
Selvitä asia itse Kelan kanssa mutta kerro niille rehellisesti, että töihin sinusta ei ole ja työtä et myöskään aio koskaan ottaa vastaan jos sellaista yritetään sinulle tarjota. Kyllä se asia sitten selviää.
Kyllä ne siellä kaikki mun diagnoosini tietää. Tuo on vain ainoa tulo mitä voin saada. ap
Olet kai myös kertonut niille, että kieltäydyt kaikista työllistämistoimista joita sinuun yritetään kohdentaa koska olet mielestäsi liian sairas tekemään töitä?
Tietysti olen kaiken kertonut. En ole Suomessa ainoa jota roikotetaan työttömänä ja joka on sairas. ap
Mitä te jo nyt ahdistutte eihän siitä ole vielä edes keskusteltu, saati päätetty eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo jos olet niin sairas, että et kykene töihin niin työmarkkinatuki ei kuulu sinulle. Työmarkkinatuki on korvaus aktiivisesta työnhausta, ei siis mikään perustulo. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Sit pitää hakeutua kuntouttavaan työtoimintaan, kuntoutukseen tai hankkia riittävän monet erikoislääkärin todistukset ja hakea työkyvyttömyyseläkettä. Oma arvio työkyvyttömyydestä ei riitä. Pitää tosiaan olla takana pitkä s-loma, kuntoutusta ja useamman erikoislääkärin B-lausunto.
Saa nähdä miten mun muutamalle tutulle terveelle ja työkykyiselle nuorelle miehelle käy, kun ovat jo vuosikaudet eläneet Kelan/sossun piikkiin. Yksikin lojunut kämpässä jo kohta 15 v tt-tuella, asumistuella ja mitä niitä kaikkia tukia onkaan. Mitään ei maksa itse ja säästöilillä rahat vain kasvavat korkoa. Ei ole koskaan töitä hakenutkaan ja varmaan oikein pelkää, että joku tarjoaisi töitä. Tosin en usko että noin pitkän lusmuilujakson jälkeen kukaan mitään tarjookaan. Tyypillä on vaan tosiaan säästössä rahaa pimeellä tilillä, mutta kaikki mahd. tuet nostaa. Sitä mä en tajua miten sitä tt-tukea voi saada noin pitkän aikaa? Eikö se ole tarkoitettu viimeiseksi avuksi hädässä ja vain väliaikaiseksi tueksi? Miksi sitä tyyppiä ei laiteta tekeen jotain rahojen vastineeksi? "Ennenvanhaan" oli niitä 6 kk:n pakollisia työjaksoja ja sen jälkeen taas saattoi saada työttömyysavustusta. Miksi tota jätkää ei pakoteta tekeen jotain?
Jos ap on ammattivalittaja kuten uumoilen, ongelma on se, että vaikka sinulla on lukuisia sairauksia, et ole ollut sairauslomilla. Vain pitkien sairauslomien ja kuntoutustuen kautta voi ehkä joskus päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ota asioista selvää, moni, joka on sairas, muttei tarpeeksi sairas eläkkeelle viranomaisten mielestä, kuuluu työmarkkinatuen piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Haloo itsellesi! Meidän järjestelmämme on rakennettu niin, että sairaat eivät pääse useinkaan eläkkeelle ja heidät ohjataan työmarkkinatuen piiriin.
Odotan eläkepäätöstä ja olen työmarkkinatuella, ellei eläkettä myönnetä haen uudestaan, monta kroonista sairausta, hyvät lausunnot, työmarkkinatuki myönnetään ilman velvoitetta ottaa työtä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa omaan napaan tuijottaminen ja ajatella talouden hyvinvointia. Suomi ei nouse tästä kuopasta ikinä, jos rahaa jaetaan sinne ja tänne yksilöille, jotka eivät tuota mitään.
Mulla on lapsikin joten mikään itsemurha ei tule kysymykseen. ap
Ei nyt mistään itsemurhista ollut kyse, sellaisesta aiheutuu hirveästi vaivaa muille.
Lähinnä siitä, että ottaa vähän vastuuta omasta elämästä, varsinkin jos on lapsikin elätettävänä.
Kyllä sinne eläkkeelle pääsee, mutta se vaatii vaivannäköä. Muuten sinne yrittäisi jokainen tyhjäntoimittaja helpon rahan perässä.
On tullut monta kertaa eläkettä haettua ja toki haen aina uudestaan mutta jollakin tavalla ne väliajatkin on elettävä ennenkuin sen eläkkeen saa.
Jooh, mieheni oli aivoverenvuodon jälkeen sairaalassa hengityskoneessa. Hänen sairauspäivärahan saanti viivästyi m*lkun lääkärin takia ja sain ohjeeksi hakea miehelle työmarkkintukea. Piti vain merkitä hakemukseen, että juu, kyllä, hakee kokoaikaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro se niille sossuille jotka roikuttavat ihmisiä siellä lääkärin todistuksista huolimatta.
Ap, älä pilaa päivääsi lukemalla tätä ketjua. Täällä esitetyt mielipiteet eivät edusta kaikkien ihmisten mielipiteitä ja vastoin todistusaineistoia inhimillisyyttäkin on olemassa.
Tilanne on vaikea, tiedän. Kaikki järjestyy silti. Meillä on perustuslaki, joka takaa sen, että sinäkään et voi jäädä ilman tuloja. Tilanteesi ei ole myöskään ainutlaatuinen, vertaistukeakin on varmasti saatavilla. Olisiko sinun mahdollista saada joku ihminen avuksesi, jos uusia aktiivimallja todella tulee? Esimerkiksi joku sosiaalityöntekijä tai hoitaja tai lääkäri tai diakoni tai joku, ettei sinun tarvitsisi seisoa armottoman järjestelmämme edessä yksin ja joka pystyisi auttamaan, ettet murskaannu sen rattaisiin?
