Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhu- ym. rankkojen leffojen lapsinäyttelijät

Vierailija
10.09.2020 |

Olen monesti miettinyt, kuinka nurinkurista ja vinksahtanutta on, että lapset esiintyvät elokuvissa, joita he eivät ikänsä puolesta saisi edes katsoa tai joiden sisältöä he eivät ole kypsiä ymmärtämään. Tuotannoissa heidät kuitenkin laitetaan osallistumaan kaikenlaisiin kohtauksiin ja heidän suuhunsa vaikka mitä reploja. Ymmärrän, että on eri asia näytellä leffassa ja katsoa se sitten, mutta kuitenkin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joka on ollut leffan teossa mukana, katsoo sitä (sikäli kun hänen edes annetaan katsoa) varmaan eri silmin: tuon murhaajan maskin takana on näyttelijä X, joka leikki hänen kanssaan kuvaustauolla tai "tuota kohtausta oli hauska kuvata silloin" jne.

Vierailija
2/6 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kohtaukset tehdään sillä tavalla, ettei lapsinäyttelijä näe niitä pelottavia tai kauheita juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kohtaukset tehdään sillä tavalla, ettei lapsinäyttelijä näe niitä pelottavia tai kauheita juttuja.

Salli minun epäillä ja eikö ainakin joskus ollut sellaisia juttuja, että lapsille on sanottu vaikka koiran tai äidin kuolleen, että on saatu itkemään kameralle. Ainakin heidän pitää osata esittää kauhistunutta / takaa-ajettua tms. 

Lisäksi jatkoajatus siitä, onko eettisesti oikein ympätä lapsi johonkin leffaan, jonka sisältöä hän ei edes itse tiedä. 

Vierailija
4/6 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuvataan erillään juonesta jossain sivussa.

Vierailija
5/6 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salli minun epäillä ja eikö ainakin joskus ollut sellaisia juttuja, että lapsille on sanottu vaikka koiran tai äidin kuolleen, että on saatu itkemään kameralle. Ainakin heidän pitää osata esittää kauhistunutta / takaa-ajettua tms. 

Lisäksi jatkoajatus siitä, onko eettisesti oikein ympätä lapsi johonkin leffaan, jonka sisältöä hän ei edes itse tiedä. 

Salli taas minun epäillä, että nykyään olisi luvallista käyttää tuollaisia keinoja. Voithan googlata. Mä oon lukenut jokusen jutun siitä, miten lapsia ohjataan ja miten elokuviin tehdään kohtauksia, joissa on lapsia mukana, mutta jotka eivät sovellu lapsille. Noita tekniikoita oppii myös elokuvista tunnistamaan, kun niitä tarpeeksi katsoo ja tietää edes jotain elokuvanteosta.

Vierailija
6/6 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moni lapsinäyttelijä on sekaisin, vaikkei olisi missään Manaajassa esiintynyt. Vaikkapa Beverly Hillsin real housewifesien Richardsit etenkin Kim, muttei Kylekaan ihan tasapainoinen ole. Yksin kotona näyttelijäpoika, Drew Barrymore, Corey Feldman, Corey Heim ja moni moni muu. Lisäksi kaikki (seksuaaliset) hyväksikäyttöhuhut ja mielenhallintahuhut (MK-ultra, disneyn lapsitähdet).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi