Mitkä kaikki elokuvat ois jääny vaille Oscar-palkintoa näillä uusilla kriteereillä?
Siis esim. Että jonkun päähenkilön tai merkittävän sivuhenkilön täytyy kuulua etniseen vähemmistöön?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Up
Ei, Russell on selkeästi aasialaista alkuperää. Ja melko varmasti poikiin päin.
Viime vuoden voittaja Parasite nyt ainakin. Pelkkiä korealaisia koko leffa täynnä.
Braveheart
Pitäisi muinaisessa skotlannissa vähintään muutama tummaihoinen lesbo olla toilailemassa.
Titanic. Kyllähän Jackin olisi pitänyt olla vähintään musta.
Vierailija kirjoitti:
Titanic. Kyllähän Jackin olisi pitänyt olla vähintään musta.
Tai musta nainen.
Taiteen rajoittaminen on jo niin paksua, että en voi uskoa tätä vapaaseen maahan syntyneenä ja läntisen ajattelutavan tuotoksena. Neuvostoliittoa aikanaan ihmeteltiin, mutta sehän on täällä nyt.
Oscar-palkinto degeneroitui official seal of VMP:ksi. Ei riitä että näyttelijäistö vaihdetaan. Myös käsikirjoituksien ja tuotannon taso romahtaa aivan totaalisesti.
Mitenkä elokuvantekijät ratkaisee tään...pitää kai luoda joka tarinaan ylimääräinen henkilö varmistamaan läpimeno vaikka sillä muuten ei ois osaa juonessa. Varmaan tullaan kinaamaan aiheesta oliko tuo nyt yksi päähenkilöistä vai pakolla tarinaan kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden voittaja Parasite nyt ainakin. Pelkkiä korealaisia koko leffa täynnä.
Voisivat suoraan sanoa vain rehellisesti, että oskaria ei voi saada elokuva, jossa on liikaa valkoisia ihmisiä. Kaikki muu on intersektionaaliuskonnon mukaan ok.
"Silence of the Lambs" on ollut jo pidempään LBGT-skenen hampaissa (vaikka Jodie Foster oli pääosassa, hehe...)
Minä vaadin että Oscarin voittaneet elokuvat jälkikäteen muutetaan uusia vaatimuksia vastaaviksi. Esim. Titanicissä toisen päähenkilön täytyy olla musta. Nykytekniikalla ei ole temppu eikä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaadin että Oscarin voittaneet elokuvat jälkikäteen muutetaan uusia vaatimuksia vastaaviksi. Esim. Titanicissä toisen päähenkilön täytyy olla musta. Nykytekniikalla ei ole temppu eikä mikään.
Se olisi kallista. Parempi olisi vain ottaa Oscarit pois näiltä elokuvilta ja jakaa niille, jotka ne todella ansaitsee.
Schindlerin lista. Missä mustat? Pelkkiä saksalaisia ja juutalaisia, hyh mitä rasismia.
Taru sormusten herrasta (Kuninkaan paluu?), Kuninkaan puhe, Kaunis mieli. Brokeback Mountain ei voittanut Oscaria, mutta sekään ei enää kelpaisi.
Oscar-komitea antaa 2019 parhaan elokuvan oscarin leffalle joka tulee yhdestä maailman homogeenisimmistä maista/kulttuureista, ja nillittää sitten seuraavana vuonna leffojen diversiteetistä.
Helvetti miten sekaisin ne on.
Oscar-palkinto on elokuva-alan järjestöjen itsensä jakama palkinto. He saavat itse päättää millä kriteereillä palkintonsa jakavat. Elokuvantekijät taas saavat itse päättää tähtäävätkö Oscariin vaiko eivät.
Oscar-ehdokkuus ei ratkaise elokuvan "hyvyyttä" tai taiteellista arvoa.
Mummoista kertovien pascaelokuvien määrä räjähtää.
Vierailija kirjoitti:
Schindlerin lista. Missä mustat? Pelkkiä saksalaisia ja juutalaisia, hyh mitä rasismia.
Juutalaiset on etninen vähemmistö.
Up