Olen pahoillani puolestasi ja olen pahoillani meidän yhteiskuntamme puolesta, joka on rakennettu yhä enemmän kärsimyksen ja väkivallan varaan. Toivotan sinulle voimia ja valoa ja uskoa tulevaisuuteen. Muutos on aina mahdollinen ja kukapa tietää, ehkä parempia aikoja on edessäpäin? Myös käänne parempaan voi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sinun tulee itse selvittää Kelan kanssa. Joka tapauksessa, et kuulu työmarkkinatuelle jos et halua työllistyä.
Työmarkkinatuelle ne laittaa eikä eläkkeelle pääse. On Suomessa muitakin sairaita työmarkkinatuella. ap
Ei kukaan ole pakotettu työmarkkinatukeen!
Kyllä siihen pakotetaan koska ensin nostetaan asuntojen hinnat pilviin asumistuilla ja sitten ei saa asumistukea jos ei ole työkkärissä työnhakijana.
Voit aina saada kuitenkin toimeentulotukea, eli et voi jäädä täysin tuloitta. Älä murehdi vielä. Ymmärrän kyllä, että tulevaisuus huolettaa. Ehkä sun kannattaisi yrittää päästä eläkkeelle kuitenkin? Laitat nyt ison pyörän pyörimään sen asian edistämiseksi, jos tilanteesi on kerran sellainen, että olet työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa omaan napaan tuijottaminen ja ajatella talouden hyvinvointia. Suomi ei nouse tästä kuopasta ikinä, jos rahaa jaetaan sinne ja tänne yksilöille, jotka eivät tuota mitään.
Eli jokaisen työttömän ja sairaan pitäisi tajuta lopettaa itsensä koska eivät tuota mitään? Oletpa hieno ihmisyksilö.
Tämä yksilökeskeisyys on nimenomaan ongelma. Ei sillä ole mitään merkitystä, olenko minä hieno yksilö vai en.
Suomi on niin pieni maa, että meillä ei ole varaa jatkaa tätä "hyvinvointivaltion" harhaa lainarahalla. Talous on tärkeämpää kuin yksilö. Rahaa ei voi jakaa milloin kenellekin, vaan se pitää ansaita työllä. Yksilössä on järkeä vain kuluttajana, muuten oikea kohde rahalle on liiketoiminta ja sen kehittäminen, ei työkyvyttömien hedonismin ylläpitäminen.
Tämä voi kuulostaa kylmältä, mutta niin se vain on. Tietysti voi laittaa sormet korviin ja toivoa maailmanrauhaa, mutta sitä ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Voit aina saada kuitenkin toimeentulotukea, eli et voi jäädä täysin tuloitta. Älä murehdi vielä. Ymmärrän kyllä, että tulevaisuus huolettaa. Ehkä sun kannattaisi yrittää päästä eläkkeelle kuitenkin? Laitat nyt ison pyörän pyörimään sen asian edistämiseksi, jos tilanteesi on kerran sellainen, että olet työkyvytön.
Olen hakenut eläkettä useasti ja haen tietysti sitä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jokaisen työttömän ja sairaan pitäisi tajuta lopettaa itsensä koska eivät tuota mitään? Oletpa hieno ihmisyksilö.
Tämä yksilökeskeisyys on nimenomaan ongelma. Ei sillä ole mitään merkitystä, olenko minä hieno yksilö vai en.
Suomi on niin pieni maa, että meillä ei ole varaa jatkaa tätä "hyvinvointivaltion" harhaa lainarahalla. Talous on tärkeämpää kuin yksilö. Rahaa ei voi jakaa milloin kenellekin, vaan se pitää ansaita työllä. Yksilössä on järkeä vain kuluttajana, muuten oikea kohde rahalle on liiketoiminta ja sen kehittäminen, ei työkyvyttömien hedonismin ylläpitäminen.
Tämä voi kuulostaa kylmältä, mutta niin se vain on. Tietysti voi laittaa sormet korviin ja toivoa maailmanrauhaa, mutta sitä ei ole eikä tule.
Mä olen varmaan tullut loppupeleissä aika halvaksi yhteiskunnalle, kun olin pitkään mieheni elätettävänä enkä saanut yhteiskunnalta yhtään mitään rahaa. ap
Kun tämä hallitus aloitti Suomessa oli 180000 työtöntä, tänään työttömiä on 430000 eikä puolessatoistavuodessa työllisyyden lisäämiseksi ole tehty muuta kuin päätetty siirtää mahdollisten toimenpiteiden tutkiminen myöhemmin asetettavien komiteoiden asialistalle. Toki saadaanhan tuolla tavalla muutama leiipuri työllistettyä asianmukaisten kampawienereiden valmistukseen.
Viimeksi kun demarit oli hallituksessa ja työministerinä oikein työmarkkina-asiantuntija Lauri Ihalainen, niin saldo pysyi maltillisesti hallituskauden aikan hankitulla 100 000 uudella työttömällä. Tämä demarihallitus on jo rikkonut kaikki ennätykset; puolessatoista vuodessa saldona ja 250 000 uutta työtöntä. Mites on mennyt noin omasta mielestä?
Olet kai myös kertonut niille, että kieltäydyt kaikista työllistämistoimista joita sinuun yritetään kohdentaa koska olet mielestäsi liian sairas tekemään töitä?